Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
Mitä paremmin toinen osaa lukea, sen huonommin toinen voi puhua.

Tämä on totta. Eleet ja ilmeet kertoo usein enemmän kuin sanat.

Japetus
Seuraa 
Viestejä11986

Raspu kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Raspu kirjoitti:
Klajapullon nussiminen on Suomessa niin sanktioitu että jopa sanktio on sanktioitu.

Mitähän merkkiä japetus suosittelis. Oliskohan rohkeempaa nussia karhua kuin lapinkultaa?

Enpä osaa sanoa. Koko juttu tuli ylipäätään mieleen vain koska muistin Knausgårdin Taistelussaan löytävän lapsena metsästä pullon, tunkevan mulkkunsa siihen, jäävän jumiin ja tulevan pullon asukin puremaksi. Episodi sijoittui 70-luvun loppupuolelle muttei olisi varmasti ollut anakronistinen muutamaa vuotta myöhemminkään.

Hitsi, hitsi.

Meinas pullon asukki sitten suuttua in huomas että mato tu kee ovesta sisään.

Itse sanoisin että mahdoton yhtälö nimittäin mulkku ei mahdu kaljapullon reijästä edes lapsena, mutta ehkä jehis rientää kertomaan mihin mulkku mahtuu ja mihin ei.

Lultavasti tuo pullonnussiminen, jumi ja purruksi tuleminen olikin symbolinen kuvaus johonkin muuhun.

Kyllä se ihan kirjaimellinen tapahtumakuvaus oli, pitäisi olla omaelämäkerrallinenkin vielä, mutta siinä ei puhuttu kaljapullosta. Pullotyypin spesifiointi oli oma sukupuolisen inklusiivisuuden nimissä tehty lisäykseni.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Japetus kirjoitti:
Raspu kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
Raspu kirjoitti:
Klajapullon nussiminen on Suomessa niin sanktioitu että jopa sanktio on sanktioitu.

Mitähän merkkiä japetus suosittelis. Oliskohan rohkeempaa nussia karhua kuin lapinkultaa?

Enpä osaa sanoa. Koko juttu tuli ylipäätään mieleen vain koska muistin Knausgårdin Taistelussaan löytävän lapsena metsästä pullon, tunkevan mulkkunsa siihen, jäävän jumiin ja tulevan pullon asukin puremaksi. Episodi sijoittui 70-luvun loppupuolelle muttei olisi varmasti ollut anakronistinen muutamaa vuotta myöhemminkään.

Hitsi, hitsi.

Meinas pullon asukki sitten suuttua in huomas että mato tu kee ovesta sisään.

Itse sanoisin että mahdoton yhtälö nimittäin mulkku ei mahdu kaljapullon reijästä edes lapsena, mutta ehkä jehis rientää kertomaan mihin mulkku mahtuu ja mihin ei.

Lultavasti tuo pullonnussiminen, jumi ja purruksi tuleminen olikin symbolinen kuvaus johonkin muuhun.

Kyllä se ihan kirjaimellinen tapahtumakuvaus oli, pitäisi olla omaelämäkerrallinenkin vielä, mutta siinä ei puhuttu kaljapullosta. Pullotyypin spesifiointi oli oma sukupuolisen inklusiivisuuden nimissä tehty lisäykseni.

Okee.
En ole lukenut teosta.

Ite skidinä olen vetässyt vain imuriin.

Käyttäjä4369
Seuraa 
Viestejä1117

Saksassa on herätty uuteen ongelmaan. 6,2 miljoonan saksalaisen lukutaito äidinkielellään on niin huono, että he eivät pysty seuraamaan lehdistössä maailman ja kotimaansa asioita. Myös käyttöohjeiden ymmärtämisessä on pahoja puutteita.

Olkaamme onnellisia Suomessa  hyvästä koululaitoksestamme.

Ei myöskään pidä unohtaa YLE'n vaikutusta. Saksassa ulkomaiset tv sarjat dupataan saksaksi, ettei lasten ja nuorten tarvitse lukea.

Suomessa ei dubata muuta kuin muutamaa lasten sarjaa. Yrittäessään Suomessa katsoa ulkomaisia tv sarjoja, täytyy lasten osata lukea tekstiä huomattavan nopeasti

Samalla lapset oppivat kuuntelemaan englantia ja tekstissä puheet on käännetty. Eli tulee ilmainen kielikoulu.

https://www.zeit.de/gesellschaft/zeitgeschehen/2019-05/analphabetismus-d...

Millionen Deutsche können nicht lesen und schreiben

Insgesamt 6,2 Millionen

Erwachsene in Deutschland haben Schwierigkeiten, deutsche Texte zu verstehen. Für die meisten von ihnen ist Deutsch die Muttersprache.

6,2 Millionen Erwachsene in Deutschland können nicht richtig auf Deutsch lesen und schreiben. Für mehr als die Hälfte von ihnen ist Deutsch die Muttersprache. Das geht aus einer vom Bundesbildungsministerium geförderten Studie hervor, die der Deutschen Presse-Agentur vorliegt und am Dienstag vorgestellt wird. Insgesamt verfügten 2018 demnach 7,3 Prozent aller Erwachsenen mit Deutsch als erster Sprache nur über geringe Lese- und Schreibfähigkeiten.

esko

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat