Seuraa 
Viestejä596

Aihe nousee vaailien alla aina enemmän keskusteluun.

Mistä ilmiössä on oikeastaan kyse. Aidosta epäoikeudenmukaisuudesta, koska toiset menestyvät riistämällä vähäosaisempia? Vai suuttumuksesta ja kateudesta niitä kohtaan, jotka onnekkuuden, perityn omaisuuden tai hyvin pyörivän bisneksen ansiosta ovat saaneet selkeästi itseä paremman aseman ja elintason?

Kummin vain, niin vasemmistopuolueet näyttäisivät jälleen ajavan vaaleihin tällä teemalla.

Sivut

Kommentit (51)

wisti
Seuraa 
Viestejä15093

Käyttäjä5812 kirjoitti:
Aihe nousee vaailien alla aina enemmän keskusteluun.

Mistä ilmiössä on oikeastaan kyse. Aidosta epäoikeudenmukaisuudesta, koska toiset menestyvät riistämällä vähäosaisempia? Vai suuttumuksesta ja kateudesta niitä kohtaan, jotka onnekkuuden, perityn omaisuuden tai hyvin pyörivän bisneksen ansiosta ovat saaneet selkeästi itseä paremman aseman ja elintason?

Kummin vain, niin vasemmistopuolueet näyttäisivät jälleen ajavan vaaleihin tällä teemalla.


Kun kansaneläkkeen perusosaan halutaan korotusta, pienen eläkkeen varassa kituuttavat kadehtivat miljonäärejä ja tämän varaan vasemmistopuolueet laskevat.

wisti
Seuraa 
Viestejä15093

Joku liikuntarajoitteinen vanhus tai vammainen tarvitsisi kenties useammin taksiseteleitä päästäkseen ihmisten ilmoille. Asia on tärkeä ihan kaikkien mielestä. Tarkat tutkimukset kuitenkin osoittavat, että monet avun tarvitsijoista k a d e h t i v a t parempijalkaisia. Tämä ratkaissee asian ja tukea ei ole ainakaan syytä lisätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
ID10T
Seuraa 
Viestejä7612

Kyllä tämänkaltaiset otsikot saavat ihmettelemään, miksi toisille annetaan antamasta päästyä:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/4b735eea-6bc3-4148-b7fa-74dc5a1d97...

kauppalehti kirjoitti:

Onko hän Suomen kovapalkkaisin eläkeläinen?

Hissiyhtiö Koneen entinen toimitusjohtaja nauttii mukavaa eläkettä. Nykyisen toimitusjohtajan peruspalkka ei noussut vuodessa senttiäkään.

Matti Alahuhdan pitkä ja ansiokas ura hissiyhtiö Koneen toimitusjohtajana palkitaan avokätisesti eläkkeelläkin. Koneen vuosikertomuksesta käy ilmi, että Kone maksaa Alahuhdalle eläkettä 21 843 euroa kuukaudessa.

Jos tuosta laskee summittaisen kuukausipalkan eläkkeen perustaksi, niin siitä tulee suunnilleen 30 000 euroa. Sa aikamoinen taulapää olla, jos moisesta summasta ei saa jäämään mitään sukanvarteen ennen eläköitymistään,

Tavallaan tuon vielä ymmärtää, saahan ykstyinen yritys tehdä rahoillaan mitä lystää, mutta valtioenemmistöisen Fortumin linja on ainakin ennen ollut vielä käsittämättömämpi:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001625881.html

iltasanomat kirjoitti:
Helsingin Sanomien laskelmien mukaan energiayhtiö Fortumin toimitusjohtaja Mikael Lilius tulee saamaan eläkettä yli 40 000 euroa kuukaudessa.

Liekö Liliuksen eläkettä sitten alennettu, jos Alahuhtaa tituleerataan nyt Suomen kovapalkkaisimmaksi eläkeläiseksi?

Minijehova
Seuraa 
Viestejä16877

Ketäänhän varallisuusvero ei varsinaisesti haittaisi. Eipä siitä juuri iloakaan olisi, koska kertymät jäisivät vaatimattomaksi. Itse en oikeastaan nykyisin kannata, koska se ainoastaan saa sen maksajat kyrpiintymään koko järjestelmään ilman kunnon kertymää.

Jotenkin seisovia omaisuuksia olisi hyvä usuttaa liikkumaan, mutta tuo ei ole paras tapa. Perintöverotuksesta pidän, koska oikein toteutettuna siinä ei ole häviäjiä.

MJ

Deimos
Seuraa 
Viestejä11193

Kateus on ehtymätön luonnonvara ja täysin turha. En kadehdi parempiosaisia koska en tiedä mitä uhrauksia se on vaatinut. Tiettyä oikeudenmukaisuutta kyllä kaipaisin tulonjakoon. En myöskään usko että jokainen on oman onnensa seppä kuten eräs oggvorbis (vai mikälie) täällä kailotti. Menestys on harvoin vain itsestään kiinni.

Menestys yleensä vaatii myös uhrauksia. Niistä ei paljoa huudella. Lottovoittajankaan elämä ei välttämättä ole niin auvoista kuin kuvitella voisi.

Kirjoittelin tätä juuri herättyäni, joten prosessori ei aivan käynnissä vielä ole.

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2973

Savonrantalainen kirjoitti:
En myöskään usko että jokainen on oman onnensa seppä kuten eräs oggvorbis (vai mikälie) täällä kailotti. Menestys on harvoin vain itsestään kiinni.

Monet, joilla voisi mennä paremminkin, eivät tee mitään, millä voisi asioita muuttaa.

Netti mahdollistaa itseopiskelun ja jos ei jotain osaa, voi opetella.

Sen ajan, minkä käyttää muiden kadehtimiseen, voi käyttää uusien asioiden oppimiseen, mielummin sellaisen, jota voi hyödyntää ehkä tulevaisuudessa.

Kun osaa valmiiksi jotain, tulee helpommin ideoita vaikka siitä, kuinka jonkun asian voisi tehdä paremmin.

Esimerkkinä nyt vaikka uusin keksintöni (vanhemmista ei viitsi kertoa, ettei tunnisteta :) järjestelmä, mikä tunnistaa suojatien eteen pysähtyneen auton ja suojatiemerkkien alla alkaa vilkkumaan valot.

Jos on esim. 2 kaistaa samaan suuntaan ja auto pysähtyy suojatien eteen, aika usein joku viereistä kaistaa ajava ei sitä huomaa ja ajaa pysähtyneen auton takaa tulevan pyöräilijän tai jalankulkijan päälle.

Mitään on turha yrittää keksiä väkisin, eikä mitään tarvitse edes keksiä, vaan ratkaista joku ongelma ja kehitellä siihen tuote.

Jos ei osaa niin sitten opettelee ja alkaa silti tekemään, valmista tulee ehkä joku päivä.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2973

Keijona kirjoitti:
Kannattaako subjektiivisuudesta olla kateellinen.

Ei kannata olla mistään kateellinen.

Jos opiskelee kymmeniä vuosia tieteitä ja tekniikkaa, on siitä hyvä saada vähän palkkaakin, vaikka se ei ole ollu syynä opiskeluihin.

Suojatien liikennevalot maksaa vajaa 30.000 euroa, joten suojatiekeksinnöllä voi tienata ihan hyvin, kuin myös muilla keksinnöilläni, onko se mielestäsi väärin?

Vierailija

Aika usein on heikko tulos. Itse asiassa näätälause.

Toisaalta ihmiset ovat konformatiivisia, eli aika usein he pysähtyvät ihan vain koska muutkin pysähtyvät. Voisi jopa sanoa että kuljettajan päässäon jotain vikaa, jos heitä varten tarvitaan omat opastekyltit, vsrsinkin kun autoihin on implementoitu jarruvalot ja sitten on tietenkin nr liikennevalot, jotka eivät ole ohjeistavia.

Vierailija

Ei noita voi kadehtii. Ne on oikeesti tehny hommia ja kantanu vastuuta. Ne on kuitenki vaan palkkajohtajia.

Mut jokaisella pitäis olla taattu hyvinvointi perusasioissa, jopa sillä alkkiksellakin joka juo aivojaan pihalle.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54418

Tokilogi kirjoitti:

Esimerkkinä nyt vaikka uusin keksintöni (vanhemmista ei viitsi kertoa, ettei tunnisteta :) järjestelmä, mikä tunnistaa suojatien eteen pysähtyneen auton ja suojatiemerkkien alla alkaa vilkkumaan valot.

Jos on esim. 2 kaistaa samaan suuntaan ja auto pysähtyy suojatien eteen, aika usein joku viereistä kaistaa ajava ei sitä huomaa ja ajaa pysähtyneen auton takaa tulevan pyöräilijän tai jalankulkijan päälle.

Voisiko siihen keksintöösi lisätä sen että suojatiemerkkien alla alkaa vilkkumaan valo myös silloin kun joku astuu suojatielle//kulkee suojatiellä.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2973

jussipussi kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:

Esimerkkinä nyt vaikka uusin keksintöni (vanhemmista ei viitsi kertoa, ettei tunnisteta :) järjestelmä, mikä tunnistaa suojatien eteen pysähtyneen auton ja suojatiemerkkien alla alkaa vilkkumaan valot.

Jos on esim. 2 kaistaa samaan suuntaan ja auto pysähtyy suojatien eteen, aika usein joku viereistä kaistaa ajava ei sitä huomaa ja ajaa pysähtyneen auton takaa tulevan pyöräilijän tai jalankulkijan päälle.

Voisiko siihen keksintöösi lisätä sen että suojatiemerkkien alla alkaa vilkkumaan valo myös silloin kun joku astuu suojatielle//kulkee suojatiellä.

Jalankulkijoiden liikkeestä aktivoituvia laitteita on jo, niissä liiketunnistimella ja/tai painonapilla ohjataan valoja.

Jalankulkijat eivät käytä tutkimusten mukaan painonappia ja liiketunnistimilla toteutettu on vaikea saada toimimaan luotettavasti ja ilman turhia välkkymisiä ainakin em. laitteissa.

Auto voi pysähtyä suojatien eteen ja jos joku juoksee tai pyöräilee suojatielle, ei tunnistin ehdi reagoimaan ajoissa, siksi on parempi että auto ohjaa varoitusvaloja.

Painonapin saa lisävarusteena, mutta normaali järjestelmä sisältää vähintään 2 aurinkokennoilla, langattomasti toimivaa suojatiemerkin alle kiinnitettävää "liikennemerkin lisäkilpeä"

Vierailija

Edelleen niissä autoissa on jarruvalot. Jarruvalo+suojatie on aika vahva indikaattori pysähtymisen puolesta.

Tai sitten voidaan moninkertaistaa kulut koska joitain ei kiinnosta paskankaan vertaa. Yritä nyt siinä reguloida käytöstä. Ehkä fanfaarit skobeista aina kun noudattaa liikennesääntöjä toimisi paremmin?

Vierailija

Ja sitten tottakai totutellaan ihmiset ilotulituksiin oikein toimittuaan, jonka jälkeen havaitaan että ilman pyrotekniikkaa ihmiset eivät ota kieltoa imperatiivina.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54418

Tokilogi][quote=jussipussi kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:

Esimerkkinä nyt vaikka uusin keksintöni (vanhemmista ei viitsi kertoa, ettei tunnisteta :) järjestelmä, mikä tunnistaa suojatien eteen pysähtyneen auton ja suojatiemerkkien alla alkaa vilkkumaan valot.

Jos on esim. 2 kaistaa samaan suuntaan ja auto pysähtyy suojatien eteen, aika usein joku viereistä kaistaa ajava ei sitä huomaa ja ajaa pysähtyneen auton takaa tulevan pyöräilijän tai jalankulkijan päälle.

Auto voi pysähtyä suojatien eteen ja jos joku juoksee tai pyöräilee suojatielle, ei tunnistin ehdi reagoimaan ajoissa, siksi on parempi että auto ohjaa varoitusvaloja.

Lisäksi eli molemmat ohjaa. Lisää se niin saat mahdollisesti enemmän tiliä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat