Seuraa 
Viestejä1388

Maantiet - Meritiet - Rautatiet - Ilmatiet - Avaruustiet - Tiedon Valtatiet jne. Kehittyy aina uusia asioita. Mutta Tiedon valtatiet on jo nyt suuri internetin takia. Paljon on puhuttu multimediasta, internet 2:ta, virtuaalitodellisuudesta jne.

Itse keräilen vanhoja tietosanakirjoja ja on kiinnostavaa ajatella, että niihin merkityt kaupungit ja rakennukset, tehtaat ja laitteet kaikki virtualisoitaisiin. Niin että netissä pääsisi Covent Gardeniin konserttia kuuntelemaan virtuaalisesti.

Mutta suurin asia on, että tuollaiseen virtuaalimaailmaan voidaan perustaa UUSIA VIRTUAALISIA RAKENNUKSIA, VIRASTOJA JA MITÄ VAIN. Itse olen vähän esittänyt Etelä-Amerikalle roolia ryhtyä virtualisoimaan maailmaa noin 350 miljardin euron vuotuisella alkubudjetilla vaikkapa.

Itse olen jo yhdessä muiden kanssa miettinyt koulutusta, opetusta ja yliopistoja. Millaisia uusia YLIOPISTOJA perustaisin virtuaalisesti:

1. University of Backwoods, punaniskoille ja jälkeen jääneille metsäläisille
2. University of Backstreets, jengeille ja katulapsille
3. Univeristy of Evergreen, nykytiedemiehille, jotka tahtoo kehittyä
4. University of Twin Mountain, naisyliopisto
5. University of 17 Points (stars), sotilaille , sotilasakatemia
6. University of Religions, uskovaisille ja uskonnoille, etenkin Krishna tietoisuuden opiskeluun
7. University of Virtual Reality, Kaikille, joilla on mahdollisuus tietokoneilla tai kännyköillä osallistua.
8. University of Veterans and Invalids, nykysotien psyykkisille raunioille ja uhreille, sekä Afrikan väestölle.

jne.

Lisäksi olen ajatellut Aurinkokuntien planeettojen virtualisointia eli näkisi astrologiset tiedot Jupiterin kuusta käsin. Eli voisi sijaita itse Jupiterin kuussa ja sieltä käsin katsella aurinkokuntaa. Tämä kyllä maksaisi maltaita? Pitäisi lähettää nanorobotteja luotaimina Jupiterin kuihin jne.

Onko ideoita virtuaalimaailmaa koskien?

Itse olen saanut ajatuksen Imaami Mahdin nimeä ja tehtäviä imitoimalla sekä meditoimalla. Kaikki kunnia Jumalalle. Ja varsinkin jos hän todella lähettää Mahdin tuomaan lopun kaikelle sorrolle.

Kommentit (8)

Titanic
Seuraa 
Viestejä1388

Mikäli joskus tulee INTERNET 2 niin toivottavasti laitteiden esim. muistien ja kovalevyjen kapasiteetti kasvaisi yhä vielä, vaikka itse prosessorien teho on jämähtänyt paikoilleen.  Ja toivottavasti tuo Internet 2 olisi suunniteltu todella ammattitaitoisesti  ottaen huomioon myös virtuaalitodellisuuden mahdollisuudet. 

Itse ajattelen että jos saisi vaikka alkeellista alkeellisimman virtuaalitodellisuuden ja -maailman, joka perustuisi pelkkiin teksteihin ja tietokantoihin niin sekin riittäisi minulle kohtuullisen hyvin. Miten Wikipedia tietosanakirja muuttuisi jos sekin Virtualisoitaisiin? 

Kysymyksiä asian tiimoilta on miljoonia. 

Covent Garden, Lontoo, 10000 istumapaikkaa. Napsauta ikonia ja pääset istumaan paikkaan nro 4582 konsertissa, jossa soitetaan Brahmsin valssia se ja se. Sitten tekstinä kuvataan seinien värejä ja tunnelmaa ja muuta. Eikä olisi kuvia, videoita tai ääntä ollenkaan. Sekin vielä menettelisi, mutta tahdon virtuaalisuutta edes tekstitietokantana hintaan melkein mihin vaan! Jos ei muu ole mahdollista niin edes tekstitietokantana.

Virtuaalinen leikkaussali, virtuaalisessa sairaalassa tms. Voisiko se innostaa opiskelemaan lääketiedettä? En tiedä, mutta en tahdo jäädä jälkeen mikäli virtuaalimaailma joskus pystytetään. 

Titanic
Seuraa 
Viestejä1388

On monia vastaväitteitä VIRTUAALITODELLISUUTTA Vastaan?

1. Laitteiden teho ei riitä ja tietokoneiden kehittymisen pysähtyminen tapahtuu ennemmin tai myöhemmin.

2. Ei kannata opiskella Datanomiksi kun se on virka, jossa ei voida taata iankaikkista elämää, koska tietokoneiden kehitys pysähtyy joskus.

3. Ei kannata kouluttaa 288 miljoonaa Datanomia tekemään virtuaalitodellisuudesta totta, koska se mullistaisi nykyisiä työmarkkinoita ja perhesuhteita.

4. Virtuaalitodellisuus ei tuota mitään konkreettista uutta hyödykettä, vaikka se voi auttaa opiskelemaan, tutkimaan ja kehittämään tiedettä ehkä. 

5. Maatalouden ja kastelujärjestelmien kehittämiseen sijoittaminen olisi paljon järkevämpää kuin haavoittuvaan ja ehkä tarpeettomaan virtuaalitodellisuuteen sitoutuminen.

jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Titanic
Seuraa 
Viestejä1388

Joo, mutta kun ajattelet KAHDEKSAN yliopiston perustamista lisättynä todellisuutena tai suurelta osin virtuaalisesti niin kunpi tulee edullisemmaksi. Väitän, että Virtuaaliyliopistot ovat edullisemmat. Lisäksi virtuaalisesti voi tavoittaa ryhmiä, jotka muuten jäisivät ulkopuolelle. 

Jos rakennetaan 10000 opiskelijan fyysinen yliopisto johonkin kaupunkiin niin sen rakennukset ovat tuomittuja ennemmin tai myöhemmin sortumaan ja rapautumaan. Joten investointi voisi olla turha ja vaikea päätös. 

Virtuaaliyliopistoista olisi mahdollista perustaa YLIOPISTO käden kääntessä virtuaaliseti Papu-Uuteen-Guineaan ja mkäli paikalliset asukkaat innostuisivat niin homma voisi jopa toimia. 

En nyt kykene tarpeeksi visualisoimaan tätä näkyä ja työhypoteesia, mutta ajattelen usein Sci-fi elokuvien skenaarioita sekä Judge Dredd albumien Megapoliksia taustalla kun mietin tätä mahdollisuutta. En ajattele mitään Helsinkiä tai Espoota fyysisine rakennuksineen, vaan ajattelen pitkällä tulevaisuudessa olevaa skenaariota. Sekä kaupunkeja, joissa on fuusiovoimalat ja 100 miljoonaa asukasta.

offmind
Seuraa 
Viestejä17175

Titanic kirjoitti:
Lisäksi olen ajatellut Aurinkokuntien planeettojen virtualisointia eli näkisi astrologiset tiedot Jupiterin kuusta käsin.

Eikös ne tiedot löydy naistenlehdistä.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

Vierailija

Hyviä ideoita.
Mä voin ruveta virtuaalimailman pimpiksi ja välitän kaikki hoorat.
Minijeesus trogaa virtuaalihuumeet.

Hologarmmi että kaikki voi olla läsnä samassa huoneessa tai valita mieleisiään kehoja datapankista jotka toistaa omaa liikehdintää ja puhetta. Läski voi olla kaunotar jne.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6167

Tulevaisuus on mixed realityä, siinä on raapastu vasta pintaa.

Google Earth VR on ihan jännä, detailit tietysti karkealla tasolla. Koko maailman tarkka 3D mallintaminen on mahdotonta koska maailma muuttuu niin nopeasti ettei mallintajat pysyisi edes perässä. :)

No ehkä joskus tulevaisuudessa jos on esim. satelliitteja joissa todella tarkat laser skannerit tms.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat