Seuraa 
Viestejä1684

Ruuhkainen liikenne ja ylikuormituksen takia rapautuvat tiet laittavat aina välillä miettimään, onko kaikki liikennöinti tarpeellista.

Jos polttoaineen hintaa nostettaisiin niin turhin ja syöpöin liikenne varmaan vähenisi. Hinnanosto on parempi keino kuin polttoaineen säännöstelykortti. Tai toisaalta, jos polttoaineostolupia jaettaisiin tasan koko väestölle, voisivat autottomat ja vähän liikkuvat myydä omat lupansa huuto.netissä.

Aivan aluksi voitaisiin tehdä haastattelututkimus tienkäyttäjiltä: Mihin he ovat menossa, miksi ja olisiko asian voinut hoitaa jotenkin toisin. Vai oliko reissu ylipäätään lähtemisen arvoinen.

Turhin reissu ikinä on mennä maan toiselle puolelle raveihin. Jotkut vieläpä raahavat hevosenkin mukanaan, yhteensä tuhat kilometriä edestakaisin. Vetoa voi lyödä netissäkin ja melkein mistä vaan. Turha sitä varten on hevosia rääkätä.

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Brainwashed
Seuraa 
Viestejä11451

Aivan varmasti on paljon turhaa ajoa, mutta toisaalta on hyvin subjektiivista mikä on turhaa kenenkin mielestä, ja niistä on aika turha sen syvemmin ruveta väittelemään.
Toisekseen, niin tuollainen ehdottamasi hinnan nousu ei käytännössä välttämättä aiheuttaisi meillä suomessa kuin tilapäistä ärsyyntymistä, somessa anonyymejä asiasta avautumisia, joitakin lehtijuttuja aiheesta, ja sitten elämä rullaisi taas entiseen tapaan, toisin kuin esim. ranskassa, jossa ihmiset nousevat barrikadeille tunnetusti huomattavasti vähäpätöisemmistäkin asioista.
Kolmanneksi vielä, niin se mitä suomalaiset tuottavat esim. hiilidioksidia autoilunsa ohella ei hetkauta maailman menoa yhtikäs mihinkään suuntaan, ja se kannattaisi pitää mielessä näissä ”ilmastotalkoissakin”, jottei mennä taas perse edellä puuhun, kuten me täällä perinteisesti pruukataan.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä1762

George Hanson kirjoitti:
Ruuhkainen liikenne ja ylikuormituksen takia rapautuvat tiet laittavat aina välillä miettimään, onko kaikki liikennöinti tarpeellista.

Aivan aluksi voitaisiin tehdä haastattelututkimus tienkäyttäjiltä: Mihin he ovat menossa, miksi ja olisiko asian voinut hoitaa jotenkin toisin.

Suurin syy teiden huonoon kuntoon ovat routavauriot ja raskaan liikenteen aiheuttamat painaumat, jos tien pohja on huonosti tehty.

Nastarenkaatkin tietysti kuluttavat, mutta huviajeluita ajellaan suhteessa muuhun liikenteeseen aika vähän ja yleensä kaupunkien keskustoissa.

Kenellekään ei kuulu, mihin ihmiset ovat menossa ja minkä takia ja kuinka he reissun hoitavat.

Mene vaikka kansalaisopistoon opiskelemaan jotain, niin voit sitten alkaa ratkomaan todellisia ongelmia, sellaisia, mitkä sinulle kuuluvat.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä11451

jussipussi kirjoitti:
Biojätteestä tuotetulla alkoholilla. Suuttimetkin näytti olevan jo E100 speksattu. 

Ei riittäisi liikenteen tarpeisiin, marginaalisesti korkeintaan, ja sitä paitsi niin ei se biojäte itsestään polttoaineeksi muutu, vaan vaatii sekin polttoainetta kun paskaa kuskataan rekkakaupalla ym, joten utopiaksi tuomittava jo kättelyssä.

Polttoainesuuttimet eivät ole sinänsä niinkään mikään tekninen ongelma, vaan kun liikenteessä olevat autot eivät ole alkoholilla käyviksi suunniteltu, raskaasta kalustosta puhumattakaan, joka kulkee pelkästään dieselin voimin.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46236

Tokilogi kirjoitti:
George Hanson kirjoitti:
Ruuhkainen liikenne ja ylikuormituksen takia rapautuvat tiet laittavat aina välillä miettimään, onko kaikki liikennöinti tarpeellista.

Aivan aluksi voitaisiin tehdä haastattelututkimus tienkäyttäjiltä: Mihin he ovat menossa, miksi ja olisiko asian voinut hoitaa jotenkin toisin.

Suurin syy teiden huonoon kuntoon ovat routavauriot ja raskaan liikenteen aiheuttamat painaumat, jos tien pohja on huonosti tehty.

Nastarenkaatkin tietysti kuluttavat, mutta huviajeluita ajellaan suhteessa muuhun liikenteeseen aika vähän ja yleensä kaupunkien keskustoissa.

Kenellekään ei kuulu, mihin ihmiset ovat menossa ja minkä takia ja kuinka he reissun hoitavat.

Mene vaikka kansalaisopistoon opiskelemaan jotain, niin voit sitten alkaa ratkomaan todellisia ongelmia, sellaisia, mitkä sinulle kuuluvat.

Esimerkiksi Vihdissähän voisi nostaa koeluontoisesti ensimmäisenä hintoja ja katsoa miten siellä reagoidaan?

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1684

jussipussi kirjoitti:
Salliiko laki tislata omat polttoaineet?  "Korpikuusen kyynel E100" brändättynä

Mielenkiintoinen kysymys.

Etanolin tislaus on kiellettyä, mutta tosiaan, entäpä jos tislaa tislettä joka sisältää myös metanolia, eihän se kelpaa juotavaksi.

Käsittääkseni pitää maksaa vuosittaista "dsl"-veroa jos käyttää jotakin muuta polttoainetta kuin verotettua. Vai oliko puukaasuauto jo vapautettu?

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat