Sivut

Kommentit (1255)

Japetus
Seuraa 
Viestejä11688

Olli S. kirjoitti:
asdf kirjoitti:
Olli S. kirjoitti:

Ihmeparantumisia tapahtuu tänä päivänäkin.

Et lainkaan kommentoinut (tai sitten en huomannut) tätä aiempaa viestiäni, joten kopioin sen tähän. Kun taas puhut ihmeparantumisista, niin kerro ihmeessä, mitä mieltä olet:

Kaksi suomalaista uskovaista (muistaakseni hellareita) opiskelijaa muistaakseni Jyväskylän yliopistosta teki tutkimuksen ihmeparantumisesta.

Heidän tuloksensa oli, että

"Oman selvitystyömme haaviin ei runsaasta julkisuudesta huolimatta jäänyt ainuttakaan
selkeästi todistettavissa olevaa ihmettä eli lääketieteellisestä ennusteesta merkittävästi
poikkeavaa elimellistä parantumista. Syitä tähän oli lukuisia ja ne olivat:

1) parantumista ei ollut tapahtunut,
2) tarina parantumisesta osoittautui pelkäksi legendaksi,
3) sairaudelle ei ollut elimellistä syytä,
4) kaikki dokumentit puuttuivat,
5) dokumentit parantumisesta puuttuivat ja parantunut kieltäytyi
hankkimasta niitä,
6) dokumentit ennen ja jälkeen parantumisen ovat kuulemma
olemassa, mutta niitä kieltäydyttiin näyttämästä,
7) parantuneen oman todistuksen mukaan dokumentit luvattiin
lähettää tai lähetettiin, mutta perille ne eivät koskaan saapuneet,
8) dokumentit toimitettiin, mutta parantunut vaiva olikin jotain
aivan muuta kuin mitä oli kerrottu,
9) tarinan kertoja kieltäytyi antamasta parantuneen yhteystietoja,
10) tarinan kertoja ei muistanut parantuneen yhteystietoja,
11) parantuminen oli tapahtunut ajallisesti ja/tai
paikallisesti niin kaukana, että sitä oli mahdotonta tarkistaa,
12) muitakin selityksiä kuin ihmeparantuminen voitiin esittää,
kuten tehdyn testin tai diagnoosin puutteet,
13) kadonneen kasvaimen kudostyyppiä ei voitu määrittää,
14) kyse oli maailmankatsomuksellisesti uudelleen tulkitusta
luonnollisesta parantumisesta.

Tuolla voi tutustua:
http://www.kolumbus.fi/~w462389/loppu/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdf.

Kommentoin mä tota. Siitä huolimatta on oikeitakin tapauksia. Mm Maria tuli ihmeen kautta raskaaksi, ihmeellinen hedelmöityminen. Jeesus teki ihmeitä, seurakunnissa tapahtuu ihmeitä, parantumisia ym, vaikka siitä ei suurta meteliä pidetä. Minulla on raha- asiat kunnossa mikä naurattaa ja ihmeryttää minut tuntevaa tuttavapiiriä jne.

Checkmate, atheist!

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Tauko
Seuraa 
Viestejä430

Sakarja,
pitäisikö tiedemiehen tehdä hiekanjyväsiä, eikös niitä ole luonnossa riittävästi ja tähdet tuottavat niiden aineksia koko ajan lisää.
Toki murskaamomiehet jauhavat kalliosta soraa ja hienojakoisempaa tavaraa tarpeen mukaan lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olli S.
Seuraa 
Viestejä4407

Tokilogi kirjoitti:
Olli S. kirjoitti:
Sinulla on kovin matalatasoinen käsitys uskovaisten älymystön tavasta yhdistää tiede ja usko. Kyllä he hallitsevat luonnontieteet siinä kuin ateistitkin.

En nyt ehdi katsoa mitä viestejä on tullut, mutta kommentoin tätä lyhyesti.

Ei ole mitään uskovaisten älymystöä, vaan ihmisiä, joilla on alentunut kyky hahmottaa todellisuutta. Uskonnon kautta kun kierrättää ajatukset, lopputulos ei eroa mitenkään täydellisen idiootin lässytyksistä. Lääkiksessä oli aikoinaan jonkun jatko-opiskelijan tekemä tutkimus/kysely, ketkä ovat uskonnollisia. Alalle hakeutuu suhteellisen runsaasti ihmisiä, joilla ei ymmärrys riitä potilastyöhön, siksi terveyskeskuksia kutsutaan yleisesti arvauskeskuksiksi.

Myös monet lääketieteen tutkimukset joita olen arvioinut, on tehty uskovaisella ajattelutavalla, eli pyritään vahvistamaan omat oletukset, vaikka pitäisi pyrkiä kumoamaan ne ja tutkia asioita ilman mitään varmoja kuvitelmia.

Jos ei ole uskovien älymystöä niin ketkä sitten oikein näitä kirjoja kirjoittelee ja teologian tutkimuksia tekee ja kristillistä apologiaa jne. Tottakai on kristillinen älymystö. Myös fysiikan laitoksilla. Ei kaikki tiedemiehetkään ole ateisteja, vaikka täällä ja filosofian laitoksella on sellainen hegemonia.

Helsingin Yliopiston filosofian laitos on oikea ateismin linnake. Minäkin tulin ateistiksi puolen vuoden jälkeen jo. Ja olin yhtä ylpeä siitä kuin täälläkin monet.

Sakarja
Seuraa 
Viestejä247

Seuraavassa eräs tosi esimerkki ihmeparantumisesta kirjasta "Me löysimme"  (Karas-Sana Oy 1981) 

Vain oleellisimmat asiat esitettyinä.  Henkilöiden koko nimet löytyvät kirjasta.

Otsikko: "Sokea sai näkönsä"

Tuupovaaralainen emäntä Anni M. huomasi kesäkuussa 1976 ensi kerran näkökykynsä huomattavasti heikentyneen. Tarkemmissa tutkimuksissa todettiin, että silmien verkkokalvoista on jäljellä vain viidennes. Loppu oli tuhoutunut. Lääkäri sanoi, ettei menetettyä näkökykyä enää voida palauttaa, mutta jäljellä oleva yritetään säilyttää...... Näkö heikkeni entisestään, kunnes lääkäri totesi Annin olevan sataprosentisesti näkövammainen. Mitään toivoa näkökyvyn palauttamisesta ei voitu antaa, sillä silmien verkkokalvot olivat täydellisesti tuhoutuneet.

Niemisen opettajapariskunta, jonka raamattupiirissä Anni oli käynyt, veivät hänet myöhemmin Pielisensuun kirkkoon, missä englantilainen pastori rukoili sairaiden puolesta. Anni saatettiin rukousjonoon ja pastorin vaimo siunasi hänet. "Hän ei koskettanut minua eikä myöskään kielivaikeuksien takia kysynyt, minkä puolesta toivoin esirukousta."

Esirukouksen jälkeen kaikki alkoi näyttää kirkkaammalta. "Pikkuhiljaa aloin hahmottaa yleisöä. Pystyin laskemaan kirkon ikkunat.....sitten aloin erottaa myös värejä ja yksityiskohtia.....pystyin lukemaan myös suurikokoista tekstiä......

Kotona mieheni oli ihmeissään"

Kun silmien näkökyky oli palautunut, Anni täytti seuraavana päivänä meijerin tilauslomakkeen itse. Hän siivosi itse kotinsa ja paistoi ison pinon karjalanpiirakoita.

Tuupovaaran Heinahon kylällä Annin ihmeparantuminen on ollut keskustelunaiheena. Monet ovat soittaneet, kyselleet ja varmistaneet tietoja.  "Nyt kiitän Jumalaa helposti näkevistä silmistäni"

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä11436

Olli S. kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
Olli S. kirjoitti:
Sinulla on kovin matalatasoinen käsitys uskovaisten älymystön tavasta yhdistää tiede ja usko. Kyllä he hallitsevat luonnontieteet siinä kuin ateistitkin.

Ei ole mitään uskovaisten älymystöä, vaan ihmisiä, joilla on alentunut kyky hahmottaa todellisuutta. Uskonnon kautta kun kierrättää ajatukset, lopputulos ei eroa mitenkään täydellisen idiootin lässytyksistä. Lääkiksessä oli aikoinaan jonkun jatko-opiskelijan tekemä tutkimus/kysely, ketkä ovat uskonnollisia. Alalle hakeutuu suhteellisen runsaasti ihmisiä, joilla ei ymmärrys riitä potilastyöhön, siksi terveyskeskuksia kutsutaan yleisesti arvauskeskuksiksi.

Myös monet lääketieteen tutkimukset joita olen arvioinut, on tehty uskovaisella ajattelutavalla, eli pyritään vahvistamaan omat oletukset, vaikka pitäisi pyrkiä kumoamaan ne ja tutkia asioita ilman mitään varmoja kuvitelmia.

Jos ei ole uskovien älymystöä niin ketkä sitten oikein näitä kirjoja kirjoittelee ja teologian tutkimuksia tekee ja kristillistä apologiaa jne. Tottakai on kristillinen älymystö. Myös fysiikan laitoksilla. Ei kaikki tiedemiehetkään ole ateisteja, vaikka täällä ja filosofian laitoksella on sellainen hegemonia.

Helsingin Yliopiston filosofian laitos on oikea ateismin linnake. Minäkin tulin ateistiksi puolen vuoden jälkeen jo. Ja olin yhtä ylpeä siitä kuin täälläkin monet.

Olet ymmärtänyt väärin, ei ateismilla tule ylpeillä, se on vain sana jolla tarkoitetaan henkilöä joka ei usko jumaliin, ei sen suurempaa, eikä sen puoleen uskovaisuuttaan tarvitse hävetä, mutta...
Minulla on sellainen oma tapani arvioida ihmisiä, en asiakseni kysele onko joku uskovainen, mutta jos selviää että on, niin fiksuuspinnat sakkaa armotta, vaikka olisi mikä professuuri tai tohtoraatti tahansa plakkarissaan.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä11436

Sakarja kirjoitti:
Seuraavassa eräs tosi esimerkki ihmeparantumisesta kirjasta "Me löysimme"  (Karas-Sana Oy 1981) 

Vain oleellisimmat asiat esitettyinä.  Henkilöiden koko nimet löytyvät kirjasta.

Otsikko: "Sokea sai näkönsä"

Tuupovaaralainen emäntä Anni M. huomasi kesäkuussa 1976 ensi kerran näkökykynsä huomattavasti heikentyneen. Tarkemmissa tutkimuksissa todettiin, että silmien verkkokalvoista on jäljellä vain viidennes. Loppu oli tuhoutunut. Lääkäri sanoi, ettei menetettyä näkökykyä enää voida palauttaa, mutta jäljellä oleva yritetään säilyttää...... Näkö heikkeni entisestään, kunnes lääkäri totesi Annin olevan sataprosentisesti näkövammainen. Mitään toivoa näkökyvyn palauttamisesta ei voitu antaa, sillä silmien verkkokalvot olivat täydellisesti tuhoutuneet.

Niemisen opettajapariskunta, jonka raamattupiirissä Anni oli käynyt, veivät hänet myöhemmin Pielisensuun kirkkoon, missä englantilainen pastori rukoili sairaiden puolesta. Anni saatettiin rukousjonoon ja pastorin vaimo siunasi hänet. "Hän ei koskettanut minua eikä myöskään kielivaikeuksien takia kysynyt, minkä puolesta toivoin esirukousta."

Esirukouksen jälkeen kaikki alkoi näyttää kirkkaammalta. "Pikkuhiljaa aloin hahmottaa yleisöä. Pystyin laskemaan kirkon ikkunat.....sitten aloin erottaa myös värejä ja yksityiskohtia.....pystyin lukemaan myös suurikokoista tekstiä......

Kotona mieheni oli ihmeissään"

Kun silmien näkökyky oli palautunut, Anni täytti seuraavana päivänä meijerin tilauslomakkeen itse. Hän siivosi itse kotinsa ja paistoi ison pinon karjalanpiirakoita.

Tuupovaaran Heinahon kylällä Annin ihmeparantuminen on ollut keskustelunaiheena. Monet ovat soittaneet, kyselleet ja varmistaneet tietoja.  "Nyt kiitän Jumalaa helposti näkevistä silmistäni"

Oliko tuo sarkasmia, trollaatko, vai ihanko vakavissasi?

Olli S.
Seuraa 
Viestejä4407

JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Psykiatreilla ei ole mitään velvollisuutta käyttäytyä ja puhua yhdenmukaisesti sillä olet alistetussa asemassa. Psykologia taas kukaan ei kuuntele ellei hän kykene osoittamaan teorioitaan todeksi.

Luin yhden psykiatrin päiväkirjaakin. Siellä oli tutuistakin juttua. Sellaista ihme paskaa täynnä. Lapsen moodeja ja laadidaa. Ja sitten sun on vain pakko hyväksyä puoskarointi, tai he tekevät elämästäsi helvettiä.

Okei, eli saammeko kiittää Luojaamme siitä ettei Ollilla ollut psykiatrin pätevyyttä?

Eiköhän se onnistunut elämiä tuhoamaan - virkasuhteessa kun oli.

Lopettakaa jo tuo minusta puhuminen. Se ei kuulu asiaan, mitkään ad hominen- perustelut. Ja minä olen tunnetusti ihan hyvä ja pätevä terapeutti ja hallitsin psykologin ammattitaidot, testaamisen ym. Konfliktit olivat työpaikkaan liittyviä, eivät potilassuhteisiin.

Mistä tuommoisen asian vatvominen johtuu? Alkaa argumentit loppumaan. Uskominen nähdään sairaudeksi. Ollaan niin oikeassa ettei kestetä erimielisyyttä. Määritellään tiede, filosofia ja logiikka niin ettei tiedemies ja filosofi saa hiiskuakaan Jumalasta, edes mahdollisuutena. Ja valtavirtaa pitää kannattaa. Pitää olla sossu tai kokoomuslainen, evoluutioteorian ja akupamausteorian dogmaattinen puolustaja. Ne ovat tiede, muu on huuhaata, oikeastaan hulluutta.

Siinä annetaan kenkää tieteen kehitykselle ja tulevalle kärjelle, joka vielä ja aina uinuu marginaalissa.

Olli S.
Seuraa 
Viestejä4407

Brainwashed kirjoitti:
Olli S. kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
Olli S. kirjoitti:

Olet ymmärtänyt väärin, ei ateismilla tule ylpeillä, se on vain sana jolla tarkoitetaan henkilöä joka ei usko jumaliin, ei sen suurempaa, eikä sen puoleen uskovaisuuttaan tarvitse hävetä, mutta...
Minulla on sellainen oma tapani arvioida ihmisiä, en asiakseni kysele onko joku uskovainen, mutta jos selviää että on, niin fiksuuspinnat sakkaa armotta, vaikka olisi mikä professuuri tai tohtoraatti tahansa plakkarissaan.

Et ole sitten koskaan kohdannut järkevää uskovaista.

Nimittäin tuohan on ennakkoasenne. Ei uskominen välttämättä niin kauheata ole. Sehän saattaa olla totuus, jolloin sen suunnan ihmiset ne kakkista viisaimpia silloin ovat ajattelussaan. En minä pidä ateisteja huonompina, kunhan eivät tuppaa sitä tieteen kannaksi, niinkuin muutama tässäkin, ja syyttävät aiheetta minuakin siitä päinvastaisesta tuppaamisesta. Se on minun maailmankatsomuksellinen kantani ja siksi haluan sen pysyvän tieteessä hypoteesina. Tarvitsen sitä hypoteesia, päinvastoin kuin LaPlace.

Sakarja
Seuraa 
Viestejä247

Edelleen ote kirjasta "Me löysimme"  (Karas-Sana Oy, 1981)  Lääkärin todistus ihmeparantumisista.

"Hangon terveyskeskuksen lääkäri Osmo Sinervä selailee potilaskertomuksia. Paperit sisältävät asiantuntijasta häkellyttäviä tietoja. Sairauksia on parantunut vastoin ennusteita ja ilman lääketieteellisiä keinoja. Hän on saanut tietoja yli tuhannesta rukouksesta johtuneesta parantumisesta viiden vuoden aikana. Lääkäri on tutkinut itse parikymmentä tapausta, tehnyt havaintoja ja nähnyt omin silmin esimerkiksi jalan kasvavan rukouksen hetkellä.

Muutokset ovat olleet pysyviä. Selittelylle ei jää aukkoja, toteaa tohtori Sinervä, jonka oman elämän ihmeet uudistivat........

Osmo Sinervän haltuunsa saamat potlaskertomukset ovat vakuuttavia.... Hän vetää esiin nipun tapauksia, joissa parantumisen voi selvästi todeta tapahtuneen rukouksen seurauksena - ilman lääketieteellisiä menetelmiä ja jopa niistä huolimatta....

Osmo Sinervän mukaan lääketieteellisesti havaittuja leikkausta odottavia monenlaatuisia syöpätapauksia on parantunut. Kuuro on saanut kuulonsa. Aivokasvain hävinnyt. Leukemia kadonnut ja epämuodostuma kasvanut normaaliksi. Lääkäri on nähnyt uskon parantavan kokonaisvaltaisesti mielen ja ruumiin."

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä11436

Olli S. kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Psykiatreilla ei ole mitään velvollisuutta käyttäytyä ja puhua yhdenmukaisesti sillä olet alistetussa asemassa. Psykologia taas kukaan ei kuuntele ellei hän kykene osoittamaan teorioitaan todeksi.

Luin yhden psykiatrin päiväkirjaakin. Siellä oli tutuistakin juttua. Sellaista ihme paskaa täynnä. Lapsen moodeja ja laadidaa. Ja sitten sun on vain pakko hyväksyä puoskarointi, tai he tekevät elämästäsi helvettiä.

Okei, eli saammeko kiittää Luojaamme siitä ettei Ollilla ollut psykiatrin pätevyyttä?

Eiköhän se onnistunut elämiä tuhoamaan - virkasuhteessa kun oli.

Lopettakaa jo tuo minusta puhuminen. Se ei kuulu asiaan, mitkään ad hominen- perustelut. Ja minä olen tunnetusti ihan hyvä ja pätevä terapeutti ja hallitsin psykologin ammattitaidot, testaamisen ym. Konfliktit olivat työpaikkaan liittyviä, eivät potilassuhteisiin.

Mistä tuommoisen asian vatvominen johtuu? Alkaa argumentit loppumaan. Uskominen nähdään sairaudeksi. Ollaan niin oikeassa ettei kestetä erimielisyyttä. Määritellään tiede, filosofia ja logiikka niin ettei tiedemies ja filosofi saa hiiskuakaan Jumalasta, edes mahdollisuutena. Ja valtavirtaa pitää kannattaa. Pitää olla sossu tai kokoomuslainen, evoluutioteorian ja akupamausteorian dogmaattinen puolustaja. Ne ovat tiede, muu on huuhaata, oikeastaan hulluutta.

Siinä annetaan kenkää tieteen kehitykselle ja tulevalle kärjelle, joka vielä ja aina uinuu marginaalissa.

Voin kyllä omasta puolestani lopettaa keskustelun sinusta tähän paikkaan, mutta sinä et kaikesta päätellen pysty lopettamaan hihhulointiasi kuin vasta hokkarit nurkkaan heitettyäsi, niin tiukassa vaikuttaisi olevan. Logiikasta et kyllä ymmärrä hölkäsen pöläystä, mutta ei sinun tarvitsekaan.
Mukavaa vkl.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä11436

Olli S. kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Olli S. kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
Olli S. kirjoitti:

Et ole sitten koskaan kohdannut järkevää uskovaista.

Nimittäin tuohan on ennakkoasenne. Ei uskominen välttämättä niin kauheata ole. Sehän saattaa olla totuus, jolloin sen suunnan ihmiset ne kakkista viisaimpia silloin ovat ajattelussaan. En minä pidä ateisteja huonompina, kunhan eivät tuppaa sitä tieteen kannaksi, niinkuin muutama tässäkin, ja syyttävät aiheetta minuakin siitä päinvastaisesta tuppaamisesta. Se on minun maailmankatsomuksellinen kantani ja siksi haluan sen pysyvän tieteessä hypoteesina. Tarvitsen sitä hypoteesia, päinvastoin kuin LaPlace.

Uskovaisuus ja järkevyys eivät minusta oikein sovi samaan lauseeseen kuin siinä tarkoituksessa että kumoavat toisensa.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä1751

Lentotaidoton kirjoitti:
Monilla ”neroilla” viiraa jossain kohdin (nerous/hulluus). Mutta itsessään se, että viiraa, ei indikoi neroutta tai yleensä oikeassa olemista. 

Olet ilmeisesti lukenut väitteen jostain ja sitten kuvitelma on totta, vaikka et varmaan montaa neroa tunne tai ole tutustunut tutkimuksiin, joissa älykkäiden todetaan olevan mielisairaita.

Väite on aika naurettava jo siksikin kun esimerkiksi skitsofreniassa kognitiiviset kyvyt ovat usein aika heikkoja vaikka ei olisi psykoosissa.

Neroudella ja hulluudella ei ole mitään tekemistä keskenään.

Muita ongelmia voi olla esim. masennusta ja tietysti muutkin mielenterveysongelmat ovat mahdollisia, mutta erittäin harvinaisia suhteessa muuhun väestöön.

Koivuniemen Herra
Seuraa 
Viestejä14

Sakarja kirjoitti:
Edelleen ote kirjasta "Me löysimme"  (Karas-Sana Oy, 1981)  Lääkärin todistus ihmeparantumisista.

"Hangon terveyskeskuksen lääkäri Osmo Sinervä selailee potilaskertomuksia. Paperit sisältävät asiantuntijasta häkellyttäviä tietoja. Sairauksia on parantunut vastoin ennusteita ja ilman lääketieteellisiä keinoja. Hän on saanut tietoja yli tuhannesta rukouksesta johtuneesta parantumisesta viiden vuoden aikana. Lääkäri on tutkinut itse parikymmentä tapausta, tehnyt havaintoja ja nähnyt omin silmin esimerkiksi jalan kasvavan rukouksen hetkellä.

Muutokset ovat olleet pysyviä. Selittelylle ei jää aukkoja, toteaa tohtori Sinervä, jonka oman elämän ihmeet uudistivat........

Osmo Sinervän haltuunsa saamat potlaskertomukset ovat vakuuttavia.... Hän vetää esiin nipun tapauksia, joissa parantumisen voi selvästi todeta tapahtuneen rukouksen seurauksena - ilman lääketieteellisiä menetelmiä ja jopa niistä huolimatta....

Osmo Sinervän mukaan lääketieteellisesti havaittuja leikkausta odottavia monenlaatuisia syöpätapauksia on parantunut. Kuuro on saanut kuulonsa. Aivokasvain hävinnyt. Leukemia kadonnut ja epämuodostuma kasvanut normaaliksi. Lääkäri on nähnyt uskon parantavan kokonaisvaltaisesti mielen ja ruumiin."

Nyt on kyllä niin vahvaa todistusta, että luulisi jokaiselle rationaalisestikin ajattelevalle riittävän todisteeksi!
Onhan kertoja sentään lääkäri. Ja uskovainenkin vielä. Eihän uskovainen koskaan valehtele, varsinkaan jos on lääkäri!
Yleensäkin uskonnollisessa kirjallisuudessa tapahtumat on niin kattavasti ja totuudenmukaisesti raportoitu, että epäilyksille ei pitäisi jäädä pienintäkään mahdollisuutta!

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä1751

Sakarja kirjoitti:
Hengellisissä tilaisuuksissa tapahtuu paljon parantumisihmeitä ja niistä on koottu kokonaisia kirjoja. Monet parantuneet kertovat, kuinka heillä on ollut jokin hyvin vaikea sairaus ehkä kymmeniä vuosia. He ovat käyneetn läpi kaikki mahdolliset lääketieteelliset hoidot saamatta mitään apua. Mutta sitten he ovat menneet hengelliseen tilaisuuteen, missä on rukoiltu sairaiden puolesta ja he ovat parantuneet välittömästi.

Ihan totta joo.

Hengelliset tilaisuudet ovat teatteria, jossa musiikin ja tarinoiden avulla saadaan ihmiset tunteellisiksi, niin ihmisten manipuloiminen on sitten helpompaa.

Joillakin lähtee lonkkanivel helposti pois paikaltaan ja kun huijarit tuntevat sellaisen ihmisen, tulee hän ihmeparantumaan pientä korvausta vastaan.

Jalka voidaan mitata yleisön edessä ja kun sen muljauttaa paikoilleen, on koipi äkillisesti kasvanut. Jalka ei voi tietysti oikeasti kasvaa, eikä kukaan uskovainen sellaista uskoisikaan, mutta jos kerrotaan sklapin kasvaneen ihmeen seurauksena, saa uskovainen siitä tukea kuvitelmilleen yleisemminkin, eikä mikään todiste myöhemmin muuta hänen mieltänsä, paitsi jos huijarit näyttävät kuinka temppu tehdään.

Samalla tavalla Olli piti jotain lusikoiden taivuttelua ihmeenä, on peräti koonnut sivuilleen aiheesta juttuja ja itsekin selvitellyt asiaa.

15 minuuttia meni yhdessä ollin testissä, kun kakaralla oli tilaisuus kenenkään huomaamatta taivuttaa lusikkaa. Ihme siis tapahtui, mutta vain niiden mielestä, jotka eivät ymmärrä, että voi olla joku järkeväkin selitys asiaan.

Kuulon hetkellinen menetys ei ole mitenkään harvinaista ja jos joku sen palautumisen puolesta rukoilee, ei voida päätellä rukoilun palauttaneen kuulon vaan se palautuu ilman rukoiluakin.

Näkö ei kuitenkaan palaudu jos silmän valoa aistivat solut tuhoutuvat, eli kyseessä on keksitty tarina tai sitten solut eivät ole tuhoutuneet.

Kuten aikaisemmin kerroin, uskovaisuus estää järkevän ajattelun.

Kaikkeen etsitään uskonnollinen selitys, vaikka tarjolla olisi todisteet, joilla voidaan 100% varmuudella todistaa uskovaisen kuvitelma vääräksi.

En tiedä miksi tällaisesta tarvitsee ollille edes kertoa, kun luulisi hänen itsekin ymmärtävän asian.

Jokos olli on tilannut galliumia lusikan valamista varten? itse kun testaa kuinka galliumlusikka sulaa, voi ymmärtää kuinka geller taivutteli lusikoita. Vähän pidemmällä lämmityksellä sormien välissä lusikka sulaa katki.

Miksi uskovaisten älymystöön kuuluva ei tällaisia asioita ymmärrä edes kun siitä kerrotaan?

En tiedä miksi luulet tieteellistä keskustelua aiheesta haukkumiseksi, luuletko näiden asioiden muuten selviävän kuin totuus kertomalla?

Jos ei totuus miellytä, syy ei ole meidän, vaan teidän, me emme ole vieroittaneet teitä todellisuudesta.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat