Seuraa 
Viestejä1435

Harmi,

2/3 valmiina, mutta yksi puhelu peruuttaa kaiken.

Kerran aikaisemmin on juttuni estetty.

Se oli laaja artikkeli Aurora-vakoilukoneesta TM:lle.

Päivää ennen painoon menoa toimituspäällikkö soitti ja sanoi ettei julkaista, oli keskustelu "eräiden henkilöiden kanssa".

Maksettiin kyllä normaali palkkioni. Siellä on hyllyllä edelleen, 12- vuoden jälkeen.

Sivut

Kommentit (160)

Goswell
Seuraa 
Viestejä14213

Dr No kirjoitti:
Harmi,

2/3 valmiina, mutta yksi puhelu peruuttaa kaiken.

Kerran aikaisemmin on juttuni estetty.

Se oli laaja artikkeli Aurora-vakoilukoneesta TM:lle.

Päivää ennen painoon menoa toimituspäällikkö soitti ja sanoi ettei julkaista, oli keskustelu "eräiden henkilöiden kanssa".

Maksettiin kyllä normaali palkkioni. Siellä on hyllyllä edelleen, 12- vuoden jälkeen.

Alappas valottaa sitä auroraa, johan siellä on kuitenkin uusi polvi koneita käytössä.

Minun mielestä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
apassi
Seuraa 
Viestejä1107

Etkö voi julkaista sitä netissä ilman kustantajaa, ajan hengen mukaisesti? Netistä löytyy myös palveluja, joissa voit julkaista kirjasti osin maksullisena, palveluntarjoaja ottaa siitä pienen provikan. 

wisti
Seuraa 
Viestejä14793

Olisi melko kaunaista kirjoittaa, ettei julkaista, kun ei ole syytä. Naiivia taas olisi alkaa eläytyä osaasi ja kirjoittaa, että ehdottomasti pitäisi julkaista, kun hyvä on.
Niinpä aihe sopii julkiseen keskusteluun mahdollisimman huonosti.

penni
Seuraa 
Viestejä5395

Olisikohan sillä jotain asian kanssa tekemistä, että saattaisit olla kustantajalle ”kuuma peruna”, koska olet höpötieteen huijari ”tohtori”?

Look out buddy, Noah’s coming, Jesus, man, what did you do?

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Goswell,

Aurora .. niin. Yli vuosikymmeneen siitä ei ole tihkunut lisätietoja, toisaalta olihan edeltäjänsä "Blackbird" SR-71 myös huippusalainen monta vuosikymmentä. Oli huimaa nähdä se sitten läheltä Paris Air Show' ssa, isompi kuin olin olettanut ja pikimusta.

Sain Auroraan tietoja taholta joka ei halunnut nimeään mainittavan. TM:n päätös oli yllätys, aihe oli hyväksytty ja oikovedos jo tehty. Olin paria viikkoa aikaisemmin kysynyt Ilmavoimien esikunnalta, oliko heilä havaintoja noin nopeasta koneesta. Vastauksen soitti joku tohtoriksi esittäynyt, joka sanoi lakoonisti "Emme voi kertoa". Miten tuo on tulkittava, kun juttu hyllytetään siitä muutaman päivän päästä?

Onhan pdf siitä minulla edelleen koneellani ... eipäs olekaan, tuo läppäri "kuoli" yllättäen ja jouduin ostamaan uuden, ei ollut kopiota pilvessä tai tikulla, ikävä kyllä.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

penni,

En tarjonnut kustantajalle, tarkoitus oli julkaista omakustanteena, mutta en vielä ehtinyt tarjota sinnekään. Totta että viherperkeleet pilasivat maineeni valtamedioissa ilmastojuttuni seurauksena.

Auroran kirjoittamisen aikaan olin vielä arvostettu tiedekirjoittaja ja kirjoitin monta vuotta sen jälkeenkin.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Itse asiassa kerran aikaisemmin jouduin "sensuroimaan" TM-juttuani.

Se käsitteli syvänmeren sukellusveneitä ja päähuomio oli MIR-subeissa.

Tuo projekti oli venäläisten vaatimuksesta huippusalainen ja pääsin osin sisään koska oma hitech-yritykseni toimitti laitteita projektiin Kaliforniasta. Tarina alkoi kun laitetoimittajani tohtorismies oli esitelmöimässä Tampereen aluetyöterveyslaitoksella ja tauolla salaperäinen miekkonen tuli kysymään. Voimmeko keskustella jossai rauhassa. Vein tohtorin ja äijän lounaalle "Sadat Padat"-ravintolaan ja saimme tarjouspyynnön laitteille, tohtorin firma toimitti avaruustekniikkaa avaruussukuloihin. Asiasta toivottiin oltavan ihan hiljaa. Firmani toimitti laitteet.

TM-jutussani paljastin mm. että projektin tilaaja ei ollut kuten väitettiin Neuvostoliiton tiedeakatemia vaan KGB. Kauhistunut toimituspäällikkö soitti ja sanoi, että RR Oceanics' in johtaja, tunnettu vuorineuvos oli nyt Yhtyneiden (nyt Otavamedia, myös TM:n kustantaja) hallituksessa ja "et sinä noin voi kirjoittaa". Sovittiin että juttua sensuroitiin noilta osin ja se julkaistiin.

Kohta soitti myös SUPO:n ylitarkastaja ja tiukkasi kertomaan, mitä olin jutellut Kemia-näyttelyssä firmani ständillä käyneen ryssän kanssa, "kerrotte meille heti jos ottaa uudellen yhteyttä" ja lisäsivät, että tyyppi oli Venäjän sotilastiedustelu GRU:n "korkea upseeri".

Nyt kurmi jo sen verran,että lähetin kopion sensuroimattomasta jutustani jossa todisteet Langley' n joka kutsui minut käymään, peitetarinana kutsuni oli NASA:lle, sehän näkyy CIA:n päämajasta. Pian sen jälkeen Oceanics hajoitettiin ja enempiä subeja ei tehty, vuorineuvos kertoi myöhemmin medialle, että CIA uhkasi tuhota elintärkeän öljylauttateollisuuden RR:lta.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Itseasiassa olen nyt antanut niin paljon valideja vihjeitä, että jonkun rohkean kustantajan pitäisi kiinnostua. Mutta, lienemme edelkeen "Kekkoslovakia", itää ei uskalleta ärsyttää.

apassi
Seuraa 
Viestejä1107

Amazonilla voi ainakin julkaista:

https://kdp.amazon.com/en_US/

Sit on tommonen lulu:

https://www.lulu.com/

Olen joskus ostanut tommosesta kirjoja, en muista enää palvelun nimeä, mutta googlella noita löytää nopeasti varmasti kymmenkunta.  Tai sit voit tehdä oman verkkokaupan jossa myyt, tuommoisen voi tehdä kai nykyisin parilla kympillä kuussa.

Lupaan ostaa kirjasi jos laitat sen tommoseen myyntiin. Paperisia kirjoja en ole ostanut ellei ole pakko, kun en välitä säilyttää niitä missään hyllyissä pölyn kerääjinä.

Vierailija

Dr No kirjoitti:
Itseasiassa olen nyt antanut niin paljon valideja vihjeitä, että jonkun rohkean kustantajan pitäisi kiinnostua. Mutta, lienemme edelkeen "Kekkoslovakia", itää ei uskalleta ärsyttää.

Vähän niinkuin tämä mun tuulivoimala ja 10 muuta peojektia. Rahaa ei ole missään...eikä uskao kun ei ymmärretä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat