Ärsyttävä pakkomielteesi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulle on tullut pakkomielle, joka ärsyttää tavattomasti: mikroaaltouunin ruoka-astian suojakuvun puhdistaminen! En kertakaikkiaan voi jättää sitä odottamaan että se puhdistettaisiin muiden astioiden kanssa.

Ongelma alkoi, kun vaihdoin valkoisen suojakuvun läpikuultavaan, jossa rasvajäljet näkyy paremmin. Lahjoitan sen kohta jollekin 'viholliselleni' ja painun ostamaan valkoisen suojakuvun.

Kertokaa omista omituisista pakkomielteistänne, voisi helpottaa mun oloa.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Eikö todellakaan kenelläkään ole pakkomieltä, joka ärsyttää itseä ja jonka voi kertoa? Vai onko pakkomieli-termi ymmärretty oikein?

Erilaisia pakkomielteitä

- pelko että liesi jäi päälle kotoa poistuttaessa, joka kerta
- työpäydän pikkutarvikkeet ehdottoman suorassa rivissä
- viherkasvien nyppiminen kuolleista lehdistä, myös tuttavien luona

Useimmat pakkomielteet liittyy vaatimukseen järjestyksestä.

Tohtori.fi sanoo näin:

"obsessio, pakkoajatus, pakkomielle
ajatus tai tunne, joka tahtomatta ja usein aiheuttaa ahdistusta eikä poistu mielestä tahdonalaisin keinoin"

http://www.tohtori.fi/?page=6625671&search=pakkomielle

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Vastaaja_s24fi

Minulla on pakkomielle silloin tällöin lukea niitä spämmäyksiä, joita eräs "vastaa, vaikkei kysytä" suoltaa erinäisille foorumeille. Haluaisin päästä eroon tuosta minulle suurta harmia aiheuttavasta tavasta. Olen ajatellut kyllä liittyä johonkin tukiryhmään, onko kenellä kokemuksia sellaisista?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
salai
Vastaaja_s24fi

Minulla on pakkomielle silloin tällöin lukea niitä spämmäyksiä, joita eräs "vastaa, vaikkei kysytä" suoltaa erinäisille foorumeille. Haluaisin päästä eroon tuosta minulle suurta harmia aiheuttavasta tavasta. Olen ajatellut kyllä liittyä johonkin tukiryhmään, onko kenellä kokemuksia sellaisista?

No eipä oo paha pakkomielle. Ihan hyödyllinen!

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Vastaaja_s24fi

Tohtori.fi sanoo näin:

ajatus tai tunne, joka tahtomatta ja usein aiheuttaa ahdistusta eikä poistu mielestä tahdonalaisin keinoin"

Erinomaista, että varustit viestisi oikein kouriintuntuvalla esimerkillä pakkomielteestä.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija
Kosh
Vastaaja_s24fi

Tohtori.fi sanoo näin:

Erinomaista, että varustit viestisi oikein kouriintuntuvalla esimerkillä pakkomielteestä.

Onko tämä ymmärrettävä niin, että tähän asti olet vain pakkomielteenomaisesti väittänyt, että olen user-hide-listallasi? Siinä tapauksessa olen hiukan pettynyt, mutta asian positiivinen puoli (pääsit eroon pakkomielteestäsi) on tärkeämpi asia. Onnittelen.

Eipä ole ollu helppoa sullakaan, ei, ei. No nyt helpottaa?

Vierailija

En lukenut viestiäsi eli katsoin vain aiheen , kirjoitan sen mukaan.

Ärsyttävin pakkomielle on se , että haluan päästä pelaamaan tennistä tai pelaaman airsoftia.

Vierailija

Minulla on kiusallisia rituaaleja, joita "joudun" suorittamaan useasti poistuessani kämpästäni tai pistäessäni nukkumaan.
Näistä on tullut jo elämää rajoittavia tekijöitä, joita suorittelen jo ulkonakin ollessani.
Vaikka tiedän toimintani olevan naurettavaa, tuntuu, kuin jotain kauheaa tapahtuisi jos jättäisin edes kerran rituaalin väliin.
(en kuvaa rituaalejani sen yksityiskohtaisemmin)

Onko muilla vastaavanlaisia, ilmeisesti lievästä mielenvikaisuudesta kertovia toimintatapoja?

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Vastaaja_s24fi

Onko tämä ymmärrettävä niin, että...

Ei ole. Äläkä edes yritä suotta, sinulla tulee vain polla kipeäksi. Et sinä mitään ole koskaan onnistunut ymmrätämään ennenkään. Etkä näköjään nytkään. Mutta sellaista ne pakkomielteet teettävät.

Vierailija
Kosh
Vastaaja_s24fi

Ei ole. Äläkä edes yritä suotta, sinulla tulee vain polla kipeäksi. Et sinä mitään ole koskaan onnistunut ymmrätämään ennenkään. Etkä näköjään nytkään. Mutta sellaista ne pakkomielteet teettävät.

Olen yhä vakutteemoi, siitä, että asti olet vain pakkomielteenomaisesti väittänyt, että olen user-hide-listallasi. Siinä tapauksessa olen hiukan pettynyt, mutta asian positiivinen puoli (pääsit eroon pakkomielteestäsi) on tärkeämpi asia. Onnittelen.

Eipä ole ollu helppoa sullakaan, ei, ei. Mutta nyt on varmaankin helpompaa. ja kyllä mä sun viestejä luen edelleenkin.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Vastaaja_s24fi
Kosh
Vastaaja_s24fi

Olen yhä vakutteemoi, siitä, että asti olet vain pakkomielteenomaisesti väittänyt, että [plaa plaa plaa]

Yhtä vähän kuin ymmärtämistä, sinun tulisi yrittää suomeksi kirjoittamista. Sekään kun ei näemmä onnistu.

Siinä onkin jo kaksi hyvää syytä, miksi luokittelemisesi trolliksi, häiriköksi tms. riesaksi on johdonmukainen ja validi päätelmä. Ja selitys miksi niin moni on niin tehnyt. Eivätkä nuo ole suinkaan ainoat. Se pakkomielteisyytesi on ehkä pahin muista syistä.

Vierailija
Kosh
Vastaaja_s24fi
Kosh
Vastaaja_s24fi

Olen yhä vakutteemoi, siitä, että asti olet vain pakkomielteenomaisesti väittänyt, että [plaa plaa plaa]

tuo 'blaa blaa blaa' siis oli:
Olen yhä vakutteemoi, siitä, että asti olet vain pakkomielteenomaisesti väittänyt, että olen user-hide-listallasi. Siinä tapauksessa olen hiukan pettynyt, mutta asian positiivinen puoli (pääsit eroon pakkomielteestäsi) on tärkeämpi asia. Onnittelen.

Eipä ole ollu helppoa sullakaan, ei, ei. Mutta nyt on varmaankin helpompaa. ja kyllä mä sun viestejä luen edelleenkin.

Yhtä vähän kuin ymmärtämistä, sinun tulisi yrittää suomeksi kirjoittamista. Sekään kun ei näemmä onnistu.

Siinä onkin jo kaksi hyvää syytä, miksi luokittelemisesi trolliksi, häiriköksi tms. riesaksi on johdonmukainen ja validi päätelmä. Ja selitys miksi niin moni on niin tehnyt. Eivätkä nuo ole suinkaan ainoat. Se pakkomielteisyytesi on ehkä pahin muista syistä.

No mutta rakas ystävä, etköhän nyt ihan pikkuisen liioittele. Pakkomielteeni
Vastaaja_s24fi
Minulle on tullut pakkomielle, joka ärsyttää tavattomasti: mikroaaltouunin ruoka-astian suojakuvun puhdistaminen! En kertakaikkiaan voi jättää sitä odottamaan että se puhdistettaisiin muiden astioiden kanssa.
on sentään aika mitätön...

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
Vastaaja_s24fi

Ongelma alkoi, kun vaihdoin valkoisen suojakuvun läpikuultavaan, jossa rasvajäljet näkyy paremmin. Lahjoitan sen kohta jollekin 'viholliselleni' ja painun ostamaan valkoisen suojakuvun.

Siis kannat huolta mikrokuvun puhtaudesta! Minä pidän vain huolen, ettei kuvun sisäpuolella roiku mitään homehtunutta tai oudon väristä mikä voisi saastuttaa lämmitettävän sapuskan putoamalla siihen. Myös huolehdin siitä, että mikrokuvut ovat vapaa-ajallaan mikrossa sisäpuoli ylöspäin ja luukku auki tai kupu suorastaan mikrosta ulkona. Tuolla on aseptinen merkitys. Nopeasti kuivuvat roiskeet eivät homehdu tai mätäne. Ne vain kuivuvat ja säilyvät vaikka vuosia. Tosin rasva ei kuivu vaan härskiintyy, mutta kyllä kupu tulee pyyhityksi vähintään kerran viikossa, jos siinä on rasvaa pyyhittävässä muodossa.

Kantaisit mieluummin huolta astianpesukoneen siivilästä. Ota joskus irti ja mieti miten vuosikausien ajan on lihahöytyvien välistä soljunut viimeinen huuhteluvesi. Astianpesukoneitten siivilät ovat saastaisimpia paikkoja nykyhuusholleissa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Paul M
Siis kannat huolta mikrokuvun puhtaudesta! Minä pidän vain huolen, ettei kuvun sisäpuolella roiku mitään homehtunutta tai oudon väristä mikä voisi saastuttaa lämmitettävän sapuskan putoamalla siihen. Myös huolehdin siitä, että mikrokuvut ovat vapaa-ajallaan mikrossa sisäpuoli ylöspäin ja luukku auki tai kupu suorastaan mikrosta ulkona. Tuolla on aseptinen merkitys. Nopeasti kuivuvat roiskeet eivät homehdu tai mätäne. Ne vain kuivuvat ja säilyvät vaikka vuosia. Tosin rasva ei kuivu vaan härskiintyy, mutta kyllä kupu tulee pyyhityksi vähintään kerran viikossa, jos siinä on rasvaa pyyhittävässä muodossa.

Tiedän, tiedän ....

Kantaisit mieluummin huolta astianpesukoneen siivilästä. Ota joskus irti ja mieti miten vuosikausien ajan on lihahöytyvien välistä soljunut viimeinen huuhteluvesi. Astianpesukoneitten siivilät ovat saastaisimpia paikkoja nykyhuusholleissa.

Kääk! Kukahan päästäisi minut astianpesukoneensa kimppuun?

Joo, keittiö on tunnetusti likainen paikka. Ja kauppojen ostoskärryt.

Vierailija

No keittiökammoista hirvein on kyllä Tiskirätti. Semmoinen sifonet tai vileda, josta ihan kuulee, kuinka basiliskot sikiää.YYYYYÄÄÄKKK

Vaikka omistan edustavan valikoiman siivousvälineitä, niin pöydänpyyhkimisongelmaan en ole löytänyt mieleistäni ratkaisua. Jonkin aikaa markkinoilla oli märkäluja talouspaperi, mutta sitten se katosii oudosti.

Järjellisiä ehdotuksia?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Mummo
No keittiökammoista hirvein on kyllä Tiskirätti. Semmoinen sifonet tai vileda, josta ihan kuulee, kuinka basiliskot sikiää.YYYYYÄÄÄKKK

Vaikka omistan edustavan valikoiman siivousvälineitä, niin pöydänpyyhkimisongelmaan en ole löytänyt mieleistäni ratkaisua. Jonkin aikaa markkinoilla oli märkäluja talouspaperi, mutta sitten se katosii oudosti.

Järjellisiä ehdotuksia?

Kieli?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat