Merirosvolahti on tuhon oma!

Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005

Oli vain ajan kysymys, koska näin käy. Mistäköhän maasta löytyy seuraava uskalias ylläpitoporukka edesauttamaan laittomuuksiin ryhtymistä? Itse en moiseen lähtisi, vaikka jokusen kerran olenkin materiaalin lataamiseen sortunut.

http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/id35533.html

Kommentit (15)

Vierailija

Tuolla ei ratkaista mitään.Merirosvolahden käyttäjät joutuvat nyt vain siirtymään toiselle trakkerille.Siinä kaikki.

Vierailija

Kyllä pienimuotoista kaverilta kopioimista tapahtuu varmasti aina. Vaikka mitkä suojaukset laitettaisiin niin jos leffan voi katsoa tai levyn voi kuunnella, sen voi myös jollain keinolla kopioida.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005
Massi^-
Kyllä pienimuotoista kaverilta kopioimista tapahtuu varmasti aina. Vaikka mitkä suojaukset laitettaisiin niin jos leffan voi katsoa tai levyn voi kuunnella, sen voi myös jollain keinolla kopioida.

Toki näin, mutta en laskisi kaverilta kaverille -kopiointia vielä piratismiksi. Sen lasken, jos ilmaisia elokuvia/musiikkia/pelejä/ohjelmia on maailman ympäri jaossa pilvin pimein tuntemattomille kopioitavaksi.

Vierailija

Saa nähdä palaako Pirate Bay vielä takaisin. Mikäli he ovat jakaneet ainoastaan .torrent -tiedostoja, niin käsittääkseni siinä ei ole Ruotsin lain mukaan mitään laitonta.

Vierailija

Itse luulen, että kyseessä on nimenomaan vain merirosvojen järjestämä julkisuustempaus - tämän jälkeen on vielä enemmän asiakkaita heillä.

Vähän tuntuu että vedetään polliisia höplästä.

Vierailija
Olen
Saa nähdä palaako Pirate Bay vielä takaisin. Mikäli he ovat jakaneet ainoastaan .torrent -tiedostoja, niin käsittääkseni siinä ei ole Ruotsin lain mukaan mitään laitonta.

Nimenomaan. Nettisivujen mukaan lupaavat olla taas toiminnassa päivässä tai parissa.

Vierailija

Piratismistan päästään jos alkuperäisten hinnat saadaan siedettävälle tasolle. Ostaisin kymmenen kertaa enemmän musiikkia tai filmejä jos ne olisivat kymmenesosa nykyisestä hinnasta. Ei se DVD itsessään paljoa maksa.

Tässä tapauksessa markkinamiehet ei oo tajunu että alentamalla hintaa kulutus lisääntyy.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005
Papillon
Tässä tapauksessa markkinamiehet ei oo tajunu että alentamalla hintaa kulutus lisääntyy.

Tuskin markkinamiehet haluavat maksimoida kulutusta, vaan tuottoa.

Hinnan laskeminen 10-kertaisesti on järjetöntä, koska kaikki ihmiset eivät varmasti osta tuotteita 10 kertaa enemmän. Tuskin näin tapahtuu, vaikka hintaa laskettaisiin 2-kertaisesti.

Vierailija
Olbe
Papillon

Hinnan laskeminen 10-kertaisesti on järjetöntä, koska kaikki ihmiset eivät varmasti osta tuotteita 10 kertaa enemmän. Tuskin näin tapahtuu, vaikka hintaa laskettaisiin 2-kertaisesti.

Ihmiset yleensä käyttää sen tietyn summan viihteeseen. Itse ainakin ostaisin enemmän jos samalla rahalla saisi.

EDIT: Ja ei tulis ostettua niitä piraatteja. Nyt ostan 95% piraatteja.
Hinta kohallaan niin bisnes lisääntyy.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005
Papillon
Olbe
Papillon

Ihmiset yleensä käyttää sen tietyn summan viihteeseen. Itse ainakin ostaisin enemmän jos samalla rahalla saisi.

Mitä järkeä olisi siis laskea hintoja, jos ihmiset eivät kuitenkaan missään tapaukessa tuota enemmän rahallista arvoa ketjussa ylöspäin? Jos tuo logiikka pitää paikkansa, niin itse nostaisin levyjen hinnat 100 euroon kappale. Saman verran rahaa ihmiset tuo perille, ja itse kuluu vähemmän rahaa kustannuksiin.

Vierailija
Olbe
Papillon
Olbe
Papillon

Mitä järkeä olisi siis laskea hintoja, jos ihmiset eivät kuitenkaan missään tapaukessa tuota enemmän rahallista arvoa ketjussa ylöspäin? Jos tuo logiikka pitää paikkansa, niin itse nostaisin levyjen hinnat 100 euroon kappale. Saman verran rahaa ihmiset tuo perille, ja itse kuluu vähemmän rahaa kustannuksiin.

En tiedä muista, mutta minun logiikkani on se, että jättäisin piraatit ostamatta jos hinta olisi kohdallaan. Eli ostaisin laadukkaita CD:a, DVD:a jne. Kaikki rahat jotka pistäisin menisi laillisesti niille jotka sen ansaitsee. Nyt sikahinnoista johtuen ostan kaiken "mustasta pörssistä" ja tingin pikkasen laadusta. En muista milloin viimeksi olisin ostanut laillisen kopion.

Niin ja ostan monia kymmeniä CD:tä DVD:tä vuodessa.
Itsellä se eiole rahasta kiinni vaan periaatteesta. Viihde maksaa yksinkertaisesti liikaa.

Veikkaan, että paljon muitakin kaltaisiani löytyy.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Canccu
Itse luulen, että kyseessä on nimenomaan vain merirosvojen järjestämä julkisuustempaus - tämän jälkeen on vielä enemmän asiakkaita heillä.

Vähän tuntuu että vedetään polliisia höplästä.

Police raid doubles Pirate Bay's popularity
Published: 11th June 2006 18:26 CET

The Pirate Bay, one of the world's most popular websites for illegal downloading of movies, has doubled its number of visitors after Swedish police shut down the site for three days, according to an Internet monitoring site, Swedish daily Dagens Nyheter said on Sunday.

Swedish authorities closed the site after several raids on May 31. The site reopened three days later using servers in The Netherlands.

Eli kävijämäärä kaksinkertaistui poliisin suorittaman ratsian jälkeen.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
Olbe
Massi^-

Toki näin, mutta en laskisi kaverilta kaverille -kopiointia vielä piratismiksi. Sen lasken, jos ilmaisia elokuvia/musiikkia/pelejä/ohjelmia on maailman ympäri jaossa pilvin pimein tuntemattomille kopioitavaksi.

Piraatit uskovatkin veljeyteen, jolloin kaikki ovat keskenään kavereita, jolloin asia on ok, eikä laitonta, globaalia kaverilta kaverille-meininkiä...

Uusimmat

Suosituimmat