Seuraa 
Viestejä11619

Youtubessa on paljon systemaattisesti tuotettua sisältöä joka kertoo jostain aiheesta, usein puolihömppää "10 erilaista tapaa kaatua kadulle" tai "näin tulet miljonääriksi vuodessa" -tyyliin, mutta myös ihan kiinnostavia juttuja tieteestä, tekniikasta ja sen sellaisesta, kaikenlaisia pähkinänkuoriesityksiä erilaisista historiallisista asioista yms. Olen ajan kuluksi näitä joskus katsellut, ja tykkään seikkailla siinä loppumattomassa yllättävien seuraavaksi suositeltujen videoiden ruletissa joka avaa eteen ihan uusia asioita, joita ei ikinä olisi hoksannut itse hakea, mutta turhaantunut samalla siihen, kuinka hitaasti videoissa puhutaan ja asioissa edetään.

Elämäni mullistui kun vasta hiljattain löysin Youtubesta toistonopeuden säätimen, jolla videoita voi katsella nopeammin. Yleensä käytän 1,75 tai 2,0 -kertaista nopeutta selkeää kirjakielienglantia käyttäen selostetuissa videoissa ilman vaikeuksia ymmärtää tai seurata. Ihmettelen vaan, miksi normaalinopeus on niin tolkuttoman hidas. Meneekö ihmisillä tosiaan kymmenen sekuntia aikaa lukea/kuulla ja sisäistää nelisanainen lause ranskalaisella viivalla sisään liu'utettuna? No, valtaosa sisällöistä lienee amerikkalaisilta amerikkalaisille, mikä selittää aika paljon, mutta silti. Hiukan on hidastettava, jos kyseessä on joku vahvalla murteella tai aksentilla vääntävä vloggari puhekielellä kaikkine mutinoineen vääntäen.

Ajattelin muotoilla tästä jonkin kysymyksen mutta en nyt jaksa, koska edellinen taustalla pyörinyt video loppui ja pitäisi vaihtaa ikkunaa. Jätän siis vain vapaasti kommentoitavaksi. Tai kysyinhän minä, että tehdäänkä nuo pätkät tosiaan jollekin kehitysvammaisille vai miksi ne ovat puuduttavan hidastempoisia? Laitanpa gallupinkin,

Tehdäänkö Youtube-videot idiooteille?
Excuse moi?
Excuse moi?
100.0%
Kyllä
Kyllä
0%
Ei
Ei
0%
Ääniä yhteensä: 2

Suosituimmat