Seuraa 
Viestejä1

Pelaatko idle pelejä? eli siis tämmösiä kun esim farmville tai muita semmosia? Mä tykkään noista hidastemposista peleistä tosi paljon :)
Mun lemppari on Relics of Avabur, kokonaa ilmanen ja hauska pelata. Jos haluut kokeilla ni laitan linkin mistä pääset pelii, ni mä voin auttaa sua sit ni pääset alkuun :) (peli on aika uusi joten kaikki on pienellä tasolla vielä)

https://www.avabur.com/?ref=18774

(myös puhelimella voi pelata)

• ylös 0
  • alas 3

Kommentit (13)

Deimos
Seuraa 
Viestejä13392

En ja postaukset peliketjuun.

Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Deimos
Seuraa 
Viestejä13392

Pelaan siis pelejä tottakai, mutten idle. Pelejä varten on siis ihan oma ketju.

Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
NotYet
Seuraa 
Viestejä4142

John Carter kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "idlepeli"?

Kun haluat tietää niin kannattaa klikata ketjun aloittajan antamaa linkkiä ja levittää linkkiä kavereille niin  ketjun aloittaja saa jotain namuja.

John Carter
Seuraa 
Viestejä17380

NytRiitti kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "idlepeli"?

Kun haluat tietää niin kannattaa klikata ketjun aloittajan antamaa linkkiä ja levittää linkkiä kavereille niin  ketjun aloittaja saa jotain namuja.

En yleensä klikkaile tuntemattomia linkkejä. Olisin vain halunnut kuulla jonkun peliasiantuntijan keromana, että mikä on idlepeli, sillä en ole ikinä moisesta kuullutkaan.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Neutroni
Seuraa 
Viestejä37025

John Carter kirjoitti:
En yleensä klikkaile tuntemattomia linkkejä. Olisin vain halunnut kuulla jonkun peliasiantuntijan keromana, että mikä on idlepeli, sillä en ole ikinä moisesta kuullutkaan.

En kuvittelekaan haastavani kaikkien alojen erikoisasiantuntijaa, herra Googlea, mutta idlepeli on peli, jossa asioita tapahtuu reaaliajassa. Tyypillisesti pelaaja käyttää aktiivista peliaikaa muutamasta minuutista puoleen tuntiin päivässä ja odottaa sitten, että muutokset vaikuttavat yön yli.

Pelasin joskus swarm simulaattoria. Ihan hauska peli, jos tykkää eksponentiaalisesta kasvusta. Mitähän minulla oli 1E6000 alimman tason tuotantoyksikköä tai jotain sinne päin, kun kyllästyin.

John Carter
Seuraa 
Viestejä17380

Neutroni kirjoitti:
John Carter kirjoitti:

En kuvittelekaan haastavani kaikkien alojen erikoisasiantuntijaa, herra Googlea, mutta idlepeli on peli, jossa asioita tapahtuu reaaliajassa. Tyypillisesti pelaaja käyttää aktiivista peliaikaa muutamasta minuutista puoleen tuntiin päivässä ja odottaa sitten, että muutokset vaikuttavat yön yli.

Pelasin joskus swarm simulaattoria. Ihan hauska peli, jos tykkää eksponentiaalisesta kasvusta. Mitähän minulla oli 1E6000 alimman tason tuotantoyksikköä tai jotain sinne päin, kun kyllästyin.

Kiitos Neutroni, tuo selvensi jo paljon asiaa. Kuulostaa liian paljon aikaa vievältä peliltä minulle, sillä minulla on reaalimaailmassa liian paljon harrastuksia/tekemistä muutenkin. En ole muutenkaan pelannut tietokonepelejä/konsolipelejä yli 10 vuoteen ja kaikki pelikoneet seisovat varastossa. Miksi noita idle pelejä pelataan? Voiko niistä voittaa jotakin, vai kehittävätkö ne ihmistä jotenkin? Ilmeisesti kerroit äsken voittaneesi/ansainneesi jotain tuotantoyksikköjä, mitä ne ovat?

John Carter
Seuraa 
Viestejä17380

Siis pelkästään ajanvietettä ja jotakin pisteiden keruuta? Luulin, että muistutti enemmän esim. Civilizationia, jota joskus pelasin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä37025

John Carter kirjoitti:
Miksi noita idle pelejä pelataan? Voiko niistä voittaa jotakin, vai kehittävätkö ne ihmistä jotenkin? Ilmeisesti kerroit äsken voittaneesi/ansainneesi jotain tuotantoyksikköjä, mitä ne ovat?

Ainakaan minun pelaamistani peleistä (idle tai muut) ei voi voittaa mitään rahaa tai reaalimaailman juttuja (ainakaan minun pelityylillä). Vain mielihyvää. Ne tuotanoyksiköt ovat pelin sisäisiä asioita. Swarm simulator simuloi jonkinlaista eliöparvea. Siinä rakennetaan tutoantoyksiköitä, jotka tuottavat lihaa, jolla voi tuottaa toukkia ja uusia tuotantoyksiköitä. Niitä on noin 20 eri tasoa. Sitten on sotilaallisia yksiköitä, joilla voi vallata aluetta, mikä lisää kanssa toukkien tuotantoa. Koska lukumäärät ovat täysin absurdeja, pelissä ei ole mitään grafiikoita, koska luokkaa 10 potenssiin tuhansia olevia joukkoja ei voi kuvata mitenkään visuaalisesti. Vain listoja, jotka kertovat montako mitäkin yksikköä omistat.

Nuio idle-pelit vievät nimenomaan vähän aikaa, koska pelissä ei voi tehdä kovin paljoa kerralla. Vuorokauden aikana kerätyt reusurssit on äkkiä käytetty ja sitten pitää odottaa tuntikausia uusien kertymistä. Hyvän normaalin pelin, esimerkiksi strategiapelin, kanssa vaadin itsekuria, etten pelaa esimerkiksi viikonloppuna aamukahdeksasta seuraavaan aamuyöhön. Niissä on aina monta projektia kesken ja joku ihan kohta valmistumassa, jonka voi tehdä ja sitten lopettaa. Mutta sitten onkin jo seuraava projekti viittä vaille valmis ja homma jatkuu.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat