Sivut

Kommentit (160)

John Carter
Seuraa 
Viestejä14013

penni kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Omakustanteenikin pitää kuitenkin soittaa kirjapainoon.

Kirjapainot eivät tee kustannuspäätöksiä.

Mutta voivat olla painamatta. Juha Vuorisen juoppohullun päiväkirja oli menossa painoon jolloin painon omistaja luki sitä ja totesi että ei tällaista pas-kaa paineta.
Myöhemmin sitten painettiin muualla ja myytiin runsaasti. Mutta Vuorinen ei kelvannut kirjailijaliittoon kun tuollaista paskaa kirjoitti. Joita kyllä myytiin enemmän kuin "oikeiden" kirjailijoiden teoksia.

Hieman samalla tavalla kävi myös Charles Bukowskille aikoinaan, jota Juha Vuorinen näyttää jäljitelleen ensimmäisissä kirjoissaan.

Tästä niin innostuin että piti etsiä kirjastossa käydessä Bukowskin kirjoja, ei sivukirjastossa ollut. On ne kaikki luettu mutta voisi alkaa uusintakierros vanhoista alkaen. No tuli reissulla äänestettyä.

Kuin myös lukenut niitä vinon pinon. Pikku vinkkinä; olen toisella korvalla hieman kuunnellut kun tyttärelläni on ”Postitoimisto” englanninkielisenä äänikirjana menossa. Kuulostaa tosi hauskalta.

Minulla on kaikki Bukowskin suomennetut kirjat ja aika monta myös alkuperäiskielisenä, jotkut niistä olen lukenut jopa neljäänkin kertaan ja aina ne vaan jaksavat naurattaa yhtä paljon. Emäntä joskus ihmetteli kun hirnuin keskellä yötä lukiessani kuin heikkopäinen:)

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
John Carter
Seuraa 
Viestejä14013

Dr No kirjoitti:
John Carter,

Elä Carter hermostu, vitsi vaan, minäkin olen ylpeä melkein savolaisuudestani.

Savossa on lupsakkaa käydä, toisin on totisella länsirannikolla.

En hermostu, täällä savossa on hyvin rento elämän tyyli, eikä täältä löydy tosikoita samassa mittakaavassa, kuin länsirannikolta ja etelästä. Täällä ihmiset ovat vielä ihmisiä ja inhimillisiä toisiaan kohtaan, tervehtien ja jääden vaihtamaan päivän kuulumiset aina tavatessa. Itse kyllästyin viime syksynä liike-elämään ja hektiseen arkeen ja muutin tänne metsään järven rannalle. Tapaan päivän aikana enemmän eläimiä nykyään, kuin ihmisiä ja nautin luonnosta, sekä rauhallisesta ilmapiiristä. Minulla on myös samanlainen projekti menossa, kuin sinullakin ja olen tällä hetkellä kirjoittamassa kirjaa. Kävin sen vuoksi viime syksynä ja nyt tänä kevään muutaman kirjoittamiseen ja kirjallisuuteen liittyvän kurssinkin.

penni
Seuraa 
Viestejä5420

John Carter kirjoitti:
penni kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:

Mutta voivat olla painamatta. Juha Vuorisen juoppohullun päiväkirja oli menossa painoon jolloin painon omistaja luki sitä ja totesi että ei tällaista pas-kaa paineta.
Myöhemmin sitten painettiin muualla ja myytiin runsaasti. Mutta Vuorinen ei kelvannut kirjailijaliittoon kun tuollaista paskaa kirjoitti. Joita kyllä myytiin enemmän kuin "oikeiden" kirjailijoiden teoksia.

Hieman samalla tavalla kävi myös Charles Bukowskille aikoinaan, jota Juha Vuorinen näyttää jäljitelleen ensimmäisissä kirjoissaan.

Tästä niin innostuin että piti etsiä kirjastossa käydessä Bukowskin kirjoja, ei sivukirjastossa ollut. On ne kaikki luettu mutta voisi alkaa uusintakierros vanhoista alkaen. No tuli reissulla äänestettyä.

Kuin myös lukenut niitä vinon pinon. Pikku vinkkinä; olen toisella korvalla hieman kuunnellut kun tyttärelläni on ”Postitoimisto” englanninkielisenä äänikirjana menossa. Kuulostaa tosi hauskalta.

Minulla on kaikki Bukowskin suomennetut kirjat ja aika monta myös alkuperäiskielisenä, jotkut niistä olen lukenut jopa neljäänkin kertaan ja aina ne vaan jaksavat naurattaa yhtä paljon. Emäntä joskus ihmetteli kun hirnuin keskellä yötä lukiessani kuin heikkopäinen:)

Löytyyhän näköjään tuo äänikirjana youtubestakin
https://m.youtube.com/watch?v=KkC7b7MW-f8

Look out buddy, Noah’s coming, Jesus, man, what did you do?

John Carter
Seuraa 
Viestejä14013

penni kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
penni kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:

Löytyyhän näköjään tuo äänikirjana youtubestakin
https://m.youtube.com/watch?v=KkC7b7MW-f8

Loistavaa! Kiitos tiedosta, en ole ennen Bukoa kuunnellutkaan muuten, kuin muutamia hänen runojaan.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Carter,

Kiva kuulla, onnea vain kirjaprojektillesi.

Huomaan että olemme jotakuinkin tasan 180 astetta eri suuntiin mieltymyksissämme, minä olen "cityihminen" ja saan ahdistuksen luonnossa. Se on outoa, koska synnyin ja asuimme 12 ensimmäistä vuottani jotakuinkin "maalla", muut perheenjäsenet ihastelivat kukkia ( kuten lapsenikin), minä autoja (niitä oli kovin vähän), lentokoneita ja koneita ylipäätänsä. Haaveeni on asua pilvenpiirtäjässä Manhattanilla, metro ja ostoskeskus hissimatkan päässä, Corvette vartioidussa tallissa talon alla.

Ehkäpä siksi lensin syksyllä Dubaihin vain päästäkseni käymään maailman korkeimmassa rakennuksessa, Burj Khalifa, 158. kerros, 840 m. Siellä tunsin riemullisen vapauden tunteen.

Mutta, se ei estä ymmärrystä ja ystävyyttä, yllättäen facebook-kaverikseni haki monta vuotta sitten juutalainen kaveri, joka sanoi syyksi sen, että minun mielipiteeni ovat samoja lähes sataprosenttisesti, sitten kertoi muuttaneensa korpeen lähelle luontoa asumaan. No, fb-kavereita olemme edelleen. Hieman kyllä epäilen että tämä on Mossadin agentti, joka on pantu vahtimaan tällaista "äärioikeistolaista" ellei peräti natsia. Mutta, minulla on juutalaisia ystäviä Amerikoissakin.

Vierailija

John Carter kirjoitti:
Dr No kirjoitti:
John Carter,

Elä Carter hermostu, vitsi vaan, minäkin olen ylpeä melkein savolaisuudestani.

Savossa on lupsakkaa käydä, toisin on totisella länsirannikolla.

En hermostu, täällä savossa on hyvin rento elämän tyyli, eikä täältä löydy tosikoita samassa mittakaavassa, kuin länsirannikolta ja etelästä. Täällä ihmiset ovat vielä ihmisiä ja inhimillisiä toisiaan kohtaan, tervehtien ja jääden vaihtamaan päivän kuulumiset aina tavatessa. Itse kyllästyin viime syksynä liike-elämään ja hektiseen arkeen ja muutin tänne metsään järven rannalle. Tapaan päivän aikana enemmän eläimiä nykyään, kuin ihmisiä ja nautin luonnosta, sekä rauhallisesta ilmapiiristä. Minulla on myös samanlainen projekti menossa, kuin sinullakin ja olen tällä hetkellä kirjoittamassa kirjaa. Kävin sen vuoksi viime syksynä ja nyt tänä kevään muutaman kirjoittamiseen ja kirjallisuuteen liittyvän kurssinkin.

Lykkyä tykö. Ei ainakaan motivaation puutetta ja valmistautumista voi syyttää.

John Carter
Seuraa 
Viestejä14013

Kyllä minä kaupungeissakin viihdyn, mutta en nykyään pitkiä aikoja. Löytyy siis kaupungistakin asunto, mutta vietän aikani mieluummin täällä luonnon helmassa. Ei tämä kaupunkiasumisesta muuten poikkea, kuin ympäristön osalta, sillä talossa on samat mukavuudet, kuin kaupunkiasunnoissa. Helsingissä asuin Säästöpankinrannassa, eli melkein keskustassa vuosia ja tykkäsin meren läheisyydestä, mutta en ihmisistä ja hektisestä ilmapiiristä. Naapureina oli vain suomenruotsalaisia nipottajia, jotka eivät edes tervehtineet. En ole itse juutalainen, aikoinaan olin evlut, mutta nykyään olen uskonnoton ja ajatusmaailmaltani lähimpänä agnostikkoa. Jossain oikeassa suurkaupungissa, kuten Tokiossa, tai NYCissa olisi varmasti mukava asua jonkun aikaa, mutta sen jälkeen arvostaisi varmaan kotimaan puhdasta luontoa ja hitaampaa menoa vielä enemmän. Pidän itse myös autoista, veneistä, moottorikelkoista, moottoripyöristä, ym. vehkeistä, mutta lähinnä vain niillä ajamisesta. Juuri pari viikkoa sitten meinasin hankkia yhden tuplaturboilla varustetun auton, mutta se ennätti harmikseni mennä jollekin toiselle.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

En muuten usko että kirjoittamista millään kurssilla oppii. Se on synnynnäinen taito, kuten kyky säveltää, laulumiehiä kyllä löytyy. Toki paljo kirjoittaminen kuten lehtimiehenä hioo sanontaa.

Kyvyttömät kuten tämä webster osaavat vain yksinkertaisia kolmen sanan herjoja, siinäkin pari kirjoitusvirhettä, sitä se peruskoulu tekee. Kateellisia ovat kyllä ja yrittävät häätää parempiaan pois.

Minulla on tämä aina ollut "veressä", 18-vuotiaana ravasin läpi kaikki päivälehdet ja pyysin päästä reportteriksi. Vain Demarilla oli pulaa rikosreportterista ja palkkasivat koeajaksi, kahden vuoden jälkeen ylistivät eikä olisi laskeneet pois kun läksin opiskelemaan alaa Tampereen yliopistoon.

Lukoissa kirjoitin kolme pakollisesta kahdeksastatoista kotiaineesta, lehtori, hyvin tunnettu kielenhuoltaja mm. ylessä, luki kolmannen luokalle esimerkkinä laudaturaineesta ja sanoi ettei tarvitse kirjoittaa enempää, oli vakuuttunut. sen jälkeen kaikki luokkakaverini vihasivat minua ja istuin välitunnit yksin nurkassa.

Tekussa voitin itsenäisyyden juhlavuoden valtakunnallisen kirjoituskilpailun ja sain opetusministerin allekirjoittaman kunniakirjan. Tekniikan Maailman päätoimittaja kiitti kädet ristissä kun saivat minut tiedekirjoittajakseen jne.

Vaatimattomuus on aina ollut hyveeni.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Huono puoleni on armoton laiskuus.

Vaimo muistuttaa siitä joka päivä.

Keskikoulussa rehtori sanoi: "Älyä sinulla on vaikka muille jakaa", piti sitten taidepaussin ja jatkoi, "Mutta sinä olet yksinkertaisesti LAISKA".

Se on karma.

John Carter
Seuraa 
Viestejä14013

Dr No kirjoitti:
En muuten usko että kirjoittamista millään kurssilla oppii. Se on synnynnäinen taito, kuten kyky säveltää, laulumiehiä kyllä löytyy. Toki paljo kirjoittaminen kuten lehtimiehenä hioo sanontaa.

Kyvyttömät kuten tämä webster osaavat vain yksinkertaisia kolmen sanan herjoja, siinäkin pari kirjoitusvirhettä, sitä se peruskoulu tekee. Kateellisia ovat kyllä ja yrittävät häätää parempiaan pois.

Minulla on tämä aina ollut "veressä", 18-vuotiaana ravasin läpi kaikki päivälehdet ja pyysin päästä reportteriksi. Vain Demarilla oli pulaa rikosreportterista ja palkkasivat koeajaksi, kahden vuoden jälkeen ylistivät eikä olisi laskeneet pois kun läksin opiskelemaan alaa Tampereen yliopistoon.

Lukoissa kirjoitin kolme pakollisesta kahdeksastatoista kotiaineesta, lehtori, hyvin tunnettu kielenhuoltaja mm. ylessä, luki kolmannen luokalle esimerkkinä laudaturaineesta ja sanoi ettei tarvitse kirjoittaa enempää, oli vakuuttunut. sen jälkeen kaikki luokkakaverini vihasivat minua ja istuin välitunnit yksin nurkassa.

Tekussa voitin itsenäisyyden juhlavuoden valtakunnallisen kirjoituskilpailun ja sain opetusministerin allekirjoittaman kunniakirjan. Tekniikan Maailman päätoimittaja kiitti kädet ristissä kun saivat minut tiedekirjoittajakseen jne.

Vaatimattomuus on aina ollut hyveeni.

Minä kyllä tykkään lukea kirjoituksiasi, sillä ne ovat mielestäni hyvin kirjoitettuja, sekä mielenkiintoisia varsinkin silloin kun keskustellaan oikeasti jostain asioista, eikä asian vierestä. Nykyajan ilmapiiri vain sattuu olemaan tällainen hyvin kärjistetty, jossa syntyy vastakkainasetteluja yleensä jo ensimmäisten rivien jälkeen ja sitten keskustelu siirtyy enemmän keskustelijaan kuin aiheeseen, josta oli tarkoitus keskustella. Tosin palsta vaatii välillä myös pientä provosointia, sillä muuten keskustelu kuolee kokonaan ja palsta muuttuu liian tylsäksi seurata.

Vierailija

Netissä oppii tiettyjä asioita. Kursseilla varmaan tekniseen toteutukseen ja kielelliseen ilmaisuun liittyviä juttuja. Muu onki omaperäisyyttä, ideaa ja tunnetta.
Jos osaa trollata niin se on jo iso etu kirjaakin kirjoittaessa.

John Carter
Seuraa 
Viestejä14013

Dr No kirjoitti:
Huono puoleni on armoton laiskuus.

Vaimo muistuttaa siitä joka päivä.

Keskikoulussa rehtori sanoi: "Älyä sinulla on vaikka muille jakaa", piti sitten taidepaussin ja jatkoi, "Mutta sinä olet yksinkertaisesti LAISKA".

Se on karma.

Luulen, että juuri sen laiskottelun takia olet pysynyt noinkin hyvässä kunnossa. Vaikka itse käynkin useamman kerran viikossa urheilemassa, niin vastapainoksi yritän aina laiskotella ja samalla harjoittaa myös tärkeintä lihastani, eli aivoja.

John Carter
Seuraa 
Viestejä14013

Raspu kirjoitti:
Netissä oppii tiettyjä asioita. Kursseilla varmaan tekniseen toteutukseen ja kielelliseen ilmaisuun liittyviä juttuja. Muu onki omaperäisyyttä, ideaa ja tunnetta.
Jos osaa trollata niin se on jo iso etu kirjaakin kirjoittaessa.

Totta. Kirjoittamaan oppii parhaiten kirjoittamalla. Noilla kursseilla opetetaan enemmän kielioppia, lauserakenteita, tarinan kuljettamista, ym. teknisiä asioita, jotka liittyvät kirjoittamiseen.

John Carter
Seuraa 
Viestejä14013

Teidän kahden kanssa, siis Tohtorin ja Raspun kanssa olisi varmasti mukavaa istua joskus kaljatuopposen ääressä ja parantaa maailmaa.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

En koskaan mieti kielioppia, se oli tylsääkin tylsempi aine ja nukuin tunnit.

Olen luonnon lahjakkuus, kirjoitan niin kauan kuin pystyn pidättämään henkeä, sitten laitan pilkun. Sain aina kympin aineesta koulussa.

Huutomerkkiä en koskaan käytä sen jälkeen kun ystäväni ja kolleegani Petteri Järvinen sanoi että se on tarpeeton merkki.

Ja kuten sanoin, vaatimattomuus on hyveeni.

(nyt pitäisi websterin jo iskeä, mutta hidas kun on ...)

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2973

[quote=Dr No] Keskikoulussa rehtori sanoi: "Älyä sinulla on vaikka muille jakaa", piti sitten taidepaussin ja jatkoi, "Mutta sinä olet yksinkertaisesti LAISKA"

---

Niin sanotaan kaikille oppilaille, jotka pärjäävät huonosti opinnoissaan.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Carter,

"En turhaa askelta ottanut" (Jean Sibelius).

Minulla on valtavirrasta poikkeava käsitys, uskon että ihmiselle on annettu tietty määrä askelia. Kun ne on tallattu, se on finito. Geeneissä se kaikki on, turhaan hosut. Ainoa keino pysyä terveenä on valita oikeat vanhemmat.

Vastenmielisyyteni urheiluun saattaa johtua siitäkin, että urheilun opettajamme oli gibboni, "piirinmestari" ilman päivänkään pedagogista koulutusta, käänsi selkänsä kun isommat hakkasivat pieniä.

Miksi lapsillemme opetetaan apinataitoja älyn taitojen sijaan?

Tosin minua pidettiin lupaavana jalkapalloilijana ennenkuin loukkasin polveni. Judoa jaksoin värivyöhön asti.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat