Sivut

Kommentit (76)

Deimos
Seuraa 
Viestejä5793

Töräys kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Töräys kirjoitti:
Mut moomin on turha kuvitella että mielipide muuttuu. Eikä se ollu syy nikin vaihtoon.

Semmosta se porukka on joka ei ole ikinä ite ollu köyhä tai kärsiny puutetta. Ne ei ikinä tule tajuumaan sitä mitä 30-40 euroa todella köyhälle merkitsee.

Melkoisen sama mulle, vaikka minusta teit väärän johtopäätöksen, puhuttiin vähän eri asiasta.

Vaikka en ole nälkää koskaan nähnyt, en ole mitenkään rikkaasta perheestä ja esim. opiskeluni tein opintotuella pappa ei tosiaan maksellut mitään, mutta äippä laittoi ruokakassin mukaan, kun(jos) sain rahaa kerättyä junalippuun. Tiedän kyllä sen, mitä on laskea markkoja ja miettiä, ostaako leipää vai leipooko ja käyttää rahan juustoon, ja asua opiskelijakommuunissa. Viinakin piti tehdä itse. Mutta siihen aikaan kaveriporukka oli muutamaa poikkeusta lukuunottamatta samassa jamassa, eli ei tuntunut sen kummemmalta vääryydeltä.

Sen jälkeen on pikkuhiljaa elämä keskiluokkaistunut, mutta ihan omalla duunilla ja järkevällä rahankäytöllä. Tuuria on tietysti ollut siinä, että on pysynyt terveenä ja työkykyisenä, veli esim. ei ollut yhtä onnekas siinä vaiheessa, kun olisi pitänyt päästä opiskelemaan ja töihin.

Okee. Sori.

Mä en vaan siedä sitä että verrataan omaa veronmaksukykyä köyhien kykyyn. Harva meistä kai sitä asemaa kadehtii.
Aika moni kai voi luopuu satasista ilman että se vaikuttaa juuri mihinkään. Monelle muutama tonnikaan ei tunnu missään. Köyhimmille muutama kymppi on rahaa ja lapset pöllii voideltuja näkkileipiä koulusta.

Tuota kateutta en vain osaa ilmiönä ymmärtää. Olen vammainen joten ehkä kapasiteetti ei riitä. Koskaan et tiedä minkä hinnan henkilö on maksanut onnestaan. Se on mahdotonta ja onni voi kätkeä suuren surun ja tragedian.

Tämä ei ollut Kyrsälle vaan ihan yleiseen keskusteluun. Kateus ja sääli. Kaksi täysin turhaa elementtiä.

Olen ollut onnekas kaikesta huolimatta. Mutta mitä se on maksanut? Elämäni? Ehkä.

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Vierailija

MooM kirjoitti:
Kaunis kasvojen luusto ja kropan mittasuhteet, vaikka nenä on ehkä ronskimman näköinen kuin klassisella kaunottarella. Naama on nätti vieläkin. Ollut varmasti kaunis nainen nuorempana, ja on edelleen ikäisekseen tyrmäävä. Pantavuudesta en osaa sanoa.

Mä en ollenkaan paheksu. Hyvä homma että nauttii seksuaalisuudestaan.
Mulla ei ehkä pelit pelais ku sen sais alasti ja kaikki iho näkyis.
Haluaisin kyllä tavata vastaavan "misun". Tai no, onhan mulla se mumnoystävä joka on vasta vähän yli 70. Mut se kuulemma rajottanu saalistukset nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
MooM
Seuraa 
Viestejä8324

Töräys kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Töräys kirjoitti:
Mut moomin on turha kuvitella että mielipide muuttuu. Eikä se ollu syy nikin vaihtoon.

Semmosta se porukka on joka ei ole ikinä ite ollu köyhä tai kärsiny puutetta. Ne ei ikinä tule tajuumaan sitä mitä 30-40 euroa todella köyhälle merkitsee.

Melkoisen sama mulle, vaikka minusta teit väärän johtopäätöksen, puhuttiin vähän eri asiasta.

Vaikka en ole nälkää koskaan nähnyt, en ole mitenkään rikkaasta perheestä ja esim. opiskeluni tein opintotuella pappa ei tosiaan maksellut mitään, mutta äippä laittoi ruokakassin mukaan, kun(jos) sain rahaa kerättyä junalippuun. Tiedän kyllä sen, mitä on laskea markkoja ja miettiä, ostaako leipää vai leipooko ja käyttää rahan juustoon, ja asua opiskelijakommuunissa. Viinakin piti tehdä itse. Mutta siihen aikaan kaveriporukka oli muutamaa poikkeusta lukuunottamatta samassa jamassa, eli ei tuntunut sen kummemmalta vääryydeltä.

Sen jälkeen on pikkuhiljaa elämä keskiluokkaistunut, mutta ihan omalla duunilla ja järkevällä rahankäytöllä. Tuuria on tietysti ollut siinä, että on pysynyt terveenä ja työkykyisenä, veli esim. ei ollut yhtä onnekas siinä vaiheessa, kun olisi pitänyt päästä opiskelemaan ja töihin.

Okee. Sori.

Mä en vaan siedä sitä että verrataan omaa veronmaksukykyä köyhien kykyyn. Harva meistä kai sitä asemaa kadehtii.
Aika moni kai voi luopuu satasista ilman että se vaikuttaa juuri mihinkään. Monelle muutama tonnikaan ei tunnu missään. Köyhimmille muutama kymppi on rahaa ja lapset pöllii voideltuja näkkileipiä koulusta.

Tämän jälkeen en tähän palaa, mutta sen verran vielä, että en missään tapauksessa vertaa oman tuloluokkani veronmaksukykyä nimituloisten tai peruspäivärahan tai toimeentulotuen varassa elävien vastaavaan. En tietenkään. Voisin maksaa tonnin enemmän veroja eikä silti olisi nälkä. Elintavasta pitäisi silloin kyllä karsia huomattavasti, mutta edelleen arki ei paljon muuttuisi eikä perhe kärsisi.

Pointtini oli vain ja ainoastaan se, että verokertymä tulee lähinnä siitä porukasta, joka tienaa 50-100 k€ vuodessa. En tarkoittanut, että siinä on jotain väärin tai että köyhiltä pitäisi niistää enemmän. Ihminen, jolla jää vuokran ja palkollisten laskujen jälkeen satanen käteen kuukauden ruokaan on ihan eri tilanteessa kuin meikäläinen. Tai vanhus, joka joutuu valitsemaan ostaako ruokaa tai lääkkeet. Ja näiltä ei saa leikata.

Toisaalta sen verran riistokapitalisti olen, että työkykyisen pitäisi minusta mennä työhön, jos sellaista on saatavilla. Tai elättää itsensä muuten omasta pussistaan, ainakin tietyn aikarajan jälkeen. Tämä edellyttää tietysti reilua arviointia siitä, onko työkykyinen ja onko järjellistä työtä ollut tarjolla.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Vierailija

Deimos kirjoitti:
Töräys kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Töräys kirjoitti:

Okee. Sori.

Tuota kateutta en vain osaa ilmiönä ymmärtää. Olen vammainen joten ehkä kapasiteetti ei riitä. Koskaan et tiedä minkä hinnan henkilö on maksanut onnestaan. Se on mahdotonta ja onni voi kätkeä suuren surun ja tragedian.

Tämä ei ollut Kyrsälle vaan ihan yleiseen keskusteluun. Kateus ja sääli. Kaksi täysin turhaa elementtiä.

Olen ollut onnekas kaikesta huolimatta. Mutta mitä se on maksanut? Elämäni? Ehkä.

Mä taas en saa kateutta tähän juttuun liitettyä mitenkään vaan myötätunnon.

Vierailija

MooM kirjoitti:
Töräys kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Töräys kirjoitti:

Okee. Sori.

Tämän jälkeen en tähän palaa, mutta sen verran vielä, että en missään tapauksessa vertaa oman tuloluokkani veronmaksukykyä nimituloisten tai peruspäivärahan tai toimeentulotuen varassa elävien vastaavaan. En tietenkään. Voisin maksaa tonnin enemmän veroja eikä silti olisi nälkä. Elintavasta pitäisi silloin kyllä karsia huomattavasti, mutta edelleen arki ei paljon muuttuisi eikä perhe kärsisi.

Pointtini oli vain ja ainoastaan se, että verokertymä tulee lähinnä siitä porukasta, joka tienaa 50-100 k€ vuodessa. En tarkoittanut, että siinä on jotain väärin tai että köyhiltä pitäisi niistää enemmän. Ihminen, jolla jää vuokran ja palkollisten laskujen jälkeen satanen käteen kuukauden ruokaan on ihan eri tilanteessa kuin meikäläinen. Tai vanhus, joka joutuu valitsemaan ostaako ruokaa tai lääkkeet. Ja näiltä ei saa leikata.

Toisaalta sen verran riistokapitalisti olen, että työkykyisen pitäisi minusta mennä työhön, jos sellaista on saatavilla. Tai elättää itsensä muuten omasta pussistaan, ainakin tietyn aikarajan jälkeen. Tämä edellyttää tietysti reilua arviointia siitä, onko työkykyinen ja onko järjellistä työtä ollut tarjolla.

Periaatteessa kyllä samaa mieltä.
Mä tosin antaisin itsetuhoisille ilmaset viinat ja huumeet.

Deimos
Seuraa 
Viestejä5793

Töräys kirjoitti:
Deimos kirjoitti:
Töräys kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Töräys kirjoitti:

Okee. Sori.

Mä taas en saa kateutta tähän juttuun liitettyä mitenkään vaan myötätunnon.

Tiedän sut ja että olet myötätuntoinen. Se on päivänselvää. Myös olen. En vain aina tiedä riittävätkö voimani siihen. Varoitus vain ihmiselle, jotka ovat kateellisia. Kateus on sairaus ihan yhtä hyvin niin kuin narsismi tai psykopatia.

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

MooM
Seuraa 
Viestejä8324

Kevennys. Nämä bokserit löytyy muumimallistosta.

https://www.ihanaiset.fi/fi/Muumituotteet/7/Muumi+miesten+boxerit%2C+Hai...

On osuneet nuo Haisulin pullot aika sopivaan kohtaan.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

wisti
Seuraa 
Viestejä14780

Verojen maksu onkin mielenkiintoinen juttu. Jos sairaanhoitajan palkka olisi puolet nykyisestä, hän maksaisi niukasti veroja ja kuuntelisi kateellisena keskiluokan marinaa veroistaan. Jos taas sairaanhoito katsottaisiin niin tärkeäksi, että hän saisi kaksinkertaisen palkan nykyiseen verrattuna, hän voisi ylväästi kertoa olevansa niitä, jotka verorahoillaan kannattelevat tätä hyvinvointivaltiota.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3868

Ainakin joku ruotsalainen viisiottelija (Andersson, Svensson tai Karlsson) ammuskeli kännipäissään Münchenin olympialaisissa niin hyvin, että hylättiin. Liekö ollut 0,72 promillea.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

asdf
Seuraa 
Viestejä12254

Töräys kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Deimos kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Töräys kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Töräys kirjoitti:
Suosittelen....

" Ootpas seksi nainen. Onko synti jos mulla seisoo."

Ja sit katot mihin silmät menee...

No tietysti tuolla kommentilla menee sinne. Samoin kuin  "kaadoinpa juuri drinkin haaruksiini".

Tuon muu toimivuus riippuu täysin tyypistä. Känniseltä reppanalta tulevana ällöttävä ja nolo, siistiltä tyypiltä rentona heittona yllättävän klisheisen törkeä ja siksi hauska.

Kai mä sit oon siisti ja rento.

Vaikea sanoa näkemättä livenä. Enkä tietysti varmaan edusta keskimääräistä naisihmistä tuossa kontekstissa.

Miksi nimmarin vaihto, tuliko bännit?

Kuka Töräys oli ennen?

Eikös tuo ole ihan itsestään selvää. Kuka käyttää sanoja jannu ja pimppu, ja mainostaa keppanaa hyvänä palautusjuomana (voi se sellainen ollakin, en tiedä)?

Tieteellisesti todistettu. Tölkki kaljaa on hyvä palautusjuoma. Suuremmat määrät ei lienee eduksi.

Joidenkin juttujen mukan Schwarzenengger otti nuorempana lasin rommia aina treenin jälkeen just palautumisen takia. Ainakin se rentouttaa.

Mut tuossa lehden jutussa "Parantaako alkoholi suoritusta" puhutaan nimenomaan kännissä treenaamisesta ja vaikkei sitä ole tutkittu, on hankala kuvitella, että se olisi hyödyllistä.

Käyttäjä4369
Seuraa 
Viestejä1117

Viinakaupoissa myydään ”Promil Less Zero” promilletesteriä. Hinta 6,90 euroa.

Pakkauksessa on kaksi liuskaa. Niissä parin millin levyinen ”testialue ja kontrollialue”

Otin eäänä iltana pari tukevaa paukkua ja kokeilin kostuttaa liuskaa kielen päällä puolen tunnin kuluttua.

Kontrollialue tummui, kuten ohjeessa sanotaan.

Myös testialue tummui selvästi, mutta ei niin paljoa, kuin kontrollialue. Liuska siis osoitti, että veressäni oli yli 0,00% alkoholia.

Testasin sitten toisella liuskalla 5 tunnin kuluttua ja testialue tummui vain juuri havaittavasti.

Koska liuska mittaa olemattomankin pienet alkoholimäärät, en oikein tiennyt, olisinko voinut lähteä ajamaan. Jatkoin TV’n katselua ja painuin nukkumaan.

Rattijuopumuksen raja on 0,5 promillea.. Törkeä juopumus 1,2 promillea.

http://www.laskurit.fi/terveys/promillerajat/

Lainaus

Moottoriajoneuvon kuljettaja, jonka veressä alkoholia on niin vähän, ettei rattijuopumuksen promilleraja ylity, syyllistyy liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, mikäli alkoholi vaikuttaa kuljettajan tarkkaavaisuuteen tai huolellisuuteen. Tämän vuoksi moottoriajoneuvoja ei tule käyttää päihtyneenä, vaikka veren alkoholipitoisuus olisikin alle 0,5 promillea. Liikenneturvallisuuden vaarantamisesta voidaan tuomita vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Netistä löytyi lisäksi laskuri omaa arviointia varten

http://www.laskurit.fi/

Rangaistuksen määrään vaikuttaa se, oletko vain jäänyt kiinni ratsiassa, vai oletko kolaroinut. Hiukan epäselväksi jää, miten vakuutukset olisivat voimassa henkilöllä, joka kolaroi ja verestä mitataan 0,2 promillea alkoholia.

Yli 0,5 promillen humalassa kolarointi tulee ainakin tosi kalliiksi. Ensiksi maksat vastapuolen vahingot ja sitten vielä omasi ja kaikki omasta pussista.

Mitkään vakuutukset eivät ehkä ole voimassa, joten kalliiksi käy. Jos vastapuoli on loukkaantunut, se onkin sitten tosi paha asia.

Poliisin puhalluksessa kerran eräänä aamuna, poliisi sanoi, että hiukan näkyy olevan. Sanoin ottaneeni kaksi olutta edellisenä iltana. Hän sanoi sitten vain, aja varovasti.

Joskus kuulemma ratsiassa poliisi ilmoittaa, kuinka kauan sinun odotettava, ennenkuin voit jatkaa matkaa.

Onko kenellekään käynyt näin ?

esko

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat