Allekirjoitusten kuvauksia ja arvosteluita

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pistetään tänne omia kuvauksia allekirjoituksista - omasta tai muiden. Halutessanne voitte antaa yleisarvosanan asteikolla 0-5.

Aloitan nimimerkin Herrmann allekirjoituksesta:

"Viime aikoina USA (Yhdysvallat) -niminen valtio Pohjois-Amerikassa on alkanut uhitella käyttävänsä ydinaseita. On siis aihetta epäillä, että USA on kehittämässä joukkotuhoaseita! Tällaisia huhuja on jo ollut pitkään liikkeillä."

Allekirjoitus kuvaa hyvin sitä, kuinka lait ja säännöt laaditaan vahvemman oikeudella.

Arvosana: 4

Sivut

Kommentit (87)

Vierailija

Mummo

"
*Ihminen on möhnää, suolia ja ruumiinosia*
tiäremiäs 110506
"

Aivan ihana oivallus - ilmeisesti napattu jostain tiäremiähen lausumasta. Oivallus on ollut poimia tiäremiähen epätieteellinen määritelmä ihmisruumiista julkiseksi, vastaansanomattomaksi totuudeksi. Upeeta on myös se, että meillä on tiäremiäs joukossamme.

Arvosana: 5

Vierailija

El Presidente:

"
Ullakolta huhuiltua: "Väitän, että radonpitoisuusrajat on asetettu sen mukaan, mikä katsotaan useimmiten järkevästi mahdolliseksi saavuttaa, ei sen mukaan, mikä raja on tuurvallista."

(18.2.2006)
"
Asia on erinomaisen tärkeä, joskin lukijalle voi jäädä epäselväksi 'Ullakolla huhuiltua' - sehän liittyy tähän:

Iltasatu Suomen kansalle
...
Lasta (viides ydinvoimala) tosin tervehditään suojapukuun sonnustautuneena, hengityssuojaimet kasvoilla, ei siksi, että lasta suojeltaisiin infektioilta, vaan pikemminkin toisin päin.

Aluksi lapseen tietysti kiinnitetään aivan erityistä huomiota, luonnollisesti, jotta varmistuttaisiin siitä, ettei mikään vain ole vinossa. Ajan myötä poika unohtuu, siihen totutaan – mutta se on aina siellä. Hullu, vähän vaarallinen poika ullakolla.
...
http://www.ydinvoima.net/kirjoitukset/i ... uomen.html

(Lukekaa satu kokonaan.)

Radonin vaarallisuudestahan ei kenelläkään ole mitään epäselvää - sitä voidaan vähentää mutta ei kokonaan poistaa.

(Asia hyvä, johdattelu epämääräinen)

Vierailija

Omasta allekirjoituksestani voin kertoa sen, että ensinnäkin sana cosini on vaikuttanut minuun syvästi joskus historian hämäryydessä. Siksi valitsin sen nimimerkikseni. Cosini johtaa ajatuksia cotangenttiin. Suppealla latinankielen taidollani kehittelin itse ilmauksen "noli me tangere". Sen pitäisi mielestäni tarkoittaa: älä kosketa minua. Sen taas pitäisi kertoa sanaan cosini ja muihin senaikaisiin asioihin vaikuttaneista tekijöistä.
Lukioiässä olin henkisesti korkeintaan varhaispuberteettitasolla. Hädintuskin. Onnistuin onneksi ainakin vanhenemaan. En ole varma, olenko vielä päässyt puberteettiin saakka. Aikuistumista tässä odotellaan.

Vierailija

Tollukka:

"
Ihminen on oikeasti onnellinen ainoastaan silloin, kun hänen ruumiinaukkoihinsa työnnetään jotakin tai kun niistä tulee jotakin ulos.
"

Arkinen, mutta onnistunut kuvaus elämän perusehdoista. Ajattelemaan pysähtynyt lukija huomaa kilpailun elämän "oikean" onnen ja uskontojen tarjoaman onnen välillä.

Vierailija

Entäs minun allekirjoitukseni?

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
(egentligen ganska enkelt, eller hur ???)

Ensin pari linkkiä, ensimmäinen uutisiin ja se toinen on sivu koko maailma suomalaisille.

Ja sitten se varsinainen allekirjoitukseni.

Suomeksi se on jotenkin näin:

Kohtele muita niin kuin itse haluat tulla kohdelluksi.
(erittäin helppoa, eikö vain ???)

En viitsi arvostella omaani, jotta jätän sen tehtävän muille. Mutta olisi mielenkiintoista kuulla mitä palstalaiset tykkää allekirjoituksestani.

Kaikki ei täällä osaa noudattaa allekirjoitukseni ohjetta. Mistähän kenkä puristaa?

Vierailija
Ayla
Entäs minun allekirjoitukseni?

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
(egentligen ganska enkelt, eller hur ???)

Ensin pari linkkiä, ensimmäinen uutisiin ja se toinen on sivu koko maailma suomalaisille.

Ja sitten se varsinainen allekirjoitukseni.

Suomeksi se on jotenkin näin:

En viitsi arvostella omaani, jotta jätän sen tehtävän muille. Mutta olisi mielenkiintoista kuulla mitä palstalaiset tykkää allekirjoituksestani.

Kaikki ei täällä osaa noudattaa allekirjoitukseni ohjetta. Mistähän kenkä puristaa?

En osaa (edes) ruåtsia niin hyvin, että olisin uskaltanut arvida allekirjoitustasi. Arvioina sen suomennosta:

Ayla:

Kaunis, koulun uskonnontunneiltakin tuttu lause, johon lisätty aiheellinen irooninen kysymys. Niin hyvä kuin ajatus onkin, lauseesta on muodostunut enemmänkin fraasi, jota vain harva edes yrittää toteuttaa - se on erittäin vaikeaa itsekkyyteen kasvatetulle kilpailuyhteiskunnan yksilöille.

Aihetta voidaan tarkastella toisestakin näkökulmasta: jos minua vaikka kutittais tuosta sydämen kohdalta, voisin hieroa sinua samasta kohtaa, jolloin sä tekisit saman mulle ja lopettaisit kutinani

Arvosana: 4 (tai 4½)

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005
Ayla

Ok, myönnettäköön, että tämä saattaa olla näin pienessä ja yhtenäisessä kulttuurissa, jossa me suurinosa palstan kirjoittajista elämme hieman "tikusta asiaa" -tyyppinen läppä mutta itse asiassa, tämä tuttu elämänviisaus "kohtele muita niin kuin itse haluat tulla kohdelluksi" ei sido sellaisenaan täällä ketään noudattamaan mitään sellaisia pelisääntöjä, joita joku toinen tulkitsija itse pitää arvossa. Sikäli kun alkuperäisen kontekstin painoarvo on useimmille ihmisille lähinnä vain eeppinen jäänne kulttuurihistorian kirjoituksissa etsimäsi puristuskohta kengässä lienee juuri siinä, mutta toivon toki puhtaasta mielenkiinnostani uuden oppimiseen, että sinä tai joku muu ampuu tulkintani alas.

Filosofisena joskin provosoivana allekirjoituksena arvosanani on siitä 5.

Käyttämäni allekirjoitus "posting and you" tuo mieleen Arlan kunnioitettavan työn palstamme asiallisuuden ja kirjoitusten laadun vankkumattomana peräänkuuluttajana ja asiantuntijana jo viidettä/kuudetta vuotta. Kontekstin suhteen kun pyrin omia kirjoitukisani arvioimaan ja joudun monasti myös jälkikäteen pettymään, on provosoituvalle luonteelleni kertaus opintojen Arlana tässäkin tapauksessa. Löysin tuon selatessani joitakin flash-animaatioita läpi albinoblacksheep.com:n sivuilta, joista jotkin olivat flash animaatioita, toiset sen lisäksi myös toimivia ja kolmannet vieläpä viihdyttäviä.

Arvosana 5.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
Vastaaja_s24fi

Kaunis, koulun uskonnontunneiltakin tuttu lause, johon lisätty aiheellinen irooninen kysymys. Niin hyvä kuin ajatus onkin, lauseesta on muodostunut enemmänkin fraasi, jota vain harva edes yrittää toteuttaa - se on erittäin vaikeaa itsekkyyteen kasvatetulle kilpailuyhteiskunnan yksilöille.

Aihetta voidaan tarkastella toisestakin näkökulmasta: jos minua vaikka kutittais tuosta sydämen kohdalta, voisin hieroa sinua samasta kohtaa, jolloin sä tekisit saman mulle ja lopettaisit kutinani

Minusta tuo allekirjoitukseni on paljon puhuva ja ajattelua herättävä omasta käytöksestä. Ja sitten tuo pieni provoilu päätteeksi selittää että se vaikuttaa niin helpolta, mutta kysymysmerkit perässä herättää epäillystä ettei asia taida ollakkaan niin kovin helppoa, etenkin silloin jos ei tajua käyttäyvänsä kuin "nolla".

Jotta ei se tarkoita mitään sydämen läheltä kutkuttamista ja hierontaa. Allekirjoitukseni tarkoitus on herättää ihmisissä ajatus omasta käyttäytymisestään muita kohtaan.

Vierailija
Ayla
Vastaaja_s24fi

Minusta tuo allekirjoitukseni on paljon puhuva ja ajattelua herättävä omasta käytöksestä. Ja sitten tuo pieni provoilu päätteeksi selittää että se vaikuttaa niin helpolta, mutta kysymysmerkit perässä herättää epäillystä ettei asia taida ollakkaan niin kovin helppoa, etenkin silloin jos ei tajua käyttäyvänsä kuin "nolla".

Jotta ei se tarkoita mitään sydämen läheltä kutkuttamista ja hierontaa. Allekirjoitukseni tarkoitus on herättää ihmisissä ajatus omasta käyttäytymisestään muita kohtaan.

En lainkaan epäile, ettetkö parhaasi mukaan, ja ilmeisen hyvin onnistuenkin, eläisi allekirjoituksesi mukaan ja etteikö se olisi sinulle lahjana annettu - sen ansiosta saat paljon ystäviä, jotka eivät halua sinua loukata.. Tuollaista asennetta ei voi opetella (ainakin se on hiton vaikeaa), mutta sen voi oppia, esimerkiksi kantapään kautta, jolloin on koettu todella kovia.

"Tee toiselle mitä tahdot itsellesi tehtävöän"-muunnelmaesimerkkini oli ilkikuriseksi tarkoitettu.

Vierailija
Vastaaja_s24fi

En lainkaan epäile, ettetkö parhaasi mukaan, ja ilmeisen hyvin onnistuenkin, eläisi allekirjoituksesi mukaan ja etteikö se olisi sinulle lahjana annettu - sen ansiosta saat paljon ystäviä, jotka eivät halua sinua loukata.. Tuollaista asennetta ei voi opetella (ainakin se on hiton vaikeaa), mutta sen voi oppia, esimerkiksi kantapään kautta, jolloin on koettu todella kovia.

Yritän sovellutta tuota lausetta itseeni, mutta eihän se aina ole niin helppoa. Kun on temperamenttinen ihminen niin on täytynyt opetella hillitsemään itsensä. Useimmiten onnistuu. Meinaan tällä että se on minun mielestäni aivan turhaa tahallaan pahoittaa toisten mieltä. Jotta yritän pitää tämän mielessäni.

"Tee toiselle mitä tahdot itsellesi tehtävöän"-muunnelmaesimerkkini oli ilkikuriseksi tarkoitettu.

joo voihan sen noinkin sanoa.

Vierailija

laurin allekirjoituksen linkki on mielenkiintoinen, ja auttaa varmasti oppimaan kirjoittamaan asiallisesti, niitä jotka sitä haluavat.

Vierailija

Kosh:

"Keskustelu kreationistijulistajan kanssa muistuttaa tennismatsia jossa yksi pelaajista pelkästään syöttää ja sitten ihmettelee miksi häntä ei päästetä pelaamaan Wimbledoniin..."

Ilmeisen vakavalla mielellä tehty vertaus, joka kuitenkin teknisesti tarkastellen ontuu pahasti. Kaikki tennistä pelaavat tietävät, että päästäkseen pelaamaan Wimbledoniin (ilmeisesti siis niihin vuosittaisiin turnauksiin) on kyettävä voittamaan aika hyviäkin pelaajia. Tennispelin voittaminen pelkästään syöttämällä on teoriassa mahdollista, kun vastustajat auttavat siinä. Nelinpelissä voittomahdollisuudet ovat aavistuksen verran suuremmat kuin kaksinpelissä, jos edes toinen pelaaja tekee muutakin kuin syöttää. Siten siis tennispelaaja, joka vain syöttää palloja, ei varmasti ihmettele, että miksi ei pääse wimbledoniin pelaamaaan tennistä.

Arvosana: 2. Tulkoon se hyvästä ajatuksesta, joka vertaukseen sisältyy.

Vierailija
SAMAEL
Väitätkö että kaveri, joka ei koskaan vastaisi syötönpalautuksiin, voisi koskaan päästä Wimbledoniin?

et ehkä lukenut koko juttua. Toistan sen:

Kosh:

"Keskustelu kreationistijulistajan kanssa muistuttaa tennismatsia jossa yksi pelaajista pelkästään syöttää ja sitten ihmettelee miksi häntä ei päästetä pelaamaan Wimbledoniin..."

Ilmeisen vakavalla mielellä tehty vertaus, joka kuitenkin teknisesti tarkastellen ontuu pahasti. Kaikki tennistä pelaavat tietävät, että päästäkseen pelaamaan Wimbledoniin (ilmeisesti siis niihin vuosittaisiin turnauksiin) on kyettävä voittamaan aika hyviäkin pelaajia. Tennispelin voittaminen pelkästään syöttämällä on teoriassa mahdollista, kun vastustajat auttavat siinä. Nelinpelissä voittomahdollisuudet ovat aavistuksen verran suuremmat kuin kaksinpelissä, jos edes toinen pelaaja tekee muutakin kuin syöttää. Siten siis tennispelaaja, joka vain syöttää palloja, ei varmasti ihmettele, että miksi ei pääse wimbledoniin pelaamaaan tennistä.

Arvosana: 2. Tulkoon se hyvästä ajatuksesta, joka vertaukseen sisältyy.

Vierailija
SAMAEL
Väitätkö että kaveri, joka ei koskaan vastaisi syötönpalautuksiin, voisi koskaan päästä Wimbledoniin?

Niin?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat