Seuraa 
Viestejä1363

Tällä palstalla on muillakin oikeus esittää erikoisia näkemyksiään ja uskomuksia. Joten ajattelin itsekkin koittaa välillä jotain villimpää, vaikka osastolla vaikuttaakin olevan jo ruuhkaa.

Mikrobit hallitsee planeetta maata, ne on Ihmisissä, eläimissä, kasveissa, maaperässä ja ilmassa. Steriiliys on poikkeus jonka ylläpitämiseen tarvitaan työtä ja tarkkuutta.

Ihmisen solumäärästä noin 10% on ihmisen "omaa" loput ovat mikrobeja. Ei tietenkään massallisesti mutta kappalemäärältään. Ne ovat sekä sisällä että ulkopuolella, ja sisäpuolella olevilla onkin melko erityinen asema.

Mitä paremmin ihminen alkaa omaa bakteeriflooraa ymmärtämään, sitä enemmän toimintoja paljastuu olevan niiden hallinnassa.
Mikrobiomin suoma vastustuskyky on elintärkeä, eikä ihminen pysty selviämään ilman omaa kantaansa. Immuniteetin lisäksi osa mikrobiomin asukkaista on tärkeässä symbioottisessa roolissa ja tarjoaa "matkustusvälineelleen" tärkeitä ravintoaineita ja yhdisteitä materiaalista jota ihmisen oma ruoansulatus ei kykene käsittelmään.

Ensimmäisen annoksen omaa kyytiläis kantaa jokainen solupallo saa heti syntymässään, yleensä äidin ulosteesta tai muista eritteistä, ja verrattaen steriilillä keisarileikkauksella luonnolliseen syntymään onkin todettu olevan yllättäviä haittavaikutuksia.

Vaikutus ei ole ainoastaan fyysinen, vaan myös mielentila on suoraan yhteydessä mikrobikannan hyvinvointiin. Jossain on leikkisästi todettu peräsuolen olevan toiset aivomme. Kuinka paljon perseaivomme loppujen lopuksi vaikuttaakaan varsinaiseen tiedostamaamme ajatteluun ja voiko olettaa että bussi kuljettaa kuljettajaa, vai kuljettaako kuljettaja sittenkin bussia.

Olisi vähintäänkin korkealentoista väittää että mikrobit onkin koko ihmiskunnan kehityksen takana, jonka ne on rakentanut omaksi systeemiksi, tarkoituksena levittäytyä universumin joka kolkkaan ja varsinainen tiedostaja ei olekkaan itse orgaaninen koneisto joka tunnetaan ihmisenä, vaan laaja-alainen kirjo pienenpieniä mörököllejä, jotka yhdessä muodostaa tiedostamisen kokonaisuuden. Siksi en näin suoraan väitäkkään mutta varovaisesti harkitsen mahdollisuutta, ja jään odottelemaan että saako tällä näkemyksellä ylennettyä itsensä sivuston kasvavaan sekopäiden kerhoon. 😄

Sivut

Kommentit (22)

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10101

Minä ainakin olen pohtinut ihan vakavissani tuota mahdollisuutta, että olemme pikkuveijarien ylisukupolvinen buffet, ja miksei sitten myös kulkuväline samalla.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Keijona
Seuraa 
Viestejä12189

Onhan se erikoinen eritymisen arvomaailma, kun tällä pyöreällä avaruusaluksella olevat matkustajat kuvittelevat homman toimivan muita matkustajia riistämällä. 

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minijehova
Seuraa 
Viestejä10101

Keijona kirjoitti:
Onhan se erikoinen eritymisen arvomaailma, kun tällä pyöreällä avaruusaluksella olevat matkustajat kuvittelevat homman toimivan muita matkustajia riistämällä. 

Suosittelen liikuntaa ja syömisen vähentämistä jos olet pyöreä.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Nalle pUh
Seuraa 
Viestejä1363

Minijehova kirjoitti:
Minä ainakin olen pohtinut ihan vakavissani tuota mahdollisuutta, että olemme pikkuveijarien ylisukupolvinen buffet, ja miksei sitten myös kulkuväline samalla.

Kulkuväline ja herrkubuffet on aika selviöitä. Mutta kumpi määrää menun ja reittisuunnitelman.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10101

Nalle pUh kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

Kulkuväline ja herrkubuffet on aika selviöitä. Mutta kumpi määrää menun ja reittisuunnitelman.

Me tunnemme mekanismeja, jotka ohjaavat ruokailuamme, eli bufetin ylläpitoa, mutta suunnan ohjauksesta ei taida olla kunnollista dataa. Jospa olemme kuin kuumailmapallo, eli mennään mihin tuuli ohjaa; kaikissa kulkuneuvoissa ei ole suunnan määrittely helppoa.

Toisaalta aina ihminen on tuntunut hamuavan avaruuteen, joten se saattaa riittää suunnaksi ja yksityiskohdat voi jättää autonomisen bussin vastuulle.

Nalle pUh
Seuraa 
Viestejä1363

Minijehova kirjoitti:
Nalle pUh kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

Me tunnemme mekanismeja, jotka ohjaavat ruokailuamme, eli bufetin ylläpitoa, mutta suunnan ohjauksesta ei taida olla kunnollista dataa. Jospa olemme kuin kuumailmapallo, eli mennään mihin tuuli ohjaa; kaikissa kulkuneuvoissa ei ole suunnan määrittely helppoa.

Toisaalta aina ihminen on tuntunut hamuavan avaruuteen, joten se saattaa riittää suunnaksi ja yksityiskohdat voi jättää autonomisen bussin vastuulle.

Mielestäni varsinkin eläimellä ilmenevä koprofagia kielii siitä että myös pöpöillä on mielipide siitä mitä sapuskaa tänään tarjoillaan. Ulosteen energiasisältö on olematon eikä sen suuhin laittamista oikeen ruokailutottumuksillakaan voi selittää, ainut hyöty on mikrobiomin korjailu ja vain bakteereille kelpaavat ravintoaineet. En tiedä voisiko ihmisen mieltymystä kakkaleikkeihin selittää bakteerikantaremontilla mutta ei kai sekään aivan pois suljettua ole 😅

Ihmisillä kerrotaan olevan myös vaisto tarvitsemistaan ravintoaineista mutta se ei toimi ihmisen varsinaisen tiedostuksen kautta vaan kyseinen ruoka houkuttaa sen sisältöä tuntematta, joka on melko mystinen ilmiö.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10101

Vaisto on vahva, mutta ihmisten on vaikea siihen luottaa. Pajauttaa hyvin ja antaa mässyjen ohjata kulutusta on minun kikka.

Yleensä kropasta näyttää puuttuvan lihistä, pasteijaa, salmiakkia ja suklaata.  Ja mango-smoothieta.  =D

Nalle pUh
Seuraa 
Viestejä1363

Minijehova kirjoitti:
Vaisto on vahva, mutta ihmisten on vaikea siihen luottaa. Pajauttaa hyvin ja antaa mässyjen ohjata kulutusta on minun kikka.

Yleensä kropasta näyttää puuttuvan lihistä, pasteijaa, salmiakkia ja suklaata.  Ja mango-smoothieta.  =D

Nuo on aika perus, aivojen ja sokeriaddiktion ohjaamia mielihaluja, aika normaaleja ruokailutottumuksia, naiset saattaa tunta tarvetta nuolla betonia raskausaikanaan. 🙄

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10101

Alfa alfalla on oltava jotain erikoisia hyötyjä, koska minulle tulee välillä hirveä himo ostaa ituja. Joku 2-4 x kk kävelen alepaan kuin zombi ja ostan paketin luomu jälkiuunileipää ja laatikollisen AA-silmusalaattia. Tänään viimeksi.

Kaipa tuon google kertoisi, mutta elämässä pitää olla mysteerejä.  :)

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10101

No sillepä oli listattu etuja nimiinsä runsaasti. Saattaa jopa olla totuus pohjalla, sillä mieliteoksi idut ovat melko erikoinen. Silti on yksi vahvimpia mielitekoja, joita voin saada. Salmiakki on yleisin ja kovin mieliteko, mutta alfalfa on hyvä kakkonen.

Nalle pUh
Seuraa 
Viestejä1363

Minijehova kirjoitti:
Alfa alfalla on oltava jotain erikoisia hyötyjä, koska minulle tulee välillä hirveä himo ostaa ituja. Joku 2-4 x kk kävelen alepaan kuin zombi ja ostan paketin luomu jälkiuunileipää ja laatikollisen AA-silmusalaattia. Tänään viimeksi.

Siis Alfalfa vissiin?
Sivistyksessä oli aukko tuon kohdalla. Paikatessa sieltäkin löytyi yhteys berberissä myllertäviin mörköihin sattumalta heti ensisilmäyksellä, niinkun lähes joka asiasta. Mutta jätetään spoilerit piiloon.

Nalle pUh
Seuraa 
Viestejä1363

Minijehova kirjoitti:
No sillepä oli listattu etuja nimiinsä runsaasti. Saattaa jopa olla totuus pohjalla, sillä mieliteoksi idut ovat melko erikoinen. Silti on yksi vahvimpia mielitekoja, joita voin saada. Salmiakki on yleisin ja kovin mieliteko, mutta alfalfa on hyvä kakkonen.

Jaa et malttanut jättää mysteeriksi. 😅

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10101

Nalle pUh kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

Siis Alfalfa vissiin?
Sivistyksessä oli aukko tuon kohdalla. Paikatessa sieltäkin löytyi yhteys berberissä myllertäviin mörköihin sattumalta heti ensisilmäyksellä, niinkun lähes joka asiasta. Mutta jätetään spoilerit piiloon.

Vilkaisin nopeasti ja näyttää olevan arvostettu tuote. On sivistynyt mielitekojärjestelmä meikäläisellä.

Seassa oli yllättäviä kuten piioksidi.

Nalle pUh
Seuraa 
Viestejä1363

Minijehova kirjoitti:
Nalle pUh kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

Siis Alfalfa vissiin?

Vilkaisin nopeasti ja näyttää olevan arvostettu tuote. On sivistynyt mielitekojärjestelmä meikäläisellä.

Seassa oli yllättäviä kuten piioksidi.

On muutenkin jännä rehu. Harva kasvi ilmeisesti imuroi kultaa maaperästä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat