Seuraa 
Viestejä1836

https://yle.fi/uutiset/3-10768791

Tämmönen väitöskirja tällä kertaa. Monellakohan opettajalla paukut riittää?
Opetetuksessa on muutenki epäkelpoa ainesta.
Kyllä tässä on katastrofin ainekset kasassa.

Sivut

Kommentit (61)

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4069

Tossa puhutaan nöyryydestä. Melkein jokainen tuntuu haluavan kasvattaa nobelisteja, kun todellisuudessa sellaiset eivät pahemmin tukea tarvitse ja yrittämällä pyyhkiä siihen kykenevän hanurin polttaa itsensä loppuun karhunpalveluksilla.

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."
Määrän voi kuulema tuplata. Mutta ei se mitään kun "rapatessa roiskuu".
https://www.tiede.fi/comment/2661957#comment-2661957

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4069

Intissäkin on se testi jossa lyödään mahdoton tehtävä eteen ja katsotaan miten ryhmä suoriutuu siitä. Aina joku ottaa johtajan roolin ja alkaa päsmäröimään muiden opastaessa vieressä, luullen että vain hän voi johtaa joukot ulos tiukasta paikasta. Todellisuudessa se joka seuraa muiden häsläämistä vierestä on se joka näkee tilanteen parhaiten.

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."
Määrän voi kuulema tuplata. Mutta ei se mitään kun "rapatessa roiskuu".
https://www.tiede.fi/comment/2661957#comment-2661957

wisti
Seuraa 
Viestejä14779

Opettajan auktoriteetti ei ole erityisemmin kiinni siitä, millaisia lapsia luokassa on.
Se opitaanko ”syvällisemmin”, jos luokassa on monta erityistukea tarvitsevaa, on jo vähän toinen asia. Joissakin aineissa näin voi käydäkin, mutta esimerkiksi matematiikkaa ei opi syvällisillä keskusteluilla enempää kuin pianonsoittoa.
Asia ei kuitenkaan ole aivan niin yksinkertainen kuin matematiikan opettaja haluaa sen nähdä. Opettaja haluaa tietysti lähinnä hyviä oppilaita opettaa eikä ole aivan puolueeton, yhteiskunnan kokonaisetua vahtiva, tarkkailija omassa asiassaan.

MooM
Seuraa 
Viestejä8324

JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
Intissäkin on se testi jossa lyödään mahdoton tehtävä eteen ja katsotaan miten ryhmä suoriutuu siitä. Aina joku ottaa johtajan roolin ja alkaa päsmäröimään muiden opastaessa vieressä, luullen että vain hän voi johtaa joukot ulos tiukasta paikasta. Todellisuudessa se joka seuraa muiden häsläämistä vierestä on se joka näkee tilanteen parhaiten.

Mutta se ei paljon auta, jos vain siinä marttyyrina seurailee. 

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

John Carter
Seuraa 
Viestejä11956

wisti kirjoitti:
Opettajan auktoriteetti ei ole erityisemmin kiinni siitä, millaisia lapsia luokassa on.
Se opitaanko ”syvällisemmin”, jos luokassa on monta erityistukea tarvitsevaa, on jo vähän toinen asia. Joissakin aineissa näin voi käydäkin, mutta esimerkiksi matematiikkaa ei opi syvällisillä keskusteluilla enempää kuin pianonsoittoa.
Asia ei kuitenkaan ole aivan niin yksinkertainen kuin matematiikan opettaja haluaa sen nähdä. Opettaja haluaa tietysti lähinnä hyviä oppilaita opettaa eikä ole aivan puolueeton, yhteiskunnan kokonaisetua vahtiva, tarkkailija omassa asiassaan.

Monikulttuurisissa luokissa opettajalle ei ole enää minkäänlaista auktoriteettia. Juuri vähän aikaa sitten frendi otti loparit pääkaupunkiseudulla yläasteen opettajan virasta, koska yli puolet luokasta matuja. Sai hermoromahduksen.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Minijehova
Seuraa 
Viestejä11543

John Carter kirjoitti:
wisti kirjoitti:
Opettajan auktoriteetti ei ole erityisemmin kiinni siitä, millaisia lapsia luokassa on.
Se opitaanko ”syvällisemmin”, jos luokassa on monta erityistukea tarvitsevaa, on jo vähän toinen asia. Joissakin aineissa näin voi käydäkin, mutta esimerkiksi matematiikkaa ei opi syvällisillä keskusteluilla enempää kuin pianonsoittoa.
Asia ei kuitenkaan ole aivan niin yksinkertainen kuin matematiikan opettaja haluaa sen nähdä. Opettaja haluaa tietysti lähinnä hyviä oppilaita opettaa eikä ole aivan puolueeton, yhteiskunnan kokonaisetua vahtiva, tarkkailija omassa asiassaan.

Monikulttuurisissa luokissa opettajalle ei ole enää minkäänlaista auktoriteettia. Juuri vähän aikaa sitten frendi otti loparit pääkaupunkiseudulla yläasteen opettajan virasta, koska yli puolet luokasta matuja. Sai hermoromahduksen.

Hyvä että lopetti, koska kuulostaa huonolta opettajalta.

Koskaan ei vika ole opetettavissa, vaan se on aina opettajassa. Minulla on ollut hallussani ihan uskomattoman vaikeitakin lapsia ja koskaan ei ole ollut auktoriteettiongelmia tai muita vaikeuksia. Vaikeilla tapauksilla tarkoitan sellaisia, jotka saavat vammaisdiagnoosin ilman mitään oikeaa vammaa, eli järkyttäviä impulssikontrolli- ja keskittymisongelmia.

Ei se oppimisen taso kovin syvällistä tietystikään ole, koska noiden erilainen aivotoiminta ei mahdollista mitään kovin monimutkaista ottaa vastaan, mutta kykyjensä puolesta saan ne keskittymään parhaalla mahdollisella tavalla. Jokaisella lapsella on omat vahvuutensa ja hyvä opettaja ne löytää ja vaalii niitä.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4069

MooM kirjoitti:
JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
Intissäkin on se testi jossa lyödään mahdoton tehtävä eteen ja katsotaan miten ryhmä suoriutuu siitä. Aina joku ottaa johtajan roolin ja alkaa päsmäröimään muiden opastaessa vieressä, luullen että vain hän voi johtaa joukot ulos tiukasta paikasta. Todellisuudessa se joka seuraa muiden häsläämistä vierestä on se joka näkee tilanteen parhaiten.

Mutta se ei paljon auta, jos vain siinä marttyyrina seurailee. 


Mikä sun mielestä sitten auttaa mahdottomassa tehtävässä? For King and glory on nii yesterday.

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."
Määrän voi kuulema tuplata. Mutta ei se mitään kun "rapatessa roiskuu".
https://www.tiede.fi/comment/2661957#comment-2661957

Minijehova
Seuraa 
Viestejä11543

Harva on edes nähnyt hyvää erityisopettajaa työssä. Joillain noista on liki maaginen kyky kaitsea kerrallaan tusinaa sellaista, joiden jokaisen kanssa perusopettaja nostaa kädet pystyyn jopa kaksin yrittäessään. Erityisopettajien selvästi erottuva kyky on ottaa auktoriteettiasema lempeästi. Toinen merkittävä kyky on saada kunnioitusta nostamalla poloisten itsetuntoa, jota on lähinnä kolhittu kaikessa ikinä saamassaan opetuksessa.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

John Carter
Seuraa 
Viestejä11956

Minijehova kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
wisti kirjoitti:
Opettajan auktoriteetti ei ole erityisemmin kiinni siitä, millaisia lapsia luokassa on.
Se opitaanko ”syvällisemmin”, jos luokassa on monta erityistukea tarvitsevaa, on jo vähän toinen asia. Joissakin aineissa näin voi käydäkin, mutta esimerkiksi matematiikkaa ei opi syvällisillä keskusteluilla enempää kuin pianonsoittoa.
Asia ei kuitenkaan ole aivan niin yksinkertainen kuin matematiikan opettaja haluaa sen nähdä. Opettaja haluaa tietysti lähinnä hyviä oppilaita opettaa eikä ole aivan puolueeton, yhteiskunnan kokonaisetua vahtiva, tarkkailija omassa asiassaan.

Monikulttuurisissa luokissa opettajalle ei ole enää minkäänlaista auktoriteettia. Juuri vähän aikaa sitten frendi otti loparit pääkaupunkiseudulla yläasteen opettajan virasta, koska yli puolet luokasta matuja. Sai hermoromahduksen.

Hyvä että lopetti, koska kuulostaa huonolta opettajalta.

Koskaan ei vika ole opetettavissa, vaan se on aina opettajassa. Minulla on ollut hallussani ihan uskomattoman vaikeitakin lapsia ja koskaan ei ole ollut auktoriteettiongelmia tai muita vaikeuksia. Vaikeilla tapauksilla tarkoitan sellaisia, jotka saavat vammaisdiagnoosin ilman mitään oikeaa vammaa, eli järkyttäviä impulssikontrolli- ja keskittymisongelmia.

Ei se oppimisen taso kovin syvällistä tietystikään ole, koska noiden erilainen aivotoiminta ei mahdollista mitään kovin monimutkaista ottaa vastaan, mutta kykyjensä puolesta saan ne keskittymään parhaalla mahdollisella tavalla. Jokaisella lapsella on omat vahvuutensa ja hyvä opettaja ne löytää ja vaalii niitä.

Sorry, en muistanut, että sinä olet kaikessa paras. Opettajan koulutuksestakin sait parhaat mahdolliset arvosanat, diplomin ja vielä papukaijamerkin kaupan päälle.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4069

Käytännössä annetaan KVKK käteen ja pyydetään purkamaan, mutta koska kukaan ei ole nähnytkään kyseistä asetta, ei kukaan saa sitä purettua minuuttiin. Se on ihan sama kuka sitä asetta pyörittelee käsissään, sillä kukaan ei ole toista viisaampi. Siinä ei montaa sekuntia mene kun ase on käännelty ja väännelty joka kantilta, mutta luovuttaako aseen haltuunsa ottanut aseen jollekin muulle jos ei keksi vastausta? Ei tietenkään. Kyse on hänestä, ei ryhmästä. Se joka tarkkailee vierestä ymmärtää ettei hänen koreografiansa ole yhtään sen hyödyllisempi kuin muidenkaan.

Uittu te ootte tyhmiä.

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."
Määrän voi kuulema tuplata. Mutta ei se mitään kun "rapatessa roiskuu".
https://www.tiede.fi/comment/2661957#comment-2661957

MooM
Seuraa 
Viestejä8324

JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
MooM kirjoitti:
JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
Intissäkin on se testi jossa lyödään mahdoton tehtävä eteen ja katsotaan miten ryhmä suoriutuu siitä. Aina joku ottaa johtajan roolin ja alkaa päsmäröimään muiden opastaessa vieressä, luullen että vain hän voi johtaa joukot ulos tiukasta paikasta. Todellisuudessa se joka seuraa muiden häsläämistä vierestä on se joka näkee tilanteen parhaiten.

Mutta se ei paljon auta, jos vain siinä marttyyrina seurailee. 


Mikä sun mielestä sitten auttaa mahdottomassa tehtävässä? For King and glory on nii yesterday.

Mahdottomassa ei tietysti mikään, ajattelin joukkotehtävää yleisesti. Tietysti sen mahdottomaksi tajuamisen voisi sanoa ääneen ja ehkä säästää koko porukan vaivaa.

Tosin varusmieskoulutuksessa tehtävää varmaan pitää suorittaa silti, jos niin on  käsketty, eli siitäkään ei ole isompaa iloa.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Minijehova
Seuraa 
Viestejä11543

John Carter kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
wisti kirjoitti:
Opettajan auktoriteetti ei ole erityisemmin kiinni siitä, millaisia lapsia luokassa on.
Se opitaanko ”syvällisemmin”, jos luokassa on monta erityistukea tarvitsevaa, on jo vähän toinen asia. Joissakin aineissa näin voi käydäkin, mutta esimerkiksi matematiikkaa ei opi syvällisillä keskusteluilla enempää kuin pianonsoittoa.
Asia ei kuitenkaan ole aivan niin yksinkertainen kuin matematiikan opettaja haluaa sen nähdä. Opettaja haluaa tietysti lähinnä hyviä oppilaita opettaa eikä ole aivan puolueeton, yhteiskunnan kokonaisetua vahtiva, tarkkailija omassa asiassaan.

Monikulttuurisissa luokissa opettajalle ei ole enää minkäänlaista auktoriteettia. Juuri vähän aikaa sitten frendi otti loparit pääkaupunkiseudulla yläasteen opettajan virasta, koska yli puolet luokasta matuja. Sai hermoromahduksen.

Hyvä että lopetti, koska kuulostaa huonolta opettajalta.

Koskaan ei vika ole opetettavissa, vaan se on aina opettajassa. Minulla on ollut hallussani ihan uskomattoman vaikeitakin lapsia ja koskaan ei ole ollut auktoriteettiongelmia tai muita vaikeuksia. Vaikeilla tapauksilla tarkoitan sellaisia, jotka saavat vammaisdiagnoosin ilman mitään oikeaa vammaa, eli järkyttäviä impulssikontrolli- ja keskittymisongelmia.

Ei se oppimisen taso kovin syvällistä tietystikään ole, koska noiden erilainen aivotoiminta ei mahdollista mitään kovin monimutkaista ottaa vastaan, mutta kykyjensä puolesta saan ne keskittymään parhaalla mahdollisella tavalla. Jokaisella lapsella on omat vahvuutensa ja hyvä opettaja ne löytää ja vaalii niitä.

Sorry, en muistanut, että sinä olet kaikessa paras. Opettajan koulutuksestakin sait parhaat mahdolliset arvosanat, diplomin ja vielä papukaijamerkin kaupan päälle.

Minut ne opetti kirjoittamaan sentään opettajankoulutuksen yhteen.  =D

Kuulostaako sinusta hyvältä sellainen opettaja, joka saa hermoromahduksen, koska näkee vääränvärisiä lapsia. Jessus, mitä paskaa.

Minulle annetaan ihan mielellään ryhmä haltuuni, koska olen minä. Paljon mieluummin minut pannaan vastuuseen kuin moni alalle kouluttautunut. Kyse on puhtaasti minun ylivertaisista kyvyistäni.  :)

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4069

Nim. Vekaran henkilökunta korkeinta johtoa myöten suki mua armeijaan duuniin vaikka haistatin uittua ja perseilin minkä kerkesin alikessuille ja kokelaille. Niiden käsitys johtamisesta kun oli tyrannisoida, siinä missä henkilökunta kannusti ja osoitti kunnioitusta jos ylitti itsensä.

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."
Määrän voi kuulema tuplata. Mutta ei se mitään kun "rapatessa roiskuu".
https://www.tiede.fi/comment/2661957#comment-2661957

Vierailija

Minijehova kirjoitti:
Harva on edes nähnyt hyvää erityisopettajaa työssä. Joillain noista on liki maaginen kyky kaitsea kerrallaan tusinaa sellaista, joiden jokaisen kanssa perusopettaja nostaa kädet pystyyn jopa kaksin yrittäessään. Erityisopettajien selvästi erottuva kyky on ottaa auktoriteettiasema lempeästi. Toinen merkittävä kyky on saada kunnioitusta nostamalla poloisten itsetuntoa, jota on lähinnä kolhittu kaikessa ikinä saamassaan opetuksessa.

Tässä kohdin samaa mieltä. Hyviä opettajia ei kasva puissa.
Hyvä opettaja parhaimmillaan voi muuttaa elämän suuntaa.

Tosiasia kuitenkin on että valtaosa opettajista ei pysty siihen. Kun luokalle lätkästään kymmenen matua ja muutama muu erityislapsi niin kyllä siinä paukut loppuu yhdeltä jos toiseltakin. On eri asia ohjata yhyä lasta kerrallaan kuin kokonaista luokkaa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat