Seuraa 
Viestejä1019

Maailma on nitkallaan kaiken maailman kulkuneuvoja rikshasta tankkiin, mutta auton synonyymi on Ford, Henry Ford keksi liukuhihnan ja laittoi T-mallillaan maailman pyörille, kaikki muut ovat kopioita.

Kaukoidän kulkuneuvot ovat suosittuja, osin hinnan, osin ovelan mainonnan ansiosta ("Datsun kestää ja kestää, isältä pojalle") , mutta todellisuus on toinen, kopio harvoin on alkuperäistä parempi. Keskustelin kerran saksalaisen autotehtaan asiantuntijan kanssa, olin silloin saanut Kaukomarkkinoiden tuotepäällikkönä työsuhdeautokseni juuri markkinoille tulleen Honda Accordin, ja Dieter varoitti "Ole varovainen noiden idän autojen kanssa, ne eivät ole niin turvallisia kuin eurooppalaiset".

Siinä oli paljon totuutta, mm. Nissanissa oli taittumaton ohjausakseli, varsinainen keihäs kolarissa, vielä kymmenen vuotta sen jälkeen kun se länsiautoissa oli kolarissa murtuva. Saksalaisia autoja arvostetaan, mutta se on paljolti mielikuva, legenda Mercy on korjaamoiden kunkku, samoin Das Volke Der Wagen. Kun autoja Saksassa kasaavat robottien ohella turkkilaiset, antoi tehdas laadukkaimpien malliensa, kuten Porschen ja uuden mersun teon suomalaisille, Uudenkaupungin tehtaalle ja myönsivät että näiden Amerikkoihin vietävien laatu oli parempi kuin Saksassa tehtyjen.

Minun uusi Fiestani on ihanne, keulalla klassikkonimi Ford kaunokirjoituksella ja moottorin kilpi kertoo, että se tehty ja auto kasattu Kölnissä Saksassa. Jo toinen Fiesta, vain kahta merkkiä on aikaisemmin ollut peräkkäin kolme, Alfa Romeo ja Peugeot.

Henry Fordia haukuttiin natsiksi vain siksi, että hän ei pitänyt juutalaisista pankkiireista, jotka eivät suostuneet rahoittamaan tehdastaan, katuivat varmaan jälkeenpäin.

Neljä kirjainta joihin voit luottaa, F O R D .

Sivut

Kommentit (71)

Lyde19
Seuraa 
Viestejä5061

Kunhan Kiinalaiset ostavat Fordin ja tekevät siitä maakaasu-hybridin niin voin ostaa Fordin ja vielä parkkeerata sen huoltiksen kahvion eteen niin muutkin näkevät millä ajelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä45960

Dr No kirjoitti:
jussipussilla on tuo puheripuli, tekstiä tulee vaikkei asiaa ole.

No, pitääpähän ketjua elossa.

Parempi kuin ne h...tin linkkaukset wikiin.

Niin ajattele jos kukaan ei huomaisi aloittamaasi ketjua, sehän olisi kuin pieni kuolema?

Kontra1
Seuraa 
Viestejä4943

Aikoinaan entinen työkaverini osti Ford Focuksen. Ei aikaakaan kun ovien alareunat alkoivat kukkia ruostetta, siis pellin läpi. No oisko ollut muutaman vuoden ruostumattomuustakuu, kun myyjä suostui vaihtamaan kaikki ovet. Mitä lie ollut halpaa "kiinalaista laatupaskaa".  

Minä ostin samaan aikaan "oikean auton", ja nyt 19 vuotta (178000 km) ajettuani ei ruostepilkkua missään, ei edes kivenhakkaamissa, vaikka maali on niissä rikkoutunut. Varmaankin  suomalaista tai ruotsalaista kuumasinkittyä lujuusteräspeltiä. 

Naapurin autoilija osti aikonaan englantilaisen Ford Trader kuorma-autoksi mainostetun auton mainoslausella "Traderin tiellä tapaat". Autoilijoiden versio kuului "Traderin tiellä tapaat- kuljettaja alla makaa - vakiovarusteena pyörivät astinlaudat".

Eihän Traderista sitten kuorma-autoksi ollutkaan - aina hajalla jostakin päin, ja pian kaveri vaihtoi kunnon kuormuriin, kotimaiseen  Vanajaan. No masiina Vanajassa kylläkin oli englantilaien, mutta ei Ford vaan Leyland-diesel. Vanaja käytti myös toistakin englantilaista dieseliä, oisko ollut joku A.C.I. , tai sinnepäin.

Traktorit englantilaiset Fordsonit sentään taisivat olla suhtkoht kelvollista kamaa - en ole sattunut niistä huonoa kuulemaan. 

Goswell
Seuraa 
Viestejä12908

Kontra1 kirjoitti:
Aikoinaan entinen työkaverini osti Ford Focuksen. Ei aikaakaan kun ovien alareunat alkoivat kukkia ruostetta, siis pellin läpi. No oisko ollut muutaman vuoden ruostumattomuustakuu, kun myyjä suostui vaihtamaan kaikki ovet. Mitä lie ollut halpaa "kiinalaista laatupaskaa".  

Minä ostin samaan aikaan "oikean auton", ja nyt 19 vuotta (178000 km) ajettuani ei ruostepilkkua missään, ei edes kivenhakkaamissa, vaikka maali on niissä rikkoutunut. Varmaankin  suomalaista tai ruotsalaista kuumasinkittyä lujuusteräspeltiä. 

Naapurin autoilija osti aikonaan englantilaisen Ford Trader kuorma-autoksi mainostetun auton mainoslausella "Traderin tiellä tapaat". Autoilijoiden versio kuului "Traderin tiellä tapaat- kuljettaja alla makaa - vakiovarusteena pyörivät astinlaudat".

Eihän Traderista sitten kuorma-autoksi ollutkaan - aina hajalla jostakin päin, ja pian kaveri vaihtoi kunnon kuormuriin, kotimaiseen  Vanajaan. No masiina Vanajassa kylläkin oli englantilaien, mutta ei Ford vaan Leyland-diesel. Vanaja käytti myös toistakin englantilaista dieseliä, oisko ollut joku A.C.I. , tai sinnepäin.

Traktorit englantilaiset Fordsonit sentään taisivat olla suhtkoht kelvollista kamaa - en ole sattunut niistä huonoa kuulemaan. 

AEC, mulla on tuollainen 6 byttyinen suora diesel, käy ja kuukkuu yhä.

Minun mielestä noin.

wisti
Seuraa 
Viestejä14517

Minä syön amerikkalaista ruokaa, joka on muuten maailman parasta ja maailman terveellisintä. Ajan lisäksi maailman parhaalla autolla. Ylipäänsä ihmisten pitäisi ottaa Minusta enemmän mallia eikä pureskella jotain helvetin ituja ja ajella jollain riisikupilla. Minä, Minä, Minä. . .Vielä minä teille näytän.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä4943

Goswell kirjoitti:
Kontra1 kirjoitti:
Aikoinaan entinen työkaverini osti Ford Focuksen. Ei aikaakaan kun ovien alareunat alkoivat kukkia ruostetta, siis pellin läpi. No oisko ollut muutaman vuoden ruostumattomuustakuu, kun myyjä suostui vaihtamaan kaikki ovet. Mitä lie ollut halpaa "kiinalaista laatupaskaa".  

Minä ostin samaan aikaan "oikean auton", ja nyt 19 vuotta (178000 km) ajettuani ei ruostepilkkua missään, ei edes kivenhakkaamissa, vaikka maali on niissä rikkoutunut. Varmaankin  suomalaista tai ruotsalaista kuumasinkittyä lujuusteräspeltiä. 

Naapurin autoilija osti aikonaan englantilaisen Ford Trader kuorma-autoksi mainostetun auton mainoslausella "Traderin tiellä tapaat". Autoilijoiden versio kuului "Traderin tiellä tapaat- kuljettaja alla makaa - vakiovarusteena pyörivät astinlaudat".

Eihän Traderista sitten kuorma-autoksi ollutkaan - aina hajalla jostakin päin, ja pian kaveri vaihtoi kunnon kuormuriin, kotimaiseen  Vanajaan. No masiina Vanajassa kylläkin oli englantilaien, mutta ei Ford vaan Leyland-diesel. Vanaja käytti myös toistakin englantilaista dieseliä, oisko ollut joku A.C.I. , tai sinnepäin.

Traktorit englantilaiset Fordsonit sentään taisivat olla suhtkoht kelvollista kamaa - en ole sattunut niistä huonoa kuulemaan. 

AEC, mulla on tuollainen 6 byttyinen suora diesel, käy ja kuukkuu yhä.

Joo AEC:hän se oli, kunnon masiina.

Kyllä engelsmannit dieseleitä osaa rakentaa, mutta en noista henkilöautosta tiedä nykyään? Aikoinaan kun Ford Escorttia valmistettiin Englannissa ja Saksassa, ei kukaan valistunut ostaja suurin surminkaan olisi ostanut engelsmannin versiota, vaikka kuinka kuumana kävi.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat