Seuraa 
Viestejä1769

Tarkoitus on tuoda esiin tapauksia joissa virkavalta toteuttaa omia fantasioitaan tutkimuksista piittaamatta.

Aloitetaan tällä:
IL-selvitys: Sairaanhoitajien keskuudessa kytee rokotekapina - Lääkärikunnan vanhin: ”Moraalisesti hyvin kyseenalaista”
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/9bd4cdd3-4bc7-4198-97f4-0699ab...
Toki kyseessä on suppea Iltalehden selvitys, mutta huoli on siitä huolimatta täysin aiheellinen. Itsekin suhtaudun kausirokotteisiin hyvin penseästi, mutta se johtuu lähinnä rokotteiden hinnan ja hyödyn välisestä suhteesta, mutta minun ei tarvitse siitä olla huolissani, sillä en edes kuulu rokoteohjelmaan johtuen siitä ettei edes flunssa saa minua sairaalaan.

Sen sijaan kun kyseessä on henkilö joka ei ole valveutunut asioistaan ja kuuluu riskiryhmään, eikä saa informaatiota jonka pohjalta toimia rationaalisesti, puhutaan roistovaltiosta, jollainen Suomesta on jokaisen päättäjän puheissa tulossa. Jokainen haluaa lokalisoida valtaa, eli tuottaa vähemmän optimaalisia tuloksia saadakseen lähipiirinsä kukoistamaan kuin bandiitit Kiinassa. Puhutaan kokemusasiantuntijuudesta ja lähiseutuvaikutuksesta kuin se ratkaisisi roistojen ongelman. Ikävä kyllä todellisuudessa näiden suurroistojen supermarkettien siirtäminen kivijalkakauppoihin vain supistaa voittomarginaalia ja siten väistämättä lisää pahoinvoinnin määrää, joten keskushallinnon on oltava oman kokemuksen yläpuolella.

Tämä nyt tajunnanvirtana, sillä olen laiska paska. Ei vaan kone on dysfunktionaalisen yheisön omistuksessa.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat