Sivut

Kommentit (2110)

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5432

Goswell kirjoitti:
Nuo on ihan eri asioita, minä maalaan suurella pensselillä, freskontuhrustajat on asia erikseen.

Ei kiinnostanut olisi parempi vastaus, ymmärsin selityksesi heti,

Kerran yksi tuttuni oli kaupassa erään henkilön kanssa, olivat ostamassa puutarhanhoitovälineitä henkilön juuri ostamalle kesäpaikalle, lapio pyöri helkilön käsissä ja kysyi siinä tuttavaltani, kuule, onko tähän käyttöohjetta, henkilö oli professori.

Ollos huoleti ei minua haittaa vaikka minä pidätte.

Ymmärsit sen pallo-veturi törmäyksen ensin ihan väärin, ja vasta minun selitykseni jälkeen oikein, ja uskoit sen ilman vastaväitteitä. Miksi et usko minun selityksiäni valoon ja suhteellisuusteoriaan liittyvissä asioissa. Kyllä täällä on asianosaajia, jotka puuttuisivat selityksiini, jos ne olisivat väärin. Miksi sinun on niin vaikea myöntää, ettet ymmärrä asioita, vaan väität faktoja feikiksi. 

Goswell
Seuraa 
Viestejä13824

Kontra1 kirjoitti:
Goswell kirjoitti:
Nuo on ihan eri asioita, minä maalaan suurella pensselillä, freskontuhrustajat on asia erikseen.

Kerran yksi tuttuni oli kaupassa erään henkilön kanssa, olivat ostamassa puutarhanhoitovälineitä henkilön juuri ostamalle kesäpaikalle, lapio pyöri helkilön käsissä ja kysyi siinä tuttavaltani, kuule, onko tähän käyttöohjetta, henkilö oli professori.

Ymmärsit sen pallo-veturi törmäyksen ensin ihan väärin, ja vasta minun selitykseni jälkeen oikein, ja uskoit sen ilman vastaväitteitä. Miksi et usko minun selityksiäni valoon ja suhteellisuusteoriaan liittyvissä asioissa. Kyllä täällä on asianosaajia, jotka puuttuisivat selityksiini, jos ne olisivat väärin. Miksi sinun on niin vaikea myöntää, ettet ymmärrä asioita, vaan väität faktoja feikiksi. 

Koska siinä on täysin järjenvastaisia juttuja, täydellisiä mahdottomuuksia, siksi. Esim ajan hidastuminen nopeuden suhteen, täysin järjetön väite, nopeus on vain suhteellista, ts kaikki nopeudet on päällä yhtä aikaa.

Kaikensuhteen c, täysin samassa kastissa, valo liikkuu yhdellä nopeudella, suhteellisuusteorissa se liikkuu kaikilla nopeuksilla yhtäaikaa, sama fotoni.

Eihän normaali ihminen voi tuollaista uskoa.

Minun mielestä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kontra1
Seuraa 
Viestejä5432

Goswell kirjoitti:
Kontra1 kirjoitti:
Goswell kirjoitti:

Koska siinä on täysin järjenvastaisia juttuja, täydellisiä mahdottomuuksia, siksi. Esim ajan hidastuminen nopeuden suhteen, täysin järjetön väite, nopeus on vain suhteellista, ts kaikki nopeudet on päällä yhtä aikaa.

Kaikensuhteen c, täysin samassa kastissa, valo liikkuu yhdellä nopeudella, suhteellisuusteorissa se liikkuu kaikilla nopeuksilla yhtäaikaa, sama fotoni.

Ai sun mielestä täällä kaikki muut on epänormaaleja hörhöjä paitsi sinä, neiti Hinkkilä, Mr Pressure ja ketä muita siihen viidenteen kolonnaan lukeutuukaan?

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5432

Goswell kirjoitti:
Kontra1 kirjoitti:
Goswell kirjoitti:

Ai sun mielestä täällä kaikki muut on epänormaaleja hörhöjä paitsi sinä, neiti Hinkkilä, Mr Pressure ja ketä muita siihen viidenteen kolonnaan lukeutuukaan?

Mutta älä huoli, et sinä ihan toivoton tapaus vielä ole. Kuopion kuperkeikkamestari on menetetty tapaus - siitä tuskin kukaan on eri mieltä. Neiti Hinkkilä sellainen ambivalentti tapaus -  sinua joissakin asioissa etevämpi, mutta joissakin aivan kertakaikkinen  nolla.

Sinä käytökselläsi olet ihan eri kategoriassa - tosi herrasmies, mutta tuo sadattateleminen ei sovi sinun leppoisaan persoonaasi ollenkaan - ympäristötekijät. Löytyisiköhän mitään kurssia, jossa voitaisiin vieroittaa rumasta kielenkäytöstä - onhan niitä erilaisista muistakin addiktioista vapauttavia kursseja.    

JPI
Seuraa 
Viestejä28485

Goswell kirjoitti:
Kontra1 kirjoitti:
Goswell kirjoitti:

No etkö sitten itse tajua, että koska kaikki nopeudet ovat päällä yhtä aikaa, niin, suhteellisuusteiria ei vastoin kuvitelmiasi väitä, että aika hidastuisi niiden kaikkien nopeuksien tai edes jonkin niistä suhteen vaan, että jokaisella havaitsijalla on oma aikansa?
Lainaus:

Ei kun suhteellisuusteoriassa se liikkuu vain yhdellä nopeudella, mutta sinun höpinöissäsi kaikilla.

Lainaus:

No älä sitten usko moisia olkiukkojasi vaan opiskele ja opi suhteellisuusteoriaa.

3³+4³+5³=6³

Nature
Seuraa 
Viestejä9727

Jokaisella ei voi olla eri aikaa kun aikaa ei ole olemassakaan. Kaikkeus on joka hetki alati muuttuvassa "tilakoneen" tilassa / kokonaistilanteessa. Ei siitä voi erotella erillisä aikoja erillisille havaitsijoille millään perusteella. Informaation siirtymiset voivat tapahtua erilaisilla viiveillä, joten käsitykset siitä miten pitkään jotkin asiat näyttävät tapahtuvan vaihtelee tilanteesta riippuen. Kyseessä on siis viiveistä ja ympäristön ominaisuuksista ja liikkeestä siinä aiheutuva tapahtumien keston suhteellisuus (aikadilatitaatio joka ilmenee vuorovaikutusten hitautena) eikä samanaikaisuuden suhteellisuus (joka EST:ssä tarkoittaa lähinnä ajanhetkien dilatoitumista ja siitä seurauksena aikaväeillä erimittaisuutta).

Ensin mainittu aikadilataatio perustuu vuorovaikutusten ja prosessoinnin todelliseen (havaittuun) hidastumiseen, jälkimmäinen nojautuu postulaatteihin. Jälkimmäinen vaatii toimiakseen ajanhetkien muutoksia vastaavat paikkamuutokset, kun halutaan välttämättä pitää kiinni siitä että suhteellisen myötä myös suhteelliset nopeudet ovat samat. Enemmän tai vähemmän perusteettomia olettamuksia toistensa perään. Fysiikaalinen toria ei saisi perustua todentamattomiin mielikuvitushavaintoihin, vaikka sille löytyisikin muista havainnoista tukea.

Nature
Seuraa 
Viestejä9727

Jokaisella ei voi olla eri aikaa kun aikaa ei ole olemassakaan. Kaikkeus on joka hetki alati muuttuvassa "tilakoneen" tilassa / kokonaistilanteessa. Ei siitä voi erotella erillisä aikoja erillisille havaitsijoille millään perusteella. Informaation siirtymiset voivat tapahtua erilaisilla viiveillä, joten käsitykset siitä miten pitkään jotkin asiat näyttävät tapahtuvan vaihtelee tilanteesta riippuen. Kyseessä on siis viiveistä ja ympäristön ominaisuuksista ja liikkeestä siinä aiheutuva tapahtumien keston suhteellisuus (aikadilataatio, joka ilmenee vuorovaikutusten hitautena) eikä samanaikaisuuden suhteellisuus (joka EST:ssä tarkoittaa lähinnä ajanhetkien dilatoitumista ja siitä seurauksena aikaväleillä erimittaisuutta).

Ensin mainittu aikadilataatio perustuu vuorovaikutusten ja prosessoinnin todelliseen (havaittuun) hidastumiseen, jälkimmäinen nojautuu postulaatteihin. Jälkimmäinen vaatii toimiakseen ajanhetkien muutoksia vastaavat paikkamuutokset, kun halutaan välttämättä pitää kiinni siitä että suhteellisen liikkeen myötä myös suhteelliset nopeudet ovat samat. Enemmän tai vähemmän perusteettomia olettamuksia toistensa perään. Fysikaalinen toria ei saisi perustua todentamattomiin mielikuvitushavaintoihin, vaikka sille löytyisikin muista havainnoista tukea.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5432

Joo,se on tässä suhtautumisessa suhtikseen erikoista, että jotkut luulee tietävänsä  liikaa, kun taas toiset tietää luulevansa liikaa. Kumpi sitten on pahempi? Kyllä tuo ensimmäinen on palkjon paljon pahempi minun mielestäni - mutta mitäs mieltä sinä Gossu olet asiasta? Ja mitäs mieltä muut ovat?

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5432

Nature kirjoitti:
Jokaisella ei voi olla eri aikaa kun aikaa ei ole olemassakaan. Kaikkeus on joka hetki alati muuttuvassa "tilakoneen" tilassa / kokonaistilanteessa. Ei siitä voi erotella erillisä aikoja erillisille havaitsijoille millään perusteella. Informaation siirtymiset voivat tapahtua erilaisilla viiveillä, joten käsitykset siitä miten pitkään jotkin asiat näyttävät tapahtuvan vaihtelee tilanteesta riippuen. Kyseessä on siis viiveistä ja ympäristön ominaisuuksista ja liikkeestä siinä aiheutuva tapahtumien keston suhteellisuus (aikadilataatio, joka ilmenee vuorovaikutusten hitautena) eikä samanaikaisuuden suhteellisuus (joka EST:ssä tarkoittaa lähinnä ajanhetkien dilatoitumista ja siitä seurauksena aikaväleillä erimittaisuutta).

Ensin mainittu aikadilataatio perustuu vuorovaikutusten ja prosessoinnin todelliseen (havaittuun) hidastumiseen, jälkimmäinen nojautuu postulaatteihin. Jälkimmäinen vaatii toimiakseen ajanhetkien muutoksia vastaavat paikkamuutokset, kun halutaan välttämättä pitää kiinni siitä että suhteellisen liikkeen myötä myös suhteelliset nopeudet ovat samat. Enemmän tai vähemmän perusteettomia olettamuksia toistensa perään. Fysikaalinen toria ei saisi perustua todentamattomiin mielikuvitushavaintoihin, vaikka sille löytyisikin muista havainnoista tukea.

Täytyy todeta, että Gossu on melkoinen mestari vääntämään yksinkertaisesta asiasta mahdollisimman monimutkainen, mutta kyllä sinä vielä Gossunkin voitat siinä.

Nature
Seuraa 
Viestejä9727

Kontra1 kirjoitti:
Nature kirjoitti:

Ensin mainittu aikadilataatio perustuu vuorovaikutusten ja prosessoinnin todelliseen (havaittuun) hidastumiseen, jälkimmäinen nojautuu postulaatteihin. Jälkimmäinen vaatii toimiakseen ajanhetkien muutoksia vastaavat paikkamuutokset, kun halutaan välttämättä pitää kiinni siitä että suhteellisen liikkeen myötä myös suhteelliset nopeudet ovat samat. Enemmän tai vähemmän perusteettomia olettamuksia toistensa perään. Fysikaalinen teoria ei saisi perustua todentamattomiin mielikuvitushavaintoihin, vaikka sille löytyisikin muista havainnoista tukea.

Täytyy todeta, että Gossu on melkoinen mestari vääntämään yksinkertaisesta asiasta mahdollisimman monimutkainen, mutta kyllä sinä vielä Gossunkin voitat siinä.

EST on luonteeltaan monimutkainen (koettelee käsitettävyyden / hyväksyttävyyden rajoja), matematiikaltaan se on yksinkertainen. Gossun kyvyt riittävät siihen yksinkertaiseen periaatteeseen että valon nopeus on vakio suhteessa lähteeseen. Jos niin olisi, niin satelliittien kellojen käyntiin ei niiden nopeus (suhteessa maahan) vaikuttaisi.

Tauko
Seuraa 
Viestejä846

Jäi vielä mietityttään se Kontra1'n kondensaattori paradoksi.
Menisikö tilanne jotenkin näin.

Kondensaattoriin varaamiseen tehty , eli kondensaattoriin varattu energia E on
W(Q) =Q²/2C, josta seuraa W(Q)=4W(Q/2)

Eli täysin varatun kondensaattorin energia on tupla verrattuna kahden puoliksi varatun kondensaattorin energiaan.

Joten täyteen varatun plus rinnakytketyn tyhjän kondensaattorin systeemissä on tuplamäärä vaadittavaa energiaa ja puolet täytyy poistua systeemistä ja komponenttien ominaisuuksista riippuu millä tavalla energia poistuu lämpönä tai säteilynä.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5432

Tauko kirjoitti:
Jäi vielä mietityttään se Kontra1'n kondensaattori paradoksi.
Menisikö tilanne jotenkin näin.

Kondensaattoriin varaamiseen tehty , eli kondensaattoriin varattu energia E on
W(Q) =Q²/2C, josta seuraa W(Q)=4W(Q/2)

Eli täysin varatun kondensaattorin energia on tupla verrattuna kahden puoliksi varatun kondensaattorin energiaan.

Joten täyteen varatun plus rinnakytketyn tyhjän kondensaattorin systeemissä on tuplamäärä vaadittavaa energiaa ja puolet täytyy poistua systeemistä ja komponenttien ominaisuuksista riippuu millä tavalla energia poistuu lämpönä tai säteilynä.

Mikäs se paradoksi siinä on?

JPI
Seuraa 
Viestejä28485

Nature kirjoitti:
Jokaisella ei voi olla eri aikaa kun aikaa ei ole olemassakaan.

Sovitaan sitten niin. Silti uutiset alkaa ykkösellä puoli yhdeksältä, vuorokaudessa on 24 tuntia ja jokaisella havaitsijalla on oma aikansa.
Mitä vaikutusta luulisit fysiikkaan olevan jos päätettäisiin ettei aikaa ole?
Onkos muuten paikkaa?

Kysymys ajan luonteesta/olemassaolosta ei liity suhteellisuusteorian hevon paskan vertaa. Jos aika on harhaa, niin sityyen suhtis käsittelee sitä harhaa, mitä sitten?

3³+4³+5³=6³

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5432

Tauko kirjoitti:
Kontra1, paradoksi siinä, ettei kondensaattoripari säilytä alkuperäistä yhden kondensaattorin koko energiaa.

Se on vain sinulle paradoksi, mutta ei luonnolle.

Narussa muovailuvahapallo ja heität sitä kivellä, joka painaa ihan yhtä paljon kuin vahapallo.

Kiven energia on ½ mv^2.

Nyt kun kivi painuu hiukan vahapallon sisään ja kivi ja pallo jatkavat yhdessä matkaansa nopeudella ½ v  , jolloin liikemäärä mv ja se säilyy   2m ½ v = mv

Niiden yhteinen energia on ½ 2m (½ v)2^ = m ¼ v^2 = ¼ mv^2 .

Mihin katoaa puolet energiasta?

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5432

Tauko kirjoitti:
Kontra1, paradoksi siinä, ettei kondensaattoripari säilytä alkuperäistä yhden kondensaattorin koko energiaa.

Korjasin hiukan 

Narussa muovailuvahapallo ja heität sitä kivellä, joka painaa ihan yhtä paljon kuin vahapallo.

Kiven energia on ½ mv^2  ja  liikemäärä mv.

Nyt kun kivi painuu hiukan vahapallon sisään ja kivi ja pallo jatkavat yhdessä matkaansa nopeudella ½ v  , jolloin liikemäärä  2m ½ v = mv ja siis säilyy.

Niiden yhteinen energia on ½ 2m (½ v)2^ = m ¼ v^2 = ¼ mv^2 .

Goswell
Seuraa 
Viestejä13824

Nature kirjoitti:
Kontra1 kirjoitti:
Nature kirjoitti:

Ensin mainittu aikadilataatio perustuu vuorovaikutusten ja prosessoinnin todelliseen (havaittuun) hidastumiseen, jälkimmäinen nojautuu postulaatteihin. Jälkimmäinen vaatii toimiakseen ajanhetkien muutoksia vastaavat paikkamuutokset, kun halutaan välttämättä pitää kiinni siitä että suhteellisen liikkeen myötä myös suhteelliset nopeudet ovat samat. Enemmän tai vähemmän perusteettomia olettamuksia toistensa perään. Fysikaalinen teoria ei saisi perustua todentamattomiin mielikuvitushavaintoihin, vaikka sille löytyisikin muista havainnoista tukea.

EST on luonteeltaan monimutkainen (koettelee käsitettävyyden / hyväksyttävyyden rajoja), matematiikaltaan se on yksinkertainen. Gossun kyvyt riittävät siihen yksinkertaiseen periaatteeseen että valon nopeus on vakio suhteessa lähteeseen. Jos niin olisi, niin satelliittien kellojen käyntiin ei niiden nopeus (suhteessa maahan) vaikuttaisi.

Kyllä se nopeuskin vaikuttaa, se satelliitti  liikkuu maan kentissä eri nopeudella kuin maan pinnalla oleva, auringon kentätkin on sotkemassa kellon käyntiä.

Minun mielestä noin.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5432

Tauko kirjoitti:

vielä kerran uusiksi

Kiven energia on ½ mv^2  ja  liikemäärä mv.

Nyt kun kivi painuu hiukan vahapallon sisään ja kivi ja pallo jatkavat yhdessä matkaansa, niiden yhteinen liikemäärä  2m ½ v , koska  liikemäärä säilyy, jolloin yhteinen nopeus  ½ v.

Niiden yhteinen energia on ½ 2m (½ v)^2 = m ¼ v^2 = ¼ mv^2 .

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat