Seuraa 
Viestejä373

Kun kuuntelee ilmastoasiaa, kaikilla on vain keinoja, että näin asia hoituu.

En vain ole kuullut (Vihreät eivät vastaa kysymykseen), kuka maksaa sen, että Suomi on hiilineutraali 2020-luvulla. Vaaditaan (jopa nuoret ja lapset osoittavat mieltään, mutta ei ole tietoa kuka maksaa) kivihiilen, turpeen, ja kaikkien fosiilisten polttoaineitten käytön lopettamista 2020 -luvulla.

Diisel ja bensa-autot muunettava kaasu/ym autoiksi.

Vihreät etunenässä ovat vaatimassa puun käytön muuttamista hiilinieluksi (eivät omista metsää), ja muutenkin ovat omassa ilmastokuplassa.

Tai publassa. Kuka tietää, voisi kertoa, että kuka maksaa (tietysti kansa), mutta noin yleensä. Miten meillä on varaa olla hiilineutraali edellakävijä?

Vaikka Suomi tekisi mitä tahansa, jos Kiina ei muuta toimintaansa (kivihiili) on ihan sama mitä Suomessa tehdään .

Sivut

Kommentit (27)

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2748

Parhaiten asia selviäisi varmaankin kysymällä jossain ilmastonmuutoskeskustelussa asiasta, mistä fanaatikot löytävät kyselyn helpoiten.

Vastaat kuitenkin itse avausviestissä kysymykseesi, joten miksi tarvii edes kysyä itsestään selviä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
JPI
Seuraa 
Viestejä28779

Kukahan maksaa uudet öljynporauslautat ja niiden ylläpidon. Entäs kuka öljytankkerit ja raakaöljyn rahtauksen. Entäs öljyn jalostuksen ja jakelun? Kuka maksaa öljy-yhtiöiden ja osakkeenomistajien voitot ?
Entäs kivihiilen vastaavat jutut, kuka maksaa?
Kyllä kuluttaja lopulta nuo kaikki maksaa, joten kukahan maksaa jos energiaa tuotetaan jollakin muulla tavalla ja/tai puhtaammin?

3³+4³+5³=6³

Deimos
Seuraa 
Viestejä10392

Kummeli: Artisti maksaa!

Kummeli - Speedyn & Sakun keikka

https://www.youtube.com/watch?v=xWCwN2IjVZA

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

loimulumo
Seuraa 
Viestejä373

Ilmastonmuutos on ikävä asia, koska kuivuus/sateet/merenpinnan nousu aiheuttaa väestön siirtymisiä paikasta toiseen.

Nämä väestön siirtymiset ovat miljoonia/satoja miljoonia ihmistä. Luulen, että voimakkaat valtiot tulevat puolustamaan elämäntapaansa ja sulkevat miljaardeja ihmisiä kuolemaan tai kurjuuteen.

Onko tämä visio hyväksyttävä vai ei. Minusta se on ainoa tapa saattaa maailma tasapainoon. Alueet, missä ei sada, väestö kuolee,  ja missä sataa liikaa , taudit tappavat. Lopputulos on, että puolet maailman väestöstä kuolee, ja toinen puoli jää henkiin. Kummalla puolella olet?

Oletko valmis puolustamaan meidän maailmaa, vai  valmis antamaan hyvinvoinnistasi 90% muualle ja itse näetä nälkää a vilua, kun ei saa enää lämmittää direktiivin takia asuntoa (tulee päästöjä) .

Herrat taas elävät kuten aina herrat, ja sinä näet nälkää ja kylmää.

Kyse on taistelusta, minä vai he. Valitse puolesi. 

Käyttäjä3810
Seuraa 
Viestejä324

Kuluttaja maksaa aina. Kaukolämmön kallistumisen maksavat sen käyttäjät. Polttoaine-verot maksavat autoilijat jne. Eli kaikki me, jotka yritämme pitää tämän talouden pyörimässä, eli aina kaikkein pienituloisimmat kärsivät eniten.

Saamme lisää ilmastotekoja ensi syksynä.

Käyttäjä3810
Seuraa 
Viestejä324

Hallituksen ”ilmastotekoja” odotellessa,  kannattaa kuunnella myös toisia mielipiteitä.

https://www.suomenuutiset.fi/halla-aho-varoittaa-liiasta-kunnianhimosta-...

Halla-aho varoittaa liiasta kunnianhimosta ilmastopolitiikassa: ”Jos Suomen teollisuus savustetaan Kiinaan, siinä häviävät sekä Suomi että ilmasto”

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/maapallo-ei-tule-tuhoutumaan-se-on-varm...

Valtakunnallisilla yrittäjäpäivillä puhunut Mika Anttonen kehotti suomalaisyrittäjiä huolehtimaan ensin omasta kassavirrasta ennen ”maailman pelastamista”.

Suomen Yrittäjien Valtakunnallisilla yrittäjäpäivillä Lahdessa esiintynyt energia- ja polttoaineyhtiö ST1:n perustaja Mika Anttonen kehui suomalaisyrittäjiä porukaksi, joka ”pitää tätä maata ja yhteiskuntamallia hengissä”.

”Te olette tämän maan selkäranka”, Anttonen aloitti esityksensä aiheesta Miten yrittäjyys voi pelastaa maapalloa.

Maapallon pelastamiseen Anttosella oli kaksi viestiä. Toisen alustus alkoi tutulla, lentomatkustamisesta tutulla ohjeella.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä26148

JPI kirjoitti:
Kukahan maksaa uudet öljynporauslautat ja niiden ylläpidon. Entäs kuka öljytankkerit ja raakaöljyn rahtauksen. Entäs öljyn jalostuksen ja jakelun? Kuka maksaa öljy-yhtiöiden ja osakkeenomistajien voitot ?
Kyllä kuluttaja lopulta nuo kaikki maksaa, joten kukahan maksaa jos energiaa tuotetaan jollakin muulla tavalla ja/tai puhtaammin?

Mä oon tähän menneessä kaikki 5 vuoden aikana kertyneet tulot ....ensimmäisen oikeasti toimivan tuulivoimalan tekemiseksi...tähän astisessa maailmanhistoriassa.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

BLOGI: https://max3fan.blogspot.com/

syytinki
Seuraa 
Viestejä9737

Ertsu kirjoitti:
Onneksi Kiinassa suunnitellaan pieniä ydinvoimaloita, joten toivottavasti fossiileista päästään eroon ihan kohta? Et voi kiinalaisia syyttää, etteivätkö he ole edelläkävijöitä.

https://www.vtt.fi/medialle/uutiset/pienet-srm-reaktorit-soveltuvat-kauk...

Niinpä, eikä siinä kaikki. Kiinalaiset ovat olleet erittäin tehokkaita alueensa viherryttämisessä. Metsiä on tullut lisää melkoisella vauhdilla. Ilmaston muutos ei kuitenkaan ole ollut metsityksen perussyy eikä ole sitä vieläkään.

Myös Intia on metsityksen mallimaa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52905

"Curbing global warming could save US$20 trillion

An updated estimate of the economic damage of climate change makes a strong financial case for urgent action on greenhouse-gas emissions."

Googlen käännös.

"Ilmaston lämpenemisen hillitseminen voisi säästää 20 biljoonaa dollaria

Päivitetty arvio ilmastonmuutoksen taloudellisista vahingoista antaa vahvan taloudellisen perustan kasvihuonekaasupäästöjen kiireellisille toimille."

https://www.nature.com/articles/d41586-018-05219-5

KultaKikkare
Seuraa 
Viestejä214

Major_Breakthrough kirjoitti:
JPI kirjoitti:

Mä oon tähän menneessä kaikki 5 vuoden aikana kertyneet tulot ....ensimmäisen oikeasti toimivan tuulivoimalan tekemiseksi...tähän astisessa maailmanhistoriassa.

Mitä KAKKAA. Sä teet sen koska haaveilet itse rikastuvasi tuulivoimala keksinnölläsi. Että voisit sen jälkeen ajella Ferrarillasi pitkin California State Route 1:stä. Niin että valtavat hiilidioksidipilvet vaan tursuaa pakoputkistasi.

...

KultaKikkare
Seuraa 
Viestejä214

Etkä ole ainut KAKKA joka noin tekee. Sen vuoksi ilmastomuutos on samaan aikaan maailman suurinta KAKKAA ja kaikkia koskettava ihan todellinen KAKKAMAINEN ongelma. Ja KAKKA ihmiset on sekaisin KAKKA päistään kun näkevät että KAKKA on vain joko mustaa tai valkoista.

...

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä26148

KultaKikkare kirjoitti:

Mä oon tähän maksanutmennessä kaikki 5 vuoden aikana kertyneet mulot ....ensimmäisen oikeasti toimivan tuulivoimalan tekemiseksi...tähän astisessa maailmanhistoriassa.

-----

Mitä KAKKAA. Sä teet sen koska haaveilet itse rikastuvasi tuulivoimala keksinnölläsi. Että voisit sen jälkeen ajella Ferrarillasi pitkin California State Route 1:stä. Niin että valtavat hiilidioksidipilvet vaan tursuaa pakoputkistasi.

Tottakai mä toivon että onnistun osoittamaan jotakin...muutenhan olisin täysi pelle.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

BLOGI: https://max3fan.blogspot.com/

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat