Seuraa 
Viestejä882

Laitan kissalle ruoka-annoksen jakkaralla. Kun vien lautasta lattialle kissan syötäväksi, kissani hyppää aina, ja ottaa makupalan lautaselta. Sitten se puputtaa ja sotkee sitä vähän aikaa lattialla ja siirtyy ruokakupille. Kissan syömisen jälkeen lattia jää aina likaiseksi kissan ruuasta.

Nyt olen päättänyt, että moinen käytös saa nyt riittää. Olen kouluttanut kissaani seuraavasti. Laitan ruoka-annoksen lautaseelle jakkaralla niin kuin ennenkin. Kun alan siirtämään lautasta lattialle, pukin kissaa kauemas ja hoen "EI, EI, EI". Kun lautanen on kokonaan lattialla sanon: "OLE HYVÄ".

Olen jatkanut kissani kouluttamista jo yli kuukauden, mutta kissani yrittää yhä hyppiä kohti ruokalautasta ja minä pukin sitä pois päin EI-sanan keralla. Tiedän, että kissat ovat 100 kertaa itsenäisempiä ja jääräpäisempiä kuin koirat. Onnistunko joskus? Eli että kissa tajuaisi odottaa rauhassa sen puoli minuuttia ruoka-annostaan? Onko kenelläkään kokemusta kissan kouluttamisesta?

Sivut

Kommentit (59)

Kyttääjä
Seuraa 
Viestejä882

Nalle pUh kirjoitti:
Et. Aivan yhtä hyvin voisit opettaa sitä levitoimaan.

:-( onko asianlaita kissan kouluttamisssa todellakin noin kehno? Kissan kouluttaminen olisi pitänyt aloittaa jo pentuna, niin kissan kanssa olisi helpompi elää.

Kaikki jotka harkitsevat kissan ottamista itselle, aloittakaa kissan kouluttaminen jo pienestä pitäen. Silloin kissa oppii varmasti toimimaan komentojen mukaan.

Ei niitä opittavia asioita niin paljon ole, että kissan sielunelämä siitä häiriintyisi - varsinkin, jos kouluttaminen on aloitettu jo pienenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Nalle pUh
Seuraa 
Viestejä1365

Kyttääjä kirjoitti:
Nalle pUh kirjoitti:
Et. Aivan yhtä hyvin voisit opettaa sitä levitoimaan.

:-( onko asianlaita kissan kouluttamisssa todellakin noin kehno? Kissan kouluttaminen olisi pitänyt aloittaa jo pentuna, niin kissan kanssa olisi helpompi elää.

Kaikki jotka harkitsevat kissan ottamista itselle, aloittakaa kissan kouluttaminen jo pienestä pitäen. Silloin kissa oppii varmasti toimimaan komentojen mukaan.

Ei niitä opittavia asioita niin paljon ole, että kissan sielunelämä siitä häiriintyisi - varsinkin, jos kouluttaminen on aloitettu jo pienenä.

Ei toimi kissat komentojen mukaan muutakun äärimmäisissä poikkeustapauksissa, vaikka kuinka pienestä asti käskyttäisi. Mirrit ei vaan toimi sillälailla.
Yleensä ne tekee juuri sitä mikä itseä sattuu miellyttämään ja lähes ainut tapa saada ne toimimaan niin kuin itselle on hyvä, on etsiä vaihtoehto mikä sopii molemmille. Taikka sitten jotenkin muuten huijata tekemään erilailla. Keppi tai porkkana ei pelitä, koska kissaa ei kiinnosta.

Yksi mahdollisuus mitä voi koittaa, on laittaa lautaselle jotain mikä maistuu kissan mielestä paskalle. Se huomaa virheensä vasta kun ruoka on suussa ja vittuuntuu varmasti. Tuon kun toistaa muutaman kerran niin saattaa olla että epäluuloisuus alkaa vaivaamaan sen verran että mieli tekee ennen hyökkäystä haistella rauhassa lattialla mitä laittaa suuhunsa.

Kyttääjä
Seuraa 
Viestejä882

Kissani saa encore- ja Courmet kissanherkkuja. Jokainen encore-annos on herkullinen. Hajusta päätellen ilmeisesti ihminenkin voisi niitä syödä. Esimerkiksi encore-tonnikala haisee samalle kuin Abban-tonnikala.

Voisi todellakin koittaa sitä metodia, että ottaisi kissan hiekkalaatikosta puhdasta paskaa ja tarjoaisi sitä kissalle. Aina silloin tällöin kun muistin virkistämiseksi toistaisi, kissa voisi lopultakin oppia ensin haistelemaan vähän, mitä on tarjolla!

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10417

Saa kissan lopettamaan sen tassulla huitomisen kohti ilmassa olevaa lautasta, mutta se tekee sen vastentahtoisesti aina. Ja palaa lajityypilliseen käyttäytymiseen alle viikossa kun lopettaa sen kiusaamisen.

Tehokkain tuntemani tapa on tehdä u-käännös aina kun kissa huitoo, eli lautanen takaisin ylös ja kaappiin. Puolen tunnin päästä uusi yritys samalla tavalla. Jo jossain 4 tunnin kohdalla se malttaa olla huitomatta, mutta on selvästi ärsyyntynyt.

Kissaa ei näytä saavan uudelleenjohdotettua kuten koiran saa. Kissa oppii siis noudattamaan oikkujasi, mutta koskaan se ei omaksu tuota "opetettua" tapaa.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä1758

Kissan saatavilla olisi hyvä olla kuivamuonaa ja tietysti vettä koko ajan.

Vai paskaa lautaselle, kun ensin pidät jatkuvassa nälässä, eikä kissa jaksa odottaa.

Ruoka-astiat pitäis pestä ainakin kerran päivässä, muuten haisee tuore ruokakin kissan mielestä pilaantuneelle.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31327

Jos haluat tottelevaisen ääliömäisen robotin, jonka kanssa voit leikkiä kuningasta, kissa on hyvin huono aihio. Kissa on epäsosiaalinen eläin, jolla ei ole luontaista laumamekaniikkaa ja kykyä sopeutua hierarkiaan niin kuin vaikkapa koirilla on.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10417

Tokilogi kirjoitti:

Vai paskaa lautaselle, kun ensin pidät jatkuvassa nälässä, eikä kissa jaksa odottaa.

Ruoka-astiat pitäis pestä ainakin kerran päivässä, muuten haisee tuore ruokakin kissan mielestä pilaantuneelle.

Harvassa on kuivamuona, joka kissalle sopii. Itse lihaa kuivaamalla sellaista voi valmistaa, mutta kauppojen raksut lähinnä tappaa kissan. Kissa on lihansyöjä ja koska kaikki raksut sisältävät klassisia jauhoja, en sellaista kehtaisi kenenkään kissalle suositella.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Kyttääjä
Seuraa 
Viestejä882

Minijehova kirjoitti:
Saa kissan lopettamaan sen tassulla huitomisen kohti ilmassa olevaa lautasta, mutta se tekee sen vastentahtoisesti aina. Ja palaa lajityypilliseen käyttäytymiseen alle viikossa kun lopettaa sen kiusaamisen.

Tehokkain tuntemani tapa on tehdä u-käännös aina kun kissa huitoo, eli lautanen takaisin ylös ja kaappiin. Puolen tunnin päästä uusi yritys samalla tavalla. Jo jossain 4 tunnin kohdalla se malttaa olla huitomatta, mutta on selvästi ärsyyntynyt.

Kissaa ei näytä saavan uudelleenjohdotettua kuten koiran saa. Kissa oppii siis noudattamaan oikkujasi, mutta koskaan se ei omaksu tuota "opetettua" tapaa.

Yksi huono puoli on, että rakastan kissaani yli kaiken, ja tarjoan sille vain parasta. Esimerkiksi Courmet Duo -kissanruokapaketissa on joitakin makuja, mistä kissani ei pidä, niin en tarjoa niitä ollenkaan, vaan ne menevät yhden naisystävän kissalle. Olen opettanut kissani liian hyvälle.

Tuo kuulostaa myös toimivalta metodilta, että aina kun kissa yrittää hypätä lautaselle, huutaa EI, ja laittaa lautasen puoleksi tunniksi kaappiin odottamaan.

Varmasti kissa änkkäisi jossain vaiheessa, että EI tarkoittaa, että kupille ei hypitä, ja OLE HYVÄ, että nyt saa syödä.

Kissani on ollut pienenä kaltoin kohdeltu. Se oli ruipelo, pelkäsi saappaita (koska sitä oli ilmeisesti potkittu saappailla), tärisi valveilla ja unissaan. Se tuli minulle erinäisten mutkien kautta, ja pidin hyvänä sitä ensin seitsemän vuotta, ja nyt se ei enää tärise, ei pelkää saappaita, leikkii hiirillä ja valtaa aina minun sängyn, kun se on vapaana.

Se talo, mihin kissani oli syntynyt, niin sen talon isäntä oli oikein kusipää. Oli uhannut heittää pennun seinään, jos se olisi palautettu (en vielä siinä vaiheessa tiennyt koko kissasta). On vain niin, että mieleni tekisi etsiä se isäntä käteeni ja kurittaa sitä kunnolla.

Kyttääjä
Seuraa 
Viestejä882

Tokilogi kirjoitti:

Kuivamuonaa on aina tarjolla kuten vettäkin.

Käytän kertakäyttö astioita ja haarukoita.

Mitä sinä oikein luulet? Että en hoitaisi kissaani hartaasti?

On vain niin, että kissan tapa hypätä lautaselle ja makupalan kaappaaminen ensihätiin on huono tapa.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10417

Itse kun harjoittelin tuota lautaslyöntiasiaa kerran niin en käyttänyt ihmissanoja, koska en halunnut opettaa kissaa reagoimaan ihmisten väliseen kommunikaatioon. Minä sähisin sellaisella kitalakisähinällä, joka kissat itsekin käyttävät silloin kun tuo toisen kissan kutsumatta taloon.

Kissat oppivat tunnistamaan omaan kieleensä luonnostaan kuuluvat komennot paremmin kuin meidän ihmisten kielen sanat.

Jos kissa haluaa sateesta sisälle, niin se pitää kissanpentuääntä, eli hyvin vaimea miu. Jos haluan että kissa lähtee ulos, niin yritän päästää saman vauvaäänen komentona. Jos kissa taas raapii vaikka sohvaa, niin pidän sitä manaajaääntä, joka kissoista pääsee oravaa katsoessa. Jos haluan että kissa tulee syömään yläkerrasta ampiaisen, niin säkätän kuten kissat säkättää pikkulinnuille.

Omaa kissaa oppii aika nopeasti puhumaan jso vain unohtaa asiaan liittyvät nolot ihmisten reaktiot.  =D

Paras kissan kuivamuona on kuivattu krilli. Ja etteivät syö ruohoa ja viherkasveja, kannattaa kissalle tarjota levämattoa ajoittain. Sitä mihin sushi kääritään. On hyvä proteiiniheinää kissalle.

Kyttääjä
Seuraa 
Viestejä882

Minijehova kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:

Harvassa on kuivamuona, joka kissalle sopii. Itse lihaa kuivaamalla sellaista voi valmistaa, mutta kauppojen raksut lähinnä tappaa kissan. Kissa on lihansyöjä ja koska kaikki raksut sisältävät klassisia jauhoja, en sellaista kehtaisi kenenkään kissalle suositella.

Ehkä noin, mutta kun ostaa kalleinta kuivamuonaa, mitä Citymarketista löytyy, niin kissa saa itse päättää, syödäkkö moista välipalaa, jos yksin ollessa alkaa hiukomaan.

Kun minä olen paikalla, kissä tulee viereen istumaan ja sanoo: miu, mau, ja se tarkoittaa, että anna ruokaa.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10417

https://www.youtube.com/watch?v=tO2Ym7O_H2A

Manaajaääntä hidastettuna.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10417

Kyttääjä kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:

Ehkä noin, mutta kun ostaa kalleinta kuivamuonaa, mitä Citymarketista löytyy, niin kissa saa itse päättää, syödäkkö moista välipalaa, jos yksin ollessa alkaa hiukomaan.

Kun minä olen paikalla, kissä tulee viereen istumaan ja sanoo: miu, mau, ja se tarkoittaa, että anna ruokaa.

Koita antaa kuivattua krilliä. Kissasi kiittää.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10417

Itse ostan ihmisille tarkoitettua, koska halvempaa. Tuota saa myös kissaversiona.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat