Seuraa 
Viestejä3286

Selittäkää suomeksi

"..neural-networkbased wave function representations.."

https://www.quora.com/What-is-meant-by-the-representation-of-the-wave-fu...

Hämäryys jatkuu.

Kommentit (15)

Deimos
Seuraa 
Viestejä3363

Jaa-a. QS ja Ppo + Lentotaidoton kamaa?

Sömnö:"Olkoon siis sopimus: jos sinä et häiritse minua, minäkään en häiritse sinua."
Eppur si muove !!!
A.N. Whitehead:Filosofia alkaa ihmettelystä. Ja lopulta, kun filosofinen ajattelu on tehnyt parhaansa, ihmettely jää jäljelle.
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Nalle pUh: Joskus tuntuu käyvän niin, että nallekarkkikin ylittää filosofina itseään pitävän henkilön ajatuksen.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä9557

Epätietoisuuden ja päätöksenteon kuvailua (epä)selvästi.

Ajattelussa ei olla totuttu ajatukseen aaltofunktion romahtamisesta, koska se tuntuu päinvastaiselta?

Mielestäni lainauksesi liittyy siis ehdottomasti ajatteluun eikä varsinaiseen kvantteiluun, vaikka aivot selvästi kvanttitietokone onkin. Nähdäkseni tuossa on kyse itse prosessista, ei lopputuloksesta.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
QS
Seuraa 
Viestejä5186

Deimos kirjoitti:

Neural networkeissä luottaisin enempi hmk:n ja fizikisto:n osaamiseen. Myös mahdollisesti ltaidottoman. Tästä poimisin itselleni lähinnä tuo viimeisen, eli kaman.

p.s pahoittelut epäasiallisesta vastauksesta asialliseen ja hyvään kysymykseen.

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä6031

QS kirjoitti:
Deimos kirjoitti:

Neural networkeissä luottaisin enempi hmk:n ja fizikisto:n osaamiseen. Myös mahdollisesti ltaidottoman. Tästä poimisin itselleni lähinnä tuo viimeisen, eli kaman.

p.s pahoittelut epäasiallisesta vastauksesta asialliseen ja hyvään kysymykseen.

Joo kyllä näin on, että luotettavaa tietoa voisivat antaa nimenomaan  oikeat tiedemiehet eli hmk ja Fizikisto. Lentotaidoton ilmoittautuu tietotaidottomaksi tässä. Minulle ei käy edes tuo kama, kun olen lisenssiurheilija :)

MooM
Seuraa 
Viestejä7730

Ei liity asiaan kuin etäisesti, mutta jostain syystä uuteen aloitukseen en saanut kuvaa liitettyä. Huvitti vain sekä itse vitsi että sen laajennus.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3286

Mulle on jostain jäänyt käsitys, että Schrödinger jotenkin epäili koko kvanttimekaniikkaa. Tällä kissajutulla hän kai halusi osoittaa teorian outouden. Lomittuminen, entanglement lienee Schrödingerin käyttöön ottama ilmaus, jolla hän samoin  halusi osoittaa miten kummallisiin ennusteisiin kvanttimekaniikka johtaa. S: oli kvanttiteoreetikoissa  vanhin ja eniten  kiinni "vanhoissa" teoriossa, nuoret hurjat omaksuivat teoriat mukisematta.

Eusa
Seuraa 
Viestejä16635

MooM kirjoitti:
Ei liity asiaan kuin etäisesti, mutta jostain syystä uuteen aloitukseen en saanut kuvaa liitettyä. Huvitti vain sekä itse vitsi että sen laajennus.

Ovenripa ja postiluukku ovat yhtä aikaa eri paikoissa, kunnes kissa romahduttaa postiluukun rivan kanssa samaan korkeuteen.

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3286

Eusa kirjoitti:
MooM kirjoitti:

Ovenripa ja postiluukku ovat yhtä aikaa eri paikoissa, kunnes kissa romahduttaa postiluukun rivan kanssa samaan korkeuteen.

Luulen, että kyseessä on klassinen mekaniikka. Oven sulkumekanismi nostaa rivan paikoilleen.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat