Seuraa 
Viestejä12

En uskalla edes arvailla mitä kaikkia ilmiöitä tuossa tilanteessa tapahtuisi, paitsi ehkä objektin mahdollinen muuttuminen näkymättömäksi ulkopuolisen tarkkailijan silmin. Myös jostain supereksoottisesta ajan väärinpäin kulkemisesta voidaan aina spekuloida. Ajattelen valonnopeuden olevan eräänlainen nollanopeus, josta molempiin, sekä positiiviseen, että negatiiviseen suuntiin aletaan saada erilaisia kiihtyvyys, jarrutus ja massa-arvoja. Universaalia nopeuttahan ei kai voi järkevästi mitata vartaamalla vauhtia johonkin toiseen liikkeessä olevaan kappaleeseen. Eikö valonnopeuden tulisi olla referenssiarvo johon muita universaaleja vauhteja verrataan, kuten pituusmittoja metriseen tankoon pariisissa. Ehkä noin jo tehdäänkin, en tiedä, kun jäi aikanaan läksyt tekemättä, ja ovat vieläkin. Tyylini on yleensä kiivetä väärinpäin puuhun, kuten tässä nyt, ja ajatusmallini onkin varmasti ylitsepääsemättömässä ristiriidassa suurten tiedemiesten ja heidän matematiikkojensa kanssa.

Petteri Leka

Sivut

Kommentit (31)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Eusa
Seuraa 
Viestejä17032

Aine perustuu valon edestakaisvaikutuksiin. Jos aine saavuttaisi valonnopeuden, se olisi pelkästään yhteen suuntaan vaikuttavaa valoa = siis sähkömagneettista säteilyä. On spekuloitu takyoniaineella, jossa "aineellisuus" olisi jotain itseisajallista negaatiota - näkisin, että voi ajatella sen olevan avaruudenluonteista yhteisrytmisyyttä, vaiheisuutta, joka ei olisi silloin ristiriidassa yleisen suhteellisuuden paradigman kanssa. Johdonmukainen liike ei todennusten perusteella voi valonnopeutta ylittää.

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4069

Major_Breakthrough kirjoitti:
Voi ylittää.

Ongelma on tarvittava polttoaineen määrä.


Aivan. Jos tankataan martingaalittain kaasua vispilään alkavat maailman markkinat muljahdella.

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."
Määrän voi kuulema tuplata. Mutta ei se mitään kun "rapatessa roiskuu".
https://www.tiede.fi/comment/2661957#comment-2661957

Petteri Leka
Seuraa 
Viestejä12

Eusa kirjoitti:
Aine perustuu valon edestakaisvaikutuksiin. Jos aine saavuttaisi valonnopeuden, se olisi pelkästään yhteen suuntaan vaikuttavaa valoa = siis sähkömagneettista säteilyä. On spekuloitu takyoniaineella, jossa "aineellisuus" olisi jotain itseisajallista negaatiota - näkisin, että voi ajatella sen olevan avaruudenluonteista yhteisrytmisyyttä, vaiheisuutta, joka ei olisi silloin ristiriidassa yleisen suhteellisuuden paradigman kanssa. Johdonmukainen liike ei todennusten perusteella voi valonnopeutta ylittää.

Oma ajatusmallini on hyvin samankainen, jossa aineen muodostaisi gravitaatio-antigravitaatiopari ja niiden eri vaiheet. Sieltä nämä ajatukset ja kysymykset kumpuavatkin.

Petteri Leka

JPI
Seuraa 
Viestejä27436

Major_Breakthrough kirjoitti:
Voi ylittää.

Ongelma on tarvittava polttoaineen määrä.

Ongelmana on se, että kukaan ei rahoita päreistä tehtyä aurinkovoimalla toimivaa ja rakettimoottoreilla avustettua alusta, joka ottaa niin monesti vauhtia auringon painovoimasta, että kyllä lähtee.
😂

3³+4³+5³=6³

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31649

Major_Breakthrough kirjoitti:
Voi ylittää.

Ongelma on tarvittava polttoaineen määrä.

Nykyään on ns. aurinkokennoja, jotka muuttavat niihin osuvaa auringon säteilyä sähköksi. Voisikohan niitä hyödyntää valon nopeuden ylityksessä? Jos vaikka laittaisi suunnattoman kirkkaan lampun valaisemaan kennoja ja käyttäisi puolet sähkäöstä potkurin pyörittämiseen ja puolet lamppuun. Jos käyttäisi tarpeeksi tehokkaita kennoja, muodostuisi positiivinen takaisinkytkentä, jossa kenno tuottaisi kirkastuvan lampun valossa koko ajan enemmän virtaa ja lamppu kirkastuisi samalla. Samalla moottorin teho kasvaisi. Alus kiihtyisi eksponentiaalisella kiihtyvyydellä ikuisesti ja ylittäisi tuota pikaa valon nopeuden.

Kannattaa sitten laittaa lamppu keulaan ja kennot takaosaan, niin ei valo jää jälkeen. Jos kirkas valo alkaa särkemään päätä, sama toimii puhaltimen ja pystyakselisen tuulimyllyn kanssa.

Eusa
Seuraa 
Viestejä17032

Petteri Leka kirjoitti:
Eusa kirjoitti:
Aine perustuu valon edestakaisvaikutuksiin. Jos aine saavuttaisi valonnopeuden, se olisi pelkästään yhteen suuntaan vaikuttavaa valoa = siis sähkömagneettista säteilyä. On spekuloitu takyoniaineella, jossa "aineellisuus" olisi jotain itseisajallista negaatiota - näkisin, että voi ajatella sen olevan avaruudenluonteista yhteisrytmisyyttä, vaiheisuutta, joka ei olisi silloin ristiriidassa yleisen suhteellisuuden paradigman kanssa. Johdonmukainen liike ei todennusten perusteella voi valonnopeutta ylittää.

Oma ajatusmallini on hyvin samankainen, jossa aineen muodostaisi gravitaatio-antigravitaatiopari ja niiden eri vaiheet. Sieltä nämä ajatukset ja kysymykset kumpuavatkin.

Mitään muuta antigravitaatiota ei ole kuin se, että harventumat nousevat nopeammin kiihtyen vuorovaikutussopassa kuin tihentymät.

Varauksien kanssa sen sijaan voi olla niin, että erimerkkiset varaukset eivät oikeasti vuorovaikuta keskenään vaan putoavat nettosummana toisiaan kohti - samanmerkkiset varaukset kyllä vuorovaikuttavat sm-kentän signaalein.

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

Goswell
Seuraa 
Viestejä13101

Eusa kirjoitti:
Aine perustuu valon edestakaisvaikutuksiin. Jos aine saavuttaisi valonnopeuden, se olisi pelkästään yhteen suuntaan vaikuttavaa valoa = siis sähkömagneettista säteilyä. On spekuloitu takyoniaineella, jossa "aineellisuus" olisi jotain itseisajallista negaatiota - näkisin, että voi ajatella sen olevan avaruudenluonteista yhteisrytmisyyttä, vaiheisuutta, joka ei olisi silloin ristiriidassa yleisen suhteellisuuden paradigman kanssa. Johdonmukainen liike ei todennusten perusteella voi valonnopeutta ylittää.

Väärin, raakasti väärin.

Voidaan kiihdyttää g:llä valonnopeuteen, lopetetaan siihen, tilanne on täysin sama kuin lähtötilanteessa.,c pätee sisäisessä vuorovaikutuksessa yhä. Nopeus kun on vain suhteellista, sinäkin veliseni liikut kaikilla nopeuksilla tällä hetkellä eikä varmasti tapahdu muutosta Eusassa  kun muutat vertailukohtaa.

Minun mielestä noin.

salai
Seuraa 
Viestejä7815

Neutroni kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Voi ylittää.

Ongelma on tarvittava polttoaineen määrä.

Nykyään on ns. aurinkokennoja, jotka muuttavat niihin osuvaa auringon säteilyä sähköksi. Voisikohan niitä hyödyntää valon nopeuden ylityksessä? Jos vaikka laittaisi suunnattoman kirkkaan lampun valaisemaan kennoja ja käyttäisi puolet sähkäöstä potkurin pyörittämiseen ja puolet lamppuun. Jos käyttäisi tarpeeksi tehokkaita kennoja, muodostuisi positiivinen takaisinkytkentä, jossa kenno tuottaisi kirkastuvan lampun valossa koko ajan enemmän virtaa ja lamppu kirkastuisi samalla. Samalla moottorin teho kasvaisi. Alus kiihtyisi eksponentiaalisella kiihtyvyydellä ikuisesti ja ylittäisi tuota pikaa valon nopeuden.

Kannattaa sitten laittaa lamppu keulaan ja kennot takaosaan, niin ei valo jää jälkeen. Jos kirkas valo alkaa särkemään päätä, sama toimii puhaltimen ja pystyakselisen tuulimyllyn kanssa.

Mielenkiintoisen idean voisi hahmottaa paremmin, jos Major_Breakthrough tekisi siitä selkeän piirustuksen.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vapaa radikaali
Seuraa 
Viestejä1841

Neutroni kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Voi ylittää.

Ongelma on tarvittava polttoaineen määrä.

Nykyään on ns. aurinkokennoja, jotka muuttavat niihin osuvaa auringon säteilyä sähköksi. Voisikohan niitä hyödyntää valon nopeuden ylityksessä? Jos vaikka laittaisi suunnattoman kirkkaan lampun valaisemaan kennoja ja käyttäisi puolet sähkäöstä potkurin pyörittämiseen ja puolet lamppuun. Jos käyttäisi tarpeeksi tehokkaita kennoja, muodostuisi positiivinen takaisinkytkentä, jossa kenno tuottaisi kirkastuvan lampun valossa koko ajan enemmän virtaa ja lamppu kirkastuisi samalla. Samalla moottorin teho kasvaisi. Alus kiihtyisi eksponentiaalisella kiihtyvyydellä ikuisesti ja ylittäisi tuota pikaa valon nopeuden.

Kannattaa sitten laittaa lamppu keulaan ja kennot takaosaan, niin ei valo jää jälkeen. Jos kirkas valo alkaa särkemään päätä, sama toimii puhaltimen ja pystyakselisen tuulimyllyn kanssa.

Ei onnistu tuokaan ilman Intergalaktista Omnipotenttia Nyhtökauramoottoria. Mutta, kuten tunnettua, näitä ION Drive-laitteita voi kätevästi lisätä lähes kaikkiin kuviteltavissa oleviin kulkuvälineisiin, olivatpa ne sitten 500 matkustajaa kuljettavia mannertenvälisiä lentokoneita, komposiittipäreistä väsättyjä koppimopopanssarivaunuja tai Proxima Kentauriin suunnistavia avaruusaluksia. Kunhan otetaan tarpeeksi vauhtia riittävän korkealta ja oikaistaan vähän ennen golfkentän pintaa, Oberth-efekti yhdistettynä ION Driven ylivoimaiseen työntövoimaan sinkoaa vaikka potkukelkan superluminaarisiin nopeuksiin.

Gentlemen, start polishing your tin foil hats!

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä19697

JPI kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Voi ylittää.

Ongelma on tarvittava polttoaineen määrä.

Ongelmana on se, että kukaan ei rahoita päreistä tehtyä aurinkovoimalla toimivaa ja rakettimoottoreilla avustettua alusta, joka ottaa niin monesti vauhtia auringon painovoimasta, että kyllä lähtee.
😂

On se ongelma..joutuu itse rahoittamaan.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä19697

salai kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Voi ylittää.

Ongelma on tarvittava polttoaineen määrä.

Nykyään on ns. aurinkokennoja, jotka muuttavat niihin osuvaa auringon säteilyä sähköksi. Voisikohan niitä hyödyntää valon nopeuden ylityksessä? Jos vaikka laittaisi suunnattoman kirkkaan lampun valaisemaan kennoja ja käyttäisi puolet sähkäöstä potkurin pyörittämiseen ja puolet lamppuun. Jos käyttäisi tarpeeksi tehokkaita kennoja, muodostuisi positiivinen takaisinkytkentä, jossa kenno tuottaisi kirkastuvan lampun valossa koko ajan enemmän virtaa ja lamppu kirkastuisi samalla. Samalla moottorin teho kasvaisi. Alus kiihtyisi eksponentiaalisella kiihtyvyydellä ikuisesti ja ylittäisi tuota pikaa valon nopeuden.

Kannattaa sitten laittaa lamppu keulaan ja kennot takaosaan, niin ei valo jää jälkeen. Jos kirkas valo alkaa särkemään päätä, sama toimii puhaltimen ja pystyakselisen tuulimyllyn kanssa.

Mielenkiintoisen idean voisi hahmottaa paremmin, jos Major_Breakthrough tekisi siitä selkeän piirustuksen.

Neutronin idea on jo toteutettu ja testattu.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Petteri Leka
Seuraa 
Viestejä12

laiskimus kirjoitti:
Universaalia nopeutta?!?

Oletko nyt ihan varma että sellaista on edes olemassa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/T%C5%A1erenkovin_s%C3%A4teily

on kuitenkin totta, vaikka wikistäkin löytyy.

Jos on kuitenkin allerginen wikille, niin löytyy asiasta vaikka tästäkin:

https://www.stuk.fi/documents/12547/494524/kirja1_1.pdf/0aa465c1-9c58-44...

___

Hyvä kysymys? En ole lainkaan varma onko sellaista olemassakaan, mutta joskus tuntuu että joillekin asioille tuolla tähtienvälisessä avaruudessa annetaan jokin tietty nopeus, mutta minkä suhteen?

Petteri Leka

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat