Seuraa 
Viestejä2

Mikähän voisi olla syynä jatkuvaan unohteluuni. Minulla on vaikeuksia painaa asioita mieleeni. Vuosiluvut, nimet ja tapahtumat saattavat unohtua nopeasti. Liekö vika keskittymisessäni vai muistissani?

Lisäksi minulla on vaikeuksia muodostaa selkeitä ja ymmärrettäviä lauseita. Tämä tulee esille varsinkin kertoessani pidempää asiaa. Sönkötän ja takeltelen sanoissa, enkä muista kunnolla asiaa, jota olen selittämässä. Joko minulla on huonot verbaaliset taidot, olen liian epävarma puhuja tai sitten muistissani ja puheentuotannossani on jotain vikaa.

Tiedoksi vielä, että olen nuori henkilö, joten minkäänlaista muistisairautta tuskin minulla on. Mistähän voisi johtua tämä huonomuistisuus ja puheen vaikeus?

Kommentit (7)

Deimos
Seuraa 
Viestejä5610

Kasvikukkaruukku kirjoitti:
Mikähän voisi olla syynä jatkuvaan unohteluuni. Minulla on vaikeuksia painaa asioita mieleeni. Vuosiluvut, nimet ja tapahtumat saattavat unohtua nopeasti. Liekö vika keskittymisessäni vai muistissani?

Lisäksi minulla on vaikeuksia muodostaa selkeitä ja ymmärrettäviä lauseita. Tämä tulee esille varsinkin kertoessani pidempää asiaa. Sönkötän ja takeltelen sanoissa, enkä muista kunnolla asiaa, jota olen selittämässä. Joko minulla on huonot verbaaliset taidot, olen liian epävarma puhuja tai sitten muistissani ja puheentuotannossani on jotain vikaa.

Tiedoksi vielä, että olen nuori henkilö, joten minkäänlaista muistisairautta tuskin minulla on. Mistähän voisi johtua tämä huonomuistisuus ja puheen vaikeus?

Villi arvaus. Koetko stressiä? Se huonontaa muistia. Myös minä sönkötän ajoittan ja joskus muisti pätkii ihme asioissa.

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Deimos
Seuraa 
Viestejä5610

JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
Jaa'a. Voi olla skitsofrenian prodromaalioireita ja voi olla että asiat eivät liity toisiinsa.

Minulla myös jännitys tekee sönkkäämisen mahdolliseksi. Ujous myös. Saatan isossa porukassa olla täysin mykkä. Toisin kuin täällä. Riippuu porukasta (esim. Klubitalolla ongelmaa ei ole).

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2070

Ei näillä tiedoilla voi kuin arvailla.

Kuinka kauan ongelma on jatkunut vai onko ollut aina?

Tästä tuskin on kyse, mutta katso kuitenkin,

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00557

Deimos
Seuraa 
Viestejä5610

Tokilogi kirjoitti:

Ei näillä tiedoilla voi kuin arvailla.

Kuinka kauan ongelma on jatkunut vai onko ollut aina?

Tästä tuskin on kyse, mutta katso kuitenkin,

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00557

Afasia olisi aika kova diagnoosi. Stressi tekee minulla tuota. Mutta kuten totesit niin ketjun aloittaja ei paljoa vihjeitä antanut.

Eppur si muove !!!

Nalle pUh
Seuraa 
Viestejä1366

Suoliston toiminta vaikuttaa myös muistiin, yleensä kulkee mielialan kanssa käsi kädessä, muttei välttämättä. Varsinkin jos tuntuu että ruokavalio on retuperällä tai uloste erikoista voi syy olla myös mikrobiomissa.

Tämä vaiva paranee usein probiooteilla, ja ravintoon vähemmän mcdonaldsia ja enemmän kuituja, pähkinöitä ja kalaa. Terveellinen ruokavalio tehostaa muutenkin myös pääkopan toimintaa.

Deimos
Seuraa 
Viestejä5610

Nalle pUh kirjoitti:
Suoliston toiminta vaikuttaa myös muistiin, yleensä kulkee mielialan kanssa käsi kädessä, muttei välttämättä. Varsinkin jos tuntuu että ruokavalio on retuperällä tai uloste erikoista voi syy olla myös mikrobiomissa.

Tämä vaiva paranee usein probiooteilla, ja ravintoon vähemmän mcdonaldsia ja enemmän kuituja, pähkinöitä ja kalaa. Terveellinen ruokavalio tehostaa muutenkin myös pääkopan toimintaa.

Ainakin kun olin todella masentunut niin syöpöttelin itseni 126 kiloiseksi. En ollut kuitenkaan ihan fätso. Mutta siis ihan vääränlaista ravintoa varmaan. Ja olutta tietenkin.

Eppur si muove !!!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat