Uskonrauhan rikkominen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos kirjoitan tällä palstalla että "Kristittyjen Jumala on suurin", syyllistynkö uskonrauhan rikkomiseen?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Kuin sinä noin voit kirjoittaa, eikös sanassa sanota, että on vain yksi jumala. Ja jos niitä on vain yksi, niin selvähän tuo on. Epäilen vain, että niitä ei ole edes sitä yhtä.

Vierailija
no_regret
Jos kirjoitan tällä palstalla että "Kristittyjen Jumala on suurin", syyllistynkö uskonrauhan rikkomiseen?

Tasapaino on tärkeä määrittelyssä ja historia tärkeä tietää. "Noita", "pakana", "vääränvärinen", "vääräuskoinen","suomen kieli on pirun kieli","suomi on pirun pesä", "suomalainen", "nainen on likainen", "lapsi on pakana", "syntinen" j.n.e. ja viimeisnä listalla on "ateisti". Uskoja nekin ovat ja käsitykset ovat kristinuskon aikanaan levittämiä. Saivatko/saavatko olla rauhassa?

ÄiTi A iTi V iTi V iDi = Maria ristillä: "Olen todistanut synnin." ja todistajat tapettiin n.k. noitavainon aikaan.

Vierailija

Onko sillä merkitystä uskonko itse väitteeseen jonka ilmaisen?

... siis jotta syyllistyn rikokseen?

Tarkoitatko tasapainolla juurikin tuota?

Vierailija
no_regret
Onko sillä merkitystä uskonko itse väitteeseen jonka ilmaisen?

... siis jotta syyllistyn rikokseen?

Tarkoitatko tasapainolla juurikin tuota?

Tarkoitan sitä, että edellyttäen että kaikilta osin edustaa rauhaa ja että oppi kaikilta osin perustuu rauhaan ja inhimillisyyteen, vasta silloin mielestäni uskonrauha on oikeutettu.

Jos oikein tarkkoja olemme, niin silloin kun oppi perustuu rauhaan ja rauhanomaiseen liikkeeseen ei ole uskontoa eikä uskonrauha -lakia tarvita.

Vierailija

Uskon omaan itseeni ja paskaolemukseeni. Jos olisi pakko uskoa johonkin ulkopuoliseen, uskoisin varmaan puihin ja kiviin mieluummin kuin johonkin haavekuvien paratiisiin. Elän elämäni juuri niin kuin itselleni sopii enkä pidättäydy mukavuuksista sen takia että pääsisin kuoleman jälkeen "taivaaseen". Elämästä on nautittava tässä ja nyt.

Vierailija
CollegeBoy
On VAIN kristittyjen Jumala.

Muut ovat epäjumalia.

"Älä sinä pidä muita jumalia" ( The Holy Bibble )

VÄÄRIN !

On vain yksi jumala, ja se olen minä !

Ja jos et usko joudut helvettiin ! prkl !

Vierailija

Entäpä onko kyse silloin rikoksesta jos tiedän että kuulija/lukija uskoo eri tavalla?

Rikonko siis heidän uskonrauhaa?

Tällä hetkellä en ole valmis pohtimaan onko ko. uskonrauha käsitteenä turha ja siis sen laissa oleminen tarkoituksenmukaista (tätä kai ylempänä haluttiin pohdittavan).

Vierailija
no_regret
Rikonko siis heidän uskonrauhaa?

Pappi ajaa 80 alueella 200 ja polliisi pysäyttää ja uhkaa sakolla. Hän heilauttaa Raamattua ja vastaa
- Hard Rock Hallelujah! Jumala sanoi että en ajnut ylinopeutta ja hän on suurin!
Poliisi vastaa
- Suomen Laki on suurin Jumala ja poliisiauton kamera on Hänen silmänsä. Jos et usko Jumalaani, pampusta tulee.

Vierailija

Kirjoitin(edit): "Entäpä onko kyse silloin rikoksesta jos tiedän että kuulija/lukija uskoo eri tavalla. Rikonko siis heidän uskonrauhaa? "

Kyllä vai ei? (oletan että vastaat kyllä)

Esimerkissä siis molemmat voivat nostaa syytteen toisiaan kohtaan.

Toisaalta mutta kumpi voittaa tästä uskonrauhanrikkomisessa?

vahvempi, sotaisempi, enemmistön kannan omaava, vähemmistö uskomuksen omaava, heikompi, oikeamassa olevampi vai ei kukaan (eli molemmat häviävät)?

Jos vastauksesi on ei, niin sitten tätä on turha jatkaa.

Vierailija
no_regret
Kirjoitin(edit): "Entäpä onko kyse silloin rikoksesta jos tiedän että kuulija/lukija uskoo eri tavalla. Rikonko siis heidän uskonrauhaa? "

Kyllä vai ei?

ET riko vaikka vähän haluaisit rikkoakki eix vaa!

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005
no_regret

Et.

Jos menet huutamaan tuon lauseen jonkin toisen uskonnon kannattajien järjestämään tilaisuuteen, silloin syyllistyt.

Tuskin sinua uskonrauhan rikkomisesta syytetään vaikka menisit heidän nettisivuilleen kirjoittelemaan, jostakin häiriköinnistä ehkä.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija
MuutaMielenkiintoista
Me Loonn
ps. ylläoleva postaus on sarkasmia, ihan vain idioottien tiedoksi.
hehe tämä oli hyvä

Aivan loistava!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat