Sivut

Kommentit (1440)

Minijehova
Seuraa 
Viestejä7943

jussipussi kirjoitti:
MooM kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Kaverini on kerran teettänyt minulle paidan jossa lukee ASIANTUNTIJA😁

Jos tuntisin jussipussin livenä (ehkä tunnenkin), voisi teettää hänellekin tuollaisen paidan. Eli sinänsä tuo ele ei kerro yksiselitteisesti mitään.

Siitä puuttuisi silloin kaksi merkittävää sanaa jotka ilmaisisivat sarkasmin ja itseironian paremmin.

Kaikkien alojen asiantuntija.

Kiittäisin kyllä paidasta jos se sisältäisi tuon ymmärräyksen ymmärtämättömyydestäni.

Luulisin, että palstahahmollesi aika objektiivinen nimitys olisi bessewisseri (olen tämän ennenkin sanonut, enkä tarkoita sitä vittuiluna, vaan luonnehdintana. Samoin paita-asiassa). Ja nimenomaan siinä mielessä, että toimit automaattisena käyttöliittymänä tieteellisten juttujen hakukoneisiin.  Se on kyllä alkanut vähän tympäisemään, miten jaksat heitellä kommenttia subjektiivisuudesta ja kyvyttämyydestä nähdä oman ajattelun taustaa (asiallinen kommentti sinänsä, frekvenssi vaan vie tehoa).

Minijehovalla on samaa "asiantuntija"piirrettä, mutta hän suoltaa tänne omaa sommitelmaansa satunnaisiin lähteisiin, omaan agendaansa yms. perustuen. Joskus tuottaen hyviä huomioita, joskus huuhaillen jonkun kyrsämäisen "oivalluksen" perässä.  Mutta mahtuuhan tänne.

Tämä on minun tapa edetä/tai pysyä paikallaan asioissa.

Pohjavirtana se että asoita ymmärrystä rakennetaan todennettujen pälle. Bonuksena  tulee se että laajalti kuopien näkee mahdollisesti myös linkityksiä asioiden välillä.

Harvoin linkkisi tai lihavoidut kopiosi liittyy aiheeseen. 90% liittyy jonkun aiheeseen liittyvän kommentin esittäjään. Laske ja lue viestisi tästä ketjusta niin huomaat mitä tarkoitan.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Minijehova
Seuraa 
Viestejä7943

Käyttäjä kyrsä kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

Kirjoitan öisin. Olen avannut muutaman tällä viikolla.
Kommenttien muodossa vaikka ketjut suoliston bakteereista, luonnonilmiöistä, ravintoaineista, raitistumisesta, hulluudesta tai tietoisuuden synnystä.

Lue ja opi.😁

Onko yllättävää että teidän antinne aiheisiin on tasan nolla? Itse en ylläty😂😎😘😋

Älä nyt viitti naurattaa...
Siis noi oksennukset on parasta antiasi.

Avaa nyt se aihe.

Olen hyvin ylpeä mehiläisestäni.
Kirjoitan öisin kun olen yksin. Nyt ei kumpikaan toteudu.

Oli se ihan luettava.
Ei kuitenkaan mukaansa tempaava. Siinä oli semmonen puurtamisen maku. Eli hieman tekemällä tehty. Mut luettava kertomus johon oli puoliväkisin yritetty upottaa kaksoismerkityksiä. Onko sulla muita ylpeyden aiheita?
Voin avata oman kun vanhoja ei löydy, ehkä siitä löytyy muutakin keskusteltavaa.

Jos haluat näyttää kyntesi niin kirjoita myös mehiläiskadon syystä faktoihin pohjautuen. Ensin etsit vaikuttavat tekijät ja sitten kokoat tekstiksi johtopäätökset. Kuulostaa helpolta.

Ei mua kiinnosta mehiläiset.
Jos haluaa kirjoittaa tiedeartikkelin niin ei siihen kannata sotkea kaksoismerkityksiä.

Et vain osaa etsiä tietoa ja yhdistellä sitä mielekkäästi. Tai tehdä päätelmiä siitä.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minijehova
Seuraa 
Viestejä7943

Eipä sun mehiläiset juuri keskustelua ole herättänyt. Valtaosa omia viestejäsi.

Ei faktojen paljon kuulukaan herättää väittelyä. Mitäpä sinä faktoista tajuaisit.

Et yhtään ymmärrä mistä oli kyse. Mehiläiskatojen syyt tunnetaan vieläkin huonosti. Kerroin mistä ne aiheutuu ja miten.

On ihan selvää ettet kykene asiaa ymmärtämään, koska se vaatisi osaamista monelta alalta ja kykyä nähdä laajoja kokonaisuuksia, sekä syiden ja seurausten suhteita.

En raapustellut jonninjoutavaa paskaa, jollaista ysiluokalla ainekirjoituksessa kysytään, vaan kokosin mehiläiskadon taustalla olevat faktat yhteen ja niihin perustuen kerroin miten ja miksi pesäkuolemat yllättää.

Et ymmärrä mitään koko asiaan liittyen, niin tietysti näet asian jonain kaunokirjallisena kyhäelmänä. Sitä se ei ole, eikä ollut sellaiseksi tarkoitettu.

Tietenkään sinua ei mehiläiset tai niiden pesäkuolemat kiinnosta, koska et ymmärrä mehiläisten merkitystä kaikelle luonnolle. Kuitenkin käytännössä kaikki syömäsi kasvikset ovat mehiläisten pölyttämiä.

En missään vaiheessa olettanutkaan että kaltaisesi pystyisi ymmärtämään mitään niin laajaa kuin luonnon toiminta.

Satuin muuten antamaan syyn lisäksi myös kolme eri parannusta pesäkuolemien estämiseksi; viljelylajikkeiden oikea valinta, oikeaoppinen metsänhoito ja mehiläisten lääkehoito puusienen avulla.

Älä soimaa itseäsi, sillä ei sitä moni muukaan osannut nähdä mehiläiskatojen syiden analyysinä ja konkreettisena korjausohjeena.

En minä jaksa käyttää pudempää tekstiä kertomaan mistä siinä oli kyse. Nyt siihen kuitenkin ajauduin tässä.

Ei ihmisiä kiinnosta asiat, joita eivät ymmärrä. Minä en kaipaa muiden ymmärrystä. Mehiläiset kaipaisi, mutta ihmiset jotka voisivat asioille jotain tehdä eivät tätä palstaa lue. Ehkä joku äkkää tekstin perusteella jättää pari puuta maahan metsänhoidon yhteydessä, joku jopa saattaa leikkiä karhua ja vähän vuolaista vesurilla männystä kaarnaa, jotta kääpä saa tilaa kasvaa. Joku saattaa myös äkätä viljellä pienen kulmapalan pellostaan myöhemmin kukkivaa hyötykasvia.
Tuskin sentään.

Joka tapauksessa kerroin mehiläiskadon syyt ja kerroin moisen estämiseen toimivia keinoja.
Tuollaista ei ole mielekästä verrata 25min ainekirjoitukseen, jonka arvosana on 7+🤣

Minijehova
Seuraa 
Viestejä7943

Tekstini on jopa tarpeettoman kaunokirjailtua ottaen huomioon, että se on vain raportti faktoista ja malli ongelman korjaamiseksi.
Tieteellinen uokoasu on tylsä kirjoittaa ja sopii paremmin vertaisarvioitaviksi meneviin julkaisuihin.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä7943

Minijehova kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

Kirjoitan öisin. Olen avannut muutaman tällä viikolla.
Kommenttien muodossa vaikka ketjut suoliston bakteereista, luonnonilmiöistä, ravintoaineista, raitistumisesta, hulluudesta tai tietoisuuden synnystä.

Lue ja opi.😁

Onko yllättävää että teidän antinne aiheisiin on tasan nolla? Itse en ylläty😂😎😘😋

Älä nyt viitti naurattaa...
Siis noi oksennukset on parasta antiasi.

Avaa nyt se aihe.

Olen hyvin ylpeä mehiläisestäni.
Kirjoitan öisin kun olen yksin. Nyt ei kumpikaan toteudu.

Oli se ihan luettava.
Ei kuitenkaan mukaansa tempaava. Siinä oli semmonen puurtamisen maku. Eli hieman tekemällä tehty. Mut luettava kertomus johon oli puoliväkisin yritetty upottaa kaksoismerkityksiä. Onko sulla muita ylpeyden aiheita?
Voin avata oman kun vanhoja ei löydy, ehkä siitä löytyy muutakin keskusteltavaa.

Joksinen kohta tässä kommentissa alleviivaa kuinka pihalla olet tekstistäni.

Mietin kirjoittaessa että onko järkeä kirjoittaa vähän kaunokirjallisempaan muotoon, koska tiesin sen altistavan tekstin väärille tulkinnoille kaunokirjallisena tuotoksena.

Olen silti tyytyväinen valintaani kirjallusen esitystavan suhteen ja etenkin teksyini kovaa tiedettä edustavaan osaan. Vaikka esimerkiksi sinä et näe koko tiedeosiota siinä. Tuskin moni muukaan, älä siis soimaa itseäsi.

MooM
Seuraa 
Viestejä7535

Minijehova kirjoitti:
MooM kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

Jos tuntisin jussipussin livenä (ehkä tunnenkin), voisi teettää hänellekin tuollaisen paidan. Eli sinänsä tuo ele ei kerro yksiselitteisesti mitään.

Siitä puuttuisi silloin kaksi merkittävää sanaa jotka ilmaisisivat sarkasmin ja itseironian paremmin.

Kiittäisin kyllä paidasta jos se sisältäisi tuon ymmärräyksen ymmärtämättömyydestäni.

Luulisin, että palstahahmollesi aika objektiivinen nimitys olisi bessewisseri (olen tämän ennenkin sanonut, enkä tarkoita sitä vittuiluna, vaan luonnehdintana. Samoin paita-asiassa). Ja nimenomaan siinä mielessä, että toimit automaattisena käyttöliittymänä tieteellisten juttujen hakukoneisiin.  Se on kyllä alkanut vähän tympäisemään, miten jaksat heitellä kommenttia subjektiivisuudesta ja kyvyttämyydestä nähdä oman ajattelun taustaa (asiallinen kommentti sinänsä, frekvenssi vaan vie tehoa).

Minijehovalla on samaa "asiantuntija"piirrettä, mutta hän suoltaa tänne omaa sommitelmaansa satunnaisiin lähteisiin, omaan agendaansa yms. perustuen. Joskus tuottaen hyviä huomioita, joskus huuhaillen jonkun kyrsämäisen "oivalluksen" perässä.  Mutta mahtuuhan tänne.

En minä trollaa😁
Jos sius tarkoitit oivalluksella ärsytystä herättävää trollaamista, kuten käsitin.

No joskus ja ihan muutamassa aiheessa vain. Yleensä pyrin kirjoittamaan aiheesta "syytä ilmiölle ei vielä tiedetä". Tuollainen lausahdus houkuttaa minua aina.

Valvomiset tai mehiläiset taas on kaunokirjailtua lähteisiin perustuvaa faktaa. Pyrin yhdistelemään mukaan huomioita eri alojen tutkimuksista aina kun mahdollista.

En tarkoittanut trollausta vaan huuhahtelua. Kyrsällä on ollut samanlaisia. Esim sinulta pitkäikäisten eliöiden syöminen ja samikokulta frenologiajuttu

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Minijehova
Seuraa 
Viestejä7943

MooM kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
MooM kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

En minä trollaa😁
Jos sius tarkoitit oivalluksella ärsytystä herättävää trollaamista, kuten käsitin.

No joskus ja ihan muutamassa aiheessa vain. Yleensä pyrin kirjoittamaan aiheesta "syytä ilmiölle ei vielä tiedetä". Tuollainen lausahdus houkuttaa minua aina.

Valvomiset tai mehiläiset taas on kaunokirjailtua lähteisiin perustuvaa faktaa. Pyrin yhdistelemään mukaan huomioita eri alojen tutkimuksista aina kun mahdollista.

En tarkoittanut trollausta vaan huuhahtelua. Kyrsällä on ollut samanlaisia. Esim sinulta pitkäikäisten eliöiden syöminen ja samikokulta frenologiajuttu

No vanhaksi elävien asioiden syöminen ehkä meni sille puolelle piirun. =D

Toisaalta moni vanhaksi elävä on silmiinpistävän terveellistä, esim sienet ja pähkinät. Sen sijaan papukaijan ja kilpikonnan promoaminen saattoi olla askel vakavan huuhaan puolelle. :-)

Pakko sanoa että nuo ovat jopa karvan verran vaarallisia pahimmillaan, koska kummankaan kannat ei kestä kummoista harvennusta.

Tahitian merihelmi
Seuraa 
Viestejä79

Selasin äsken vapaasukellus juttuja netistä ja löysin erittäin hyvän inspiraation lähteen omalle sukellus luovuudelleni. Nimittäin Johanna Nordblad, joka sukeltaa jään alla ja toteuttaa siellä valokuvien avulla todellista taidetta. Ensimmäinen henkilö sukelluksen parissa jolle voin nostaa hattua (jos sellainen olisi) ja kumartaa perässä hänen taiteellisista valokuvistaan netissä sekä muissa sosiaalisissa medioissa. Hän on puheiden ja kirjoituksiensa perusteella ymmärtänyt vapaasukelluksen todellisen merkityksen. Siinä on ensimmäinen ihminen, jonka periaatteisiin vapaasukelluksesta voin todella samaistua. Tämä henkilö lyttää jo tässä vaiheessa Molchanovsitkin alleen. Nimittäin omalla ajatusmaailmallaan vapaasukellusta kohtaan. Venäläis-sukeltajat näkevät mittarissa/kellossa ajan, mutta tämä nainen näkee veden alla vapauden paeta pinnan yläpuolella odottavia ongelmia. Juuri tämän aatteen takia minullakin on mahdollisuus sukeltaa pidempi matka kuin  Molchanovsit. Syy miksi matkan pituus ja aikani veden alla on mitä on. Johtuu siitä, että rakkaus vettä kohtaan on parantanut suorituskykyjäni ajan kuluessa. Kylmä merivesi ja aallot eivät tunne armoa missään muodossa, mutta ne ovat kaikki syyt miksi rakastan meressä sukeltamisesta. Meri koettelee voimiani ja vahvistaa niitä.  Ei ihme, että äiti vie minut sinne keväällä sukeltamaan jäiden sulettua. Voisin itsekin ruveta ottamaan valokuvia jään alla. Olen sukeltanut valmiista avannoista jään alle useita kertoja ja tämä idea voisi olla mukava valokuvaus harrastus sukelluksen ohella.  Jännä minäkin voisin harjoitella oikeaoppisen avannon tekemistä itsenäisesti. Saisin ehkä määritellä itse vielä paikan. Harmi siinä vaiheessa joudun kyllä sukeltamaan/kuvaamaan yksin. Sillä ystäväni ja äitikään ei tuohon asti taivu tai ole mielenkiintoa lähteä jääveteen sukeltamaan valokuvaamisen vuoksi. Taas on uusi yksi inspiraation lähde, joka saa minut tavoittelemaan jotakin tavoittelemisen arvoista asiaa ja kuten Nordblad yhdessä netti postauksessa ilmaisi Omia rajoja ei tunne. Ennen kuin kokeilee niitä. Vasta sitten tietää missä omat rajat kulkee. Olen samaa mieltä. Voisin harjoitella tätä jää juttua talvilomalla. Kuvaus sessiota en luultavasti pääse vielä toteuttamaan silloin, koska menee vähän aikaa säästää varantoja sitä kameraa varten, mutta ehtiipähän ennen sitä harjoitella avannon muodostamista ja miettimään taiteellista vaatetusta kuvaamista kohden kunnes sen kameran saan hankittua.

Tahitian merihelmi
Seuraa 
Viestejä79

Mietin tuossa kun avanto tehdään niin kumpi olisi teidän mielestänne järkevämpi tapa. Nostaa jollain painava vedessä kelluva jää pois edestä maan/jään päälle vai siirtää ja painaa jää sivuun veden alla avannon reunalla olevan jään alle?

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11580

Tahitian merihelmi kirjoitti:
Mietin tuossa kun avanto tehdään niin kumpi olisi teidän mielestänne järkevämpi tapa. Nostaa jollain painava vedessä kelluva jää pois edestä maan/jään päälle vai siirtää ja painaa jää sivuun veden alla avannon reunalla olevan jään alle?

Jään alle tungetun kanssa säilyy aina se jännittävä ekstramomentti siinä, että palikka luisuu takaisin kohdalleen ja sulkee aukon. Siisti tapa kätkeä oma ruumiinsa, ei kukaan ihan heti löydä, vielä kun jäätyy sijoilleen ja sataa vähän lunta päälle. 

Tahitian merihelmi
Seuraa 
Viestejä79

Eli periaatteessa minun kannattaisi nostaa se painava jään järkäle pois sieltä vedestä. Hmm.. millä keinoin sen painavan monta kiloa painavan jään sitten saisi sieltä vedestä pois? yhtenäisenä kappaleena..

Minijehova
Seuraa 
Viestejä7943

Tahitian merihelmi kirjoitti:
Eli periaatteessa minun kannattaisi nostaa se painava jään järkäle pois sieltä vedestä. Hmm.. millä keinoin sen painavan monta kiloa painavan jään sitten saisi sieltä vedestä pois? yhtenäisenä kappaleena..

Jollain koukulla voisin kuvitella että nousee. Ei kelluva niin paljoa paina, sitä voi helposti raahata. 

En ole tosin koskaan avantoa tehnyt, että ihan teoriatasolla liikutaan. :)

Itse suosittelisin valmiita avantopaikkoja, joissa on muut tehnyt työt ja paikalla muitakin uimareita. Käsittääkseni niitä on varsin suosittujakin virallisia avantouintipaikkoja.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat