Seuraa 
Viestejä17707

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Neutroni
Seuraa 
Viestejä31330

Major_Breakthrough kirjoitti:

Ei huolta, toimittaja vain aivopiereskelee. GPS ei ole millään tavalla riippuvainen Maan magneettikentästä. GPS perustuu sähkömagneettiseen säteilyn kulkuaikaan ja satelliittien liikkeen ennustamiseen Maan gravitaatiokentässä. Maan magneettikenttä ei vaikuta millään oleellisella tavalla kumpaankaan.

Tietysti satelliittien rikkoutumistodennäköisyys kasvaa, jos kenttä heikkenee, mutta sitä varten on varasatelliitteja. Satelliititkin voidaan tehdä kestävämmiksi, jos tulevaisuudessa on tarvetta. Se vain lisää kustannuksia mutta ei estä järjestelmää toimimasta.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Minä veikkaan että tässä tapauksessa on menossa sekaisin kompassinlukija ja GPS:n tarkkailija.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17707

o_turunen kirjoitti:
Minä veikkaan että tässä tapauksessa on menossa sekaisin kompassinlukija ja GPS:n tarkkailija.

Eli siis onko myös Van Allen belt poissa jos magneetit sekoaa ?

- M. King Hubbert

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31330

Aaah olipa kiva kuulla...että...eli siis vain kompassi menee sekaisin ?

Kompassi voi mennä. Tosin perinteisillä mekaanisilla kompasseilla on aika vähän käyttöä ja elektronisissa voidaan käyttää päivitettävää kalibraatiodataa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31330

o_turunen kirjoitti:

Tuskin kokonaan poissa, mutta se heikknee ja muuttuu magneettikentän heiketessä ja muuttuessa kompleksisemmaksi (navanvaihdon yhteydessä).

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17707

Neutroni kirjoitti:
o_turunen kirjoitti:

Tuskin kokonaan poissa, mutta se heikknee ja muuttuu magneettikentän heiketessä ja muuttuessa kompleksisemmaksi (navanvaihdon yhteydessä).

Time renews itself....sanoo Floyd Westerman; http://undergroundwebworld.org/Media/nativeam.htm

- M. King Hubbert

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat