Seuraa 
Viestejä1010

Wikipedia

Entropia ja maailmankaikkeus

"Mikäli oletetaan, että maailmankaikkeus on äärellinen, eristetty systeemi, sen kokonaisentropia on jatkuvassa kasvussa. Nykykäsityksen mukaan näkyvä maailmankaikkeus laajenee kiihtyvällä tahdilla: se merkitsee, että vähitellen aine ja lämpöenergia hajaantuvat yhä tasaisemmin avaruuteen. Mikäli kaikkeus kulkee kohti suurinta mahdollista entropiaa, lopulta päädytään lämpökuolemaksi kutsuttuun tasa­paino­tilaan, jossa ei voi enää tapahtua muutosta. Kaikkeuden lopullinen kohtalo on kuitenkin yhä epävarma, ja kosmologian kehittyessä uusia kehitysnäkymiä saattaa tulla ilmi.[11] Ylipäätään on kyseenalaista puhua maailmankaikkeudesta eristettynä systeeminä, koska sen äärellisyydestä ei ole mitään viitteitä. Sen sijaan esimerkiksi avaruuden laakeus viittaa äärettömään maailmankaikkeuteen[12]."

Eiköhän tämä ole itsestään selvää.

Siis se että maailmankaikkeus on ääretön.

Mikä saa ihmisen edes olettamaan mitään muuta?

Pelottaako äärettömyys niin paljon että pitää väen väkisin yrittää saada sille keinotekoiset kapalot?

Minkäköhän takia täällä ei saa keskustella entropiasta?

Käsittääkseni nykyteorioiden avulla ei pystytä selittämään mihin entropia perustuu?

Onko näin?

Kun ymmärtää mihin entropia perustuu, ymmärtää myös sen mitä aika on.

🤔

Ikuista työntävän voiman kierrätystä äärettömässä 3 D avaruudessa joka ei todellakaan laajene tai kaareudu. Laajeneva avaruus on keisari alasti!!!

Sivut

Kommentit (21)

111
Seuraa 
Viestejä1010

Linkki

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Entropia

"Ylipäätään on kyseenalaista puhua maailmankaikkeudesta eristettynä systeeminä, koska sen äärellisyydestä ei ole mitään viitteitä. Sen sijaan esimerkiksi avaruuden laakeus viittaa äärettömään maailmankaikkeuteen"

🤔

Ikuista työntävän voiman kierrätystä äärettömässä 3 D avaruudessa joka ei todellakaan laajene tai kaareudu. Laajeneva avaruus on keisari alasti!!!

Goswell
Seuraa 
Viestejä13100

Vaikka maailmankaikkeus on ääretön, se on suljettu systeemi, mitään muuta kun ei ole kuin kaikkeus.

Multiversumeilla saadaan kaikkeus pörräämään ikuisesti ja entropiakin tulee hoidettua kerralla kuntoon.

Minun mielestä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
111.
Seuraa 
Viestejä74

111 kirjoitti:
Linkki

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Entropia

"Ylipäätään on kyseenalaista puhua maailmankaikkeudesta eristettynä systeeminä, koska sen äärellisyydestä ei ole mitään viitteitä. Sen sijaan esimerkiksi avaruuden laakeus viittaa äärettömään maailmankaikkeuteen"

🤔

Joku taas koettelee moden kärsivällisyyttä maanisella hölynpölyn höpöttämisellä. Toivottavasti onnistut saamaan piiitkän banaanin!

111
Seuraa 
Viestejä1010

Goswell kirjoitti:
Vaikka maailmankaikkeus on ääretön, se on suljettu systeemi, mitään muuta kun ei ole kuin kaikkeus.

Multiversumeilla saadaan kaikkeus pörräämään ikuisesti ja entropiakin tulee hoidettua kerralla kuntoon.

Onko ääretön maailmankaikkeus oikeasti suljettu systeemi?

Sillähän ei ole reunoja.

🤔

111
Seuraa 
Viestejä1010

Nimimerkki 111. pisteellä on häirikkö.

.

Goswell
Seuraa 
Viestejä13100

111 kirjoitti:
Goswell kirjoitti:

Sillähän ei ole reunoja.

🤔

On.

Minun mielestä noin.

111
Seuraa 
Viestejä1010

Goswell kirjoitti:
111 kirjoitti:
Goswell kirjoitti:

Sillähän ei ole reunoja.

🤔

On.

Eikö suljettu sana viittaa reunoihin?

🤔

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2114

111 kirjoitti:
Nimimerkki 111. pisteellä on häirikkö.

Sinä olet pahempi häirikkö kuin kaikki häiriköt yhteensä koko foorumin historian aikana.

Huomasit varmaan että avauksesi on poistettu.

Kyllähän täällä saa keskustella, mutta tee se niinkuin muutkin, eli häiriköimättä.

Älä availe uusia ketjuja, jotka kuitenkin hetken päästä muuttuvat teoriaasi liittyviksi.

Jos joku on höpötyksistäsi kiinnostunut, löytää ne parhaiten omista ketjuistasi tai ei mistään kun viestisi poistetaan.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Dogiloki,

On hieman katkera, kun ei koskaan ole mitään itse keksinyt, häätää täytyy moiset pois. Sinä olet varmaan niitä kerrostalokolhoosien fuhrereita jotka kyttäävät kuuluuko naapurista risahdus ja eiku ilmiantamaan.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2114

Dr No kirjoitti:
Dogiloki,

On hieman katkera, kun ei koskaan ole mitään itse keksinyt, häätää täytyy moiset pois. Sinä olet varmaan niitä kerrostalokolhoosien fuhrereita jotka kyttäävät kuuluuko naapurista risahdus ja eiku ilmiantamaan.

Ei kun olen niitä järjissään olevia, joita idioottien lässytykset ei kiinnosta, varsinkin jos niillä täytetään koko foorumi.

Sinä olet foorumin historia 2. pahin häirikkö, saman asian jankuttamista vuodesta toiseen, kun muuhun ette pysty.

Viimeisin keksintöni on järjestelmä, mikä tunnistaa suojatien eteen pysähtyneen auton, ei sitten viereistä kaistaa ajava jyrää pysähtyneen auton takaa tulevan pyöräilijän tai jalankulkijan yli, kun vikkuu valot suojatiemerkkien alla. Aika monta muutakin keksintöä on, joita en viitsi alkaa tässä luettelemaan.

Sinä tai 111 ette ole keksineet tai ymmärtäneet mistään mitään, pelkkää ääliömäistä, todellisuudesta vieraantunutta lässytystä.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Miten se estää ettei toinen auto jyrää jalankulkijaa, eihän tämä välitä suojatiestä?

Ainoa järkevä ratkaisu on laittaa autot ja jalankulkijat eri tasoille, yli tai alikulku. Siihen ei tarvita hölmöjä "keksintöjä" tekeviä pelle pelottomia vaan tervettä järkeä ja rahaa.

Dr No
Seuraa 
Viestejä1435

Niin, en minä keksijä varsinaisesti ole, paljon myöhemmin huomasin että olin keksinyt kemiallisen uraani-isotooppien eroittamisen ennen israelilaisia, 17- vuotiaaana. Testasin ideaa K40 isotoopin rikastamiseen ja se toimi, minulla ei ollut Geigeria, mutta havainnoin säteilyn lisääntymisen (varauksen purkautumisen) elektroskoopilla.

Laseriin liittyvöstä keksinnöstäni minut kutsui esitelmöimään elokuussa 1990 Novosibirskin yliopisto ja puoli vuotta myöhemmin helmikuussa 1991 NASA-Langley Virginiassa.

Ja tämmöistä pientä.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4027

Silti susta tuli toimittaja.

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."
Määrän voi kuulema tuplata. Mutta ei se mitään kun "rapatessa roiskuu".
https://www.tiede.fi/comment/2661957#comment-2661957

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2114

Dr No kirjoitti:
Miten se estää ettei toinen auto jyrää jalankulkijaa, eihän tämä välitä suojatiestä?

Ainoa järkevä ratkaisu on laittaa autot ja jalankulkijat eri tasoille, yli tai alikulku. Siihen ei tarvita hölmöjä "keksintöjä" tekeviä pelle pelottomia vaan tervettä järkeä ja rahaa.

Yli- tai alikulku maksaa yli miljoona euroa. Suojateitä on tuhansia.

Yksinkertaisella tekniikalla voi parantaa satojen suojateiden turvallisuutta sillä rahalla mikä menisi vain yhden sillan tai alikulun tekemiseen.

Ei autoilijat tahallaan aja suojatien eteen pysähtyneen ohi, vaan ajatukset ovat jossain muualla kuin liikenteessä.

Vilkkuvat valot herättävät todellisuuteen, joten niitä voisi suositella sinullekin.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2114

Dr No kirjoitti:
Niin, en minä keksijä varsinaisesti ole, paljon myöhemmin huomasin että olin keksinyt kemiallisen uraani-isotooppien eroittamisen ennen israelilaisia, 17- vuotiaaana. Testasin ideaa K40 isotoopin rikastamiseen ja se toimi, minulla ei ollut Geigeria, mutta havainnoin säteilyn lisääntymisen (varauksen purkautumisen) elektroskoopilla.

Laseriin liittyvöstä keksinnöstäni minut kutsui esitelmöimään elokuussa 1990 Novosibirskin yliopisto ja puoli vuotta myöhemmin helmikuussa 1991 NASA-Langley Virginiassa.

Ja tämmöistä pientä.

Ei uraani-isotooppeja voi rikastaa kemiallisilla reaktioilla, jos oletetaan että kyseessä on isotooppien seos, eikä radioaktiivista säteilyä voi mitata elektroskoopilla.

Mikään toimimaton laserraketti-idea ei ole keksintö.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat