Kommentit (13)

MAK
Seuraa 
Viestejä2671
Liittynyt6.9.2008

Kausina 2016-2017 ja 2017-2018 ei Grönlannin jäätikkö ole nettosulanut lainkaan.

Tämän tilanteen voi jokainen käydä tarkistamassa DMI:n raporteista täältä:

http://polarportal.dk/en/news/2017-season-report/

http://polarportal.dk/en/news/2018-season-report/

Vuoden 2017 raportista lainattua:

"Autumn 2017 and winter 2017/2018 were snow-rich. They were followed by a cool summer with a weak melting season. As a consequence, the inland ice experienced a tiny increase. While the ice cap lost 268 gigatons (268 milliard tons) on average over the period 2000-2016, there was a small surplus of 44 Gt i 2017. "

tassuttaja
Seuraa 
Viestejä163
Liittynyt14.1.2011

Lämmin hetki ennen viilenemistä ja koko maailma on seonnut poliittiseen uskontoon.

Näköpiirissä on ilmaston viileneminen jota ihminen ei voi omilla toimillaan mitenkään hillitä.

Miksiköhän isot valtiot ovat luopuneet tämän ilmastouskonnon tukemisesta, onko taustalla tieteelliset tutkimustulokset jotka kumoavat vertaisarvioidun uskonnon tulokset.

Päästömme eivät poistu vaikka afrikkaan istutettaisi puita rahoillamme.

Thaimaan lomalennostakin tulee puhdas kun maksaa hieman ylimääräistä!

SamBody
Seuraa 
Viestejä6268
Liittynyt3.5.2008

Lainaus:

Jos kaikki jää tällä alueella sulaisi, merenpinta nousisi 28 metriä. Jos koko Etelämanner sulaisi, meret nousisivat 60 metriä.

Grönlannin sulaminen nostaisi merenpintaa seitsemän metriä, ja Helsingin keskusta tulvisi silloin jo asuinkelvottomaksi.

Maksetaanko tuon "jos täti olisi setä" lässytyksen loputtomasta toistelusta palkkaa? Kyllä hihhulitoimittelijaltakin pitäisi jonkinlaista mielikuvitusta ja luovaa otetta edellyttää!

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Käyttäjä4369
Seuraa 
Viestejä680
Liittynyt21.6.2017

Sekä Grönlannin että Etelämantereen jäämassojen sulamisesta on ollut kohu-uutisia, mutta mitään erikoista ei ole meneillään.

Itäisen Etelämantereen jäämassa ei ole sulamassa. Eräät tiedemiehet olivat raportoineet jään ulavan meren lämmettyä. He pelottelivat valtamerien pintojen nousulla.

Jään määrän vaihtelu ei tässä tutkimuksessa ole todettu muuttuneen oleellisesti.

https://wattsupwiththat.com/2018/12/13/note-to-the-grauniad-the-east-ant...

Note to the Grauniad: “The East Antarctica glacial stronghold” is NOT melting!

A group of glaciers spanning an eighth of the East Antarctica coastline are being melted by the warming seas, scientists have discovered.

This Antarctic region stores a vast amount of ice, which, if lost, would in the long-term raise global sea level by tens of metres and drown coastal settlements around the world.

Freezing temperatures meant the East Antarctica region was until recently considered largely stable but the research indicates that the area is being affected by climate change.

The vast Totten glacier was known to be retreating but the new analysis shows that nearby glaciers in the East Antarctica area are also losing ice.

To the east of Totten, in Vincennes Bay, the height of the glaciers has fallen by about three metres in total since 2008, before which no loss had been recorded.

To the west of Totten, in Wilkes Land, the rate of height loss has doubled since 2009, with glaciers losing height by about two and a half metres to date.

The data comes from detailed maps of ice movement speed and height created by Nasa from satellite information.

We assembled a 26 year long time series of ice velocity measurements on Totten Glacier to conclude that the glacier speed has fluctuated up to 18% during the time period, with low values around 2000, high values prior to 1996 and after 2002. In the last 10 years, the glacier has maintained a relatively steady speed but has been flowing above equilibrium conditions. The glacier has been losing mass at a rate of 6.8 ± 2.4 Gt/yr or 10% of the total flux on average for the past 26 years. The main loss is caused by the speedup of the glacier along its main flow. Our results also suggest that the glacier may be strongly sensitive to ocean temperature. More detailed studies are needed to quantify the impact of ocean temperature on ice dynamics in this important sector of East Antarctica.

esko

Ärrällä on asiaa
Seuraa 
Viestejä3
Liittynyt2.11.2018

Peli on pelattu, jos emme muutu!!

Ei voi muuta kuin ihmetellä ihmisen itsekyyttä, tässä luonnon tuhoamisvimmassa??

Näitäkin kommentteja lukiessa tulee esiin, emme me ole tehneet mitään, kyllä luontoäiti kestää meidän kerskakulutuksemme ja maapallon tuhoamisen.

Oman sohvan, turvatun turhalla roinalla täytetystä ympäristöstä on mukava huudella/kirjoitella kommenttejaan, me olemme syyttömiä, ei jäätiköt mihinkään sula roskapuhetta, ennenkin ollut pikku heittoja, turha tulla sormella osoittelemaan minua...

Pitää ottaa järki käteen, katsoa tosiasioita suoraan silmiin!  Me kertakäyttöihmiskunta olemme tuhoamassa sivilisaatiomme, joka tapahtuu todennäköisesti 2100 luvun taitteessa. Itse emme ole sitä tuhoa näkemässä mutta lapsemme ovat...

Syydämme kasvihuonekaasuja ilmakehään kuin koskaan planeetan historiassa, hävitämme metsät, saastutamme meret muovijätteillämme, tapamme/hävitämme eläimet luonnosta sukupuuttoon.

Joten jos joku tästä vielä repii huumoria, minä en hymyile vaan olen totinen tosiasioiden edessä, miettien mitä minä voin tehdä maapallomme pelastamisiksi???

Justis
Seuraa 
Viestejä607
Liittynyt10.12.2014

Major_Breakthrough kirjoitti:
Mulla on useita fillareita....autossa on edelleen kesärenkaat sillä ei ole ajettu 3 viikkoon.

Siinä kanssa yksi saatanan kerskakuluttaja. Mää olen pärjännyt yhdellä fillarilla jo 20 vuotta.

ekvivalentti
Seuraa 
Viestejä439
Liittynyt25.12.2012

Ärrällä on asiaa kirjoitti:
Peli on pelattu, jos emme muutu!!

Ei voi muuta kuin ihmetellä ihmisen itsekyyttä, tässä luonnon tuhoamisvimmassa??

Näitäkin kommentteja lukiessa tulee esiin, emme me ole tehneet mitään, kyllä luontoäiti kestää meidän kerskakulutuksemme ja maapallon tuhoamisen.

Oman sohvan, turvatun turhalla roinalla täytetystä ympäristöstä on mukava huudella/kirjoitella kommenttejaan, me olemme syyttömiä, ei jäätiköt mihinkään sula roskapuhetta, ennenkin ollut pikku heittoja, turha tulla sormella osoittelemaan minua...

Pitää ottaa järki käteen, katsoa tosiasioita suoraan silmiin!  Me kertakäyttöihmiskunta olemme tuhoamassa sivilisaatiomme, joka tapahtuu todennäköisesti 2100 luvun taitteessa. Itse emme ole sitä tuhoa näkemässä mutta lapsemme ovat...

Syydämme kasvihuonekaasuja ilmakehään kuin koskaan planeetan historiassa, hävitämme metsät, saastutamme meret muovijätteillämme, tapamme/hävitämme eläimet luonnosta sukupuuttoon.

Joten jos joku tästä vielä repii huumoria, minä en hymyile vaan olen totinen tosiasioiden edessä, miettien mitä minä voin tehdä maapallomme pelastamisiksi???

Ok, mutta asioiden edistäminen haluttuun suuntaan on vaikeaa. Suunnilleen R:n asioiden esittämistyylillä eli itsensä nostamisella puhdassieluisten joukkoon on USAssa saatu puolikansaan kiekkuun ja samalla Trump valtaan ja kehitys uhkaakin mennä taaksepäin. Hyvin tärkeää olisi erottaa merkittävät asiat pienemmistä ongelmista eikä sotkea kaikkea yhdeksi elämän tuskaksi. Se ei vie asioita eteenpäin. Tällä hetkellä näyttäisi suuressa huudossa olevan sähköautot ja muovien vastustaminen. Sähköautoilla ei kuitenkaan merkittävästi vähennetä hiilidioksidi päästöjä, jos ei sähköntuotantoa saada hiilidioksidi vapaaksi. Muovit vähentävät enemmän hiilidioksidipäästöjä estäessään elintarvikkeiden pilaantumisen, kuin muovien valmistukseen tarvittava energia tuottaa hiilidioksidi päästöjä.

psv
Seuraa 
Viestejä318
Liittynyt27.11.2013

Merten lämpeneminen vastaa yhden atomipommin energiaa sekunnissa viimeisten 150 vuoden aikana. Tiedemiesten mukaan valtameret eivät pysty käsittelemään tällaista määrää lisäenergiaa ilman vakavia seurauksia kuten säiden ääri-ilmiöiden lisääntymistä ja merenpinnan nousua.

https://www.aamulehti.fi/a/201398371

Lämpenemisestä seura myös metaaniklatraattien ja metaanin purkautumisen uhka

http://veikkohuuska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/175834-ikiroudan-ja-meren-a...

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14816
Liittynyt16.3.2005

psv kirjoitti:
Merten lämpeneminen vastaa yhden atomipommin energiaa sekunnissa viimeisten 150 vuoden aikana. Tiedemiesten mukaan valtameret eivät pysty käsittelemään tällaista määrää lisäenergiaa ilman vakavia seurauksia kuten säiden ääri-ilmiöiden lisääntymistä ja merenpinnan nousua.

https://www.aamulehti.fi/a/201398371

Lämpenemisestä seura myös metaaniklatraattien ja metaanin purkautumisen uhka

http://veikkohuuska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/175834-ikiroudan-ja-meren-a...

Varmaan pitäisi tarkemmin valvoa ydinkoekieltoa ettei pommit pulpauttele metaaneja merestä taivaalle.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat