Seuraa 
Viestejä3

Hei! Olen 20-vuotias naisen alku ja olen about puolen vuoden ajan kokenut kouristuskohtauksia. Taustatietona että minulla on todettu paniikki ja ahdistushäiriö, lääkkeitä minulla ei tällä hetkellä ole. Nykyään en pysty hengittämään tiedostamatta, olen kokoajan vahtimassa hengitystäni. Alan välillä hengittämään hyvin pinnallisesti ja siitä alkaa hyperventiloiminen, kun olen jonkun aikaa hengitellyt pinnallisesti alkaa sormet ja varpaat kylmenemään, siitä seuraa puutuminen ja pistely, seuraavaksi alkaa kouristella kädet ja jalat, sitten kurkku ja lopuksi koko kroppaa kouristaa niin että sattuu aivan h*lvetisti eikä pysty liikuttaa raajaakaan, siinä sitten pelkää että kuolee.

Siinä vaiheessa henkeäkin on hyvin hankala saada, tuntuu kuin sisäelimetkin kouristelisi sillä kyljissä ja pallean kohdalla tuntuu kovaa painetta ja kipua. Onko tällainen vaarallista, voiko tällaiseen kuolla? Minulla ei mene taju kohtauksen aikana, pysyn tajuissani.

Yleensä tämä kohtaus tulee kun olen juonut edellispäivänä runsaasti, krapulassa hengitys on hyvin hankalaa ja tukalaa ja siitä seuraa tämä edellämainittu asia. Tiedän että alkoholin lopettaminen olisi hyvä asia, ja niin aion tehdäkin. Minulla on myös niska- hartiaseutu todella jumissa, siitäkin tulee varmasti oire että tuntuu ettei saa happea. Mutta voiko nämä kouristukset johtua alkoholista ja hyperventilaatiosta, voiko pumppu pettää tällaisissa kohtauksissa? ):

Elämä on mennyt aivan kamalaksi tällaisten oireiden takia ja joudun pelkäämään että milloin taas alkaa kouristelemaan. Varsinkin illalla nämä kohtaukset ilmenevät kun alan murehtimaan asioita ja olen pelkotiloissa, joskus fyysinen ponnistelu esim. lenkkeillessä jyrkän ylämäen kävely aiheuttaa minulle hyperventilaatiota jonka seurauksena on myös tällainen kouristelu, välillä kohtaukset ovat lieviä, eli pelkkä että kädet kouristelevat välillä menee aivan kamalaksi että koko kroppa on aivan äärijäykkänä ja sattuu kamalasti, samalla pää puutuu jne.

Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia?

Sivut

Kommentit (36)

Minijehova
Seuraa 
Viestejä11477

Eihän tuo kovin terveeltä kuulosta.
Paperipussi ja pamit (oikeastaan xanorit) kuulostaa sopivalta.
Eli kipin kapin hakemaan poppamieheltä pilleriä. Kyllä hengen kuuluu kulkea pohtimattakin.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4027

Alkaloosi. Mee lekuriin.

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."
Määrän voi kuulema tuplata. Mutta ei se mitään kun "rapatessa roiskuu".
https://www.tiede.fi/comment/2661957#comment-2661957

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minijehova
Seuraa 
Viestejä11477

JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
Alkaloosi. Mee lekuriin.

Seuraus eikä syy. Mallia respiratorinen. Ei itsessään ole mitenkään vaarallinen, mutta aivoille ei parane liikaa antaa happea tai mokomat ylitoimivat.😁

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4027

Eikä mitään alpratsolaamia ellei ole pakko. Siihen jää tukevasti ja nopeasti koukkuun. Beta-salpaaja voi jeesaa ja MAOI-lääkitys. Sinänsä vielä hyvä, että vaikuttaa nopeasti.

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4027

Minijehova kirjoitti:
Alkaloosi. Mee lekuriin.

Seuraus eikä syy. Mallia respiratorinen. Ei itsessään ole mitenkään vaarallinen, mutta aivoille ei parane liikaa antaa happea tai mokomat ylitoimivat.😁

Lässynlässyn.

Lithops
Seuraa 
Viestejä173

Tutun kuuloisia sätkyjä ajalta kun läträsin oluen kanssa reippaamminkin. Samoin nuo ahdistus- ja paniikkihäiriöt. En viitsinyt koskaan mennä lääkäriin kitisemään niistä, kun juomalla oli aikaansaatu, joten en tiedä millä nimellä niitä kouristuksia kutsutaan. Toiset sanoo viinakrampiksi ja toiset vaan yleisemmin jonkinasteiseksi epileptiseksi kohtaukseksi.

Nyttemmin kun on siirtynyt vähemmän huuruisaan elämään, niin on kouristuskohtaukset hävinnyt kokonaan ja nuo ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriöt vähentyneet huomattavasti muttei ihan kokonaan pois. Tietty jos vetäisee kunnon pöhnät ja vielä vaikka useampana päivänä, niin palaavat heti kun alkaa krapula tuntua.

Hengissä siis niistä on kuitenkin selvitty, mutta en menisi itsekään sanomaan että mitään kovin terveellistä on kyseessä. 

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4027

Diam kirjoitti:
Itse on vähän tehtävissä, mutta auttaa, mikäli osaa olla paikallaan.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/11/29/buteyko-menetelma

Veikkaan ettei Buteyko ollut astmaatikko.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2114

Et ole kuolemassa, vaan oireet johtuvat liiasta hengittämisestä.

"Taulukko A. Hyperventilaatiopotilailla esiintyviä oireita. Mukailtu Sovijärven (1983) artikkelista.

Respiratoriset oireet Hengästyminen, hengenahdistuksen ja hapenpuutteen tunne, syvät huokailevat hengenvedot, tiheä ja pinnallinen hengitys

Neurovaskulaariset oireet Keskushermosto: huimaus, näön hämärtyminen, kaksoiskuvat, muut näköhäiriöt, tajunnanmenetyskohtaukset Ääreisoireet: pistely, tunnottomuus ja kylmän tunne erityisestisormissa, käsivarsissa, kasvoilla (suun ympärillä) ja alaraajoissa

Neuromuskulaariset oireet Lihasjäykkyys tai -kouristus erityisesti sormissa käsivarsissa, alaraajoissa, puhe-elimissä, kasvoissa ja rintalihaksistossa, lihasten vapina, rintakipu, tetania (vaikeissa tapauksissa)

Kardiaaliset oireet Palpitaatio, pistävät kivut sydänalassa, takykardia, rytmihäiriöt

Gastrointestinaaliset oireet Ylävatsakivut, pahoinvoinnin tunne, palan tunne kurkussa, nielemisvaikeudet, suun kuivuminen, röyhtäily, meteorismi

Psyykkiset oireet Yleinen jännitys, tuskaisuus, rauhattomuus tai päinvastoin epätavallinen tyyneys, epätodellisuuden tunne, paniikin tunne, kontrollin menetyksen, kuoleman tai sairauden pelko

https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2000/18/duo91753

---

Minijeova jo kertoikin mikä auttaa, mutta siihen vielä terapiaa lisukkeeksi.

Älä juo alkoholia ollenkaan jos esim. Zanor lääkityksenä jatkossa.

Sitten kun ymmärrät ettei kyse ole mistään vaarallisesta, ongelma alkaa lievittymään ja poistumaan.

Tetanialla tarkoitetaan lihaskouristuksia.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4027

Tokilogikin tuli taas leikkimään lääkäriä. Onneksi Xanoria ei tule saamaan, eikä se ole oikea lääkitys, sillä se jos jokin aiheuttaa hetken päästä paniikkikohtauksia, varsinkin kun on selvää pakko-oireisuutta. Kyseessä ei ole hypokondria, joten kyllä se siitä ei ole myöskään vastaus, joskaan ei edes hypikondriaan.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4027

Major_Breakthrough kirjoitti:
Jos amalgaamipaikoissa on iso reikä ja sontaa menee siitä verenkiertoon...voi olla kyseessä vakava myrkytys.

Mitäs jos pitäisit turpas kiinni, jookosta?

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4027

A 20-something year old woman comes into the emergency room complaining that she can’t breathe. The emergency doctors note that she’s breathing perfectly normally. She says okay, fine, she’s breathing normally now, but she’s certain she’s about to suffocate. She’s having constant panic attacks, gasping for breath, feels like she can’t get any air into her lungs, been awake 96 hours straight because she’s afraid she’ll stop breathing in her sleep. She accepts voluntary admission to the psychiatric unit with a diagnosis of panic disorder.

We take a full history in the psych ward and there’s not much of interest. She’s never had any psychiatric conditions in the past. She’s never used any psychiatric medication. She’s never had any serious diseases. One month ago, she gave birth to a healthy baby girl, and she’s been very busy with all the new baby-related issues, but she doesn’t think it’s stressed her out unreasonably much.

We start her on an SSRI with (as usual) little immediate effect. On the ward, she continues to have panic attacks, which look like her gasping for breath and being utterly convinced that she is about to die; these last from a few minutes to a few hours. In between these she’s reasonable and cooperative but still very worried about her breathing. There are no other psychiatric symptoms. She isn’t delusional – when we tell her that our tests show her breathing is fine, she’s willing to admit we’re probably right – she just feels on a gut level like she can’t breathe. I’m still not really sure what’s going on.

So at this point, I do what any good psychiatrist would: I Google “how do you treat a patient who thinks she’s suffocating?” And I stumble onto one of the first convincing explanations I’ve ever seen of the pathophysiology of a psychiatric disorder

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä19679

Major_Breakthrough kirjoitti:
Jos amalgaamipaikoissa on iso reikä ja sontaa menee siitä verenkiertoon...voi olla kyseessä vakava myrkytys.

Mitäs jos pitäisit turpas kiinni, jookosta?

Antaisin sun tappaa potilaan ?

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat