VOI onkin terveellistä - turhaa huuhaata vuosikymmeniä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

HS tänään:

Uudet tutkimukset osoittavat, ettei voilla ja
tyydytetyillä rasvoilla ole mitään tekemistä sepelvaltimo-
sairauksien kanssa.

Täysin turhaa huuhaata koko rasvahömppä
vuosikymmenien pelotteluineen

Sivut

Kommentit (77)

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Viime vuosikymmenten terveysvalistus on pitkälti ollut hysteriaan perustuvaa hölynpölyä virheellisine ruokaympyröineen, rasvalla pelotteluineen ja turhien hiilihydraattien mainostamisineen.

Nyt onneksi ravintoasioista alkaa pikkuhiljaa olla jo enemmän tietoa, joten ravintosuositukset saadaan ehkä joskus kuntoon. Ei ihmiset niitä kuitenkaan noudattaa ala tietenkään, koska kuka nyt enää luottaa viranomaisiin ravintoasioissa, heillä kun ilmeisesti on tärkeämpiäkin intressejä kuin kansakunnan terveys.

En ole vielä lukenut Hesaria, mutta ei tuo asia kovin uusi voi olla kun Tolonenkin kirjoitti samansuuntaisia jo vuosia sitten, ja viimeksi helmikuussa:

http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tie ... 06_01.html

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005

On se nyt helvetti, kun välillä todetaan jos mikäkin tuote terveelliseksi ja epäterveelliseksi. Väitän, että aina tulee pätemään nykyisten elintarvikkeiden kohdalla: kaikkea voi syödä, mutta kohtuudella. Tuskimpa 20 kg voita päivässä hyvää tekee. Sama pätee maitoonkin.

Vierailija
CollegeBoy
HS tänään:
sairauksien kanssa.

Joutavia tilastoja joita voi tulkita miten tahansa. Luin sen minäkin ja ihan elävästi tuli mieleen argumentaatiot tällä palstalla sen yhden kaverin (Crash?) kanssa joka oli samaa mieltä kuin tuo Hesariin kirjoittanut professori Kari Salminen. Tiedä vaikka olisi sama hanu.

Tyydyttymättömät rasvat tarttuvat verisuonten seinämiin ja aiheuttavat sepelvaltimotautia.

Vierailija

Jotain tuon suuntaista minä oon aina eppäilykki! Kohta ne muuten hoksaa ettei se suolakaan oo niin epäterveellistä kuin on luultu ja väitetty!

Vierailija

tutkitaan vielä lisää, kohta paljastuu, että kylläpä se sittenkin on epäterveellistä. no sitten vaan tutkimaan, että oliko se varmasti epäterveellistä vai ei. kas, ollaan ympyrän alussa. uskallan epäillä, että näitä tutkimuksia tulee vielä ja monta.

kuten jo joku aiemmin sanoikin, niin kaikkea kohtuudella. ei tartte olla idiootti ja hakata päätä seinään tai siihen 20kg voipakettiin..

itse aion jatkaa samalla linjalla ja syödä mitä huvittaa miten sattuu. ehkä kuolen, ehkä en, sou not.

Vierailija
Asimov
CollegeBoy
HS tänään:
sairauksien kanssa.

Joutavia tilastoja joita voi tulkita miten tahansa. Luin sen minäkin ja ihan elävästi tuli mieleen argumentaatiot tällä palstalla sen yhden kaverin (Crash?) kanssa joka oli samaa mieltä kuin tuo Hesariin kirjoittanut professori Kari Salminen. Tiedä vaikka olisi sama hanu.

Tyydyttymättömät rasvat tarttuvat verisuonten seinämiin ja aiheuttavat sepelvaltimotautia.

NIIN, sinä ilmeisesti tiedät paremmin ? Minä luin vain lehdestä

Kyllähän näitä uutisia lukiessa, jossa milloin viini, milloin kahvi onkin
terveellistä, kieltämättä tulee mieleen, kuuluuko "kustantajan"
ääni tutkimuksissa ...

Kuten herra Murphy sanoi: "Jos tosiasiat eivät tue teoriaa, sen
pahempi tosiasioille"

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1145
Liittynyt16.3.2005

Entäs margariini? Sitä kun minulla menee ruisleivän päälle pari milliä. Virtaa veri hyvin kun on suonen seinät rasvattu.

Suolaa ei sitten tulekkaan paljoa syötyä.

Vierailija

Sehän oli niin, että sossukoita keljutti,
kun MTK:lla meni niin hyvin ja sitten putkahti
puskasta tämmöinen Puska-niminen
sossu ...

Vierailija
Olbe
Väitän, että aina tulee pätemään nykyisten elintarvikkeiden kohdalla: kaikkea voi syödä, mutta kohtuudella.

Tärkeintä on ravinnon monipuolisuus, sekä riittävä liikunta ja lepo.

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005
Asimov

Eikös nimenomaan tyydyttyneet?

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

Vierailija

Itse olen antanut piut paut ns. virallisterveelliselle ravintosuosituksille.

Syön proteiini- ja rasvapitoista ruokaa (eli vähähiilihydraattinen ruokavalio).

Voin paremmin kuin aikoihin jätettyäni perunan, pastan, vehnäjauhot, leivän ja sokerin pois ruokavaliostani. Täysjyväruisleipää syön, ja päivittäin syön hiilihydraatteja jotain 100g - loppu koostuu proteiineista ja rasvasta.

Siinä sivussa on karissut jotain 15 kiloa elopainoani - sen enempää nälkää näkemättä.

Voita ja kermaa syön ihan hyvillä mielin, eikä veri/koletroliarvoissa ole valittamista - päinvastoin! Voinkin paremmin kuin koskaan.

Ihmisillä tuntuu olevan käsitys, että jos syö rasvaa, se suoraan siirtyy elimistön rasvaksi. Aineenvaihdunnallisesti taitaa elimistön rasva muodostua helpoiten juurkin hiilihydraateista.

Vierailija

Reilu voin ja rasvan syöminen lihottaa ja liikalihavuus lisää sydän ja verisuonitauteja. Eihän siitä minun mielestäni pääse mihinkään?

Kyllähän tässä olisi laihdutettavaa itse kullakin.

Vierailija

Noin väitetään.

Eräät viisaat kuitenkin sanovat johtuvan vain geeneistä.

Tosielämä vahvistaa, isäukko mätti suolaa ja rasvaa kuin
wanhan ajan kunnon ukkeli konsanaan ja eli terveenä kuin
pukki yhdeksänkymppiseksi, kunnes yllättäen otti ja
kuoli.

"BUSHMAN" on aina tykännyt rasvaisesta ruosta ja suolaakin
kuluu pönttö viikossa. Juo, jokus polttikin, polttaa päreensä noin
yhdeksän kertaa päivässä eikä koskaan ole liikkunut
kuin välttämättömän ( auton ikkunan avaus, nyt sähköinen,
Karjala-purkin nosto ) näin säästäen raatoaan ja on terve
kuin pukki II ( viina, laulu, naiset unohtui listasta, mutta niistä
joskus toiste ) edelleen.... arvatkaas minkä ikäisenä

Sivut