Kepu ja viihde

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minä hiukan ihmettelin jo silloin, kun Vanhas-Matti otti Lordin pian ja lämpimästi vastaan. Tänään se selvisi Ilta-Sanomista. Otsikko suunnilleen Lordi on entinen keskustanuori. Ja hiukan harhaanjohtavakin otsikko.
Kysymys ei ollut Lordista Keskustanuorissa, vaan varhaisnuorisojärjestö Vesaisissa. Haastatellun Vesaisten johtohenkilön mukaan Tomi Putaansuu, nykyään 32, oli usein nähty vieras Vesaisten leireillä, ja nousi apuohjaajaksikin. Hän osoitti kuulemma silloinkin huomattavaa luovuutta.
Toiminnanjohtaja iloitsi Lordin menestyksestä.

Minä puolestani olin enättänyt havaita, että Tomi P suvultaan oli lähtöisin ihan rajan takaa Rovaniemen Jaatilasta. Tuosta Vesaisten aktiivijäsenyydestä päätelleen hän olisi vielä lapsena asunut sukunsa maaseudulla.

Meillä kotonakin äiti, aito peräpohjalainen, lausui Putaansuun Puthansuu.
Henkilönimessä pudas kuin vääntyy henkilönimeksi Putha. Vrt. tätä
Buddhaan. Ja noita lohikäärmeitähän esiintyyy itäisissä kulttuureissa.

Saarelat, samaisen I-Sn mukaan, olivat viettäneet ihanan viikon häämätkan. Kovasti otti vanhenevan rouvan voimille, täytyi ottaa päälle viikon sairasloma.

Täällä pohjoisessa ilmaisjakelulehti Lounais-Lappi, tänään. Juttu otsikoltaan Väyrysen vintillä tanssitaan taas. Kyseessä on nimenomaan
Paavo Väyrynen ja vaimonsa Vuokko. He olivat vuokranneet ja sitten ostaneet Pohjanranta-nimisen tilan navetan ja kunnostaneet tanssipaikaksi. Vintillä eli ullakolla on tanssipaikka, alakerrassa ravintola. Vintille sopii 1500 tanssijaa. Tarkoitus on vielä laajentaakin, ynnä muuttaa tila lämpimäksi, jolloin tanssia rytkyttää voi ympäri vuoden. Paikan nimi on jo tanssikeskus Tähtiranta. Ensi lauantaina käynnistyvän kauden aikana käyvät esiintymässä kuulemma kaikki Suomen iskelmätaivaan kuumimmat tähdet, mm. Jari Sillanpää. - Lordia ei kuitenkaan esittelyssä mainita. On kai kauden ohjelma ollut valmiina silloin kun Lordi voitti euroviisut.

Että tämöistä keron täältä pohjoisestakin teille eteläläisille ja helsinkiläisille. Kyllä kepussa ymmärretään kansan viihdyttäminen.
Sitähän väitetään olevan myös näkyvästi vedetyn EUn puheenjohtajakauden. Tuota väitettä en ensiksi ole sanonut minä.

Kommentit (1)

Vierailija
ArKos itse
Minä hiukan ihmettelin jo silloin, kun Vanhas-Matti otti Lordin pian ja lämpimästi vastaan. Tänään se selvisi Ilta-Sanomista. Otsikko suunnilleen Lordi on entinen keskustanuori. Ja hiukan harhaanjohtavakin otsikko.
Kysymys ei ollut Lordista Keskustanuorissa, vaan varhaisnuorisojärjestö Vesaisissa. Haastatellun Vesaisten johtohenkilön mukaan Tomi Putaansuu, nykyään 32, oli usein nähty vieras Vesaisten leireillä, ja nousi apuohjaajaksikin. Hän osoitti kuulemma silloinkin huomattavaa luovuutta.
Toiminnanjihtaja iloitsi Lordin menestyksestä.

Minä puolestani olin enättänyt havaita, että Tomi P suvultaan oli lähtöisin ihan rajan takaa Rovaniemen Jaatilasta. Tuosta Vesaisten aktiivijäsenyydestä päätelleen hän olisi vielä lapsena asunut sukunsa maaseudulla.

Meillä kotonakin äiti, aito peräpohjalainen, lausui Putaansuun Puthansuu.
Henkilönimessä pudas kuin vääntyy henkilönimeksi Putha. Vrt. tätä
Buddhaan. Ja noita lohikäärmeitähän esiintyyy itäisissä kulttuureissa.

Saarelat, samaisen I-Sn mukaan, olivat viettäneet ihanan viikon häämätkan. Kovasti otti vanhenevan rouvan voimille, täytyi ottaa päälle viikon sairasloma.

Vanhanen tunnustautui hevimusiikin ystäväksi jo silloin kun hänestä tuli yllättäen pääministeri. Jotekin lastensa kautta tutustunut siihen ja se kuulemma "kolahti".

Uusimmat

Suosituimmat