Seuraa 
Viestejä1

Osaisikohan täällä kukaan kertoa mitä hyvää ja huonoa kumpaankin vaihtoehtoon kuuluu ja kumpaako olisi järkevämpi opiskella yliopistossa? Ja miksi juuri sitä?
Lukiossa ehdottomasti suosikkiaine oli fysiikka ja tottakai pidin paljon myös matematiikasta. Tällä hetkellä olen asevelvollisuuden vuoksi välivuodella. Opiskelupaikka on jo hankittuna (sähkötekniikka TTY:llä), mutta kevään haussa ehtisin hakemaan vielä johonkin muualle.
Olen ollut pitkään varma siitä, että haluan lähteä opiskelemaan joko tekniikkaa tai fysiikkaa. Olen kuitenkin ollut epävarma siitä, kumpaako ennemmin opiskelisin.

Kommentit (6)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Onko nuo jollain lailla vaihtoehtoisia? Minä opiskelin sekä fysiikkaa että sähkötekniikkaa.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
apassi
Seuraa 
Viestejä975

Riippuu siitä, haluatko mennä järjellä vai tunteella.

Jos tunteella, niin opiskelet sitten sitä, mihin on mielenkiinto, matikkaa ja fysiikkaa, ja elät koko elämäsi yhteiskunnan tuilla, et työllisty alalle koskaan, mutta hei, oot saanut tehdä sitä mitä tykkäät!

Jos järjellä, niin sitten lääkikseen tai sähkötekniikkaa. Varma työpaikka.

Mielummin vielä lääkäriksi, niin tulevaisuudessa sinulla on periaatteessa työpaikka missä päin maailmaa ikinä haluat, eikä tarvitse asua koko elämää suomessa. Esim. puolet vuodesta jossain välimerellä ja puolet suomessa. Elämä olisi aina aurinkoista kesää. Edelleen voit opiskella fysiikkaa ja matematiikkaa muun touhun ohessa, esim. lasket laskuja aurinkorannoilla yms.

ekvivalentti
Seuraa 
Viestejä458

Käyttäjä5540 kirjoitti:
Osaisikohan täällä kukaan kertoa mitä hyvää ja huonoa kumpaankin vaihtoehtoon kuuluu ja kumpaako olisi järkevämpi opiskella yliopistossa? Ja miksi juuri sitä?
Lukiossa ehdottomasti suosikkiaine oli fysiikka ja tottakai pidin paljon myös matematiikasta. Tällä hetkellä olen asevelvollisuuden vuoksi välivuodella. Opiskelupaikka on jo hankittuna (sähkötekniikka TTY:llä), mutta kevään haussa ehtisin hakemaan vielä johonkin muualle.
Olen ollut pitkään varma siitä, että haluan lähteä opiskelemaan joko tekniikkaa tai fysiikkaa. Olen kuitenkin ollut epävarma siitä, kumpaako ennemmin opiskelisin.

Jos luet fysiikkaa, niin todennäköisesti joudut tehtävään, jos mietit jonkun teknisen laitteen toimen parantamista fysiikaalisesta näkökulmasta. Fysikaalisen optimin toteuttamista sitten haittaa tekniset rajoitukset, joten tämäkin näkökulma täytyy huomioida. Suo siellä, vetelä täällä. Tekniikka ja tiede ovat nykyään niin pahasti toisiinsa kietoutuneita, että valinnalla fysiikan ja tekniikan välillä ei juuri ole väliä muualla kuin professoreiden valinnassa yliopistoihin.

Vierailija

Ehdottomasti fysiikka. Helppo päästä sisään ja pakko vetää tohtoriksi, jonka jälkeen suuret linjat ovat käsissä. Muuten teku.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat