Seuraa 
Viestejä35

Minulla on kolesterolilääkitys: 40 mg/vrk. Jos haluan tuon puolittaa ja jos otan tuon joka toinen päivä, niin teenkö mitään väärin? Tabletin halkaisu olisi hankalaa.

Kommentit (6)

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3380

helios kirjoitti:
Minulla on kolesterolilääkitys: 40 mg/vrk. Jos haluan tuon puolittaa ja jos otan tuon joka toinen päivä, niin teenkö mitään väärin? Tabletin halkaisu olisi hankalaa.

Apteekissa kannatta konsultoida ja vaihtaa rinnakkaislääkkeeseen jossa tabletin halkaisu on helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä46258

helios kirjoitti:
Meillä oli täällä noin olisiko ollut noin 4v sitten aiheesta kiivaat keskustelut silloin muistaakseni leikkurilla leikeltiin jotain 5mg annoksia isommista palasista koska...

Jaa miksi ei ole annosvasteeseen lineaarisesti verrannollinen, toki maallikon vajaalla osaamisella ja  kompetensilla, numero 9 littyy selitykseen.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46258

helios kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi se puolittaa jos lääkäri on sellaisen annoksen määrännyt?

Ymmärtääkseni kaikki statiinit on halpoja,  nykyään.

4V sitten ei olleetm oletan että siksi markkinoitiin täällä.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä1764

Jotkut lääkkeet on tarkoitettu kokonaisina syötäviksi, eikä niitä kannata puolittaa.

Lääkeaineet näissä vapautuu vasta suolistossa.

Lääkärit määräävät monenlaisia lääkkeitä ihmisille turhaan ja sitten muita lääkkeitä, mitkä lievittävät turhien lääkkeiden sivuvaikutuksia.

Statiinit lisäävät mm. diabetesriskiä vajaalla 50 prosentilla ja joku kaivelee varmaan aika monta syytä miksi ruokavalion muutos voisi olla järkevämpi tapa huolehtia terveydestään.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46258

Tokilogi kirjoitti:
Jotkut lääkkeet on tarkoitettu kokonaisina syötäviksi, eikä niitä kannata puolittaa.

Lääkeaineet näissä vapautuu vasta suolistossa.

Oletettavasti et ollut silloin täällä keskusteluissa mukana.

Leikkuria ja tietyitsä maista ilman reseptia /valvontaa ostamista promotointiin täällä. Tiettyä statiinia. joka oli vielä silloin patentin suojaama/kallis.  Nimimerkkien argumenttien promtointina käytettiin natsien keskitysleirikuvia. Löytyy kyllä jos on arkistoituna ketjut.   

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat