Seuraa 
Viestejä186

Voiko hulluus ja pakkomielteet terästää ihmisen luontaisia sekä eläimellisiä aisteja? Jos olet yhtä luonnon kanssa osa elämästäsi ja haluat edelleen kuulua siihen. Huomaat ajan kuluessa sopeutuvasi luontoon. Löydät sieltä paikkasi elementin, joka omaa lähimpänä omia piirteitäsi. Kun ympäristö, paikka ja elementit muotoutuvat itseesi, sopivaan muotoon ajan kuluessa tottumalla ja muuntamalla elementit sekä paikan jossa elät ja olet sinulle oleskelu kelpoiseksi. Voiko luonto muuttaa ihmistä itseään ihmisenä oloon? Olen huomannut, että on olemassa monta asiaa. Mitä ihmiset eivät toisistaan tiedä. Minun geeniperimä ja eniten itseeni vaikuttavat sukujuuret ovat äitini puolelta lähtöisin Aasiasta Filippiinien saarilta suunnaten aina Mariaanien saarille asti. Meidän suvussa on toiminut aina tunnettavuuden osalta sukeltajia. Johtuen köyhyyden ja jokapäiväisen elannon hankkimiseen sekä selviytymiseen. Näitä meidän suvussa käytettyjä elinehto keinoja selviytymiseen ovat aina alusta lähtien monien vuosikymmenien ja satojen takaa olleet helmenkalastaja hommat, keihäskalastus ja viljelmät sekä simpukoiden kaupustelu. Tämän takia sukeltaminen äitin suvun osalta on toiminut merkittävässä roolissa. Osa sukellustaidoista voi olla kiinni perimästä ja jakaantua seuraavan sukupolven jäsenille synnynnäisesti, mutta vaikuttavemmat tekijät hyvien sukellus kykyjen omaamiseen ovat tottumukset, kokemus, aika ja harjoittelu. Se mikä tässä kaikessa sitten kiehtoo. Jos luonto kykenee satojen, miljoonien, kymmenien vuosien kulttua muovaamaan ihmistä itseään ihmisenä oloon. Voiko ihminen itse edistää itseään antamalla luonnon muovata ihmistä entisestään elin tai oleskelu ympäristönsä vaadittavaan muotoon?
Voisinko esim. minä jatkaa saamani geenien ja perimän kehittymistä uudelle tasolle omalla toiminnallani. Viettämällä vielä enemmän aikaa tästä hetkestä katsottuna ympäristössä, jossa annan luonnolle mahdollisuuden muokata minua sen olennaiselle ympäristölle vaadittavaan suuntaan. Ympäristössä jossa luonto pakottaa ihmiskehon, aistit, piirteet ja ominaisuudet muuttumaan. Äitini omaa paremmat sukellustaidot ja hengityksenpidätyksen kuin minä, mutta kylmänsietokykyä hän ei pidä hallinnassaan. Osan siitä palasesta olen itselleni saanut perimän ja äidin oman kavatus metodin osalta, jota isä ei pidä nykypäivänäkään turvallisena minulle ja sisarelleni. Tähän vaadittavaan ympäristöön olen sopeutunut siihen pisteeseen asti, että en tunne haasteita oleskella ympäristössä pitkiä aikoja. Suurin kysymys voinko minä jatkaa tähän asti sukujuurten kehittämisen uudelle tasolle ja pitää yllä katkeamatonta kasvatusmetodia, joka siirtyy ja jakaantuu perillisille. Lopulta johtaen miljooniensatojen vuosien kulttuessa risteymään tai sivuihmisrodun tai lajin syntymiseen?

Sivut

Kommentit (23)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
John Carter
Seuraa 
Viestejä11823

Immeinen kirjoitti:
Tää taitaa oikeesti olla kilipää.

M.Jehova lienee vain hieman pidemmällä tripillä, Ranskan  Polynesiassa:)

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Aslakki
Seuraa 
Viestejä280

Tahitian merihelmi kirjoitti:
Juu tiedän, että ajatus on mahdoton, mutta ajatukset mahdottomasta kääntyy mahdollisiksi viimeistään minut tavatessa.

Tehdään treffit meikän saarelle, vedän sut pari kertaa veneen kölin ali naru jalkaan sidottuna. Ihmetellään sen jälkeen taitojasi. P.S Rantaan ei mahdu Volvo FH16.

Deimos
Seuraa 
Viestejä5471

Aslakki kirjoitti:
Tahitian merihelmi kirjoitti:
Juu tiedän, että ajatus on mahdoton, mutta ajatukset mahdottomasta kääntyy mahdollisiksi viimeistään minut tavatessa.

Tehdään treffit meikän saarelle, vedän sut pari kertaa veneen kölin ali naru jalkaan sidottuna. Ihmetellään sen jälkeen taitojasi. P.S Rantaan ei mahdu Volvo FH16.

Päivän paras, jotkut osaa piristää :-)

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Vierailija

John Carter kirjoitti:
Immeinen kirjoitti:

Hyvä jos pysyy poissa mahdollisimman pitkään.

masterogg
Seuraa 
Viestejä328

Tää uralin pihlaja on kyl saanut minut mielenkiintoisiin keloihin.

Itse olen kokenut ja koen jatkuvasti asioita jotka ovat teidän mielen, kielen ja muun käsittämiskyvyn yläpuolella, mut silti ensi ensireaktio tän pihlajan sukellesjuttuihin oli et VMP ja huutohymiötä liuta. Kokemuksieni perusteella minun ei pitäisi kyseenalaistaa mitään.

Itse olen voinut voimistaa olemassaolevia aisteja ja herättää jotain uusia aisteja henkiin ja oppinut niiden avulla suunnistamaan sitä kohti mitä luon. Kaikki natsaa, uknow.

Navigointi aistien mukaan järjen sijasta vie siis onnistuneisiin lopputuloksiin kun luomme oman, haluamamne todellisuuden. (Viittaus Onko onnea -olemassa ketju ja muuhun tarinointiin jossa kerron, että elämme keinotekoisessa todellisuudessa, jota luomme ajatuksillamme kokoajan)

Silti nusta tuntuu kaukaiselta ajatukselta, että voisimme muuttaa noin radikakaalisti fysiikkaamme. En tiedä. En kiellä, enkä myönnä. Tää kaikki on vaa nii 😍

Kivaa lauantaita kaikille!

Olen tie toinen olemalla tietoinen

"Mä olin räjähtänyt Neutroneiks, tulin kokoomaan itteni uudestaan"

Yksi mies, kaksi mestaria (©wisti)

Vierailija

John Carter kirjoitti:
Immeinen kirjoitti:

Juu tiedän se tais lähteä jotain keihäs/ampumiskalastusta sinne västäämään tai siis harrastamaan joku spearfishing kait.

Deimos
Seuraa 
Viestejä5471

masterogg kirjoitti:

Itse olen kokenut ja koen jatkuvasti asioita jotka ovat teidän mielen, kielen ja muun käsittämiskyvyn yläpuolella, mut silti ensi ensireaktio tän pihlajan sukellesjuttuihin oli et VMP ja huutohymiötä liuta. Kokemuksieni perusteella minun ei pitäisi kyseenalaistaa mitään.

Itse olen voinut voimistaa olemassaolevia aisteja ja herättää jotain uusia aisteja henkiin ja oppinut niiden avulla suunnistamaan sitä kohti mitä luon. Kaikki natsaa, uknow.

Navigointi aistien mukaan järjen sijasta vie siis onnistuneisiin lopputuloksiin kun luomme oman, haluamamne todellisuuden. (Viittaus Onko onnea -olemassa ketju ja muuhun tarinointiin jossa kerron, että elämme keinotekoisessa todellisuudessa, jota luomme ajatuksillamme kokoajan)

Silti nusta tuntuu kaukaiselta ajatukselta, että voisimme muuttaa noin radikakaalisti fysiikkaamme. En tiedä. En kiellä, enkä myönnä. Tää kaikki on vaa nii 😍

Tuo kyllä sai hyvälle mielelle. Kiva tavata toinen "sekopää" pitkästä aikaa.

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Vierailija

Deimos kirjoitti:
masterogg kirjoitti:

Tuo kyllä sai hyvälle mielelle. Kiva tavata toinen "sekopää" pitkästä aikaa.

Ai jaa no kiitos vaan. Minäkin taidan kuulua siihen samaan pakettiin.

Deimos
Seuraa 
Viestejä5471

Kontra1 kirjoitti:
Geenien löytymisen jälkeen ei uskottu hankittujen ominaisuuksien periintymiseen. Epigeneettinen periytyminen kumoaa tämän.

Kyllä merihelmi on upea luonnonoikku.

Tuo jos jokin oli sarkasmia, vai =D.

Eppur si muove !!!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat