Sivut

Kommentit (253)

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä14724

ekavekara kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:

Niin siis mikä olikaan se taustaryhmä, jota Moisio lobbaa?

Tässä tapauksessa: Vihreät-puolue. Mitään lobbaustakaan ei ole osoitettu, lähinnä perättömiä syytöksiä.

Ihanko tosiaan uskot ettei Moisio aja omistamansa yrityksen etuja? Että hän poikkeaa kaikista muista ammattilobbareista (ja no, oikeastaan työntekijöistä) mitä maa päällään kantaa?

Onko sinulla muuten se Milttonin asiakasrekisteri?

Syytät Moisiota nyt kovasti Vihreiden luottamuksen pettämisestä. Laitapa väliin joku todiste asiasta ennen kuin jatkat tuota panettelua.

En minä häntä mistään syytä, idiootti. Minähän kehun häntä että ymmärsi jättää tehtävän. 

Mutta syyttäisin kyllä jos hän olisi töissä ja osakkaana firmassa eikä ajattelisi ensi sijassa työnantajansa ja omistamansa yrityksen etua. Tällaisissa tapauksissa olisi aina syytä vaihtaa työpaikkaa.

Älähän kiihdy, imbesilli. Sinä syytät koko ajan Moisiota, että hän oli lähtökohtaisesti epärehellinen ja osallitui Vihreiden toimintaan omaa etua ajatellen. Ja tästä pyytäisin niitä näyttöjä.

Missä minä tällaista syytän? Linkitätkö vaikka sen viestin jossa näitä syytöksiä esitän? ja jos esitän niitä "koko ajan", naiin varmaan voit linkittää sanotaan nyt vaikka viisi tällaista viestiäni. (Yhdessä websterille osoitetussa vietissä mainitsin kyllä "epäilyksen varjon", mutta se on aika kaukana "koko ajan" esitetyistä syytöksistä.

Vaihtoehtoisesti voisit vaikka lakata esittämästä valheita siitä mitä minä olen tässä ketjussa sanonut. Mutta se lienee liikaa pyydetty.

Sensuuri kärjistää yhteiskunnan polarisaatiota.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä14724

ekavekara kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:

Lainaus:
Mitä lobbari voisi  muuttaa hallitusohjelmassa ilman poliitikkojen hyväksyntää?  

Voi hyvänen aika. Et edelleenkään ymmärrä lobbaamisen perusluonnetta kun tällaisiä ääliömäisyyksiä mussutat jatkuvasti. 

Kokeillaan uudelleen:

Lobbarin tehtävä on saada se poliitikkojen hyväksyntä asiakkaansa ajamille asioille. 

Lue uudestaan:

Lobbarin tehtävä on saada se poliitikkojen hyväksyntä asiakkaansa ajamille asioille. 

ja kolmannen kerran:

Auttaako?

Auttaa lähinnä siihen, että vakuutun asiasta, ettet osaa lukea. Lue uudelleen ...ilman poliitikkojen hyväksyntää?

Siitähän on kysymys, kun tässä se neuvottelupöytä on niin olennainen asia, ainakin Kokoomuksen propagandassa.

Näköjään kolme peräkkäistäkään kertaa (ja varmaan kymmenen kertaa sitä ennen) ei auta.

Taivas varjelkoon minua vihertymästä, jos se johtaa noin vakavaan ymmärryksen puutteeseen.

Jos olisin uskovainen, voisin pyytää taivasta varjelemaan sinua ihan muultakin.

Et edelleenkään ole osoittanut mitään konkreettista riskiä siitä, että hallituspuolueiden neuvottelupöydissä istuu heidän valitsemiaan luottamushenkilöitä, joilla yrityssidonnaisuuksia.  

Kun on olemassa sidoksia, on aina olemassa "konkreettinen riski" sille että syntyy eturistiriitoja. Ja kun emme tiedä näitä sidoksia, emme voi arvioida syntyykö ristiriitoja ja vaikuttavatko ne tehtyihin päätöksiin.

Esimerkiksi kansanedustajien työssä tätä riskiä arvioitiin viimeksi vuonna 2014, jolloin parlamentaarinen työryhmä julkaisi mietintönsä edustajien sidonnaisuuksien ilmoittamisesta. Se suositteli tarkennuksia edustajien ilmoitusvelvollisuuksiin, läpinäkyvyyden lisäämistä ja lakien tiukentamista asian suhteen. Sinä puolestasi sanot hyväksyväsi sen ettei sidoksia tarvitse tietää. Olet aika tavalla eri linjoilla kun parlamentaarinen työryhmä (jossa mukana toki olivat myös Vihreät). Ja tietysti eri linjoilla kun länsimaisen demokratian periaatteet. Epäilen kyllä että se johtuu vain siitä ette oikein ymmärrä sen paremmin poliittisen toiminnan, lobbauksen kun länsimaisen demokratiankaan perusperiaatteita. Vaikkapa kun lähdet siitä ajatuksesta että Puolue on erehtymätön.

Lainaus:
Puhut koko ajan normaalista lobbaamisesta, mitä tapahtui niin porvarihallituksen, EK:n ja terveysfirmojen välillä kuin SDP:n ja SAK:nkin välillä.

Tämä valehtelusi ei voi enää olla muuta kun tietoista. Aika nopeasti se käy...

En puhu vaan siitä ennekuulumattomasta tapauksesta maamme poliittisessa historiassa, että yksityisen lobbarifirman osakas jonka sidonnaisuuksia emme mitenkään voi tietää eikä hänellä ole valvollisuuksia niitä kertoa, otetaan mukaan suomalaisen poliittisen päätöksenteon ytimeen, laatimaan hallitusohjelmaa. Henkilö jonka ammatti on rahasta vaikuttaa poliittisiin päättäjiin, otetaan itse poliittiseksi päättäjäksi ilman mitään mandaattia kansalaisilta tai mitään keinoa kontrolloida ajaako hän rahasta asiakkaidensa etua (siis tekee leipätyötään) vai ei.

Olen toistanut tämän varmaan toistakymmentä kertaa jo. Älä viitsi enää jatkaa tuota valehtelua ja vääristelyä.

Jäi muuten epäselväksi tekikö Moisio mielestäsi väärin erotessaan vai ei? Tätäkin olen kysynyt varmaan puoli tusinaa kertaa ja yhtä monta kertaa olet jättänyt vastaamatta. Mites täällä kertaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä14724

ekavekara kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Mitäs veikkaat Ekavekara, tuleeko Rinne ajamaan yrittäjien, vai ammattiliittojen etuja ahkerammin? Suomessa näköjään järjestöt istuvat nykyään hallituksessa:)

SAK esittää muun muassa, että veroja kerättäisiin lisää 288 miljoonaa euroa listaamattomien yritysten osinkoverotuksen kiristämisellä. SAK hankkisi lisäksi verotuloja 141 miljoonaa euroa sukupolvenvaihdoshuojennuksen leikkaamisella ja 130 miljoonaa euroa yrittäjävähennyksestä luopumisella. Lisäksi järjestön listalla on esimerkiksi vuoden 2016 perintö- ja lahjaveroasteikon palauttaminen.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006105691.html

.

No niin. Alkaa ne maksumiehet näihin bileisiin sitten löytyä. Maan suurin työllistäjäryhmä, pienyrittäjät.

...Se ryhmä jolla ei ole edes työttömyysturvaa, mutta toki velvollisuus maksaa työttömyysvakuutusmaksuja joilla pidetään elämäntapaintiaanit hengissä. .

Et taida olla yrittäjä? Perustelen arvaustani sillä, ettet tiedä, etteivät yrittäjät maksa työttömyysvakuutusmaksuja. Se on palkansaajilta (ja työnantajilta) peritty maksu, eli ei koske juurikaan pienyrittäjiä muuta kuin hieman korkeampina palkkauskuluina.

1980-luvulta viime vuosiin asti pienyrittäjänä toimineena väittäisin tietäväni yrittäjän arjesta hieman enemmän kun sinä. 

Kaikki jotka saavat palkkaa maksavat työttömyysvakuutusmaksua. Myös yrittäjät, jotka maksavat palkkaa itselleen. Yrittäjällä ei kuitenkaan ole oikeutta normaaliin työttömyysturvaan ellei hän lopeta yrityksensä toimintaa.

webster
Seuraa 
Viestejä1545

Pseudohippi kirjoitti:
Pseudohippi ei ole mukana hallitusneuvotteluryhmässä minkään puolueen edustajana.

Niinpä, siksipä Pseudohippi ei tiedäkään mitä niissä ryhmissä tapahtuu. Jos nyt Vihreät ovat ottaneet ammattilobbarin neuvotteluryhmäänsä, on ainoa järkevä oletus se, että hän salaisesti pyrkii ryhmässä lobbaamaan Vihreiden agendaa, mikä varmasti on tarkoituksena ollutkin. Väitteet siitä että hän olisikin jonkin tuntemattoman tahon asialla menee sinne foliohattuosastolle. Jos hän itse sanoo ettei näe toiminnassaan eturistiriitaa, vaan erosi ryhmästä taatakseen tälle toimintarauhan, niin siihen meidän on uskominen. Ne väitteet että hän erosi kyseisen eturistiriidan takia, muttei tätä voi myöntää koska on vihreä, voi jättää omaan arvoonsa. Mutta se, ettei Pseudohippi voi myöntää olleensa väärässä takaa sen että tämä paskanjauhanta jatkuu juhannukseen asti. Ei tosin minun osaltani.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä7994

Pseudohippi kirjoitti:

En puhu vaan siitä ennekuulumattomasta tapauksesta maamme poliittisessa historiassa, että yksityisen lobbarifirman osakas jonka sidonnaisuuksia emme mitenkään voi tietää eikä hänellä ole valvollisuuksia niitä kertoa, otetaan mukaan suomalaisen poliittisen päätöksenteon ytimeen, laatimaan hallitusohjelmaa. Henkilö jonka ammatti on rahasta vaikuttaa poliittisiin päättäjiin, otetaan itse poliittiseksi päättäjäksi ilman mitään mandaattia kansalaisilta tai mitään keinoa kontrolloida ajaako hän rahasta asiakkaidensa etua (siis tekee leipätyötään) vai ei.

Olen toistanut tämän varmaan toistakymmentä kertaa jo. Älä viitsi enää jatkaa tuota valehtelua ja vääristelyä.

Jäi muuten epäselväksi tekikö Moisio mielestäsi väärin erotessaan vai ei? Tätäkin olen kysynyt varmaan puoli tusinaa kertaa ja yhtä monta kertaa olet jättänyt vastaamatta. Mites täällä kertaa?

Asian ennenkuulumattomuus tässä onkin se ongelman ydin. Vaikka tämäkin keskustelu lienee mailmassa ennenkuulumaton, ei se tarkoita että se olisi kovin merkityksellinen. Hallitusneuvotteluiden jäsenten tarvitsee nauttia heidät asettaneiden puolueiden luottamusta, ei muuta. Vastuu neuvotteluista ja niiden lopputulemasta: hallitusohjelmasta, on puolueilla. Emmehän me tiedä monen muunkaan sidonnaisuuksia, mutta nyt asetat ihmiset eriarvoiseen asemaan vain heidän ammattinsa takia.

Ja nyt syytät sitten minua valehtelijaksi, kun olen eri mieltä. Keskustelutyylisi on melko ala-arvoinen, ja jatkuvasti henkilökohtaisuuksiin menevä. Ilmeisesti asiapohjalta väittely on sinulle niin vaikeaa, että koko ajan pitää mollata jotain muuta osapuolta.

En osaa sanoa, tekikö Moisio oikein. Jos erosi luottamustehtävästään julkisuuden paineessa, oli se mielestäni turhaa, koska ei ole mitään näyttöä mistään väärinkäytöstä, mutta oman työuran ja henkilökohtaisen elämän vinkkelistä päätös saattoi olla ihan perusteltu. Vaikea sanoa tuntematta yksityiskohtia. Ymmärrän hyvin, ettei hän halunnut jäädä kaltaistesi ihmisten tuomitsemaksi, kun ei voi mitenkään puolustautua kuviteltuja syytöksiä vastaan.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä7994

Pseudohippi kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Mitäs veikkaat Ekavekara, tuleeko Rinne ajamaan yrittäjien, vai ammattiliittojen etuja ahkerammin? Suomessa näköjään järjestöt istuvat nykyään hallituksessa:)

SAK esittää muun muassa, että veroja kerättäisiin lisää 288 miljoonaa euroa listaamattomien yritysten osinkoverotuksen kiristämisellä. SAK hankkisi lisäksi verotuloja 141 miljoonaa euroa sukupolvenvaihdoshuojennuksen leikkaamisella ja 130 miljoonaa euroa yrittäjävähennyksestä luopumisella. Lisäksi järjestön listalla on esimerkiksi vuoden 2016 perintö- ja lahjaveroasteikon palauttaminen.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006105691.html

.

No niin. Alkaa ne maksumiehet näihin bileisiin sitten löytyä. Maan suurin työllistäjäryhmä, pienyrittäjät.

...Se ryhmä jolla ei ole edes työttömyysturvaa, mutta toki velvollisuus maksaa työttömyysvakuutusmaksuja joilla pidetään elämäntapaintiaanit hengissä. .

Et taida olla yrittäjä? Perustelen arvaustani sillä, ettet tiedä, etteivät yrittäjät maksa työttömyysvakuutusmaksuja. Se on palkansaajilta (ja työnantajilta) peritty maksu, eli ei koske juurikaan pienyrittäjiä muuta kuin hieman korkeampina palkkauskuluina.

1980-luvulta viime vuosiin asti pienyrittäjänä toimineena väittäisin tietäväni yrittäjän arjesta hieman enemmän kun sinä. 

Kaikki jotka saavat palkkaa maksavat työttömyysvakuutusmaksua. Myös yrittäjät, jotka maksavat palkkaa itselleen. Yrittäjällä ei kuitenkaan ole oikeutta normaaliin työttömyysturvaan ellei hän lopeta yrityksensä toimintaa.

Saahan sitä väittää, eri asia tiedätkö. Ainakin työttömyysvakuutusmaksun suhteen olet väärässä.

Työttömyysvakuutusmaksua ei makseta yrittäjän palkasta, jos hän on:

- Yrittäjän eläkelain (YEL) 3§:n mukaan yrittäjä

- Maatalousyrittäjän eläkelain (MyEL) mukaan maatalousyrittäjää ja tämän perheenjäsen

https://www.palkkaus.fi/cms/article/tyottomyysvakuutus

.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä7994

John Carter kirjoitti:
Ei tainnut Vihreiden lupaukset yrittäjyyden suhteen mennä ihan niin kuin piti? Vai mitä Ekavekara?

Ei kai se ole Vihreiden vika, jos ideologisesti kokoomuslainen talousjohtaja on ollut heidän jäsen. Tällainen mielikuva jäi tuosta kirjoituksesta.

Ilmeisesti ei Kokoomuksenkaan lupaukset meneet ihan niin kuin piti, kun sinäkin vaihdoit puoluetta?

ekavekara
Seuraa 
Viestejä7994

John Carter kirjoitti:
Yrittäjävihreä kyllästyi – osaamista vähäteltiin, yksikään nainen ei tukenut

Pikaisella googletuksella en huomannut Huhtamäen olevan verkkouutisten otiskon mainitsema yrittäjä, vaan isojen yhtiöiden palkkaama talousihminen. En tiedä, paljonko hän on perehtynyt pien- ja mikroyrittäjien asemaan. Siellä maailmassa ongelmat ovat melko lailla erilaisia, kun isoissa yhtiöissä.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä7994

Täällä kun alituiseen haukutaan vasemmistoa ja kehutaan oikeistoa, niin tässä nyt esimerkinomaisesti viime (porvari)hallituksen lainsäädännön tuloksia. Bernerin uudistuksen hyödyt ja hieman enemmänkin näyttää menneen suoraan harmaaseen talouteen.

Tämä haiskahtaa harmaalta: Miksi taksimäärä kasvoi, mutta verot putosivat?

”Jokin tässä mättää, kun kuitenkin viesti kentältä on se, että kysynnässä ei ole tapahtunut mitään maata mullistavaa”, Jaakola sanoo.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tama-haiskahtaa-harmaalta-miksi-taksi...

.

Shockrates
Seuraa 
Viestejä355

Täytyy sanoa että ekavekara on oikeassa näissä muutamissa viimeisessä komentissaan. Mutta miten voit ekavekara kuvitella että SDP/SAK ajaisi pienyrittäjän asiaa? Yrittäjävähennyksen poisto ynnä muut? Mitä hittoa? Muka pienyrittäjän asialla.. pah.

-Shock-

ekavekara
Seuraa 
Viestejä7994

Shockrates kirjoitti:
Täytyy sanoa että ekavekara on oikeassa näissä muutamissa viimeisessä komentissaan. Mutta miten voit ekavekara kuvitella että SDP/SAK ajaisi pienyrittäjän asiaa? Yrittäjävähennyksen poisto ynnä muut? Mitä hittoa? Muka pienyrittäjän asialla.. pah.

En tiedä ajaako SDP/SAK niin pienyrittäjien asemaa, mutta oletus 75% työllisyysasteesta ajaa. Se ei katso miten ihmiset työllistyvät, kunhan ovat poissa kortistosta. Ja kun työpaikkoja ei ole, niin yrittäjyys on se vaihtohto. Lisäksi tulevassa hallituksessa ainakin Vihreät, Keskusta ja RKP ajavat selkeästi pienyrittäjien asemaa. Omana mutuna on, että trendinä on enemmänkin se, että suurtuloisia halutaan nyt verottaa, ei pieniä ja mikroyrityksiä. Siinä on iso ero, verotetaanko parturi-kampaajaa vai miljoonatuloja keräävää apteekkaria, yrittäjiä kumpikin.

Yrittäjävähennyksen poiston sijaan olen lukenut mielipiteitä, että se rajataan tietyn tulotason alle. Ts. pien(tuloiset)yrittäjät siitä yhä hyötyvät, mutta etu poistuu, kun tulos kasvaa.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä14724

webster kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Pseudohippi ei ole mukana hallitusneuvotteluryhmässä minkään puolueen edustajana.

Niinpä, siksipä Pseudohippi ei tiedäkään mitä niissä ryhmissä tapahtuu. Jos nyt Vihreät ovat ottaneet ammattilobbarin neuvotteluryhmäänsä, on ainoa järkevä oletus se, että hän salaisesti pyrkii ryhmässä lobbaamaan Vihreiden agendaa, mikä varmasti on tarkoituksena ollutkin. Väitteet siitä että hän olisikin jonkin tuntemattoman tahon asialla menee sinne foliohattuosastolle.

Mahtavaa. Jos joku sanoo jotain niin siihen meidän on uskominen. Kuinka helppoa on elämä tässä totuuden ja rehellisyyden maailmassa.

(Jos nyt joku ehkä vähän silloin tällöin jotain salaakin, niin ei ainakaan Vihreässä Puolueessa!)

Minä en ole väittänyt että Moisio olisi jonkun "tuntemattoman tahon" asialla. Tämän toki tietäisit jos olisit lukenut mitä olen ketjuun kirjoittanut ja ymmärtänyt lukemasi. Mutta miksi vaivautua kun voi vittuilla ja vääristellä toisten tekstejä lukemattakin.

Lainaus:
Jos hän itse sanoo ettei näe toiminnassaan eturistiriitaa, vaan erosi ryhmästä taatakseen tälle toimintarauhan, niin siihen meidän on uskominen.

Näinpä. Lobbari kertoo aina kaiken ja puhuu aina totta, varsinkin vihreä lobbari. (Mikäli lobbari tunnustaisi tämäntyyppisiä asioita luottamuksellisista asiakassuhteistaan, hän olisi pian entinen lobbari. Ja mahdollisesti oikeudessa sopimuksiin liittyvien salassapitosäännösten rikkomisesta.)

Jos muuten  pikkulapsiin sekaantuja haluaa päiväkotiin töihin ja sanoo ettei sekaannu pikkulapsiin, niin siihen meidän on uskominen. On siksi tyhmää vaatia taustaselvityksiä, koska kyllähän ihmiset rehellisiä ovat. Vai riittääkö taustaselvitykseksi se, onko Vihreän puolueen jäsen vai ei?

Lainaus:
Ne väitteet että hän erosi kyseisen eturistiriidan takia, muttei tätä voi myöntää koska on vihreä, voi jättää omaan arvoonsa.

Ei kukaan tällaista väitä. Sinäkin näyt olevan ihan pihalla missä se ongelma on. En usko että asian toistaminen enää kenties kahdettakymmenettä kertaa auttaisi, kun kerran kommentoijat eivät näitä viestejä lue.

Lainaus:
Mutta se, ettei Pseudohippi voi myöntää olleensa väärässä takaa sen että tämä paskanjauhanta jatkuu juhannukseen asti.

Siis missä minä nyt tämän suhteen olen väärässä? Kerro nyt. Ekavekara tosin hyväksyi sen että poliittisten päättäjien sidoksia ei tarvitse tietää joten tässä meillä on selkeä mielipide-ero ja koska Eka on vihreä, minun mielipiteeni on tietenkin väärä. Minun kanssani väärässä on sitten kyllä koko länsimainen demokraattinen hallintotapa, mutta se nyt on pientä, koska oikeassa on Puolueen johto. Ja Puolueen johto ei tee virheitä.

Eusa
Seuraa 
Viestejä17032

https://www.verkkouutiset.fi/ekonomisti-sak-esitti-veronalennuksia-vain-...

Tätähän ei ollut vaikea ennakoida. SAK pyrkii jatkamaan samaa puliveivausta mitä teki aikoinaan asuntoministeri Pia Viitasen (sdp) koordinaateilla. Kojamo kiittää ja kumartaa.

Olisiko syytä lähteä joukolla osoittamaan mieltä ja vallattaisiin aluksi vaikka Hakaniemen keskustoimisto?! Ehkä olisi aika puhkaista ilmat koko ay-liikkeestä?

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat