Sivut

Kommentit (299)

Minijehova
Seuraa 
Viestejä15439

wisti kirjoitti:
Voipi olla, että ravintotieteilijät liioittelevat osaamistaan ja ihmiset tuntevat olonsa hyväksi myös silloin, kun asiantuntijoitten mielestä ei pitäisi. Tästähän on hauska sanontakin, joka ei helposti nykyihmiselle avaudu. Myohäiskeskiajalla ilmasto oli paljon nykyistä viileämpi. Silloin hedelmät piti suojata päähineellä. Kun haluttiin sanoa, että asiassa on monta puolta, tokaistiin, ettei sama lippalakki sovi omenalle ja melonille!
Kun siis ravintotieteilijät eivät tiedä kaikkea, alkaa tyypillinen pöpeily: Kun eivät tiedä kaikkea,eivät tiedä mitään. Kuten fysiikassa, löytyy kvanttimekaanikkoja, suhteellisuusteoreetikkoja ja BBn asiantuntijoita joka lähtöön, löytyy nyt koko ihmiskuntaa koskevia viisauksia oman mahan murinaa kuuntelemalla. Joku on jossain syönyt kovasti lihaa ja koska minäkin pidän lihasta, niin nimenomaan kova lihansyönti on erityisen terveellistä.
Järkevä asenne olisi tietysti vain todeta, että sitä puhutaan niin paljon ja hyväksyä se tosiasia, ettei voi mitään yleispätevää asiasta sanoa.

Kyse ei liene oman osaamisen liioittelusta, koska järjestäen aiheesta eniten tietävät näyttävät olevan sitä mieltä että vasta aletaa asioista jotain syvällistä ymmärtämään ja vasta pintaa ollaan raapaistu.

Ongelma on kansaa koskevien suositusten antaminen, mikä on osoittautunut lähes mahdottomaksi. Voi tarkastella suositusten historiaa, joitaTHL tai ulkomaiset kollegansa ovat jakaneet ja aika paljon mahtuu historiaan u-käännöksiä ja katumusta. Noin tulee jatkossakin olemaan, koska ravitsemuksellisia asioita ei selvästi voi yleistää globaaleiksi ohjeiksi, jotka hyödyttävät jokaista ihmistä.

Tiede kyllä tunnustaa ongelmat yleistyksissä, mutta jotain on suositeltava silti.

MJ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kontra1
Seuraa 
Viestejä5448

Kontra1 kirjoitti:
Jospa on niin, että ihmisten kehitys eläimestä ihmiseksi ei olekaan kaikilla ihmisillä samassa vaiheessa? Eli ruokavalio osoittaa missä vaiheessa pedosta kasvissyöjäksi kukakin on.

Onkohan muuten tutkittu mahdollista korrelaatiota lihansyönnin ja agressiivisuuden ja väkivaltaisuuden välillä? Minä juuri pistelin vaimon laittamaa härkiksella ja lantulla terästettyä kaalisoppaa, eikä yhtään tee mieli vinoilla lihansyöjille, eikä PSA:sta huolta. 

Minijehova
Seuraa 
Viestejä15439

Kontra1 kirjoitti:
Kontra1 kirjoitti:
Jospa on niin, että ihmisten kehitys eläimestä ihmiseksi ei olekaan kaikilla ihmisillä samassa vaiheessa? Eli ruokavalio osoittaa missä vaiheessa pedosta kasvissyöjäksi kukakin on.

Onkohan muuten tutkittu mahdollista korrelaatiota lihansyönnin ja agressiivisuuden ja väkivaltaisuuden välillä? Minä juuri pistelin vaimon laittamaa härkiksella ja lantulla terästettyä kaalisoppaa, eikä yhtään tee mieli vinoilla lihansyöjille, eikä PSA:sta huolta. 

Kuulostaa huuhaalta, mutta jos lihan takia jää muita aineita pois, niin voisi olla perää.

https://m.dailyhunt.in/news/india/english/the+health+orange-epaper-orang...

Study 1

"Behavioral problems associated with criminal behavior can stem from specific nutritional deficiencies, including deficiencies of omega 3 fatty acids, magnesium, & zinc"

Main sources of omega 3 fatty acids: fish oil, fish roe (eggs), fatty fish, seafood, flaxseed oil, & chia seeds

Main sources of magnesium: dark leafy greens, nuts, seeds, fish, beans, whole grains, & yogurt

Main sources of zinc: oysters, red meats, poultry, crabs, lobsters, beans, & nuts

Study 2

"B12 deficiency, associated with vegetarianism, can cause severe behavioral problems, including irrational anger & outbursts"

Eli vegeilykin saattaa aiheuttaa raivoa. :)

MJ

asdf
Seuraa 
Viestejä12930

Olisikohan tämäkin asia, niinkuin kaikki muukin Tanskaselle vain puhdasta politiikaa, joten sanoo tosiasiat mitä tahansa, on vaan pakko puffata lihansyöntiä, koska vain se on tarpeeksi äärimmäisen oikeistolaista?

JPI
Seuraa 
Viestejä28777

Dr No kirjoitti:
Nyt se on todistettu:

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/paul-on-syonyt-kaksi-kiloa-li...

Siksipä olen aina Ameriikasta tultua tuntenut oloni hyväksi, kaikki vaivat kadonneet, sillä syön vain metsurin aamiaisia, joista ohessa ottamani kuva.

Nyt pitää palata perinteiseen aamiaiseeni kotonakin, paketti pekoni ja rasia munia + kannullinen vahvaa kahvia, ruumis raavittu.

Jälleen herää kysymys: Mikä on motiivisi?

3³+4³+5³=6³

Minijehova
Seuraa 
Viestejä15439

asdf kirjoitti:
Olisikohan tämäkin asia, niinkuin kaikki muukin Tanskaselle vain puhdasta politiikaa, joten sanoo tosiasiat mitä tahansa, on vaan pakko puffata lihansyöntiä, koska vain se on tarpeeksi äärimmäisen oikeistolaista?

Eiköhän se "keskustelun" herättely ole jopa oikeistolaisuutta tärkeämpää. Trollaus uussuomeksi.

MJ

Keijona
Seuraa 
Viestejä15395

Niin sitä inhimilliselle sopivaa ruokavaliota voi halutessaan kokeilla jokainen, että jos pitäisi valita pelkkä liha tai pelkkä kasvis, että miltä muutaman kuukauden kuluttua tuntuu......

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä15439

2020-luvulla tullaan kuulemaan lisää metabolisesta onkologiasta. Minä odotan tuota aikaa kovasti, sillä syöpä saatetaan selättää parhaiten juuri metabolian kautta lähestyen. Estolääkkeenä ei olisikaan rokote tai hoitona puhjenneen myrkytys, vaan räätälöity ruokavalio.

Saas nähdä, mutta minulla on kova usko tuohon kehityksen suuntaan.

MJ

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

"Mikä on motiivini" per JPI ja adsf,

Etsin vain ja ainoastaan totuutta, en kansansuosiota.

Luulisin että naattien pureskelu aiheuttaa enemmän agressssiivisuutta, kun on aina nälkä.

Taannoinen vegaaniheilani, muutoin täyspäinen ja söötti blondi, vei minut kasvistavintolaan hesassa. Sivukuvassa nuo hartaat märehtijät poninhäntineen ja pukinpartoineen muistuttivat elävästi pässejä.

Hyvän pihvin ja oluen jälkeen olen hyväntuulinen ja ystävällinen.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä15439

Metabolisesta onkologiasta minulle antoi parasta suuntaa metforminin AMP-kinaasi. AMPK complex 1 ja complex 2 näyttävät olevan valtavan suuri tekijä syöpäsolujen synnyssä ja kuolemassa. AMPK complex 1 pitää estää ja complex 2 voimistaa estona ja hoitona.

Syöpäsolujen metabolinen stressi näyttää altistavan ne hoidoille, joilla ei normaalisti ole tehoa.

Tekisi mieleni yleistää niin pitkälle, että sytostaattihoidon toimivin osa-alue on ruokahalun menetys koko koneiston tasolla ja erityisesti solun tasolla.

Solut osaavat ottaa glukoosinsa muista lähteistä, mutta syöpäsolut tarvitsevat helposti ulkoisesti nautittavia muotoja glukoosista.

Yksinkertaistaen syöpäsolut siis tarvitsevat säännöllistä ulkoista ravintoa, kun taas kropan omat solut selviävät vararavinnolla mainiosti.

Jos minulla olisi mikä thansa syöpä niin katsoisin miten se vastaa ruokavalioon, jossa syödään kerran päivässä puolen tunnin ajan ja silloin monipuolisesti, mutta hyvin valikoiden. Mahdollisesti jopa vain joka toinen päivä puolen tunnin ajan. 

Nähdäkseni syöpäsolu voidaan näännyttää näännyttämättä samalla muita soluja.

:)

MJ

Keijona
Seuraa 
Viestejä15395

Lainaus:
.

Luulisin että naattien pureskelu aiheuttaa enemmän agressssiivisuutta, kun on aina nälkä.

Taannoinen vegaaniheilani, muutoin täyspäinen ja söötti blondi, vei minut kasvistavintolaan hesassa. Sivukuvassa nuo hartaat märehtijät poninhäntineen ja pukinpartoineen muistuttivat elävästi pässejä.

Juu tuttu, totuttu ja turvallinen tekee turvallisen ja hyvän olon. Amfetamiini töötit ränniin  ne nistin  hyväntuulistaa ja normalisoi. Tuosta olet mitä syöt, ulkonäkö seikasta senverran, että ei varmasti tarvi kertoa mitä puhiseva, ylipainoinen ,punottava siloroikkuposki muistuttaa, aika usein sitä mistä se eväs siinä lautasella on peräisin.

Käytäntö kertoo että lihansyöjästä kasvissyöjäksi siirtyminen on lähinnä arvomaailma kysymys,  kun taas kasvissyöjästä lihansyöjäksi siirtyminen   aiheutta usein terveydellisiä ja fyysisiä ongelmia.  Se mitä sisäänsä tunkee tottakai vaikutttaa, olkoon sitten alkoholia tai vaikka herneitä, eri tavoin vaikuttaa eri asiat, ruokakin on lääkettä tai myrkkyä. 

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä15439

Keijona kirjoitti:
Lainaus:
.

Juu tuttu, totuttu ja turvallinen tekee turvallisen ja hyvän olon. Amfetamiini töötit ränniin  ne nistin  hyväntuulistaa ja normalisoi. Tuosta olet mitä syöt, ulkonäkö seikasta senverran, että ei varmasti tarvi kertoa mitä puhiseva, ylipainoinen ,punottava siloroikkuposki muistuttaa, aika usein sitä mistä se eväs siinä lautasella on peräisin.

Käytäntö kertoo että lihansyöjästä kasvissyöjäksi siirtyminen on lähinnä arvomaailma kysymys,  kun taas kasvissyöjästä lihansyöjäksi siirtyminen   aiheutta usein terveydellisiä ja fyysisiä ongelmia.  Se mitä sisäänsä tunkee tottakai vaikutttaa, olkoon sitten alkoholia tai vaikka herneitä, eri tavoin vaikuttaa eri asiat, ruokakin on lääkettä tai myrkkyä. 

Kaikki ruoka on sekä lääkettä että myrkkyä.

Kysymys ei ole pelkästään arvomaailmasta, vaan metabolia on ihan todellinen asia, vaikka ei arvomaailmaasi sovikaan.

Vaikka olenkin arvomaailmaltani kasvissyöntihenkinen, niin en ilkeäisi kenellekään totaalikieltäytymistä lihasta, koska se näyttää kuuluvan ruokavalioomme. Kerran kuussa on luultavasti liki optimaalista annosteluväliä.

Parhaiten säilyneet tuntemani naiset ovat arkivegejä, jotka syövät ajoittain lihaa himoonsa. 4-6 kertaa vuodessa viikon ajan on ulkoisesta kauneudesta mitattuna paras frekvenssi lihansyönnille.

Kalaa ja/tai äyriäisiä hieman tuota useammin syövät näyttäisi olevan se kaikista parhaiten nuorena säilyvä ryhmä.

MJ

wisti
Seuraa 
Viestejä14793

Asenne, jonka mukaan se, mistä itse pitää on oikein, terveellistä jne. on jokseenkin pöhkö.Totuuteen pyrkivän pitäisi päin vastoin suhtautua erityisen epäilevästi näihin sokeisiin pisteisiinsä. Itse suhtaudun äärimmäisen epäluuloisesti mansikkamaitoon ja nussimiseen, koska elän, kuten opetan.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä15439

wisti kirjoitti:
Asenne, jonka mukaan se, mistä itse pitää on oikein, terveellistä jne. on jokseenkin pöhkö.Totuuteen pyrkivän pitäisi päin vastoin suhtautua erityisen epäilevästi näihin sokeisiin pisteisiinsä. Itse suhtaudun äärimmäisen epäluuloisesti mansikkamaitoon ja nussimiseen, koska elän, kuten opetan.

Tuo onkin rumaksi yksinkertaistettu muoto asiasta.

Jos johonkin tulee yllättävä ja pakottava himo, niin suosittelisin miettimään voiko asialla olla joku metabolinen tausta.

Esimerkiksi kasvissyöjän ajoittaiseen lihanhimoon lienee metabolinen perusta.

Se mitä aina haluat syödä taitaa olla pääasiassa sinussa olevien bakteerien ja sienten päätöstä, joten sen ei edes kuulu tehdä sinulle hyvää, ainoastaan kumppanieliöillesi.

MJ

Minijehova
Seuraa 
Viestejä15439

wisti kirjoitti:

Toisaalla sanoinki että oudoimpia mielitekojani on alfalfan idut, joihin tulee joskus todella pakottava himo.

Minun on vaikea kuvitella sen johtuvan muista kuin ravitsemuksellisista syistä.

MJ

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä25959

Dr No kirjoitti:
"Mikä on motiivini" per JPI ja adsf,

Etsin vain ja ainoastaan totuutta, en kansansuosiota.

Tästähän oli hyysärissä kuvakin oikein.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

BLOGI: https://max3fan.blogspot.com/

wisti
Seuraa 
Viestejä14793

Minijehova kirjoitti:
wisti kirjoitti:

Tuo onkin rumaksi yksinkertaistettu muoto asiasta.

Jos johonkin tulee yllättävä ja pakottava himo, niin suosittelisin miettimään voiko asialla olla joku metabolinen tausta.

Esimerkiksi kasvissyöjän ajoittaiseen lihanhimoon lienee metabolinen perusta.

Se mitä aina haluat syödä taitaa olla pääasiassa sinussa olevien bakteerien ja sienten päätöstä, joten sen ei edes kuulu tehdä sinulle hyvää, ainoastaan kumppanieliöillesi.

En usko näihin bakteereihin ja sieniin, tai sitten ne kysyvät ensin vaimolta, mikä minulle on parasta.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat