Seuraa 
Viestejä1

Nilkka murtui ulkokehräsen kohdalta heinäkuussa 2018. Ei leikattu. Nilkka toipui hyvin ja pystyin jo juoksemaan lokakuun lopussa. Hiihtämisen aloitin joulukuun alkupuolella. Fysioterapian aloitin heti kipsin poiston jälkeen syyskuussa.

Mutta nyt tammikuussa tein ison virheen ja aloitin intervalli-juoksut uudelleen, mitä olin harrastanut ennen murtumaa. Tein näitä harjoituksia pari kappaletta. Ilmeisesti nilkka ei ollutkaan vielä toipunut riittävästi vaan se kipeytyi ja jäykistyi uudelleen.

Nyt tätä vaihetta on kestänyt noin 1,5 kk, ja nilkka on edelleen jäykkä. Röntgen ei paljasta mitään. Murtuma on hyvin luutunut, joten kyse lienee pehmytkudoksen vammasta. Mulla ei ole tällä hetkellä voimassaolevaa vakuutusta vaan se tulee uuden työnantajan toimesta voimaan vasta huhtikuussa. En haluaisi odottaa vielä 6 viikkoa ortopedille pääsyä vakuutusyhtiön piikkiin.

Mitä tässä pitäisi tehdä??? Julkisella tuskin pääsen ortopedille ja magneettiin ainakaan kovin nopeasti.

Kommentit (4)

Käyttäjä5105
Seuraa 
Viestejä130

Nuorena nyrjäytin nilkat tosi ikävästi, samat venähti vielä myöhemmin. Kunnes aloin uida. Uimisen ansiosta nilkat on hyvässä kunnossa.Vedessä on toiset lait, siinä ei tarvi varata painoa jalkoihin, joten se voisi auttaa sinuakin.

apassi
Seuraa 
Viestejä975

No lopetat urheilut, jatkat fysioterapiaa kotona itse, lepäät ja nautit elämästä. Siitä se paranee niinkuin tähänkin asti.  6 viikon päästä se on ollut jo pitkään kunnossa.

Mikä tuossa on ongelma, miksi sinne mangeettiin pitäisi päästä tai kalliille spesialistille? Varsinkin pehmytkudostapauksissa sille nikalle ei tee kukaan yhtään mitään. Ehkä saat näennäistä sääliö ja huomiota, jolla voi ehkä olla plasebovaikutusta, muuten aiheutat vaan vakuutusmaksujen nousemista meille muille.

Itse olen murtanut lukemattoman määrän luita, rystystiä, ehkä lonkankin  / alaselän nikamia eräässä auto-onnettomuudessa, nilkka oli tuplakokoinen veri pussi kun kävelin kännipäissäni parimetriä syvään kaukolämpösaneerauskuoppaan, aika on aina parantanut vaivat, ehkä on paikat jääneet vähän löysiksi, mutta menoa ei ole haitannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minijehova
Seuraa 
Viestejä10414

VPH kirjoitti:
Nilkka murtui ulkokehräsen kohdalta heinäkuussa 2018. Ei leikattu. Nilkka toipui hyvin ja pystyin jo juoksemaan lokakuun lopussa. Hiihtämisen aloitin joulukuun alkupuolella. Fysioterapian aloitin heti kipsin poiston jälkeen syyskuussa.

Mutta nyt tammikuussa tein ison virheen ja aloitin intervalli-juoksut uudelleen, mitä olin harrastanut ennen murtumaa. Tein näitä harjoituksia pari kappaletta. Ilmeisesti nilkka ei ollutkaan vielä toipunut riittävästi vaan se kipeytyi ja jäykistyi uudelleen.

Nyt tätä vaihetta on kestänyt noin 1,5 kk, ja nilkka on edelleen jäykkä. Röntgen ei paljasta mitään. Murtuma on hyvin luutunut, joten kyse lienee pehmytkudoksen vammasta. Mulla ei ole tällä hetkellä voimassaolevaa vakuutusta vaan se tulee uuden työnantajan toimesta voimaan vasta huhtikuussa. En haluaisi odottaa vielä 6 viikkoa ortopedille pääsyä vakuutusyhtiön piikkiin.

Mitä tässä pitäisi tehdä??? Julkisella tuskin pääsen ortopedille ja magneettiin ainakaan kovin nopeasti.

Minä suosittelen viikon kantasolumatkaa saksaan. Noin kymppitonnin maksaa, mutta varmasti auttaa.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Näinon0070
Seuraa 
Viestejä761

VPH kirjoitti:

Suosittelen hiihtämistä, itse jouduin juoksemisesta pitämään n. vuoden tauon. Toki se viellä välillä ilmoittelee juoksun jälkeen 👎

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat