Seuraa 
Viestejä1435

Näin on ja Volvokin rajoittaa:

https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-benz-ei-kelpuuta-neste-my-diesel-po...

En kiusaisi minäkään uutta autoani noilla litkuilla. Nesteen biodieselhän kai tehdään kasviöljyistä hydraamalla eli vedyttämällä. Minulla on bensakone ja kierrän kaukaa ST1-asemat, joilla ymmärtääkseni myydään s-ianpyllystä tehtyä "biobensaa".

Aitoa fossiilista tosimiehen tosiauto tarvitsee. Sekin on pilattu viinalla, tankkaan aina 98:a jossa vain 5% pirtua, vaikka valmistaja sanoo että 95:kin saa tarjota. Ennen käytin jopa Esson 100% superia, mutta nyt v-ihreät karkoitti KAIKKI bensa-asemat kylästä, lähin Esso kai 50 km päässä. P-irun t-erroristit!!

  • ylös 7
  • alas 15

Sivut

Kommentit (22)

Ertsu
Seuraa 
Viestejä7613

Kyllähän sianperseestä tehdään dieseliä eikä mitään biobensaa? Eikä tosimiehet aja millään bensakoneella, vaan dieselillä. Rekatkin kulkee dieselillä eikä se oo mitään hienoherrojen toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
JPI
Seuraa 
Viestejä31471

Dr No kirjoitti:
Mercy on muutenkin viisaimmasta päästä autonvalmistajia, kuka on kuullut mersun sähköautosta?

Oliko sulla tälläkään kertaa mitään asiaa?

3³+4³+5³=6³

  • ylös 10
  • alas 0
Lyde19
Seuraa 
Viestejä11163

Biodiesel tuoksuu hyvälle ja antaa enemmän voimaa kuin likainen maaöljy. Ainut haittapuoli on että biodieseliä ei voi tankata sähköautoon. Ford on edelleen paska auto ja Boeing lentokiellossa.

jarppah
Seuraa 
Viestejä2360

Dr No kirjoitti:
Mercy on muutenkin viisaimmasta päästä autonvalmistajia, kuka on kuullut mersun sähköautosta?

Onkos sinusta tullu mersumies? Vai vieläkö sebrinkillä ajelet?

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Lyde19,

"Likainen maaöljy" ..

Hyvin olet viheraivopesty, kauhea musta hiili. Eikös tuo kuulosta jo rasismilta?

Ja "antaa enemmän energiaa", ei taatusti, kyllä puhdas hiilivety antaa enemmän, et taida ymmärtää näistä mitään?

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä5595

Dr No kirjoitti:
  Nesteen biodieselhän kai tehdään kasviöljyistä hydraamalla eli vedyttämällä.

Joo, kun liitetään vetyä kasviöljyyn, saadaan margariinia, kuten varmasti kemistinä tiedätkin, kuin myös mitä on vaihtoesteröinti.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Jarppah,

Sinä olet nyt vähän ajastasi jäljessä, tarkasti sanien reilut kaksi vuotta, silloin viimeksi oli Sebring.

Ei täällä vihersosialismissa saa ajaa oikealla autolla, käyttövero tolkuton, euromopoon on tyydyttävä.

No, on sentää Ford tämä uusi, ei riisikiikku.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä7613

Dr No kirjoitti:
Ertsu,

Mistäs se st1 sitten "biobensansa" tekee?

Diesel on henkilöautossa virhe, raskas kalusto erikseen.

Diesel ei ole mikään virhe, vaan paras polttomoottorityyppi, mitä tähän mennessä on keksitty. Sen sijaan dieselvero eli käyttövoimavero on virhe.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä7613

Dr No kirjoitti:
Keksijä Rudolf Dieselkin hyppäsi epätoivoissaan sumuiseen mereen Kanaalin lautalta eikä koskaan löydetty. Ei hyvä.

Kyllä se ruumis löydettiin:

"Kymmenen päivää myöhemmin hollantilaiset kalastajat löysivät Englannin kanaalista ruumiin ja ottivat siitä talteen henkilökohtaiset esineet. Hajoamistilassa ollut ruumis jäi kovassa merenkäynnissä mereen. Dieselin perhe vahvisti esineiden kuuluneen Rudolf Dieselille."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Diesel

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä5595

[quote=Tokilogi][quote=Dr No]  Nesteen biodieselhän kai tehdään kasviöljyistä hydraamalla eli vedyttämällä."

Joo, kun liitetään vetyä kasviöljyyn, saadaan margariinia, kuten varmasti kemistinä tiedätkin, kuin myös mitä on vaihtoesteröinti."

[quote=Dr No] Tiedänpä hyvinkin.

Mutta kiusata nyt autoaan estereillä ... "

Jos tiedät kuinka biodieseliä valmistetaan, miksi silti arvailet asiaa ja lopputuloksena syntyy margariinia. Eikös kemistin pitäisi tietää tällaiset asiat, jotka opetetaan jo peruskoulussakin.

Millä tavalla autoa kiusataan estereillä?

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Taas wikimaisterit asialla.

Tokilogi,

Ruokaöljy pitäisi käyttää ravintona, ei polttoaineena.

Älyttömyyksien maksimointia. Lopputuloksena enemmän hiilidioksidia kuin hiilivetyjä käyttämällä.

Käyttäjä4369
Seuraa 
Viestejä2548

Dieselautojen CO2 ilmastopäästöt ovatkin sähköautoja alhaisemmat, jos käytetään Nesteen uusiutuvaa polttoainetta osoittaa yksi tutkimus.

Neste joutuu kuitenkin edelleen kehittämään polttoainetta, että kaikki valmistajat hyväksyvät sen.

Dieselautojen vastustus eurooppalaisissa kaupungeissa on perustunut ilman laatuongelmiin.

Uusimmat dieselautot on saatu kehitettyä niin saastuttamattomiksi, etteivät ne eroa bensa-autojen saasteista.

Sähkö- ja hybridiautojen etuna on, että ne eivät päästä ilmaan pakokaasuja seisoessaan liikennevaloissa. Uusimmilla hybrideilläkin voi ajaa 100 km pelkällä sähköllä, mikä riittää hyvin päivittäiseen ajamiseen,

Hybridiautotkin kehittyvät koko ajan. Mielenkiintoisin on sellainen sähköhybridiauto, missä on pieni agrekaatti tekemässä lisää sähköä  "yölatauksen"  jälkeen. Silloin puhutaan  pienistä kaasu-, biokaasu-, bensa- ja dieselkoneista. Niistä sitten valikoituu tulevaisuudessa paras.

Sähköautokeskustelua vaivaa malttamattomuus. Tarjolla on 10 vuoden kuluttua erinomaisia halpoja malleja, jos jaksaa odotella.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b6d10e5d-4787-4975-995a-b148d3e17...

Yllätys päästövertailussa: Parjatuilla diesel-autoilla voikin ajaa vähäpäästöisemmin kuin sähköautoilla!

perjantai 03.05.2019 klo 7:30

Diesel-autojen päästöjä on arvosteltu rajusti. Uuden selvityksen mukaan diesel-autolla on kuitenkin mahdollista ajaa niin, että ajamisesta aiheutuu vähemmän fossiili-hiiltä kuin sähköautosta.

Mersullaan tankkaamaan tullut Kai Porras oli tutustunut uusiutuvaan polttoaineeseen Nesteen markkinointimateriaalin perusteella. Hän oli tyytyväinen mahdollisuuteen ajaa lähes hiilineutraalisti.

Tässä tulee paras tieto, minkä ilmastonmuutoksesta huolestunut dieselhenkilöauton omistaja voi Suomessa saada: voit tankata käyttöösi uusiutuvaa dieseliä ja tuottaa ilmakehään vähemmän fossiilista hiilidioksidia kuin ajamalla sähköautolla.

Nesteen uusiutuvalla polttoaineella dieselauto tuottaa 12 grammaa hiilidioksidia kilometrillä, kun Suomen sähköverkosta ladattu täyssähköauto tuottaa 29 g.

Suomessa käytettävä sähkö ei ole fossiilisesta hiilidioksidista vapaata. Motivan mukaan sähkön tuottaminen lisää ilmakehään 164 000 g hiilidioksidia megawattituntia kohden. Ja koska Suomen oloissa sähköauton keskimääräiseksi kulutukseksi arvioidaan yleisesti 0,2 kilowattituntia/km, saadaan laskutoimituksen tulokseksi ja sähköauton päästöluvuksi 29 g/km.

Nesteen oman ilmoituksen mukaan sen tuottaman uusiutuvan dieselin raaka-aineiden keräykseen ja polttoaineen jalostukseen tarvitaan 12 grammaa hiilidioksidia diesel-autolla ajettua kilometriä kohti. Tämä on alle puolet sähköauton päästöstä.

esko

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat