Seuraa 
Viestejä130

Eräs vanhus on dementoitunut. Taputtelee käsiään kuin pikkulapsi. Henkilö ei elämänsä aikana lukenut mitään, saati ajatellut itse.
Hän ei kai voi surra menettävänsä sellaista mitä ei koskaan ollutkaan, ja on rauhallinen.

Olen tavannut myös dementin joka oli lukenut ja ajatellut. Kun hän vähitellen tajusi aivojensa rapistuvan, ahdistus ilmeni voimakkaana agressiona. Kävi mielessä onko ahdistus sitä kovempi mitä fiksumpi on ollut? Että ymmärtää neurologisen muutoksen lopullisuuden. Ja on hankalahoitoisempi.

Kommentit (1)

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10522

Käyttäjä5105 kirjoitti:
Eräs vanhus on dementoitunut. Taputtelee käsiään kuin pikkulapsi. Henkilö ei elämänsä aikana lukenut mitään, saati ajatellut itse.
Hän ei kai voi surra menettävänsä sellaista mitä ei koskaan ollutkaan, ja on rauhallinen.

Olen tavannut myös dementin joka oli lukenut ja ajatellut. Kun hän vähitellen tajusi aivojensa rapistuvan, ahdistus ilmeni voimakkaana agressiona. Kävi mielessä onko ahdistus sitä kovempi mitä fiksumpi on ollut? Että ymmärtää neurologisen muutoksen lopullisuuden. Ja on hankalahoitoisempi.

Voi olla hyvin juuri noin. Olen paljon dementikkoja hoitanut, mutta en ole heitä tuntenut kun olivat järjissään.

Minun silmääni silloin ollaan lähellä kidutusta kun pää on ihan kirkas muutaman minuutin kerrallaan pari kertaaa viikossa, koska silloin ollaan hyvin itkuisia ja oikeutetusti masentuneita kun sen tilansa tajuaa, vaikka muuten ollaan pihalla kuin karhunpaska. Osa on aggressiivisia sekavana aikana, osa humalan kaltaisessa hihittelypöhnässä.

Onneksi selvien hetkien jaksot ovat aika lyhyita ja yleensä vähenee nopeasti. Jos joku selvänä hetkenä tai ennalta pyytää lopetuspiikkiä, niin se tulisi ehdottomasti hänelle suoda.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat