Testaa lemmikkisi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Testihulluille löytyi tämmöinen lemmikkieläimen älykkyystesti. Nyt voi pikku Hiawathakin saada selville poninsa IQ:n

Vassokuu, sano:
http://www.bbc.co.uk/nature/animals/pet ... wner.shtml

Kommentit (10)

Vierailija

Ei ottanut kissan nimeä syötettäessä öökkösiä, kun meidän kissan nimessä on öökkösiä. Eikä se kissa halunnu tehä mitään niistä testeistä, vaan halusi mennä ulos, mutta ulkona sataa niin ei se voinut mennä uloskaan.
Muuten vaikuttivat hienoilta ne testit. Pitänee testata naapurin pienellä paholais -koiralla jos se haluais pistää pään purkkiin, niinku niissä kissa -testeissä oli sellanenkin...

Vierailija

En voi itse esitarkistaa testiä, kun ei ole elukkaakaan. Vaan testatkaapa elukalliset toimivuus. Voiko eläinten älykkyyttä edes testata?

Vierailija

Tämä saanee mennä offina.

Minulla on äitikissa. Jotkut sivistyneet sanovat sitä narttukissaksi, minä en. Äitikissa siis.

Synnytti pennut pihasaunan etuhuoneeseen, kaappiin, josta oli yksi ylälaatikko poissa. Siitä hän meni sisään ja ulos.

Yhtenä aamuna hän istui pihalla odottamassa, kun avasin oven. Tuli keittiöön, ei ottanut ruokaa vaikka laitoin lautaselle, naukui vain ovensuussa ikäänkuin olisi halunnut takaisin ulos. Avasin oven ja päästin hänet pihalle. Jäi portaille istumaan, katsoi minua, naukui ja meni muutaman metrin saunan suuntaan, katsoi minua taas ja naukui.

Ihmettelin, että mikä hätänä!

Äitikissa meni taas muutaman metrin saunan suuntaan, katsoi minua ja naukui. "Jotain rouva tahtoo", hoksasin ja menin perässä. Hän vei minut saunan etuhuoneeseen ja kiipesi kaapin poistetun ylälaatikon aukosta sisään. Avasin kaapin oven ja huomasin, että yksi poikasista oli pudonnut pienestä oven ja hyllyn välisestä raosta alatasolle, jonne äitikissa ei päässyt.

Nostin poikasen välitasolle äitikissan viereen muiden pentujen joukkoon ja ruuvasin pienen listan välitason jatkeeksi ennenkuin suljin kaapin oven.

Äitikissa on nyt 8-vuotias ja kertoo minulle joka päivä kaikenlaisia juttuja.

Vierailija

[quote="Konkari"]Tämä saanee mennä offina.
ovensuussa ikäänkuin olisi halunnut takaisin ulos. Avasin oven ja päästin hänet pihalle. Jäi portaille istumaan, katsoi minua, naukui ja meni muutaman metrin saunan suuntaan, katsoi minua taas ja naukui.
quote] Arkipäivän havainnot eläimistä on erikoisia ja mielenkiintoisia. Miten tyhmä sen ihmisen pitää olla kun ajattelee, että kaikki muut on tyhmiä
kissahan niinkuin muutkin eläimet harvoin ajattelee toisen parasta ja silloinkin kun ajatteleee niin ne omaa sen verran kovan itseluottamuksen, että harvoin tohtivat päätä vaivata ajatuksella, että joku tekis sen paremmin...
Reinkarnoitunut Einstein tuo kissa kyllä joka tapauksessa oli

Vierailija
MuutaMielenkiintoista
Konkari
Tämä saanee mennä offina.
ovensuussa ikäänkuin olisi halunnut takaisin ulos. Avasin oven ja päästin hänet pihalle. Jäi portaille istumaan, katsoi minua, naukui ja meni muutaman metrin saunan suuntaan, katsoi minua taas ja naukui.
quote] Arkipäivän havainnot eläimistä on erikoisia ja mielenkiintoisia. Miten tyhmä sen ihmisen pitää olla kun ajattelee, että kaikki muut on tyhmiä
kissahan niinkuin muutkin eläimet harvoin ajattelee toisen parasta ja silloinkin kun ajatteleee niin ne omaa sen verran kovan itseluottamuksen, että harvoin tohtivat päätä vaivata ajatuksella, että joku tekis sen paremmin...
Reinkarnoitunut Einstein tuo kissa kyllä joka tapauksessa oli

Kyllä ne eläimet osaa kommunikoida. Meilläkin koira osaa ilmoittaa jos kupissa ei ole vettä. Istuu keittiön ovella ja pällistelee meitä kunnes huomataan.
Aikanaan ystävällä oli koira joka kanto kupin vastaavassa tilanteessa olohuoneeseen.

Vierailija

Mummo: Pikku Hiawathan mustangi on niin pahankurisen vallaton, etteivät sitä edes testit kykene kategorisoimaan mihinkään muottiin mahtuvaksi. Tein eilen hänelle kotipolttoisen persoonallisuusanalyysin vihreällä preeriaruoholla houkutellen ja maanitellen. Koetulos osoitti, että mustangi on täysin pitelemätön kiusauksen edessä.

jk. Jäin ihmettelemään miksi nettitesti ei hyväksynyt etunimekseni "Söpöä", mutta kylläkin "Barbaran"?? Söpöyttä ei sallita, mutta tuotteellistettu Barbaruus on valttia????

Vierailija

Konkari hyvä, sinullakin on fiksu kissa.
Aivan kehräsin mielihyvästä juttuasi lukiessani. Kissa on viisas eläin,
sanokoot muut mitä haluavat. Jalo eläin. Toimii samoin kuin lasten kera.

Täytyy vain osata kuunnella ja ymmärtää.

Vierailija
cosini
Konkari hyvä, sinullakin on fiksu kissa.
Aivan kehräsin mielihyvästä juttuasi lukiessani. Kissa on viisas eläin,
sanokoot muut mitä haluavat. Jalo eläin. Toimii samoin kuin lasten kera.

Täytyy vain osata kuunnella ja ymmärtää.

Totta puhut, ystäväni Cosini.

Eläintieteilijät löytävät jatkuvasti eläimistä uusia piirteitä, kykyjä ja taitoja jotka kertovat "älystä". Laitoin älyn heittomerkkeihin ihmisten älyn vuoksi, en eläinten.

Uusimmat

Suosituimmat