Kommentit (15)

Käyttäjä4379
Seuraa 
Viestejä3

Tästähän on erinomaista suomalaista tutkimusta, jota teki Jatta von Konov jo 60-luvulla. Mutta hänen kirjaansa Keinutuoli ei tahdo löytyä mistään. 

Jatta mm. kuvasi karjalaisen kehdon, joka keinuttaa lasta pitkän aikaa, melkein kuin meren mainingit. Pitkä vaakasuora orsi katossa, ja kehto roikkuu sen päässä olevasta narusta.  

Minijehova
Seuraa 
Viestejä8077

Hammock on ihan paras paikka nukkua kaiken ikäisille, kokoisille ja kuntoisille. Erityisen raihnaisen on vain paha päästä siitä pois, vähän kuten pulleamman säkkituolista.

Joissain asioissa hipit on huomattavan viisaita. Etenkin kuumassa ilmastossa persiisiin lempeästi puhalteleva tuuli on erityisen ihanaa.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5785

Mikäs sen parempi, kuin riippukeinu... saisi olla kotonakin! Keikuttaisin itseäni narusta vetäisemällä, tai jalalla työntämällä, ja kuuntelisin samalla musiikkia... :) En varmaan helposti nousisi ylös.

Yksi päivä kun väsytti kovasti ja koitin tehdä kirjoitustyötä, suljin hetkeksi silmäni, ja kuvittelin kelluvani meressä. Kuvittelin että suuret, rauhalliset aallot nostaisivat  minua... ja laskisivat... Että teki hyvää.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä8077

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Mikäs sen parempi, kuin riippukeinu... saisi olla kotonakin! Keikuttaisin itseäni narusta vetäisemällä, tai jalalla työntämällä, ja kuuntelisin samalla musiikkia... :) En varmaan helposti nousisi ylös.

Yksi päivä kun väsytti kovasti ja koitin tehdä kirjoitustyötä, suljin hetkeksi silmäni, ja kuvittelin kelluvani meressä. Kuvittelin että suuret, rauhalliset aallot nostaisivat  minua... ja laskisivat... Että teki hyvää.

Saattaisit nauttia sellaisesta feng shui suihkulähteestä. Minä ainakin nautin kovasti. Siihen lisäksi riippumatto, niin jo kelpaa köllötellä.

Kannattaa muuten testata ja lukea arvosteluja ennen ostoa, sillä pumppu on monissa liian kovaääninen. Sitä tahtoo kuulla pulputusta, ei surinaa.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

psv
Seuraa 
Viestejä334

Junakin heiluu paikoin aika lailla, ja  muistan  aina nukkuneeni makuuvaunussa sikeästi ja heränneeni joskus vain junan seisoessa.

Uskomattoman makeat ja syvät unet unet olen kuitenkin saanut sängyssä, jonka takajalat ovat ainakin 7 cm kohotetut.   (Tämä kikka voisi auttaa jotakuta miljoonasta univaikeuksista kärsivästä suomalaisesta,  ja miksei ulkomaalaisiakin).

Minijehova
Seuraa 
Viestejä8077

psv kirjoitti:
Junakin heiluu paikoin aika lailla, ja  muistan  aina nukkuneeni makuuvaunussa sikeästi ja heränneeni joskus vain junan seisoessa.

Uskomattoman makeat ja syvät unet unet olen kuitenkin saanut sängyssä, jonka takajalat ovat ainakin 7 cm kohotetut.   (Tämä kikka voisi auttaa jotakuta miljoonasta univaikeuksista kärsivästä suomalaisesta,  ja miksei ulkomaalaisiakin).

Pää on siis ylempänä vai alempana?

Eikö tuon efektin saa nakkaamalla paskaiset farkut ja pari sohvatyynyä patjan alle?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31261

psv kirjoitti:

Minä taas nukuin ainoan makuuvaunussa viettämäni yön äärimmäisen huonosti, kun tunsin jokaisen kaarteen, routamontun, nopeudenmuutoksen, vaihteen, kiskonjatkoksen ja alle jääneet muurahaiset. Ja se meteli oli kanssa sietämätön. Nukkua voi, jos on täydellinen pimeys, täydellinen hiljaisuus ja täydellinen sensorinen deprivaatio. Vaimoa olen oppinut sietämään vieressä, saatan jopa nukkua huonosti yksin, mutta jos hän herää, herään minäkin, vaikka hän yrittäisi olla kuinka hiljaa tahansa.

psv
Seuraa 
Viestejä334

Minijehova kirjoitti:
psv kirjoitti:

Eikö tuon efektin saa nakkaamalla paskaiset farkut ja pari sohvatyynyä patjan alle?

Pää on alempana, jalat ylempänä. Monesti olen joutunut korvaamaan viiston asennon patjan jalkopäätä vaatteilla tai lehdillä kohottamalla, mutta se ei ole täysin vastannut kaltevaa sänkyä.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä8077

Neutroni kirjoitti:
psv kirjoitti:

Minä taas nukuin ainoan makuuvaunussa viettämäni yön äärimmäisen huonosti, kun tunsin jokaisen kaarteen, routamontun, nopeudenmuutoksen, vaihteen, kiskonjatkoksen ja alle jääneet muurahaiset. Ja se meteli oli kanssa sietämätön. Nukkua voi, jos on täydellinen pimeys, täydellinen hiljaisuus ja täydellinen sensorinen deprivaatio. Vaimoa olen oppinut sietämään vieressä, saatan jopa nukkua huonosti yksin, mutta jos hän herää, herään minäkin, vaikka hän yrittäisi olla kuinka hiljaa tahansa.

Erikoista miten suuria eroja asiassa on. Itse tykkään junassakin kovasti siitä kolinasta. Muutenkin kaipaan joka aistille oikeastaan jotain ärsykettä myös nukkuessani. Toki saan pimeässä ja hiljaisessa myös unta, mutta joku kikki jää uupumaan.

Osta itsellesi sensory deprivation tank ajatteluun. Kuulostaa että nauttisit siitä. Nukkumiseen ei sovellu, koska hukkumisvaara tai jtn. vaikka vähän epäilen että sitä herää ennen hukkumista. 

Minijehova
Seuraa 
Viestejä8077

psv kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
psv kirjoitti:

Pää on alempana, jalat ylempänä. Monesti olen joutunut korvaamaan viiston asennon patjan jalkopäätä vaatteilla tai lehdillä kohottamalla, mutta se ei ole täysin vastannut kaltevaa sänkyä.

Lisää verta päähän. Eli happea. Kuulostaa oikealta ja auttanee etenkin jos aivot kaipaavat sitä happea enemmän kuin saa.

Minä en oikein usko että pehmeä ja tasainen sänky on muutenkaan paras alusta nukkumiseen. Mitenhän moiseen ollaan päädytty? Varmaan big bed myrkyttää mielemme... :)

psv
Seuraa 
Viestejä334

Neutroni kirjoitti:
psv kirjoitti:

Ilmeisesti uniherkkyys vaihtelee yksilöittäin. Jotkut eivät ehkä saa valossakaan hyvin unta. Kerran luin tenttiin koko viimeisen yön. Viideltä tuntui, että tunti pitäisi nukkua, mutta mielen levottomuus esti sen. Silloin suuntasin kirkkaan pöytälampun suoraan silmiini ja nukahdin välittömästi.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä8077

psv kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:
psv kirjoitti:

Ilmeisesti uniherkkyys vaihtelee yksilöittäin. Jotkut eivät ehkä saa valossakaan hyvin unta. Kerran luin tenttiin koko viimeisen yön. Viideltä tuntui, että tunti pitäisi nukkua, mutta mielen levottomuus esti sen. Silloin suuntasin kirkkaan pöytälampun suoraan silmiini ja nukahdin välittömästi.

Kuulostaa toimivalta kikalta. Varmaan itselläni mieltymykset ohjautuu kohti kunnon aistiärsytystä samasta syystä, eli väsyneenä tarpeeksi voimakas aistiärsytys aiheuttaa tajuttomuuden suojatakseen aivoja epileptiseltä kohtaukselta. Voi myös olla olemattakin noin.

Se lienee selvää että pakko aivojen on sulkea se aisti, johon tulee liikaa signaalia, sinun tapauksessa näköaisti. Aurinkoakaan ei taida voida montaa hetkeä katsoa ennen tajun lähtemistä.

Vänni
Seuraa 
Viestejä320

Itse olen ollut aina huono nukkuja, ja nukahtaja.  Kiinnostaisi  viritellä ihan omaa versiota sänkyyni. Eihän tuo periaateessa vaikea olisi itsekään toteuttaa. Kakkosnelosesta kehikko sängyn ympärille, 4kpl köydenpätkiä josta  sänky riippuisi. Näyttäisi tuossa esittelyvideossa sänky tekevän n.5 cm sivuttaisliikettä,  ja liike tapahtuvan 4sek välein. taitaa taajuus olla vahvasti riippuvainen sängyn kannattavien köysien pituudesta. Uskoisin tehontarpeen olevan heilutukseen alle 100W . Ehkä yksinkertaisimmilaan tuon likkeen voisi toteuttaa epäkeskolla ja riitävällä välityksellä.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä8077

Vänni kirjoitti:
Itse olen ollut aina huono nukkuja, ja nukahtaja.  Kiinnostaisi  viritellä ihan omaa versiota sänkyyni. Eihän tuo periaateessa vaikea olisi itsekään toteuttaa. Kakkosnelosesta kehikko sängyn ympärille, 4kpl köydenpätkiä josta  sänky riippuisi. Näyttäisi tuossa esittelyvideossa sänky tekevän n.5 cm sivuttaisliikettä,  ja liike tapahtuvan 4sek välein. taitaa taajuus olla vahvasti riippuvainen sängyn kannattavien köysien pituudesta. Uskoisin tehontarpeen olevan heilutukseen alle 100W . Ehkä yksinkertaisimmilaan tuon likkeen voisi toteuttaa epäkeskolla ja riitävällä välityksellä.

Peilipallon moottori, 5e. Toinen hyvä ja halpa voisi olla auton sähköikkunan tai tuulilasinpyyhkijän moottori. Toteutuksen hoitaisin vaikka asentamalla ripustuksen tuuman vinoon ja moottorilla kiskoo saman verran (tuuma) toiseen suuntaan yli. Noin olisi tasainen 5cm liike ja halvalla.

Ehkä kannattaa testata riippumatolla ennen päivän askartelua ja ison ripustuksen kiinnittämistä kattoon. Ehkä ei.

Kerrossängyn alapetiin tuollainen olisi myös helppo toteuttaa...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat