Hikka ja parannuskeinot

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En oikein uskaltanut laittaa aihetta tuonne julki, siis "lääketiede ja terveys"-otsikon alle.

Kaikille on tuttu tämä elimistön häiriötila; nimeltään hikka tai nikotus.

Ärsyttävä vaiva.

Mutta kuinka päästä hikasta eroon? Itse arvelen että suurin osa tästä kiusallisesta vaivasta eroon pääsemiseeen keksittyjä konsteja on luotu lähinnä viihdyttämään keksijöitä itseään, ei niinkään auttamaan kiusallisesta nikottelusta kärsivää uhria.

Omalta kohdaltani olen havainnut toimivaksi seuraavan poppakonstin: (uskonasioitahan nämä on) Juon lasin vettä siten että olen kumarruksissa ja juon sen tavallaan ylähuulen kautta pää alaspäin. Oliko tarpeeksi selkeää?
Tämä rentouttaa pallealihaksia. Tai minun tapauksessani pallealäskit.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hikka

Niin että konsteja kehiin kiitos! Mitä kummallisempaa sen parempi.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Hikka on pallean rytminen kramppi, joka voi johtua usiammastakin syystä. Tavallisimmat ovat pitkään jatkunut, sydämellinen nauraminen, ylensyönti ja hiilihapotetut juomat *. Tiedän tosin tapauksen, jossa sitkeän hikan syyksi paljastui aivorunkoalueen kasvain

Tuo vedenjuonti kummallisessa asennossa lienee tavallisin konsti. Käytän itse semmoista muunnelmaa, jossa juodaan lasin "väärältä" reunalta. Samoin lusikallinen kuivaa sokeria kuuluu auttavan.

Vaikeissa tapauksissa voi uhriparka hyperventiloida nikotellessaan, jolloin paperipussiin hengittäminen auttaa.

*Hikkaajat elävät hauskempaa elämää.

Vierailija

PÖÖ!

Olen huomannut, että tämän [poistettu hengenvaarallisena] tarkkuustestin tekeminen joskus auttaa

(Viimeistään neljännessä ruudussa hikka yleensä lähtee)

Vierailija
Tollukka
PÖÖ!

Olen huomannut, että tämän tarkkuustestin tekeminen joskus auttaa ;)

(Viimeistään neljännessä ruudussa hikka yleensä lähtee)

Eikö pelkkä iso PÖÖ (pelastyttäminen) riitä?

L
Seuraa 
Viestejä7877
Liittynyt17.3.2005

Balthasar

Aina on hikka lähtenyt simppelisti pidättämällä hengitystä. Sitä pitää pidätellä vaan riittävästi. Kyllä sen tuntee, kun on lähtenyt. Ehkä tuollainen minuutti tai sinnepäin.

Kun tämän jollekin hikottelijalle neuvon livenä, se sanoo, että ei toimi, on kokeiltu. Pyydän sitten kokeilemaan, pidättelee jonkun kymmenen sekkaa, ja toteaa ei hik toimi. Olen sitten pruukannut sanomaan, että pidättele, äläkä pelleile. Ja valvovan silmän alla on aina toiminut, ja potilas on ollut ihmeissään.

Vierailija
elba
Tollukka
Olen huomannut, että tämän tarkkuustestin tekeminen joskus auttaa

Herranjumala kun mä säikähdin! Sydän hakkaa vieläkin!

Lähtikö hikka?

Vierailija

mulle voi tulla hikka vaikka siitä et menee kylmällä ilmalla röökille, tulee kylmä ja seuraus on hikka. interesting.

hikka lähtee kun unohtaa, että on hikka liittyy kai rentoutumiseen ..

Vierailija
elba
Ei ollut onneksi hikkaa, kunhan vain katsoin että minkäslaista parannuskeinoa sitä tarjoillaan

No täytyy toivoa, ettei kukaan vaan saa sydänkohtausta

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Itselläni tuon hengityksen pidättäminen niin kauan kuin pystyy (alkaa jo kiemurrella ja sätkiä hengittämistä haluten) ja samalla pallean alueen molemmin käsin painaminen, on yleensä auttanut...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005

Itse arvasin Tollukan metodin, vai pitäisikö sanoa metkun, jo heti alussa ja tiesin kokemuksen tuomalla viisaudella laittaa äänet hiljaiselle. Viimeksi tainnut tulla tommonen niin sanotusti puun takaa joskus viisi vuotta takaperin, sittemmin parisenkymmentä erilaista olen nähnyt.

Nervus rerum

Vierailija

En klikannut linkkiä. pidän mielummin hikan kuin otan sydänpyssäyksen!

Ps. joissain linkeissä pitäisi olla K >45 varoitus

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat