Seuraa 
Viestejä1435

Ruotsalainen hyperauto:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruotsalainen-koenigsegg-paljasti-seu...

Tuolla ehkä voisi välttää poliisin tutkankin. Briteissä eräs sankari asensi autoonsa Spitfiren moottorin ja ajoi niin kovaa, että poliisin tutka paukahti tappiin yläasentoon ja kun nopeutta ei voitu määrittää, ei sakottaakaan voinut.

Minä olen ajanut hetken vain reilun puolet tuosta, 270 km/h Corvette SHS:lla, 431 hp, Floridan Turnpikella kun otin mittaa Porschesta, jonka jätin. Corvetten huippu lienee hyvin lähellä 300 km/h. Ei se luotisuoralla vähäliikenteisellä tiellä tuntunut edes pahalta, auto liimautuu tiehen. Jenkeissä ylinopeussakko riippuu vain ylityksestä, ei tuloista, Kaliforniassa Friscon eteläpuolella jäin kerran kiinni 30-40 km/h ylinopeudesta, sakko 65 taalaa ja erittäin ystävällinen naispoliisi joka pahoitteli, että oli annettava sakko.

• ylös 3
  • alas 3

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Vähän sama kuin kehuisi ampuneensa lippaallisen kohti yleisötapahtumaa ja koska ei osunut edes lapseen niin sai vain satasen sakot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Dr No kirjoitti:
Ruotsalainen hyperauto:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruotsalainen-koenigsegg-paljasti-seu...

Tuolla ehkä voisi välttää poliisin tutkankin. Briteissä eräs sankari asensi autoonsa Spitfiren moottorin ja ajoi niin kovaa, että poliisin tutka paukahti tappiin yläasentoon ja kun nopeutta ei voitu määrittää, ei sakottaakaan voinut.

Minä olen ajanut hetken vain reilun puolet tuosta, 270 km/h Corvette SHS:lla, 431 hp, Floridan Turnpikella kun otin mittaa Porschesta, jonka jätin. Corvetten huippu lienee hyvin lähellä 300 km/h. Ei se luotisuoralla vähäliikenteisellä tiellä tuntunut edes pahalta, auto liimautuu tiehen. Jenkeissä ylinopeussakko riippuu vain ylityksestä, ei tuloista, Kaliforniassa Friscon eteläpuolella jäin kerran kiinni 30-40 km/h ylinopeudesta, sakko 65 taalaa ja erittäin ystävällinen naispoliisi joka pahoitteli, että oli annettava sakko.

S40 Volvo liikkuu vain 205 km/t. En sano missä...unohdin golfkengät kotiin ja tee aika oli jo varattu. En tee sitä toiste.

Vierailija

Minijehova kirjoitti:
Vähän sama kuin kehuisi ampuneensa lippaallisen kohti yleisötapahtumaa ja koska ei osunut edes lapseen niin sai vain satasen sakot.

Saksassa ajetaan vakiona noita nopeuksia.

Vierailija

Major_Breakthrough kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

Saksassa ajetaan vakiona noita nopeuksia.

Tiet on siihen suunniteltuja ja sakot tulee niille jalankulkijoille.

270 ei voi ajaa turvallisesti 80km/h rajoitetulla tiellä.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Ajoin mä Porschellani kerran moottoritiellä tuplat eli 240 km/h kun piti nitistää pari runkkua (moottoripyörää). En kerro mussä ja milloin, mutta on juttuna jo vanhentunut kauan sitten.

Vierailija

Floridassa oli muistaakseni suurin sallittu nopeus millään tiellä 65mph.

Muutamissa osavaltiossa on jopa 70 tai 75mph teitä. Missään osavaltiossa ei taida olla edes 80mph laillinen.

Vierailija

Dr No kirjoitti:
Ajoin mä Porschellani kerran moottoritiellä tuplat eli 240 km/h kun piti nitistää pari runkkua (moottoripyörää). En kerro mussä ja milloin, mutta on juttuna jo vanhentunut kauan sitten.

Lusin suoralla. Monessa muussa paikassa et voisi pysyä tiellä.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

minijehova,

Ei se nyt ihan sama, ei ollut moottoritiellä lapsia eikä aikuisia, teoriassa olisi voinut olla krokotiileja.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

minijehova,

Polttaa polttaa ....

Mutta kohdassa jossa ajoin oli myös mutkia, keskihakuvoima kaarteessa oli aikamoinen, mutta tiessä pysyi. Turunväylän kaarteiden kallistus ei ole suunniteltu tuollaisiin nopeuksiin. Valoisa kesäinen aamuyö, ei muita liikkujia.

Vierailija

Dr No kirjoitti:
minijehova,

Ei se nyt ihan sama, ei ollut moottoritiellä lapsia eikä aikuisia, teoriassa olisi voinut olla krokotiileja.

No 65mph tiessä ei mitään kohtaa ole suunniteltu noille nopeuksille. Kiva saada joku 15v tyttö riisikupilla kohdalle. Paljon ei ole tehtävissä 270km/h nopeudella jos joku tulee eteen tai joku muu menee widuilleen.

Vierailija

Dr No kirjoitti:
minijehova,

Polttaa polttaa ....

Mutta kohdassa jossa ajoin oli myös mutkia, keskihakuvoima kaarteessa oli aikamoinen, mutta tiessä pysyi. Turunväylän kaarteiden kallistus ei ole suunniteltu tuollaisiin nopeuksiin. Valoisa kesäinen aamuyö, ei muita liikkujia.

Ne turun motarin stadin pään kaarteet on kyllä hirveitä. Tuntuu jo 150km/h autolla kammottavalta ajaa.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

mini,

Turnpikella (Forth Lauderdale-Orlando)) 75 mailia/h eli noin 120 km/h. Ei juuri tutkia, kuten rannikon 95:lla. Itse asiassa 300 m takanani ajavaPorsche sai peräänsä poliisiauton vilkut, minä pääsin mutkan taakse ja ajoin seuraavan Mäcin taakse piiloon. Ei saaneet rekkaria.

Keijona
Seuraa 
Viestejä22973

Muutamalla autolla ja prätkälläkin on tuo 250 tullut ylitettyä, jenkit olleet noissa nopeuksissa hiukan lulluja alustaltaan, ehkä autoista paras ajotuntuma 250 jälkeen ollut ratavarusteisessa  cosfort  sierrassa. ,  kaytössä oleva kauppakassi   on rajoitettu 235km,  kesäautolla  sentään menee tuo 240 rikki.   Ja kyykyllä nyt on aika inhottava edes ajaa alle 200.

Kyllä aikakautensa kokijan yleissivistykseen kuuluu tuollaiset  nopeuskokemukset samoin kuin maapallon kiertäminenkin.   Tosin ajat ovat muuttuneet, eikä ökyily ole muodikasta, hävetähän noita seikkailuja nykyään täytyy. 

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Deimos
Seuraa 
Viestejä14326

Kaveri ajoi prätkällä 270 kmh Porvoon moottoritietä. Tuntui olevan kovin mutkainen kuulemma. Oli 18 w silloin.

Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Eihän 150 ole Turun modarilla mitään, joka-aamuinen nopeuteni työhön mennessä. Kerran erehdyin, ajoin ohi siviilisaabin, naamioidun poliisiauton, saivat kinni vasta 7 km:n jälkeen kun kaksi ohittavaa rekkaa tukki tien.Kisassa oli mukana eräs miljonäärimissi. Poliisit, kaksi nuorta miestä nauroivat autosta tullessaan, "tehän kovaa ajoitte, ei meinattu saada kiinni". Istuimme missin kanssa yhtäaikaa poliisiauton takapenkillä. En huomannut, että uuden asvaltin takia rajoitus oli satanen. "Huippujen mukaan voisimme ottaa kortin pois", sanoivat, "mutta ollaan reiluja, laitetaan keskinopeuden mukaan" ja sakkoa tuli yli 900. Toivottivat hyvää jatkoa, nuorempi katsoi ihaillen uutta metallinharmaata Alfa 164:ni, 200 hp V6. Se vähän jarrutti jatkossa.

apassi
Seuraa 
Viestejä1376

Dr No kirjoitti:

Eikös teillä ollut se 924:n? Suomessa ei niin pitkää suoraa taida olla jossa sen saisi noin kovaa kulkemaan, ellei sit sen mittari ole säädetty valehtelemaan kuskin iloksi.

apassi
Seuraa 
Viestejä1376

apassi kirjoitti:
Dr No kirjoitti:

Eikös teillä ollut se 924:n? Suomessa ei niin pitkää suoraa taida olla jossa sen saisi noin kovaa kulkemaan, ellei sit sen mittari ole säädetty valehtelemaan kuskin iloksi.

Korjaan, 944. Sekoitin nuo viimeeksikin kun teidän porchesta oli puhe. 924 sentäs kulkee johonkin, mutta ei sentäs 240.

penni
Seuraa 
Viestejä6521

Jos kerskailla täytyy, niin ajoin 180kh 80 rajoituksella. No olin alle 20v ja virkamersu alla. Takana istui sisäministeriön kansliapäällikkö. Piti ehtiä lentokoneeseen.

Silence is golden, duct tape is silver.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat