Moterni tieto(tiedottomuus-)tekniikka = aikavaras?

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Yrittelinpä taas lähetellä joskus eemeliksikin ristittyä sähköpostiviestiä kalastellakseni sen avulla työkeikkoja.
Mutta tiimalasipa hyppäsi peliin kuni jalkapallo vihreälle matolle tänä ehtoona Saksanmaalla. Mielestäni tuo virtuaalivekotin oli paitsiossa - sehän häiritsi tuiki tärkeää sanomantäydennys- ja lähetyspuuhaani. Ja koska postiohjelma näytti jumittuneen ammoista ajanmittaajaa näyttävään vaiheeseeen, vaihdoin sekä selainta että sähköpostipalvelinta. (Onneksi olen rohmunnut käyttööni monta ilmaispostiohjelmaa.)
Sanotaan, että nykyaikainen tietotekniikka säästää aikaamme ja vaivojamme. Niinhän se toki useasti tekeekin ... mutta mitä teemme me, kun nuo hienonhienot ohjelmat alkavat toimia tai lakkoilla omapäisesti? Mikä on aseemme, jos vaihtoehtoiset viestintätavat unohtuvat?

Kommentit (3)

Vierailija

Niinhä nämä tietokoneet tapaavat temppuilla turhankin usein. Tosin paranemaan päin kuitenkin, esim. millainen oli Windows 95 aina jumissa!!
Muistaako kukaan? Joku hullu maailmanlopunennustaja ennusti, että internet tulee häviämään vuoteen ~2006(?) mennessä, koska tietokoneet ja niiden tekniikka karkaisivat käsistä, tai jotain....

Vierailija

Tuo että selain jumittaa juuri silloin kun on lähettämässä postia, kirjoittamassa 10 000 rivin vuodatusta Tiede-palstalle, on hoidettavissa. Ensiksikin kannattaa se viesti kopioida talteen vaikka leikepöydälle ennen lähettämistä.

Itse jumittaminen johtuu omien huomioideni perusteella DNS-palvelimista. Minulla oli ennen käytössä yksi Elisan ja yksi DNA:n DNS-palvelin. Vaihdoin osoitteet Soneran ja Saunalahden vastaaviin ja nyt ei netti ole takunnut yhtään.

Tässä vielä käyttämäni osoitteet:
193.210.19.190
195.74.0.47

Vierailija
EGOtec
Joku hullu maailmanlopunennustaja ennusti, että internet tulee häviämään vuoteen ~2006(?) mennessä,

Hannu H. Kari ja arvio oli, että se tapahtuu vuonna 2006:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=22030

Mutta toisaalta ei meillä ehkä ole enää hätää, koska reilu 2 vuotta sitten Bill Gates ennusti että 26.1.2006 mennessä spämmiongelmat on hoidettu.
http://www.informationweek.com/story/showArticle.jhtml?articleID=17500979

Uusimmat

Suosituimmat