Seuraa 
Viestejä100

Hyvä ystäväväni on kolme kertaa yrittänyt vaaleja ennen kaupungilla keskustella vihreiden ehdokkaiden kanssa. Aluksi ovat halukkaita keskustelemaan, mutta sitten kun kysyy perusteluja esimerkiksi heidän liikennepolitiikastaan Helsingissä, niin eivät suostu enää keskustelemaan lainkaan.

Kun heille koittaa selvittää että kaistojen poistaminen käytöstä johtaa suurempiin päästöihin, koska autot joutuvat ruuhkissa enemmässä määrin jarruttanaan ja kiihdyttänäån ja seisomaan valoissa niin päästöt lisääntyy, niin vihreät ei kommentoi mitään.

Viimeksi Emma Kari oli Hakaniemessä todennut vain, että "olen hirveän väsynyt, en nyt jaksa keskustella aiheesta ".

Kysynkin, että kannattaako tehdä vaalityøtä jos on niin väsynyt ettei kykene keskustelemaan.

Kunnallisvaalien aikaa Anni Sinnemäki oli käyttäytynyt saman tyyppisesti ja todennut liikennekeskustelussa heti alkuun että ; minä en halua keskustella kanssasi".

Jännä että kaikkien muiden puolueiden ehdokkaat keskustelevat halutessa, mutta vihreät eivät halua keskustella.

Olenkin tullut siihen lopputulemaan, ett@ vihreiden argumentit eivät kestä järkiperäistä tarkastelua.

Kommentit (11)

Lithops
Seuraa 
Viestejä155

Kaikilla puolueilla on omat tabunsa, joista ei keskustella vaaliteltoilla muidenkin äänestäjien kuullen.

Voit kokeilla vaikka kokoomuslaiselta mennä kyselemään järkiperusteita kansallisomaisuuden myymiselle, rikkaiden veronkierrolle sun muulle kaikenlaiselle ketkuilulle, niin keskusteluhalut loppuu kuin seinään ja vinkataan turvamies paikalle uhittelemaan pois.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6862

Ehkä joku 1% ihmisistä haluaisi aidosti keskustella ehdokkaan kanssa, vääntää ja sitten noilla perustein punnitsee mitä äänestää. Eli ajanhukkaa ehdokkaalle keskustella. Enemmän sitten niitä, jotka menevät teltalle taputtelemaan suosikkejaan selkään ja antaa äänensä sille, joka tarjosi kahvit.

Tärkeätä on olla TV:stä tuttu, ostaa mainostilat lehdistä ja painaa niihin muutaman sanan tyhjänpäiväisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Käyttäjä5638
Seuraa 
Viestejä100

HuuHaata kirjoitti:
Ehkä joku 1% ihmisistä haluaisi aidosti keskustella ehdokkaan kanssa, vääntää ja sitten noilla perustein punnitsee mitä äänestää. Eli ajanhukkaa ehdokkaalle keskustella. Enemmän sitten niitä, jotka menevät teltalle taputtelemaan suosikkejaan selkään ja antaa äänensä sille, joka tarjosi kahvit.

Tärkeätä on olla TV:stä tuttu, ostaa mainostilat lehdistä ja painaa niihin muutaman sanan tyhjänpäiväisyys.

Miksi yle vaalitenteissä ei kokoomusta ja keskustaa laiteta tilille kansallisomaisuuden myyntiaikeista? Tai hyvintoimineen taksijärjestelmän pilaamisesta by Berner-Sipilä-Bilderberg?

Käyttäjä5638
Seuraa 
Viestejä100

Käyttäjä5638 kirjoitti:
HuuHaata kirjoitti:
Ehkä joku 1% ihmisistä haluaisi aidosti keskustella ehdokkaan kanssa, vääntää ja sitten noilla perustein punnitsee mitä äänestää. Eli ajanhukkaa ehdokkaalle keskustella. Enemmän sitten niitä, jotka menevät teltalle taputtelemaan suosikkejaan selkään ja antaa äänensä sille, joka tarjosi kahvit.

Tärkeätä on olla TV:stä tuttu, ostaa mainostilat lehdistä ja painaa niihin muutaman sanan tyhjänpäiväisyys.

Miksi yle vaalitenteissä ei kokoomusta ja keskustaa laiteta tilille kansallisomaisuuden myyntiaikeista? Tai hyvintoimineen taksijärjestelmän pilaamisesta by Berner-Sipilä-Bilderberg?

Ystäväni oli kysynyt Yle Vaalitenttien juontajalta (sakari) että miksi ei kysytä kansalllisomaisuudesta tai taksiuudistuksesta että oliko järkeviä juttuja?
- ei sovi kuulemma vaalitentin tematiikkaan.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6986

Käyttäjä5638 kirjoitti:
Hyvä ystäväväni on kolme kertaa yrittänyt vaaleja ennen kaupungilla keskustella vihreiden ehdokkaiden kanssa. Aluksi ovat halukkaita keskustelemaan, mutta sitten kun kysyy perusteluja esimerkiksi heidän liikennepolitiikastaan Helsingissä, niin eivät suostu enää keskustelemaan lainkaan.

Miksi pitää kysyä Helsingin liikennepolitiikasta? Onhan suomessa muitakin kaupunkeja.

Lyde19
Seuraa 
Viestejä5072

Lithops kirjoitti:
Kaikilla puolueilla on omat tabunsa, joista ei keskustella vaaliteltoilla muidenkin äänestäjien kuullen.

Voit kokeilla vaikka kokoomuslaiselta mennä kyselemään järkiperusteita kansallisomaisuuden myymiselle, rikkaiden veronkierrolle sun muulle kaikenlaiselle ketkuilulle, niin keskusteluhalut loppuu kuin seinään ja vinkataan turvamies paikalle uhittelemaan pois.

Ja jos mainitsee vanhustenhoitoyhtiöiden osingonjaon niin huomaakin että kaikki häipyivät johonkin ja jäi siihen yksinään kahvikuppi kädessä asiaa pohtimaan.

Käyttäjä5638
Seuraa 
Viestejä100

Miksi Sipilältä ei kysytä niistä Nordea vakiutuskuorista? Mikäli Sipilä valittaisiin, aikoisiko hän edelleen piilottaa osakeomistuksensa vakuutuskuoriin?

Kaikki muut kansanedustajat ovat ilmoittaneet sidonnaisuutensa mutta sipilä ei.

Olisi kiva tietää onko Nordea cakuutuskuorissa terveyspalveluyritysten osakkeita? Niiden kurssithan ampaisi nousuun kun sotea alettiin viedä eteenpäin. Ja kurssit laski rajusti kun sote alkoi yskiä.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5433

Harhanen on jos luuli, että ne on sielä kadulla väittelemässä politiikasta, ne on sielä näyttämässä naamaasa antaaksee kuvan kansanomaisuudesta. Jokainen väittely on turha, koska ihmiset tykkää omista mielipiteistää enemmän ko todellisuudesta, jokainen vänkääjä on potentiaalinen väkivallantekijä, seikka joka on jatkuvasti poliitikon uhkana. Eli jos sinne tulee joku heppu naama norsun vaginalla selittämää kuinka jonku näkemys kaistojen vähentämisestä on väärä, ni ei sille kannata mennä kertomaan kuinka sillä tapaa on ratkottu maailmalla meitin piskuista pk--seutua kymmenen kertaa suurempien kaupunkien liikenneongelmat ihmisten siirryttyä julkiseen liikenteeseen kun autoilusta on tullut vaikeaa. Ei kannata, parasta on vaa poistua tilanteesta.

Per se

lokki
Seuraa 
Viestejä5108

Kannattaa ne hankalat kysymykset silti esittää, vaikkei niistä alkaisikaan jankkaamaan ja vaikka niihin ei edes vastata. Herättävät kuitenkin näkökulman esiin ja joku myötämielinen saattaa jäädä miettimään, eikö tuohon ollutkaan järkevää vastausta.

Liikennepolitiikka on vaikea laji, eikä siitä kannata keskustella sellaisten ihmisten kanssa, jotka katsovat asiaa pelkästään oman autonsa ratista ja sieltäkin vain yhdellä silmällä.

Liikenne on laaja kokonaisuus, joka perustuu yhteisen tilan jakamiseen. Kaupungeissa tätä yhteistä tilaa on liian vähän, eikä sitä ole mahdollista luoda sinne lisää. Yhteen käyttöön otettu tila on toiselta pois.

Kaupunkeja vertailemalla on havaittu, että liikennemuodoista, tuottamaansa liikennekapasiitteeiin nähden, niukkaa kaupunkitilaa kuluttavat ehdottomasti eniten henkilöautot ja niillä liikennöinti. Tästä syystä henkilöautoja ei haluta kaupungille haittaamaan tehokkaampaa liikennettä. Siksi niitä kaistoja vähennetään.

Tehokkain keino parantaa liikenteen sujuvuutta ja kaupunkitilan miellyttävyyttä on vähentää henkilöautoliikenne ja autojen säilyttäminen kaupunkikeskustojen liikennealueilla minimiinsä. Tämä vapauttaa keskustaan lisää tilaa järjestää muu liikenne sujuvaksi ja ympäristö miellyttäväksi.

Jos osaitit katsoa liikenneasiaa laajana kokonaisuutena -jota itse joudut suunnittelemaan ja väyliä rakentamaan- kuten kaupungin tehtävä on, havaitsisit itsekin heti, että kaikkialla, missä liikenne toimii ja kaupunki on mukava ympäristö, on autoilu minimoitu ja siirretty kiertämään ydinkeskustan ympäri tekemällä läpiajo kohtuuttoman hitaaksi.

Jos henkilöautoilija kerran kokeiltuaan jonottamista oppii välttämään liian hitaita reittejä keskustan läpi, niin loih.., kukaan ei enää menekään niille kaistoille jonottelemaan kuin pakon takia, ja "yllättäen" päästöt ja jonot katosivatkin, vaikka kaistoja on vain yksi. 

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat