Olutpullo auki

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kesä tuli, ainakin kalenterin mukaan. Nyt on siis aika tehdä taas suomalaisista miehistä (miksei myös naisista) MacGyvereitä: miten avata olutpullo ilman korkinavaajaa. Tapoja on toki lukuisia, mutta annetaan jokaiselle mahdollisuus kantaa kortensa kekoon, joten kerron vain yhden. Katsotaan montako tapaa yhteensä keksimme.

"Perinteinen" tapahan on tuo hampaita tuhoava keino avata korkki purukalustolla.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Mikä tahansa kova n. 90-asteen kulma kelpaa.

Colt-stendarilla saa myös ammuttua korkit komiasti kattoon kummelityylillä.

Vierailija

jos on kaks korkkaamatonta bisseä, niin toisella pullolla saa aina toisen auki.

viimeisestä lähtee korkki vaikka puiston penkkiä vasten

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005
Tollukka
Tosimieshän avaa kruunukorkin paljain käsin vääntämällä.
Niin, sehän on helppoa tätä nykyä, kun Suomeenkin alkaa rantautua noita kierteellisiä kruunukorkkipulloja (esim. Baltika nr 7)

Nervus rerum

Vierailija
Euphemos
Tollukka
Tosimieshän avaa kruunukorkin paljain käsin vääntämällä.
Niin, sehän on helppoa tätä nykyä, kun Suomeenkin alkaa rantautua noita kierteellisiä kruunukorkkipulloja (esim. Baltika nr 7)

Noh, ne on kai sitten avattava väärään suuntaan kiertämällä, jotta homma säilyisi miehekkäänä

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Helpompi olisi käydä läpi asioita, joilla olutpulloa ei saa auki.

Ristipäämeisseli on kokemukseni mukaan hankala.
Perunankuorimaveitsi hajosi kun yritin sillä.
Kolme kertaa olen nähnyt ihmisten katkovan hampaitaan, joten se homma on minun kohdaltani laskuista pois.
Kaikilla muilla millä olen yrittänyt, on pullo auennut.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Vanha juttuhan on avata kaljapullo kännykällä. Onnistuu kai aika hyvin ilman vaurioita niillä Nokia 3330:llä tai vastaavilla. Kerran avasin kaverin kaljapullon 5210:llä. Tuli aika syvät naarmut kun oli vähän pehmeämmät kuoret, mutta ei se mitään kun hyväksyttiin vaihdossa (eihän noista vanhoista malleista koskaan paljon rahaa saa, en usko naarmujen alentaneen hintaa).

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Paras tapa on minun havaintojen mukaan ollut jättää ongelma jonkun toisen päänvaivaksi, niin ku esmex tarjoilijan - mie ku juon olutta vain lasista

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Itse osaan avata hampailla tarvittaessa - machoa ja vaarallista. Korkki on aika pehmeää peltiä kuitenkin. Sukulaismies avaa stendarilla (tupakansytytin), itselläni on avaimeperänä GWS:n avaaja ollut lukioajoista lähtien. Vaihdoin sen kaverin kanssa vanhempaan että sain lisää katu-uskottavuutta.

Vierailija

Kaverini, lempinimeltään Keppana ei koskaan avaa olutpulloa itse. Hän on tehnyt siitä periaatepäätöksen.

Joskus kovassa janossa se tuottaa pikku hankaluuksiakin.

Yhden kerran hän kiipesi naapurin vanhan emännän kissa kainalossa koivuun, jonne jätti kattiparan. Sitten hän koputti emännän oveen ja ilmoitti että teidän katti on pahassa pulassa puussa, ei pääse alas. Kannattaa varmaan soittaa palokunta paikalle. Emäntähän hätääntyi, soitti ja pian oli tikasauto pihassa. Kun katti oli saatu puusta, Keppana lampsi kaljapullo kourassa paikalle ja tuumasi yhdelle palomiehelle: "Kun nyt oot tässä, saisikko tään auki?"

Toisella kertaa häneen taas iski kova janon piru eikä ketään paikalla. Hän pirautti Ruuthille, joka kieltäytyi tulemasta, kun Leppäsen risteyksessä on ratsia ja hän on jo vähän ottanut. "Perkele...", tuumasi Keppana, "tästä mitään tuu, jos ei itte järjestä...", hyppäsi Datsuniinsa ja ajaa körötteli Leppäsen risteykseen. Oli siellä ratsia; pysäyttivät. Konstaapeli pyysi ajokorttia, rekisteriotetta ja puhallutti. Oli kohtelias, kun kaikki oli kunnossa. Keppana kopsaisi kaljapullon sivutaskustaan ja työnsi pullonsuuta konstaapelin suuntaan: "Et viittis vähän jeesata ton korkin suhteen?"

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005

Usein näkee tupakan sytyttimellä aukomista ja myös puukolla. Puukolla avaan joskus itsekin, kun se on joskus lähempänä kuin pullonavaaja. Tupakansytyttimiä ei ole niinkään usein lähellä, ja en ole sitä keinoa edes kokeillut.

Myös tyhjällä pullolla korkkaaminen sujuu näemmä näppärästi. En ole viitsinyt sitäkään kokeilla, kun pelkään sen avaavan pullon murenevan.

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

Vierailija

Saahan tuon monellatavalla auki esim. toiselle pullolla tai jollain kovalla naputtelee korkin reunaan että ne tasottuu pikkuhiljaa ja sen jälkee korkki lähteekin ihan nostamalla, mutta hidasta on, kokemuksien mukaan rappusen reunat on vähän huonoja tähän hommaan, koska yleensä pullon suu tai kaula meinaa hajota, Kuulema tuon saa auki jopa Aku Ankallakin itse en vaan ole viellä nähnyt ja jos omistaa vanhan kännykän nii sillä aukee ihan näppärästi

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat