Seuraa 
Viestejä10419

Mitäs pelleilyä tämä oikein on?

Tulee ihan olo ettemme enää olisikaan sanomain selkeä sylkykuppi, tuo vähiten kiinnostusta herättävä foorumi, jonka gurut eivät editointia kaipaa.

Mitä seuraavaksi? Pelottaa oikein ajatella millaista sakkia tänne alkaa virtaamaan nyt kun tekninen toteutus alkaa muistuttamaan enemmän tietokoneaikaa kuin kirjoituskoneaikaa.

Vielä kun joku menee lisäämään esikatselun, niin koko palstan hohto on kadonnut ja kirjautumiskynnystä on laskettu jo liikaa.

Jos esikatselu lisätään onnistuneesti, niin viimeinen keino varastaa jäljelle jääneet persoonallisuuden rippeet on estää ikityöntyminen jokaiseen ketjuun ja muut ilmatilan kaappaukset, joihin maanisimmat yksilöt voivat päästä vain kolmoisdiagnoosin kantamana.

Jätän protestiksi tämänkin tekstin tarkistamatta, koska on vuosi 2019 ja tekstiään voi muokata jälkeenpäin. Mihin maailma on menossa? Kyllä ennen riitti hidas kirjoitusnopeus ja kolme omaa oikolukua. Tämän touhun päätä pehmentävä vaikutus lienee kiistatonta, toivottakaamme tyhmentyminen tervetulleeksi!

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Sivut

Kommentit (193)

okivi
Seuraa 
Viestejä1730

Taitaa olla homma kesken. Tekstin aikaisempi vahvennusmahdollisuus on hävinnyt. Toivon parasta eli virheen korjausmahdollisuutta lähettämisen jälkeen.

http://parapsykologia.blogspot.com

There is a principle which is a bar against all information, which is proof against all arguments and which cannot fail to keep a man in everlasting ignorance -- that principle is contempt prior to investigation.
-- Herbert Spencer

MooM
Seuraa 
Viestejä8008

Looginen jatko aiemmille uudistuksille olisi ainakin seuraavat kehityskohteet:

- poistetaan linkien muuttuminen linkiksi. Eli ne pitää kopioida erikseen ja liittää selaimen osoiteriville

- poistetaan kaikki formatointimahdollisuudet, myös boldaus, kursivointi

- pois myös turhat quotetagit. Sekoittavat vaan. Koko lainaamisnapin voi poistaa, kopioikoot ketä kiinnostaa.

- Voisi samalla tehdä suoraan kirjoittamisen mahdottomaksi, vähintään pitää kopioida teksti editorista. Ehkä olisi hyvä vaatia tekstifile, joka liitettäisiin samalla kököttimellä kuin kuvat, niin saisi hauskoka konversio-ongelmia aikaiseksi.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
okivi
Seuraa 
Viestejä1730

Korjaan - ilman javaskriptien estoa vahventaminen edelleen onnistuu, samoin kursivointi.

http://parapsykologia.blogspot.com

There is a principle which is a bar against all information, which is proof against all arguments and which cannot fail to keep a man in everlasting ignorance -- that principle is contempt prior to investigation.
-- Herbert Spencer

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10419

okivi kirjoitti:
Taitaa olla homma kesken. Tekstin aikaisempi vahvennusmahdollisuus on hävinnyt. Toivon parasta eli virheen korjausmahdollisuutta lähettämisen jälkeen.

Mielenkiinnolla odottelen.

Taitaa olla yleinen käytäntö, että ei voi muokata esimerkiksi silloin jos joku on tekstiä lainanut.

Minä näin muokkaa kirjoitustasisi-napin, mutta en enää. Voi hyvin olla että kuvittelin koko homman, mutta jotenkin tuo vaihtoehto ei minua miellytä. Ihan oikeasti, avasin tämän ketjuun juuri siksi että kyseisen napin näkeminen ilahdutti minua.

Edelleen, en voi olla täysin varma asiastani, koska nyt en sitä näe. On aivot alkanut keksiä erikoisia ilonaiheita minulle, jos hallusinaationi ovat noinkin maanlähisiä.  =D

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10419

Hah, ei se ollutkaan maanläheinen hallusinaatio. Tuossa se muokkaa kommenttiasi-nappi taas nököttää. Ilmeisesti se poistuu jos joku jatkaa keskustelua, eli ei päästä historiaa sentään väärentämään...  :)

Ei hitto, siinä taitaa olla ajastin? Mielestäni menee liian hiteciksi olettaa että se poistuu kun joku lukee tekstin.  =D

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10419

Asiasta sivuun...

Voisiko joku ystävällisesti antaa minulle ohjeistavan raamin hyperlinkin tekoon? Kiitos!

Tuli ihan tyhmä olo kun en saanut hommaa toimimaan kuten muistin sen toimivan. Tekisi mieleni väittää ettei hyperlinkkiä muodosteta kaikkialla samoin, mutta itsevarmuuteni ei riitä moisten väitteiden esittämiseen.

Deimos
Seuraa 
Viestejä4543

Minijehova kirjoitti:
Mitäs pelleilyä tämä oikein on?

Tulee ihan olo ettemme enää olisikaan sanomain selkeä sylkykuppi, tuo vähiten kiinnostusta herättävä foorumi, jonka gurut eivät editointia kaipaa.

Mitä seuraavaksi? Pelottaa oikein ajatella millaista sakkia tänne alkaa virtaamaan nyt kun tekninen toteutus alkaa muistuttamaan enemmän tietokoneaikaa kuin kirjoituskoneaikaa.

Vielä kun joku menee lisäämään esikatselun, niin koko palstan hohto on kadonnut ja kirjautumiskynnystä on laskettu jo liikaa.

En usko, että sen enempää alkaa virtaamaan sakkia, kuin ennenkään. Luulen että palstaa seuraa enemmän porukkaa, kuin kirjoittelee. Saattaa olla myös aika korkea kirjoituskynnys, kun palaute on yleensä aika tylyä, jos kirjoittelee puutaheinää.

Editointimahdollisuudesta jälkikäteen olen kaksijakoisella mielellä. Yritän lukea tekstini useampaan kertaan jottei pujahtaisi virheitä. Jotkut käyttävät ulkoista editoria ennen siirtämistä kirjoituskenttään ja hiovat kirjoituksen täydelliseksi. Joskus toivoisi editointimahdollisuutta.

Lainausketjuista saattaa tulla välillä ylipitkiä. Riippuu millä selaimella luet ketjua. Joissakin näkyy vain vastaus ja viimeinen lainaus. Ainakin näkee mihin on vastattu.

Sömnö:"Olkoon siis sopimus: jos sinä et häiritse minua, minäkään en häiritse sinua."
Eppur si muove !!!
A.N. Whitehead:Filosofia alkaa ihmettelystä. Ja lopulta, kun filosofinen ajattelu on tehnyt parhaansa, ihmettely jää jäljelle.
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Nalle pUh: Joskus tuntuu käyvän niin, että nallekarkkikin ylittää filosofina itseään pitävän henkilön ajatuksen.
Sakarjan aivopieru: Ateistin elämää hallitsee koko ajan Jumalfobia.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10419

Ulkoinen editori ei ole minulle mieleinen optio.

Useamman kerran lukeminen ei munia aina hyödytä, koska niin aivot toimii. Jos kirjoitan sanan ja jätän siitä kirjaimen pois, niin teen sen myös lukiessani, koska muistan kirjoittamani. Aivot yksinkertaisesti skippaavat virheen ja "lukevat" väärinkin kirjoitetun sanan oikein. Jopa kolmannella kerralla.

Vasta julkaisun jälkeen näen virheeni, koska tekstin ulkoasu ja sijainti on muuttunut kirjoituksen aikaisesta sijoittelusta ja viitekehyksestä.

En tiedä ymmärtääkö tuosta tarkoittamaani, mutta uskomattomalta tuntuva lukunopeuteni perustuu tuollaisiin asioihin, eli katsotaan sanan eka ja vika kirjain sekä pituus ja määritellään sana joksikin riippumatta mitä siinä oikeasti lukee. Kaikki lukee noin, mutta minulla se tuntuisi olevan poikkeuksellisen kova vaisto. Omassa tekstissäni homma korostuu ihan uusiin mittoihin, koska tosiaan muistan kirjoittamani. Oikolukuni siis huomaa lähinnä puuttuvat tai liiat sanat.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10419

On hyvä esimerkki yllä. Kirjoitin minua ja oikoluin tekstin, mutta silti siinä lukee munia. Voi vitulla päähän!  =D

Ei olisi parempaa esimerkkitapausta voinut sattua.

Deimos
Seuraa 
Viestejä4543

Minijehova kirjoitti:
Ulkoinen editori ei ole minulle mieleinen optio.

Useamman kerran lukeminen ei munia aina hyödytä, koska niin aivot toimii. Jos kirjoitan sanan ja jätän siitä kirjaimen pois, niin teen sen myös lukiessani, koska muistan kirjoittamani. Aivot yksinkertaisesti skippaavat virheen ja "lukevat" väärinkin kirjoitetun sanan oikein. Jopa kolmannella kerralla.

Vasta julkaisun jälkeen näen virheeni, koska tekstin ulkoasu ja sijainti on muuttunut kirjoituksen aikaisesta sijoittelusta ja viitekehyksestä.

En tiedä ymmärtääkö tuosta tarkoittamaani, mutta uskomattomalta tuntuva lukunopeuteni perustuu tuollaisiin asioihin, eli katsotaan sanan eka ja vika kirjain sekä pituus ja määritellään sana joksikin riippumatta mitä siinä oikeasti lukee. Kaikki lukee noin, mutta minulla se tuntuisi olevan poikkeuksellisen kova vaisto. Omassa tekstissäni homma korostuu ihan uusiin mittoihin, koska tosiaan muistan kirjoittamani. Oikolukuni siis huomaa lähinnä puuttuvat tai liiat sanat.

Yleensä kirjoittamani on puhdasta tajunanvirtaa. Luen kerran ja yritän poimia virheet. Joskus sekaan pujahtaa jopa hupaisia virheitä. Lukemisessa minulla on kummallinen tyyli. Joskus mielini vääntää tahalteen otsikon aivan sekopäiseksi. Luen oikein mutta mielessä siitä tulee hyvin hassu (muutan sanoja humoristisiksi). Tällä on oikein nimikin joka nyt oikosulun takia poissa mielestä.

Sömnö:"Olkoon siis sopimus: jos sinä et häiritse minua, minäkään en häiritse sinua."
Eppur si muove !!!
A.N. Whitehead:Filosofia alkaa ihmettelystä. Ja lopulta, kun filosofinen ajattelu on tehnyt parhaansa, ihmettely jää jäljelle.
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Nalle pUh: Joskus tuntuu käyvän niin, että nallekarkkikin ylittää filosofina itseään pitävän henkilön ajatuksen.

Japetus
Seuraa 
Viestejä11691

Muokkaustoiminto näyttää viimein, 6 vuoden ja apatiaan lopulta kääntyneiden mielenilmausten jälkeen olevan tuloillaan takaisin. Katsotaan kauanko jaksavat yrittää tai saavatko jopa toimimaan.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Deimos
Seuraa 
Viestejä4543

Japetus kirjoitti:
Muokkaustoiminto näyttää viimein, 6 vuoden ja apatiaan lopulta kääntyneiden mielenilmausten jälkeen olevan tuloillaan takaisin. Katsotaan kauanko jaksavat yrittää tai saavatko jopa toimimaan.

Onko näin? Varmaa tietoa?

Eppur si muove !!!

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10419

Savonrantalainen kirjoitti:
Japetus kirjoitti:

Onko näin? Varmaa tietoa?

Kirjoita kommentti ja katso sen oikeaa yläkulmaa. Ei se nappi toimi, mutta on se siinä!

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10419

Japetus kirjoitti:

Ajastin siinä on oltava. Aloin jo epäilemään mielenterveyttäni, että noin avasin ketjun perustuen hallusinaatioon, joka on herttaisen eksakti ja maanläheinen.  :)

Japetus
Seuraa 
Viestejä11691

MooM kirjoitti:
Looginen jatko aiemmille uudistuksille olisi ainakin seuraavat kehityskohteet:

- poistetaan linkien muuttuminen linkiksi. Eli ne pitää kopioida erikseen ja liittää selaimen osoiteriville

- poistetaan kaikki formatointimahdollisuudet, myös boldaus, kursivointi

- pois myös turhat quotetagit. Sekoittavat vaan. Koko lainaamisnapin voi poistaa, kopioikoot ketä kiinnostaa.

- Voisi samalla tehdä suoraan kirjoittamisen mahdottomaksi, vähintään pitää kopioida teksti editorista. Ehkä olisi hyvä vaatia tekstifile, joka liitettäisiin samalla kököttimellä kuin kuvat, niin saisi hauskoka konversio-ongelmia aikaiseksi.

Lisäksi joka tykkäyksestä täytyy näytölle lävähtää vähintään viiden minuutin ilotulistusanimaatio pirtsakalla pasuunamusiikilla; ja mieltä ylentävän pakkokatselutuokion jälkeen tykkäys tallennetaan uudelleen nautittavaksi reipas poika/tyttö -lokiin, jonka sielukas lämpö sitten auttaa elämän karikoissa eteenpäin. Nämä ovat tärkeitä juttuja.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat