Seuraa 
Viestejä2900

Miksi nämä ei yleisty?
Pienellä modaamisella laitteiston voi asentaa autoon kuin autoon. Thaimaassa näitä on paljon . Jopa disseliin sekoitetaan NGV:tä. Taksit kulkee melkein pelkästään LPG: llä.

Sivut

Kommentit (18)

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Kevennä kaasulla
Sähkö ei ole ainoa tapa pienentää hiilidioksidipäästöjä. Kun auton tankin täyttää kotimaisella biokaasulla, laskevat auton CO2-päästöt yli 90 prosenttia bensaan verrattuna. Maakaasulla käyttämällä vähennystä on jopa neljänneksen verran. Kummastakaan kaasusta ei myöskään tule pienhiukkaspäästöjä lainkaan. Kaasuauto on myös taloudellinen ja energiatehokas: Yksi kaasukilo vastaa noin 1,5 litraa bensiiniä, ja polttoainekustannukset ovat biokaasulla noin 20 prosenttia ja maakaasulla 35 prosenttia bensiiniä alhaisemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Leonin säiliöön mahtuu 15 kiloa kaasua, ja määrällä ajaa noin 300 kilometriä.

Seat Leon ST on perusperheauton farmariversio. TGI-merkintä kertoo, että voimanlähteeksi käy myös kaasu.
Seat Leon ST on perusperheauton farmariversio. TGI-merkintä kertoo, että voimanlähteeksi käy myös kaasu.
Seat Leon TGI on suositun farmarimallin ekoversio. Maahantuoja mainostaa Leonia kaasuhybridinä. Nimitys on hiukan hämäävä, sillä autossa ei ole sähkömoottoria. Hybridi tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että auton moottori osaa käyttää sekä kaasua että bensiiniä. Järjestelmä on rakennettu niin, että ensin auto käyttää ensin kaasutankin tyhjäksi ja siirtyy sitten käyttämään bensiiniä. Muutosta ei huomaa kuin kojelaudan pienestä merkkivalosta. Leonin säiliöön mahtuu 15 kiloa kaasua, ja määrällä ajaa noin 300 kilometriä. Kun bensa- ja kaasutankit ovat täynnä, autolla pääsee suhaamaan yli tuhat kilometriä.

Kokonaisvaikutelma on laadukkaan jämäkkä.

Ominaisuuksiltaan kaasu-Leon on kuin mikä tahansa Volkswagen-konsernin auto. Kokonaisvaikutelma on laadukkaan jämäkkä, perisaksalaiseen tyyliin. Kaasukäyttöisen farmarin erottaa bensamallista vain tavaratilan koko. Kaasusäiliöiden takia tilaa on sata litraa vähemmän.

Seat Leonissa on samaa tunnelmaa kuin muissakin Volkswagen-konsernin autoissa.
Seat Leonissa on samaa tunnelmaa kuin muissakin Volkswagen-konsernin autoissa.
Seat on uudistamassa kaasuautomallistoaan. Koeajoauton 1,4-litrainen moottori korvataan hiukan isommalla ja tehokkaammalla 1,5-litraisella. Uusien mallien hinnat selviävät loppuvuoden aikana.

Eikä hintakaan oo paha. Hakkaa sähköautot mennen tullen.

Seat Leon ST 1.4 TGI Style Business DSG
Tekniset tiedot: 1,4 litran turbomoottori 110 hv ja 200 Nm, kiihtyvyys 0–100 km/h 11 s, huippunopeus 194 km/h, kulutus (NEDC) 5,4 l/100 km.
Pituus 4,26 m, leveys 1,82 m, korkeus 1,46 m, tavaratila 482 l, paino 1421 kg ja kokonaispaino 1900 kg .

Varusteet: LED-ajovalot, vakionopeudensäädin, navigointijärjestelmä, pysäköintitutka edessä ja takana, mäkilähtöavustin.

Koeajoauton hinta: 28 422

jussipussi
Seuraa 
Viestejä45960

Tapani Kansalainen kirjoitti:
Miksi nämä ei yleisty?
Pienellä modaamisella laitteiston voi asentaa autoon kuin autoon. Thaimaassa näitä on paljon . Jopa disseliin sekoitetaan NGV:tä. Taksit kulkee melkein pelkästään LPG: llä.
Ajatko kaasulla?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä45960

"Maakaasua on pitkään pidetty ilmastoystävällisenä vaihtoehtona, koska se tuottaa poltettaessa pienemmät hiilidioksidipäästöt kuin öljy tai kivihiili.  Maakaasu eli metaani on kuitenkin paljon hiilidioksidia vahvempi kasvihuonekaasu.    Ilmakehässä ollessaan yksi metaanimolekyyli lämmittää ilmastoa pelkän kasvihuonevaikutuksensa kautta yli sata kertaa tehokkaammin kuin yksi hiilidioksidimolekyyli.   Metaani kuitenkin hajoaa pikku hiljaa hiilidioksidiksi, minkä takia sen ilmastoa lämmittävä vaikutus on laskennallisesti sitä pienempi, mitä pidempää ajallista perspektiiviä laskuissa käytetään. 20 vuoden tähtäyksellä laskien metaani on enää 66 kertaa hiilidioksidia vahvempi kasvihuonekaasu ja sadan vuoden tähtäimellä sen kasvihuonevaikutus hiilidioksidiin verrattuna on noin 15-kertainen.  

Metaanilla on myös epäsuoria ilmastoa lämmittäviä vaikutuksia.  Osa metaanista hajoaa vasta hyvin korkealla ilmakehässä, jolloin muodostuu ilmastoa voimakkaasti lämmittäviä, jääkiteistä koostuvia yläpilviä.

Jos laskut tehdään sadan vuoden tähtäyksellä ja vain suora kasvihuonevaikutus lasketaan, maakaasun ilmastohyöty menetetään jos siitä kaksi prosenttia pääsee palamattomana ilmakehään.  Jos myös epäsuorat vaikutukset huomioidaan, jo yhden prosentin suuruinen päästö kumoaa maakaasun käytön ilmastohyödyn, silloin kun laskelmat tehdään sadan vuoden tähtäyksellä.  Jos laskujen pohjana käytetään 20 tai 60 vuoden ajanjaksoa (mikä voisi nykyisessä tilanteessa olla perusteltua) arviot muuttuvat maakaasun kannalta vielä kielteisemmiksi.

Yhdysvaltain ympäristövirasto EPA on arvioinut, että noin 3,2 prosenttia maakaasusta vapautuisi ilmakehään jo alkutuotantovaiheessa.   Tämäkin saattaa kuitenkin olla vakava aliarvio, sillä yhä suurempi osa maakaasusta on niin sanotulla vesisärötysmenetelmällä (hydraulic fracturing, fracking) tuotettua liuskekaasua.

Liuskekaasun tuotanto näyttäisi aiheuttavan vielä merkittävästi suuremmat alkutuotantovaiheen metaanipäästöt kuin perinteiset maakaasun tuotantomuodot.   Tällä hetkellä arvioidaan, että liuskekaasun sisältämästä metaanista vapautuu ilmakehään jo tuotantovaiheessa  6 – 12 prosenttia. "

http://www.atmosmare.fi/atmosmare/ajankohtaista/maakaasu_on_ilmaston_kan... .

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

jussipussi kirjoitti:
Tapani Kansalainen kirjoitti:
Kevennä kaasulla
Sähkö ei ole ainoa tapa pienentää hiilidioksidipäästöjä.
Miksi hiilidioksidipäästöjä  pitäsi  pienentää?

En tiedä.
Koska ilmastoaltivistit sanoo niin?

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6984

Siis kun metaani on ilmaa kevyempi kaasu, niin voisi kuvitella, että osa metaanimolekyyleistä joutuu lentokoneen moottoriin siellä korkealla ja palaa hiilidioksidiksi ja vesihöyryksi?

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

jussipussi kirjoitti:
Tapani Kansalainen kirjoitti:
Miksi nämä ei yleisty?
Pienellä modaamisella laitteiston voi asentaa autoon kuin autoon. Thaimaassa näitä on paljon . Jopa disseliin sekoitetaan NGV:tä. Taksit kulkee melkein pelkästään LPG: llä.
Ajatko kaasulla?

Mul on 3.0 diisseli. Siihen sais ngv suuttimen ja säästäis polttoaoneessa, mut ei maksa vaivaa. Seuraava auto voi olla kaasitoiminen. Tän ostin vuonna 2005.

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

jussipussi kirjoitti:
"Maakaasua on pitkään pidetty ilmastoystävällisenä vaihtoehtona, koska se tuottaa poltettaessa pienemmät hiilidioksidipäästöt kuin öljy tai kivihiili.  Maakaasu eli metaani on kuitenkin paljon hiilidioksidia vahvempi kasvihuonekaasu.    Ilmakehässä ollessaan yksi metaanimolekyyli lämmittää ilmastoa pelkän kasvihuonevaikutuksensa kautta yli sata kertaa tehokkaammin kuin yksi hiilidioksidimolekyyli.   Metaani kuitenkin hajoaa pikku hiljaa hiilidioksidiksi, minkä takia sen ilmastoa lämmittävä vaikutus on laskennallisesti sitä pienempi, mitä pidempää ajallista perspektiiviä laskuissa käytetään. 20 vuoden tähtäyksellä laskien metaani on enää 66 kertaa hiilidioksidia vahvempi kasvihuonekaasu ja sadan vuoden tähtäimellä sen kasvihuonevaikutus hiilidioksidiin verrattuna on noin 15-kertainen.  

Metaanilla on myös epäsuoria ilmastoa lämmittäviä vaikutuksia.  Osa metaanista hajoaa vasta hyvin korkealla ilmakehässä, jolloin muodostuu ilmastoa voimakkaasti lämmittäviä, jääkiteistä koostuvia yläpilviä.

Jos laskut tehdään sadan vuoden tähtäyksellä ja vain suora kasvihuonevaikutus lasketaan, maakaasun ilmastohyöty menetetään jos siitä kaksi prosenttia pääsee palamattomana ilmakehään.  Jos myös epäsuorat vaikutukset huomioidaan, jo yhden prosentin suuruinen päästö kumoaa maakaasun käytön ilmastohyödyn, silloin kun laskelmat tehdään sadan vuoden tähtäyksellä.  Jos laskujen pohjana käytetään 20 tai 60 vuoden ajanjaksoa (mikä voisi nykyisessä tilanteessa olla perusteltua) arviot muuttuvat maakaasun kannalta vielä kielteisemmiksi.

Yhdysvaltain ympäristövirasto EPA on arvioinut, että noin 3,2 prosenttia maakaasusta vapautuisi ilmakehään jo alkutuotantovaiheessa.   Tämäkin saattaa kuitenkin olla vakava aliarvio, sillä yhä suurempi osa maakaasusta on niin sanotulla vesisärötysmenetelmällä (hydraulic fracturing, fracking) tuotettua liuskekaasua.

Liuskekaasun tuotanto näyttäisi aiheuttavan vielä merkittävästi suuremmat alkutuotantovaiheen metaanipäästöt kuin perinteiset maakaasun tuotantomuodot.   Tällä hetkellä arvioidaan, että liuskekaasun sisältämästä metaanista vapautuu ilmakehään jo tuotantovaiheessa  6 – 12 prosenttia. "

http://www.atmosmare.fi/atmosmare/ajankohtaista/maakaasu_on_ilmaston_kan... .

No voihan lehmän pieru.
Lpg on kai tota maakaasua?Nestemäistä paineistettua kaasua.
Ngv:kin kai on maakaasua mut kaasimuodossa.
Biokaasua tääl ei juuri ole ja buffalotki pieree.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä45960

Tapani Kansalainen kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Tapani Kansalainen kirjoitti:
Kevennä kaasulla
Sähkö ei ole ainoa tapa pienentää hiilidioksidipäästöjä.
Miksi hiilidioksidipäästöjä  pitäsi  pienentää?

En tiedä.
Koska ilmastoaltivistit sanoo niin?

Oletko ilmastoaktivisti?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä45960

Tapani Kansalainen kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Tapani Kansalainen kirjoitti:
Miksi nämä ei yleisty?
Pienellä modaamisella laitteiston voi asentaa autoon kuin autoon. Thaimaassa näitä on paljon . Jopa disseliin sekoitetaan NGV:tä. Taksit kulkee melkein pelkästään LPG: llä.
Ajatko kaasulla?

Mul on 3.0 diisseli. Siihen sais ngv suuttimen ja säästäis polttoaoneessa, mut ei maksa vaivaa. Seuraava auto voi olla kaasitoiminen. Tän ostin vuonna 2005.

Vastasit  kysymykseesi.

"Miksi nämä ei yleisty?
Pienellä modaamisella laitteiston voi asentaa autoon kuin autoon. Thaimaassa näitä on paljon . Jopa disseliin sekoitetaan NGV:tä. Taksit kulkee melkein pelkästään LPG: llä."

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

jussipussi kirjoitti:
Tapani Kansalainen kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Tapani Kansalainen kirjoitti:
Kevennä kaasulla
Sähkö ei ole ainoa tapa pienentää hiilidioksidipäästöjä.
Miksi hiilidioksidipäästöjä  pitäsi  pienentää?

En tiedä.
Koska ilmastoaltivistit sanoo niin?

Oletko ilmastoaktivisti?

En. En myöskään rasisti tai sovinisti, enkä natsi tai persu.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat