Varasta ampunut poliisi sai sakot =/

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015
Varasta ampunut poliisi sai sakot
6.6.2006 09:28

Autolla kaahailleen murtovarkaan ampumalla pysäyttänyt poliisi selvisi
1 160 euron sakoilla.

Ammuttu mies ja hänen varaskumppaninsa saivat omista törttöilyistään ehdottomat vankeustuomiot.

Tuomion mukaan 37-vuotiaalla konstaapelilla oli perusteltu syy kokea olleensa hätävarjelutilanteessa, vaikka rikkoikin poliisin aseenkäyttösäännöksiä.

- Nopea reagointi tilanteeseen väistämällä ja ampumalla on perustunut opittuun toimintamalliin ns. "äkillisen vaaran uhatessa"ja tapahtunut opitun mukaisesti vaistonvaraisesti, käräjäoikeus perustelee.

Poliisi ampui kuusi laukausta alle kahdessa sekunnissa, kun amfetamiinipäissään ollut murtovaras yllättäen kiihdytti auton kohti häntä.

Poliisilla oli vain runsas sekunti aikaa reagoida. Hänellä oli lisäksi aihetta pelätä omansa lisäksi myös muiden turvallisuuden puolesta.Hän oli kuullut poliisiradiosta, kuinka varas oli ennen motitusta kaahaillut vartijaa karkuun 180 km/t. Hän oli itsekin nähnyt, kuinka kaahailija oli törmäillyt tahallaan silmittömästi päin mm. miehitettyjä poliisiautoja.

- Ainoaksi tehokkaaksi keinoksi pysäyttää eteneminen on jäänyt ampua häntä kohti aseella, käräjäoikeus arvioi.

Välikohtaus alkoi joulukuussa Vantaalta, missä 33- ja 28-vuotiaat miehet olivat murtopuuhissa huonekaluliikkeessä. Vartijan tultua alkoi takaa-ajo, joka päättyi motitukseen Helsingin Haagassa.

33-vuotias huumekuski kiihdytti anastetun auton päin poliisia, mutta tämä väisti ja tulitti kuudesti. Yksi luoti osui kuskia vasemman lavan alapuolelle.

Mies loukkaantui ja lakkasi jo hengittämästä, mutta asetta käyttänyt poliisi ja hänen partiokaverinsa elvyttivät miehen ennen ambulanssin tuloa.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1184451

Onko tässä nyt taas mitään järkeä? tapauksen katsottiin olevan "hätävarjelua" ja poliisi toimi oikein MUTTA SAI ITSE SAKOT!? Miksi? Millä perusteella? Miksi poliiseilla on aseet jos kerran niitä ei saa käyttää?
Pelasti vielä varaspirulaisen hengen elvyttämällä tämän: ja palkkio: SAKOT!!? Perkele!

Sivut

Kommentit (169)

Vierailija

Ja taas paapotaan ja "ymmärretään" rikollisia, jotka ansaitsisivat lähinnä tulla pamputettua sinisiksi. Mitä tässä maassa muka enää voi tehdä vastustaakseen rikollisuutta?

Vierailija

Samael olisi kylmän rauhallisesti antanut itsensä tulla yliajetuksi;
jälkiviisaus isin maksamalla pc:llä on suurinta viisautta.

Vierailija

Ei siinä kahdessa sekunnissa ehdi paljon miettiä kuin omaa henkeään. Moni (luulisin) olisi samassa tilanteessa valmis tyhjentämään aseensa lippaan tai muuten olisi oma nirri pois. Ja vielä jonkun huumeveikon takia! voi tätä maaiman menoa! Voi tätä ihmisen hulluutta!

Vierailija
Tarkkailija
Samael olisi kylmän rauhallisesti antanut itsensä tulla yliajetuksi;
jälkiviisaus isin maksamalla pc:llä on suurinta viisautta.

Pellehän sinä toki olet, mutta surkea sellainen.

Vierailija
pointless
Ei siinä kahdessa sekunnissa ehdi paljon miettiä kuin omaa henkeään. Moni (luulisin) olisi samassa tilanteessa valmis tyhjentämään aseensa lippaan tai muuten olisi oma nirri pois. Ja vielä jonkun huumeveikon takia! voi tätä maaiman menoa! Voi tätä ihmisen hulluutta!

Siis poliisin tulee saada tulittaa lippaansa tyhjäksi kokiessaan itsensä uhatuksi? Onneksi teillä henkisesti kehittymättömillä pikkunassikoilla ei ole mitään valtaa tuomioistuimissa. Eikä tule koskaan olemaan, noilla lahjoilla.

Vierailija

"JEE!!!111 ANARKIAA!!!1 ME KUUNNELLAAN PELLE MILJOONAA!!111 JA VEDETÄÄN HUUMEITAAA!111" "POLIISI ON SIKA!!11 SE EI OO MEIJÄN KAVERI!!11 MUT MÄ EN TOTTELE, MÄ OON ANARKISTI!!! ME TIEDETÄÄN KAIKESTA KAIKKI JA ANARKIA ON AINOA OIKEA!!11 SE ME TIEDETÄÄN!!! VAIKKA KAIKKI OLLAANKI SAATU VALMIINA!!1 JA SYNNYTTY SUOMEEN!!! JA RAHAT ISILTÄ!!! SILTI ANARKIA ON AINUT OIKEA!!111 JEE JOU JOU!!!!11 VEDETÄÄN HUMALAA!!1"

Vierailija
tiäremies
"JEE!!!111 ANARKIAA!!!1 ME KUUNNELLAAN PELLE MILJOONAA!!111 JA VEDETÄÄN HUUMEITAAA!111" "POLIISI ON SIKA!!11 SE EI OO MEIJÄN KAVERI!!11 MUT MÄ EN TOTTELE, MÄ OON ANARKISTI!!! ME TIEDETÄÄN KAIKESTA KAIKKI JA ANARKIA ON AINOA OIKEA!!11 SE ME TIEDETÄÄN!!! VAIKKA KAIKKI OLLAANKI SAATU VALMIINA!!1 JA SYNNYTTY SUOMEEN!!! JA RAHAT ISILTÄ!!! SILTI ANARKIA ON AINUT OIKEA!!111 JEE JOU JOU!!!!11 VEDETÄÄN HUMALAA!!1"

Mitenkäs sinullakin on yhtäkkiä mukamas vain muutama kirjoitettu viesti? Mikä penikkapellejen invaasio tässä taas on menossa?

Vierailija
tiäremies
SAMAEL
Surkeita pikkutrolleja riittää, loputtoman surkeita ovatkin.

Iskikö arkaan paikkaan, miljoonapelle?

Ei kyllä oikein iskenyt mihinkään, mutta sinun multinickeilysi herättää minussa kyllä säälintunnetta.

Vierailija

Mulle poliisi tuli hiljattain huomauttamaan siitä että ajoin huomiovaloilla ja sanoi että pitäisi muistaa pitää ajovaloja, kun olen kortinkin hiljattain saanut. No, kyseessähän oli naispoliisi.

Vierailija

Ja viisain ja fiksuin on tietenkin herra SAMAEL jonka ajatukset ovat ainoat oikeat ja kaikki muut ovat "trolleja". Poliisin työ on pitää yllä järjestystä. Jos kuusi laukausta on liika niin ei anneta poliiseille lippaaseen kuin yksi panos niin se on sillä selvä. Ja kuten ehdin jo sanoa siinä kahdessa sekunnissa ei ehdi paljoa miettimään mitä tekee.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat