Seuraa 
Viestejä1496

Nettikaupan arveltiin ratkaisevan tavaroiden oston eikä kauppoihin tarvitse toimittaa tavaraa makaamaan varastoissa.
Minä tilasin kuntopyörän netistä. Se ei koskaan tullut. Se oli lähetetty postipisteeseen.
Posti sähläsi ilmaoituksen minulle ja pyörä ehdittiin palauttaa. Kävin sitten kaupasta ostamassa sen.
Seuraavaksi tilasin erään kodinkoneen netistä. Siihen kuului 3 eri osaa. Ensimmäinen osa tuli 3 viikon päästä kotiinkuljetuksena illalla klo 21.40. Kaksi seuraavaa pikkuosaa tulivat sitten viikon välein myös illalla myöhään.
Tuli mieleen, että toimitus sortui kuljetusongelmaan. Lähetti oli kaikissa tapauksissa erittäin väsynyt ”loppuun ajettu”
Tilasin sitten nettikaupasta yhtä terveystuotetta viikko sitten. Pari päivää sitten tuli sähköposti, että voitte tarkistaa lähetyksen tilanteen tästä ”osoitteesta”.
En vaivautunut, odotan jännityksellä, minä iltana seuraavan kahden viikon kuluttua väsynyt lähetti tuo sen.
Hyvät ihmiset. Lopettakaa tilaamasta mitään nettikaupasta. Tavaratalosta saa saman heti. Muutamia tavaroita ei saa kuin nettikupasta, ok unohdetaan ne :-)

esko

Sivut

Kommentit (22)

Käyttäjä3810
Seuraa 
Viestejä323

Hei vaan, viimeisin tilaukseni erästä  terveystuotetta tuli vihdoin 10 päivässä.

Se oli pakettina pieni ja mahtui postiluukusta

Tämä nettikauppa kärsii, koska viimeiseen vaiheeseen, eli lähettejä ei ole tarpeeksi

Saattaa olla myös, että se on yhtä vähän suosittu kuin puhelinmyyjän ammatti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minijehova
Seuraa 
Viestejä15435

Saksan Amazon tuo kaikki nopeammin kuin yksikään kotimainen nettikauppa ja on lisäksi oleellisesti halvempi.

Itse osta eniten alista, sillä kiinasta tulee takuuvarmasti kamat perille, vaikka kestääkin viikosta neljään. Hintataso on enintään viidesosa halvimmasta suomalaisesta hinnasta ja puolet halvimmasta saksan hinnasta.

Itse vielä osittelen kaiken mahdollisen kiinasta tulevan, koska ei kiinnosta maksaa tulleja. Kalliimmatkin tuotteet saa helposti ilman riskiä tullista kun jakaa osat enintään 25e arvoisiksi.

Kiinasta saa lähes kaiken muuten ilman postikuluja. Tänään tilasin pari orthopedic neck pillow, bamboo. hinta yhteensä 16.6e kun suomessa halvin vastaava on satasen luokkaa kappaleelta.

Eilen otin pöytätuulettimen hintaan 14e, jonka uskon ehtivän tänne ennen helteitä.

20-50 pakettia kuukausittain on tullut tänä vuonna haettua postista, eikä sekaan ole osunut yhtään pettymystä. Jos on valitettavaa, niin kinkit korvaa aina tuotteen uudella ja/tai palauttaa rahat; ne tosiaan tykkää pitää arvostelunsa yli 4.5 tähdessä.

MJ

NotYet
Seuraa 
Viestejä4052

Major_Breakthrough kirjoitti:
Olen joskus ajatellut tilata jotakin nettikaupasta.

Taidan jättää väliin.

Ainakaan Ukrainasta ei kannata tilata, voi tulla ylimääräisiä kustannuksia ja tavara, lieneekö ehtaa? Filippiinit voisi olla suositeltavampi.

Lithops
Seuraa 
Viestejä234

Posti on vähän vammainen, kun kirjeposti saa nykyään olla 4 arkipäivää matkalla. Kävi nimittäin niin, että paketti oli saapunut perjantaina noutopisteeseen, mutta koska paperinen saapumisilmoitus lähti matkaan vasta maanantaina  se saapui (aikataulun rajoissa kuitenkin) torstaina, jolloin olikin jo kappas kappas paketin viimeinen säilytyspäivä. Se säilytysaika kun on enää 7 päivää saapumisesta eikä poislueta edes viikonloppua eikä saapumispäivää.

Ehdin onneksi hakea lähetyksen seuraavana aamuna heti kukonlaulun aikaan kun kioski aukesi. Ehdin saada ennen kuin lähti paluumatkalle josta olisi taas tullut kustannuksia kun ensin joutuu maksamaan lähettäjälle palautuskulut ja sitten taas uuden postimaksun jotta lähettää uudestaan.

Kiitos vaan  Postille, kyllä pyöreän miljoonan vuodessa tienaava toimitusjohtaja on hyvin organisoinut organisaationsa.

jaho
Seuraa 
Viestejä973

Jos mahdollista valita, niin valitkaa Matkahuolto, tulee sentään perille ja melko nopeasti. Parhaimmillaan illalla laitettu paketti on perillä aamupäivänä lähikaupasta haettavissa. Ei tarvitse edes postikonttoorille lähteä.

Jo vuosia sitten tilasin jenkeistä erään musiikki CD:n torstai-iltana myöhään - oli muuten Amazon. Lähetti toi sen maanantaiaamuna kotiovelle. Ei olisi Suomen posti tai edes suomalaiset nettikaupat onnistuneet näin nopeasti.

Lyde19
Seuraa 
Viestejä6405

Ostin yhden powerin suomalaisesta nettikaupasta. En lukenut ehtoja ja kävikin niin että toimittivat kiinasta jolloin piti tullata ja päälle tuli alv. Paketissa oli väärä poweri, puolet tehosta josta maksoin. Verkkokauppa hyvitti puolet hinnasta jolloin hinnaksi jäi noi 3x ebay Kiinan hinta. Tulliin tein oikaisupyynnön ja palauttavanevat liikaa maksetun alvin 6kk päästä.

Jaa, enpä taida toiste ostaa suomalaisesta verkkokaupasta.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1369

Olen tilannut jo vuosia lähes kaiken muun paitsi jokapäiväiset elintarvikkeet nettikaupasta. Viimeksi olen tilannut pari pyörän osaa, juustoja ja viiniä. Kiinasta en ole vielä erehtynyt tilaamaan mitään krääsää kuitenkaan.

En muista ainoatakaan sellaista tapausta etteikö tuote olisi tullut perille kohtuullisessa ajassa tai ollenkaan. Enkä myöskään sellaista, että olisi tullut vääränlainen tuote. Joillakin rahtifirmoilla seuranta ei ole kovin hienosti hoidettu. On esim. sellaisia tapauksia, että seurannassa ei tapahdu yhtään mitään ja sitten yhtäkkiä tuote onkin ovella. Nettikaupasta tilaaminen on minusta helppoa ja toimivaa. Kaupassa voin käydä sen verran, että kokeilen esim. vaatteita ja tutkin materiaaleja, mutta tilaan sitten sen netistä sieltä  mistä sen halvimmalla saan. Tietenkin jos kaupasta löytyy halvemmalla, niin ostan sieltä.

Nyt on kun niin kovin muodikasta haukkua Postia, niin täytyy minunkin liittyä kuoroon sen verran, että joskus on käynyt niin että tuote on tullut jenkeistä Suomeen asti nopeammin kuin mitä se tulee Postin toimittamana perille Suomen rajojen sisällä.

Vierailija

iMuke kirjoitti:
Olen tilannut jo vuosia lähes kaiken muun paitsi jokapäiväiset elintarvikkeet nettikaupasta. Viimeksi olen tilannut pari pyörän osaa, juustoja ja viiniä. Kiinasta en ole vielä erehtynyt tilaamaan mitään krääsää kuitenkaan.

En muista ainoatakaan sellaista tapausta etteikö tuote olisi tullut perille kohtuullisessa ajassa tai ollenkaan. Enkä myöskään sellaista, että olisi tullut vääränlainen tuote. Joillakin rahtifirmoilla seuranta ei ole kovin hienosti hoidettu. On esim. sellaisia tapauksia, että seurannassa ei tapahdu yhtään mitään ja sitten yhtäkkiä tuote onkin ovella. Nettikaupasta tilaaminen on minusta helppoa ja toimivaa. Kaupassa voin käydä sen verran, että kokeilen esim. vaatteita ja tutkin materiaaleja, mutta tilaan sitten sen netistä sieltä  mistä sen halvimmalla saan. Tietenkin jos kaupasta löytyy halvemmalla, niin ostan sieltä.

Nyt on kun niin kovin muodikasta haukkua Postia, niin täytyy minunkin liittyä kuoroon sen verran, että joskus on käynyt niin että tuote on tullut jenkeistä Suomeen asti nopeammin kuin mitä se tulee Postin toimittamana perille Suomen rajojen sisällä.

Kaltaistesi takia kauppoihin tulee pian sisäänpääsymaksu.

apassi
Seuraa 
Viestejä1102

Lyde19 kirjoitti:
Ostin yhden powerin suomalaisesta nettikaupasta. En lukenut ehtoja ja kävikin niin että toimittivat kiinasta jolloin piti tullata ja päälle tuli alv. Paketissa oli väärä poweri, puolet tehosta josta maksoin. Verkkokauppa hyvitti puolet hinnasta jolloin hinnaksi jäi noi 3x ebay Kiinan hinta. Tulliin tein oikaisupyynnön ja palauttavanevat liikaa maksetun alvin 6kk päästä.

Jaa, enpä taida toiste ostaa suomalaisesta verkkokaupasta.

E-Ville. Jep, niillä on suurimmalle osalle tuotteista 2 hintaa, halvempi tulee kiinasta, ja sit siihen tulee noi tulliriskit.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1369

JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
iMuke kirjoitti:

Kaltaistesi takia kauppoihin tulee pian sisäänpääsymaksu.

Ei tule.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä25844

NytRiitti kirjoitti:

Taidan jättää väliin.

Ainakaan Ukrainasta ei kannata tilata, voi tulla ylimääräisiä kustannuksia ja tavara, lieneekö ehtaa? Filippiinit voisi olla suositeltavampi.

Miltä susta tuntuu...Kievin Svetlanaa katsellesasi ?

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

BLOGI: https://max3fan.blogspot.com/

Minijehova
Seuraa 
Viestejä15435

NytRiitti kirjoitti:

Taidan jättää väliin.

Miltä susta tuntuu...Kievin Svetlanaa katsellesasi ?

Komia lordoosi. Saakohan tuo oiottua tuota selkäänsä tuosta yhtään? =D

MJ

Deimos
Seuraa 
Viestejä10274

Tilasin 1499 € näyttiksen. 2080ti Turbo RTX. Matkalla vielä on. Kun tuo Ahvenanmaa on toisella puolella maapalloa.

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

NotYet
Seuraa 
Viestejä4052

Deimos kirjoitti:
Tilasin 1499 € näyttiksen. 2080ti Turbo RTX. Matkalla vielä on. Kun tuo Ahvenanmaa on toisella puolella maapalloa.

“Build it, and they will come” must be NVIDIA’s thinking

vähänkö käy kateeks

Kehitys kehityy, Eskoseni, pari vuotta vanha ei kelpaa edes oven pönkäksi.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat